User Käyttäjä Salasana  

tiistai 15.7.2025 / 02:28
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > itse kokoaminen vs. liikkeen kokoama
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Itse kokoaminen vs. liikkeen kokoama
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
Murkken
Junior Member
_
16. heinäkuuta 2013 @ 17:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarve vaan.

Olisi pieni pulma johon olisi kysyttävä neuvoa. Olen ostamassa uutta pelikonetta, ja sen kokoamissuunnitelman kanssa on tullut hieman ongelmia. Alkuperäinen idea oli tilata komponentit eri paikoista ja koota itse, mutta kummatkin vanhemmat haluaisivat että tilaan koneen valmiiksi koottuna. Jimm'stä olisi tarkoitus tilata suurin osa osista joten koottuna tilatessa kokoaminen tehtäisiin siellä.

Ongelmana on nyt se, että Jimm'sissä kokoaminen maksaa 80 ? ja osa komponenteista on kalliimpia, joten koottuna koneen kokonaiskustannukset nousevat sadalla eurolla. Budjetti meni jo muutenkin yli, joten en ole kovinkaan innoissani kyseisestä hinnasta kokoamisesta.

On tosin tullut hyviä pointteja myös vastaan koneen kokouksen puolesta. Koko koneella olisi takuu ja toimisi varmasti saapuessaan perille. Olen kuullut jostain kauhutarinoita siitä, että joku kokoaa koneen vain huomatakseen että se ei toimi, eikä takuusta anneta uutta osaa viallisen tilalle vaan sieltä väitetään että henkilö itse kämmenesi asennuksen.

Ovatko saapuessaan rikkinäiset osat yleisiä, ja onko mitään helppoa tapaa selvittää, onko poweri, emolevy, prosessori vai muistit viallisia jos kone ei sitten kokoamisen jälkeen käynnistykään? Onko myös kellään kokemusta Jimm'sistä sen vertaa, että osaisi sanoa kuinka kauan koneen kokoamisessa menee siellä? Kuulin jostain että joku tyyppi odotti konettaan 3 viikkoa vaikka kaikkia osia oli varastossa...

32 Mt muistia oli kova juttu vuonna nakki ja kivi.
Senior Member

2 tuotearviota
_
16. heinäkuuta 2013 @ 17:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Liikkeiden kasausajat riippuu siitä paljonko on kasausjonoa. Vaikka kaikki tuotteet olisivatkin hyllyssä, niin ei se vielä paljoa kerro. Lisäksi juhlapyhinä yms. saa odottaa kasauksen valmistumista pitkän tovin.

Itsekasatuissa koneissa tuo takuu toimii mielestäni hyvin. Kun homman tekee varovasti niin ei hätää. Jos kuitenkin joku komponentti on valmiiksi rikki, niin kyllä se takuuseen menee, ellei siinä näy vaikkapa naarmuja tms. selvää itseaiheutettua vikaa.

Intel Xeon 1230 v2|Scythe Ninja 3 Silent|Asus P8Z77-V LX|Nvidia GTX 770 OCd|Nvidia 9600GT|Samsung 830 SSD 256GB|Samsung Spinpoint 500GB|Western Digital Blue 500GB|Samsung Spinpoint 1TB|Corsair GS 700|Antec 300|Dell Ultrasharp 21.5" IPS
BPVest
AfterDawn Addict
_
16. heinäkuuta 2013 @ 17:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Murkken:
On tosin tullut hyviä pointteja myös vastaan koneen kokouksen puolesta. Koko koneella olisi takuu ja toimisi varmasti saapuessaan perille. Olen kuullut jostain kauhutarinoita siitä, että joku kokoaa koneen vain huomatakseen että se ei toimi, eikä takuusta anneta uutta osaa viallisen tilalle vaan sieltä väitetään että henkilö itse kämmenesi asennuksen.

Ovatko saapuessaan rikkinäiset osat yleisiä, ja onko mitään helppoa tapaa selvittää, onko poweri, emolevy, prosessori vai muistit viallisia jos kone ei sitten kokoamisen jälkeen käynnistykään?
Tossa on ne 2 ongelmaa. Osat voi olla valmiiks rikki ja ainakaan Intelin paskan prossukannan vääntyneitä pinnejä ei helpolla saa takuuseen vaikka olis valmiiks vääntyneet. Ne pistetään user erroriks.

Toinen ongelma on toi et selvittää mikä osa on rikki. Siihen ei oo helppoo tapaa.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
rick79
Senior Member

1 tuotearvio
_
16. heinäkuuta 2013 @ 19:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Systemastorella on reilusti halvempi kasaus ja vuoden kasaustakuu (muistaakseni yht. 30,01?) lisäksi systemalla on hyviä tarjouksia yleensä. Jos sun vanhemmat on sitä mieltä että koneen kasaa liike niin ei tuon 30? takia kannata alkaa vääntämään. Kato osat systemasta ja anna niitten kasata se.

Asus P5B Deluxe - Intel Q8200 - 4GBDDR2 - M-Audio Audiophile 2496 - Nvidia gt210 - Silverstone 500W - Fractal Design XL

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. heinäkuuta 2013 @ 19:34

_WindWaker_
Junior Member
_
17. heinäkuuta 2013 @ 14:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:

Ovatko saapuessaan rikkinäiset osat yleisiä, ja onko mitään helppoa tapaa selvittää, onko poweri, emolevy, prosessori vai muistit viallisia jos kone ei sitten kokoamisen jälkeen käynnistykään?
Tossa on ne 2 ongelmaa. Osat voi olla valmiiks rikki ja ainakaan Intelin paskan prossukannan vääntyneitä pinnejä ei helpolla saa takuuseen vaikka olis valmiiks vääntyneet. Ne pistetään user erroriks.

Toinen ongelma on toi et selvittää mikä osa on rikki. Siihen ei oo helppoo tapaa.
Ai että oikein intelin paskan prossukannan? :,D Muistaakseni amd:n prossuissa on ne typerät piikit jotka tungetaan socettiin eiköhän niissä se taittumisen riski ole. Intelit ovat taas aivan lättäniä joten en tiedä mistä sää tällä kertaa horiset.

Win 8.1 Pro/Asus P8Z77-V LX/3570k@4.2ghz/Silver arrow/16GB Corsair vengeance lp/GTX 780 3gb OC Direct CU II/Evga Supernova 750w G2 /250GB Samsung EVO840/4TB HDD
Razer Deathstalker/Razer Naga hex 2012/Samsung 27" & 24" LED lätyt/Sony SRS-D8 2.1/Kingston HyperX Cloud headset

Xiaomi Redminote 3g/5,5@720p/MTK6592 x8 @ 1.7ghz/2gb RAM/8gb ROM + 32gb MicroSD
Uppmas
Senior Member
_
17. heinäkuuta 2013 @ 14:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _WindWaker_:

Ai että oikein intelin paskan prossukannan? :,D Muistaakseni amd:n prossuissa on ne typerät piikit jotka tungetaan socettiin eiköhän niissä se taittumisen riski ole. Intelit ovat taas aivan lättäniä joten en tiedä mistä sää tällä kertaa horiset.

Emon kannassa ovat ne piikit.

Kaikki tuotteet jotka sisältävät huonoja elkoja, ovat roskaa.
Corsair tunnetaan laajalti laadukkaana brändinä, jota se ei missään nimessä ole.
_WindWaker_
Junior Member
_
17. heinäkuuta 2013 @ 14:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Uppmas:

No saat kyllä olla aika taitava jos ne piikit paskot. Todennäköisemmin joku rähmäkäpälä taittaa "hienon" amd prossunsa piikit.

Win 8.1 Pro/Asus P8Z77-V LX/3570k@4.2ghz/Silver arrow/16GB Corsair vengeance lp/GTX 780 3gb OC Direct CU II/Evga Supernova 750w G2 /250GB Samsung EVO840/4TB HDD
Razer Deathstalker/Razer Naga hex 2012/Samsung 27" & 24" LED lätyt/Sony SRS-D8 2.1/Kingston HyperX Cloud headset

Uppmas
Senior Member
_
17. heinäkuuta 2013 @ 14:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Puhuttiin nimeonomaan tehdas/kuljetusvioista.
Käyttäjän viaksi menee lähes poikkeuksetta.

Kaikki tuotteet jotka sisältävät huonoja elkoja, ovat roskaa.
Corsair tunnetaan laajalti laadukkaana brändinä, jota se ei missään nimessä ole.
rick79
Senior Member

1 tuotearvio
_
17. heinäkuuta 2013 @ 17:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

No saat kyllä olla aika taitava jos ne piikit paskot. Todennäköisemmin joku rähmäkäpälä taittaa "hienon" amd prossunsa piikit.
Taas vaihteeks joku oman elämänsä sankari jakelee auliisti tietämystään tekniikasta... Voeh nyyppä

Asus P5B Deluxe - Intel Q8200 - 4GBDDR2 - M-Audio Audiophile 2496 - Nvidia gt210 - Silverstone 500W - Fractal Design XL

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. heinäkuuta 2013 @ 17:24

_WindWaker_
Junior Member
_
17. heinäkuuta 2013 @ 18:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rick79:

Taas vaihteeks joku oman elämänsä sankari jakelee auliisti tietämystään tekniikasta... Voeh nyyppä
Eiköhän tuo ollut aika tarpeetonta. : D Itse olen koneeni kasannut. Pistää vaan vituttamaan tää intel vihaajien kerho joka täällä tätä nykyä mesoaa ympäri foorumia jatkuvasti. Määrä kun ei korvaa laatua, selitäppä se näille tahvoille jotka syvästi uskoo että enemmän ytimiä parempi fps. Mitä tekee esim. kahdeksalla ytimellä jos neljässä ytimessä on yhtä paljon tehoa kun näissä kahdeksassa yhteensä. Nothing.

Ps. Aika kova jätkä oot kun arvioit mut heti nyypäks yhden pikku mokan perusteella. : D Harvemmin mä tonne kantaani kurkistelen joten en muistanut että siellä on piikit.

Pyydän ap:lta anteeksi että meni offtopiciks

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. heinäkuuta 2013 @ 18:25

AfterDawn Addict

18 tuotearviota
_
17. heinäkuuta 2013 @ 18:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rick79:

Eiköhän tuo ollut aika tarpeetonta. : D Itse olen koneeni kasannut. Pistää vaan vituttamaan tää intel vihaajien kerho joka täällä tätä nykyä mesoaa ympäri foorumia jatkuvasti. Määrä kun ei korvaa laatua, selitäppä se näille tahvoille jotka syvästi uskoo että enemmän ytimiä parempi fps. Mitä tekee esim. kahdeksalla ytimellä jos neljässä ytimessä on yhtä paljon tehoa kun näissä kahdeksassa yhteensä. Nothing.

Ps. Aika kova jätkä oot kun arvioit mut heti nyypäks yhden pikku mokan perusteella. : D Harvemmin mä tonne kantaani kurkistelen joten en muistanut että siellä on piikit.

Pyydän ap:lta anteeksi että meni offtopiciks

intel viha on tänäpäivänä ihan aiheellinek yllä mielestäni
ps4, xbox one, molemmissa x8 2ghz/1.6ghz x8 AMD:n prosessori
intel kuumenee enemmän kuin amd, ja tuntuu kellottuvankin jo huonommin (lämpöjen takia)
intelin 1150 kannan emot ovat edellisen 1155 kantaan verrattuna huonompia (saman hintaiset emot)
ja pelikäytössä FX8350/8320 vs i5 4670K tehoero on pieni mutta hintaero silti iso (FX8320 160e, i5 4670K 230e, ja siihen vielä emo päälle,
amd:lle riittää kellotukseen jo n.100e laadukas emolevy, intelille se ei välttämättä riitäkkään)
ja kovassa rasituksessa intelin vakiojäähy ei pysty jäähdyttämään enään intelin prossua mutta amd:n jaksaa vielä jäähdyttää (prime95, i5 4670K 89*C,i7 4770K 100*C, FX8350 noin 70*C)
tässä syy, olen puhunut

Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
Moderator

6 tuotearviota
_
17. heinäkuuta 2013 @ 18:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f...l-ketju-924609/ Jatkakaa tuolla, niin pysyy tämä ketju jotenkin aiheessaan.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
Newbie
_
17. heinäkuuta 2013 @ 20:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarve vaan.

Olisi pieni pulma johon olisi kysyttävä neuvoa. Olen ostamassa uutta pelikonetta, ja sen kokoamissuunnitelman kanssa on tullut hieman ongelmia. Alkuperäinen idea oli tilata komponentit eri paikoista ja koota itse, mutta kummatkin vanhemmat haluaisivat että tilaan koneen valmiiksi koottuna. Jimm'stä olisi tarkoitus tilata suurin osa osista joten koottuna tilatessa kokoaminen tehtäisiin siellä.

Tuon pulman sinun on selvitettävä itse, eli sinun on kyettävä vakuuttamaan sponsorit että kykenet olemaan vasttuullinen nuori joka ei hölmöile tonnin budjettia.
Tarve vaan.

Kaikilla osilla on valmistajan tuotevastuu, eli mikään nettikauppa EI itse valmista osia, jokainen myyjä vastaa itse myydyistä osista ihan sama Jimms;n kohdalla takuussa on erikseen hyvin pienellä kirjoitettuja reunaehtoja, älä luota siihen että jollain myyjällä ne olisivat muita parempia.
Tarve vaan.

Ovatko saapuessaan rikkinäiset osat yleisiä, ja onko mitään helppoa tapaa selvittää, onko poweri, emolevy, prosessori vai muistit viallisia jos kone ei sitten kokoamisen jälkeen käynnistykään? Onko myös kellään kokemusta Jimm'sistä sen vertaa, että osaisi sanoa kuinka kauan koneen kokoamisessa menee siellä? Kuulin jostain että joku tyyppi odotti konettaan 3 viikkoa vaikka kaikkia osia oli varastossa...
Ei yleistä mutta todellista, mikään ei ole100% varmaa, mutta jos valitset tunnetuilta valmistajilta testattuja komponentteja, on hyvin hyvin todennäköistä ettet kohtaa mitään ongelmia
PS muutamien memperien henkilökohtaisista koohotuksista ei kannata välittää, Ole Sinä itsenäinen joka hakee Omaa laitetta Eikä muitten nuoleskelua.
rick79
Senior Member

1 tuotearvio
_
17. heinäkuuta 2013 @ 21:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Ei yleistä mutta todellista, mikään ei ole100% varmaa, mutta jos valitset tunnetuilta valmistajilta testattuja komponentteja, on hyvin hyvin todennäköistä ettet kohtaa mitään ongelmia
PS muutamien memperien henkilökohtaisista koohotuksista ei kannata välittää, Ole Sinä itsenäinen joka hakee Omaa laitetta Eikä muitten nuoleskelua. "

No kyllä täällä on aina pyritty kokoamaan ihmisille hyvällä hintalaatusuhteella koneet, ilman mitään nuoleskelua suuntaan tai toiseen. Väkisinkö tästä koitetaan nyt amd/intel tai amd/nvidia keskustelua?

ap:lle annetut neuvot ovat olleet kaikki objektiivisia mukaanlukien tuo oma neuvoni kasauksen suhteen.

BforeDusk
AfterDawn Addict
_
18. heinäkuuta 2013 @ 12:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos tilaat vain osan osista liikkeestä X, niin mitenkä ne muualta ostetut osat päättyy X:lle koottavaksi?
Jos viet osat itse, puoti on läheellä ja silloin voit käydä muutenkin kyselemässä kauan tänään kestää kokoamisen tilaus.
Entä jos näin koottu kone ei toimi? Mitä jos vika on muualta ostetuissa osissa? Millä todistaa että on tehdasvika eikä liike X:n kämmi kootessa? Ja miten X suhtautuu muualta ostetun osan korvaamiseen? Väittääkö että sinä rikoit kuljettaessasi kauppaan?
snaketus
Member

1 tuotearvio
_
20. heinäkuuta 2013 @ 19:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Totta kun vesi. Justiin pari viikkoa sitten todistin tapauksen jossa emolevyn kannan piikit oli valmiiksi vinossa. Ei takuuseen. Kaveri sitten suoristeli ne ja saivat koneen toimiin. Ikävää mutta totta.
Senior Member

32 tuotearviota
_
20. heinäkuuta 2013 @ 20:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Otan kantaa lähinnä intellin kantoihin ja suojiin, ja vähän muuhunkin.

Joo toi intellin prossukannan vääntyneet pinnit on ikävämpi juttu jätin itte tapeleest ja päätin niellä n. 100e emon koska muuten emo sitten suunnilleen toimi emon HDMI portti jäi mykäksi, se emon HDMI portti oli vikakin jonka tähden purin sitten koko koneen uudestaan.

Mutta ivyssä olikin jo kanta suoja muutettu siten ettei sen kanssa oikeastaan edes saa pinnejä vääntyyn sandyssä oli vielä edellisen core srj.n tapaan se suoja.

Mutta konsti on tuohonkin kun otat prossukannan suojan pois, kuvaat sen välittömästi ennen suojan poistamista riittävän tarkalla kameralla ensin ja sitten ilman suojaa, kuvistahan näkee klo.n ajan.

Joka kasaus vaiheesta tarkat kuvat vaan, ensin kone kannatta koota ilman koteloa kun toimii niin romppeet koteloon ja menoksi, ei tarvii turhaa purkailla konetta ahtaassa kotelossa, edelleen selvät kuvat joka vaiheesta ja valmiista kokoonpanosta on dokumenttia näyttää mahdollisessa vika tilanteessa ettei vika ole sinun.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. heinäkuuta 2013 @ 20:36

BPVest
AfterDawn Addict
_
20. heinäkuuta 2013 @ 20:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti power_age:
Mutta konsti on tuohonkin kun otat prossukannan suojan pois, kuvaat sen välittömästi ennen suojan poistamista riittävän tarkalla kameralla ensin ja sitten ilman suojaa, kuvistahan näkee klo.n ajan.
Eiköhän tossa voi selittää et aloit kuvaamaan vasta pinnien vääntymisen jälkeen.

Joka kasaus vaiheesta tarkat kuvat vaan, ensin kone kannatta koota ilman koteloa kun toimii niin romppeet koteloon ja menoksi, ei tarvii turhaa purkailla konetta ahtaassa kotelossa, edelleen selvät kuvat joka vaiheesta ja valmiista kokoonpanosta on dokumenttia näyttää mahdollisessa vika tilanteessa ettei vika ole sinun.
Ei tollaset kuvat ketään kiinnosta. Video olis vähän kovempi juttu. Tarvittee saada tarpeeks tarkka video tietenki.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Senior Member

32 tuotearviota
_
20. heinäkuuta 2013 @ 21:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eiköhän tossa voi selittää et aloit kuvaamaan vasta pinnien vääntymisen jälkeen.

Ei tollaset kuvat ketään kiinnosta. Video olis vähän kovempi juttu. Tarvittee saada tarpeeks tarkka video tietenki.
En nyt viitis alkaa mitään historiaa selvittää läjässin 2 melkein samanlaista konetta samaan kyytiin enkä pahemmin kuvaillut, muuta kun osat siinä vaiheessa kun otin ne näkyville.
Tein siis sen virheen että en kuvannut koko kantoja ilma suojia, kumastakaa koneesta en sen puolen edes kasaus vaiheista mutta tuon jälkeen tulin tarkemmaksi kuvaamisissa, että niin se meni.

Vaikka ei kiinnosta ehkä kauppiasta, mutta kuluttaja asiamiestä voi kiinnostaa kun olisi tuo juttu muutenkin kiinnostanut, mutta päätin antaa olla enkä enää kyseisestä liikkeestä osia ole ostanut sen jälkeen ja tuskin enää ostan, mutta jääköön liike sanomatta nyt ehkä heillä on murheita tarpeeksi, kokeilivat kepillä jäätä ja annoin kestää sen jään sitten, ja se siitä.

Taidatpa tietää tapauksen hyvinkin. Mutta mun kohdallan tämä harrastus taisi tulla tiensä päähän vaan, vaikka t.t. romut käsiin jäivätkin.
Melko tyhjänpäivästä sontaa siis jäin käsiin ja sen maku suuhun, se t.t. tästä harrastuksesta

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. heinäkuuta 2013 @ 21:46

BPVest
AfterDawn Addict
_
20. heinäkuuta 2013 @ 22:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaikka ei kiinnosta ehkä kauppiasta, mutta kuluttaja asiamiestä voi kiinnostaa kun olisi tuo juttu muutenkin kiinnostanut, mutta päätin antaa olla enkä enää kyseisestä liikkeestä osia ole ostanut sen jälkeen ja tuskin enää ostan, mutta jääköön liike sanomatta nyt ehkä heillä on murheita tarpeeksi, kokeilivat kepillä jäätä ja annoin kestää sen jään sitten, ja se siitä.
Se taho voi antaa suosituksia, ei pakottaa.

Eikä liikkeessä tolle voi paljoo tehä. Valmistaja ei korvaa liikkeelle, jollon uus emo menis liikkeen tappioks.

Taidatpa tietää tapauksen hyvinkin. Mutta mun kohdallan tämä harrastus taisi tulla tiensä päähän vaan, vaikka t.t. romut käsiin jäivätkin.
Melko tyhjänpäivästä sontaa siis jäin käsiin ja sen maku suuhun, se t.t. tästä harrastuksesta

En muista tapausta. Tollaset on harmillisia.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. heinäkuuta 2013 @ 22:05

BforeDusk
AfterDawn Addict
_
22. heinäkuuta 2013 @ 13:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikö helpointa ole kaupassa tarkistaa se prossukanta, onko pinnit vinossa?

Asiallinen kysymys kauppiaalle 'Tarkistetaanko tässä ja nyt vai annatko uuden jos totean vian vasta kotona?'

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Senior Member

32 tuotearviota
_
22. heinäkuuta 2013 @ 15:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BforeDusk:

Asiallinen kysymys kauppiaalle 'Tarkistetaanko tässä ja nyt vai annatko uuden jos totean vian vasta kotona?'

Kyllä olisi, aina kun ei itse ole paikan päällä tilaan tai sitten joku tuttu tuo jne.

Tuossa kuva
kun pinni on väärä, joka kyllä oikaistiin mutta HDMI portti jä edellee pimeäksi onen vaan näkäjään hukannut oikaisun jälkeisen kuvan, sama microskoopin läpi katsottuna ei erottanut mikä pinni oli ollut väärä
BPVest
AfterDawn Addict
_
22. heinäkuuta 2013 @ 16:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Ts. ei kantsi netin kautta tilata mitään.

AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
22. heinäkuuta 2013 @ 17:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Viisas mieshän laittaisi tilauksen yhteydessä postia että 'olen kuullut mahdollisista emo vioista, voisitteko tarkistaa emon pinnit ennenkuin lähetätte sen?'
Ja tietenkin kuvata unboksauksen ja emon sen hetkisen kunnon. Näin ainakin vältyttäisiin siltä paskalta säkältä. Ei tuo kyllä minun mielestäni ole syy jättää ostamatta.

// 3570k @ 4.6 veden alla // ASUS Sabertooth Z77 //R9 390 @ 1180mhz // Kingston HyperX 8gb 1866mhz // SFGG modular 800w // Cooler Master HAF932 // AOC 29 Ultrawide 2560x1080
Mainos
_
__

_
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
23. heinäkuuta 2013 @ 12:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Ts. ei kantsi netin kautta tilata mitään.
Nettimyyntihän on postimyyntiä. Eikö?
Postimyynnissä on 14vrk palautusoikeus eli kaupan peruminen. (Ilman ehtoja? Vai jollain rajoitteilla?)
Mitenkäs se koskee viallisena tullutta emoa, siis pinnit vinossa?

Etämyynti
Kokeilla saa ? ei käyttää

Voit kokeilla ja tutkia toimitettua etämyyntituotetta samalla tavalla kuin myymälöissä menettämättä peruutusoikeuttasi. Esimerkiksi paketin voi avata ja käyttöohjeet voi lukea. Myös kenkiä ja vaatteita saa sovittaa. Yritys ei voi evätä peruuttamisoikeutta sillä, että pakkaus on avattu.

Käyttäminen on eri asia kuin kokeileminen. Peruutusoikeuden menettää ottamalla tuotteen käyttöön.

Mistä lähtien sen prosuukannan kannen avaaminen ja pinnien tarkistus on muuttunut emon käyttämiseksi?

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. heinäkuuta 2013 @ 12:40

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > itse kokoaminen vs. liikkeen kokoama

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy