User Käyttäjä Salasana  

tiistai 22.7.2025 / 13:28
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > sopivatko nämä osat yhteen? budjetti 2500e
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Sopivatko nämä osat yhteen? Budjetti 2500e
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<123
Wazo
Junior Member
_
8. elokuuta 2013 @ 14:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kopsataan tännekki vittu mitä kirjottelin tohon toiseen foorumin..

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Wazo:
Ja vitut.. Perun kiitokseni.. Tänään kaveri kävi meillä..
Sano, että näyttö minkä tilasin ei ole se sama.

Tilasin tämän Dell 27" UltraSharp U2713H IPS-monitori, LED, 2560x1440, DVI/DP/mDP/HDMI/USB, musta | 729.00e - Jimms.fi
ja sain tämän Dell 27" UltraSharp U2713HM IPS-monitori, LED, 2560x1440, VGA/DVI/DP/HDMI/USB, musta | 579.00e - Jimms.fi

Mitähän vittua..? Tota itse en ois huomannu, hyvä et kaveri tuli kattoo.. Yritättekö tahalteen kusettaa mua vai mitä..?

Tämän jätin mainitsematta tänne foorumin mutta sanotaan myös mitä kävi ennen tätä ni saa koko murobbs tietää.. Konepaketti tuli nopeasti, josta kiittelinkin tosi paljon.. Mutta vittu siitä puuttu toinen Titani...

MITÄ VITTUA!?!?!?!?!!!!!!?!?!??!!??!!!?!?!?!?!??!?!!?

150e kiitos, koska mähä vittu jaksa postien kaa rumbailla enkä todellakaa jaksa ajaa Turkuun asti taas.

edit:
Nyt tuntuu vähä väkisin siltä, että nää yrittää kusettaa tyhmää kuluttajaa.. Ehkä sen tyhmyyden huomaakin jo mun valitsemastani osista.. Mutta tällane peli ei todellakaan vetele.

edit2:
Enkä todellakaan suosittele tätä kyseistä lafkaa mun frendeille... Muutama frendi meinas tilaa lähes samanlaisen kokoonpanon mutta jättipä tilaamatta tämän jälkeen.. Luottamus iha nollassa. Enhä mä ees tiiä, jos noi muistitki o halvempaa kamaaa samoten toi blu-ray ja kiintolevy Pitääks mun viedä tää kone johki kauppaa ja kysyy niiltä, että ootteko te niistäki tinkineet?
Tällaista Jimmsillä..........
RatCon
AfterDawn Addict
_
8. elokuuta 2013 @ 14:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Voit tosiaan reklamoida niitä, ja sanot tylysti että jos siinä on vähääkään ongelmia enään niin vaadit rahat takasin ja sit vaihdat firmaa. En tiedä onko siellä joku kesäpoika duunissa, vai mikä mättäs mutta kandee tehdä selväks että lopputulos oli täysin ala-arvoista.
Wazo
Junior Member
_
8. elokuuta 2013 @ 15:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon:

Voit tosiaan reklamoida niitä, ja sanot tylysti että jos siinä on vähääkään ongelmia enään niin vaadit rahat takasin ja sit vaihdat firmaa. En tiedä onko siellä joku kesäpoika duunissa, vai mikä mättäs mutta kandee tehdä selväks että lopputulos oli täysin ala-arvoista.
Siis oon niin tyhmä kuluttaja niin kysyn sulta.. Siis voinko reklamoida tai vetää jopa tän paskan kuluttajariitakuntaan? Tuskin mä enää firmaa voin vaihtaa, ku kone on tullut perille.. Eli rahojen kysymynen takas on turhaa, ku oon käyttänyt tätä konetta jo jonkin aikaan..? Muuten tekisin sen iha ilomielin ja vaihtaisin firmaa muuhun. Mut siis tuntuu vähäsen, että nää jätkät koittaa ihan selvästi kusettaa mua...
ajaJako
Senior Member
_
8. elokuuta 2013 @ 15:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Siis oon niin tyhmä kuluttaja niin kysyn sulta.. Siis voinko reklamoida tai vetää jopa tän paskan kuluttajariitakuntaan? Tuskin mä enää firmaa voin vaihtaa, ku kone on tullut perille.. Eli rahojen kysymynen takas on turhaa, ku oon käyttänyt tätä konetta jo jonkin aikaan..? Muuten tekisin sen iha ilomielin ja vaihtaisin firmaa muuhun. Mut siis tuntuu vähäsen, että nää jätkät koittaa ihan selvästi kusettaa mua...
Voit lähtee viemään asiaa kuluttaja neuvojan kautta eteenpäin ( yhteystiedot löytyy netistä) mutta sieltä ei saa kuin neuvoja ja tuo riitalautakunta ei käsittele kuin yleisiä juttuja.
Ainoa tie olisi tehdä rikosilmoitus ja lähteä rähisemään, kestää ja on todella hankalaa.mutta saattais saada myyjään vähän liikettä.
RatCon
AfterDawn Addict
_
8. elokuuta 2013 @ 15:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Kuluttaja-asiamies.
Etsin sellasen paikkakunnaltas, ihan vaikka googlettamalla ja teet puhelinsoiton hänelle jos Jimms ei suostu palauttamaan rahoja, taikka alkaa veloittaa sua tästä hommasta. Sun tuote ei toimi niinkuin pitää, ja Jimssillä on takuu ja vastuu siitä että myy sulle toimivan tuotteen.
Wazo
Junior Member
_
8. elokuuta 2013 @ 15:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Kuluttaja-asiamies.
Etsin sellasen paikkakunnaltas, ihan vaikka googlettamalla ja teet puhelinsoiton hänelle jos Jimms ei suostu palauttamaan rahoja, taikka alkaa veloittaa sua tästä hommasta. Sun tuote ei toimi niinkuin pitää, ja Jimssillä on takuu ja vastuu siitä että myy sulle toimivan tuotteen.
Kiitos avusta.. Näinpä se kai täytyy tehdä, jos ei rahoja tule.. En nimittäi millään jaksa tuota postitus paskaa ja en todellakaa halua ajaa toista kertaa Turkuun... Viime kerralla bensakulut tais olla suuremmat kuin itse hyvitys..

edit:
Voikohan tää myös johtua mun ulkomaalaistaustasta? :/ En vaan jaksais kuvitella, että kaikki nää on vahinkoja.. :(

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. elokuuta 2013 @ 15:55

RatCon
AfterDawn Addict
_
8. elokuuta 2013 @ 15:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

edit:
Voikohan tää myös johtua mun ulkomaalaistaustasta? :/ En vaan jaksais kuvitella, että kaikki nää on vahinkoja.. :(
No en kyllä itse ainakaan uskaltais vaarantaa omaa työpaikkaani, (kuvitellaan että mulla ois rasistinen tausta) sössimällä tarkoituksellisesti toisen tilauksia ihan vain hänen etnisen statuksensa takia. Mä vaan luulen että siellä on ollut vaan joku kesäpoika kasaamassa sun konettas, joka ei oikeen oo tienny miten nää hommat pitää tehdä.
Uppmas
Senior Member
_
8. elokuuta 2013 @ 16:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Heh, mun olisi vissiin pitänyt hakea tänä kesänä paikkaa Jimmsin kasaamolta, niin olisi senkin lafkan taso parantunut edes hieman.
Mutta tosiaan, eteenpäin vaan koko asia.
PS: ''Erilaisen värisiä'' tupataan nykyään ennemminkin paapomaan natiiviväestöä enemmän, kuin toisinpäin.

Kaikki tuotteet jotka sisältävät huonoja elkoja, ovat roskaa.
Corsair tunnetaan laajalti laadukkaana brändinä, jota se ei missään nimessä ole.
BPVest
AfterDawn Addict
_
8. elokuuta 2013 @ 16:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Uppmas:
Heh, mun olisi vissiin pitänyt hakea tänä kesänä paikkaa Jimmsin kasaamolta, niin olisi senkin lafkan taso parantunut edes hieman.
Yleensä koneita kasailee ilmaset työharjottelijat kouluista. Laatu sen mukaan.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Uppmas
Senior Member
_
8. elokuuta 2013 @ 16:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:

Yleensä koneita kasailee ilmaset työharjottelijat kouluista. Laatu sen mukaan.

No olisin mennyt vaikka ilmaiseksi, ihan vaan välttääkseni näitä tapauksia :p

Corsair tunnetaan laajalti laadukkaana brändinä, jota se ei missään nimessä ole.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. elokuuta 2013 @ 16:16

Wazo
Junior Member
_
8. elokuuta 2013 @ 16:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi,

Sain hyvitykseksi 309 euroa yhteensä (150e näytöstä, 50e titanin unohtuminen ja 109 extraa?). Tämän lisäksi sain jonkun yllätyspaketin. Eiköhän ne tajunnut, että ovat tehneet todella paljon virheitä mun kanssa niin ei mikään ihme.

Kiitos teille tuesta/avusta.

ps. Riippuu varmaan missä asuu.. Ei täällä niinkään paapota meitä ulkomaalaistaustasia..

edit:
Ihan kokemusta on luokanopettajista, kavereista ja muutenkin elämän arjesta. Sen kyllä huomaa.. Kyllähän ne ennakkoluulot aistii.. Eipä kyllä ole mikään ihme ja on syystäkin.. Tuppaavat ehkä vähän liiankin paljon yleistämään.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. elokuuta 2013 @ 16:36

Uppmas
Senior Member
_
8. elokuuta 2013 @ 16:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

ps. Riippuu varmaan missä asuu.. Ei täällä niinkään paapota meitä ulkomaalaistaustasia..

Lähinnä julkiseen sektoriin tuo painottuukin, mutta julkinen rasisminpelko tuo tuota yksityiseenkin sektoriinkin.
Toki riippuu siitä, onko aasialaistaustainen vai musta, koska kaikki rikastuminen ei tiemmä ole yhtä siistiä.
Mutta hyvä, että sieltä suunnasta tuli korvauksia, vaikka karvas maku ko. paikasta varmasti jäikin.

RatCon
AfterDawn Addict
_
8. elokuuta 2013 @ 16:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi,
Sain hyvitykseksi 309 euroa yhteensä (150e näytöstä, 50e titanin unohtuminen ja 109 extraa?).
Todella paljon, itse oisin kuvitellut että oisit saanut vaan pelkän näyttiksen vaihdon, sekä postikulut maksutta. Vissiin Jimms hieman yrittää enemmänkin paikkailla virheitään, koska selkeesti heidän mokansa oli. Mut tosiaan, en ole kuullu että kenellekkään extraa ois millään tavalla maksettu.

Kandee harkita lottokupongin jättämistä tänään ;)
Mainos
_
__

_
Wazo
Junior Member
_
8. elokuuta 2013 @ 17:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi,
Sain hyvitykseksi 309 euroa yhteensä (150e näytöstä, 50e titanin unohtuminen ja 109 extraa?).
Todella paljon, itse oisin kuvitellut että oisit saanut vaan pelkän näyttiksen vaihdon, sekä postikulut maksutta. Vissiin Jimms hieman yrittää enemmänkin paikkailla virheitään, koska selkeesti heidän mokansa oli. Mut tosiaan, en ole kuullu että kenellekkään extraa ois millään tavalla maksettu.

Kandee harkita lottokupongin jättämistä tänään ;)
Olen itse aivan samaa mieltä.. Toi 109 euroa on todella paljon :o
Jos sieltä lotosta osuu täysosuma lauantaina niin voit olla varma että saat osuutes, kun kerran sitä ehdotitkin ;D

Nyt kun tämä thread on mennyt todellakin offtopickiks niin millä hinnalla myisitte tämän koneen näyttöineen? Maksoin itse tästä 4550e, kun lasketaan hyvitykset..? Uskaltaisko tästä pyytää 3500e muutaman kuukauden päästä?

edit:
Tällaiset osat löytyvät:

Prosessori: I7 4770K (300e)
Ram: 16GB (2 x 8GB) RipjawsX (100e)
Optinen asema: Blu-Ray Asus (100e)
Prosessorijäähdytin NH-D14 (50e)
Kiintolevy: 1TB Barracuda, 3.5" (50e)
Kotelo: Define XL R2 Black Pearl ATX-kotelo (100e)
Virtalähde: 1000W Seasonic Platinium (200e)
Äänikortti: Xonar Xense Premium Gaming Audio Set (150e)
Käyttis: Windows 8 Professional, 64-bit, FI DVD, OEM (100e)
Emolevy: Z87-DELUXE, LGA1150, Intel Z87, DDR3 (200e)
Näyttis: 2x GeForce GTX Titan OC (1000e)
Näyttö: Dell 27" UltraSharp U2713HM IPS-monitor (450e)

Otin jokaisesta tuotteestaa 20-100e pois ja hinnaksi tulisi tällöin 3800e.. Joten eikös tuo 3500e ole ihan kohtuullinen pyyntö? :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. elokuuta 2013 @ 17:19

Sivu:<123
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > sopivatko nämä osat yhteen? budjetti 2500e

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy