User Käyttäjä Salasana  

maanantai 21.7.2025 / 18:32
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > pelikone + näyttö
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Pelikone + näyttö
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jarmo3
Newbie
_
20. syyskuuta 2013 @ 13:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
elikkäs, pelikonetta + näyttöä olen hankkimassa. Budjetti olis tuossa 700-850 euron paikkeilla. En osaa koota konetta, joten ajattelin valmista pakettia.

http://cdon.fi/kotielektroniikka/thor_j...dows_8-22384290

http://cdon.fi/kotielektroniikka/fujits..._23%22-20987690

Ajattelin noi ostaa, mutta onkohan järkevää? En paljoa koneista tiedä joten jos jollakin on parempi paketti mielessä, laita viestiä.
AfterDawn Addict

18 tuotearviota
_
20. syyskuuta 2013 @ 13:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarmo3:
elikkäs, pelikonetta + näyttöä olen hankkimassa. Budjetti olis tuossa 700-850 euron paikkeilla. En osaa koota konetta, joten ajattelin valmista pakettia.

Ajattelin noi ostaa, mutta onkohan järkevää? En paljoa koneista tiedä joten jos jollakin on parempi paketti mielessä, laita viestiä.
mitäs pelejä olisit pelaamassa sillä tuolla koneella ei pelata melkein mitään...

Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
RatCon
AfterDawn Addict
_
20. syyskuuta 2013 @ 14:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En osaa koota konetta, joten ajattelin valmista pakettia.

Ajattelin noi ostaa, mutta onkohan järkevää?
Ihmisiä kusetetaan just näin. Tehdään pakettikoneita, joissa on ylihintaa ja huonosti valikoidut osat (osat jotka ei mee kaupaksi). Joten unohda pakettikoneet heti kättelyssä.

Jos hieman kärsit odottaa, tilaat ton setin. Vaikka kaikkia ei ole hyllyssä, on niitä kuitenkin saapumassa. Arvioisin että kuukauden sisään saat ton itselles. Hakkaa minkä tahansa 850e pakettikoneen suorilta käsiltä.
ajaJako
Senior Member
_
20. syyskuuta 2013 @ 20:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Hyvin kyseenalaista kannattaako.
Ostin itse tuon näytön tuolta vajaa kk sitten , mutta tarjoushinnalla, näyttö on tukeva ja toimiva, mutta mutta toi 230? on hyvin kyseenalainen hinta, kannattais odottaa jos tulis tarjoukseen ja napata sieltä.
Mitä tulee keskusyksikköön, niin ehdottamasati kasattu vaihtoehto, joko jossain liikkeessä , tai vielä tehokkaammin ihan itse.
Usko pois kasaus = emon ruuvaaminen koteloon , Powerin ruuvaaminen koteloon , Prossun asentaminen emoon + coolerin kytkeminen emoon prossun päälle.
joidenkin virta +sata piuhojen kytkeminen.
Noi EI ole vaikeita.
Hankalampi on löytää hyvät osat ja maksaa ne.
Jälkipeleissä asentaa OS + ajurit + apuohjelmat.
Mieti ja kommentoi.
jarmo3
Newbie
_
21. syyskuuta 2013 @ 14:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon:
En osaa koota konetta, joten ajattelin valmista pakettia.

Ajattelin noi ostaa, mutta onkohan järkevää?
Ihmisiä kusetetaan just näin. Tehdään pakettikoneita, joissa on ylihintaa ja huonosti valikoidut osat (osat jotka ei mee kaupaksi). Joten unohda pakettikoneet heti kättelyssä.

Jos hieman kärsit odottaa, tilaat ton setin. Vaikka kaikkia ei ole hyllyssä, on niitä kuitenkin saapumassa. Arvioisin että kuukauden sisään saat ton itselles. Hakkaa minkä tahansa 850e pakettikoneen suorilta käsiltä.
hintaas pitää sisältyä näyttö sitten kanssa..
jarmo3
Newbie
_
21. syyskuuta 2013 @ 14:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Gereti:

mitäs pelejä olisit pelaamassa sillä tuolla koneella ei pelata melkein mitään...
farcry, league of legends, battlefield, minecraft. ihan perus pelejä, mutta olen aina pelannu low grapheilla, joten ei tarvii kyllä ultrat olla päällä kun pelaa..
RatCon
AfterDawn Addict
_
21. syyskuuta 2013 @ 14:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

850e sis. näyttö ?
Sitten katellaan ihan erilaista settiä.

Näytöstä lisää infoa tuolla, suomeksi siis 21.5" näyttö jossa kattavat liitännät sekä kaijuttimet asennettuna valmiina. Ei siis mikään sinfoniaelämys mutta onhan se kiva bonus: http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=54926

7790 pärjää uudemmille peleille, kunhan asetuksia hieman karsii. Uskoisin että battlefield menee jossain medium asetuksilla.

*edit*
Tossa siis ei ole kasauspalvelua, joten valitset kasaatko koneen itse vai voiko bujetti ylittyä sen 35 euroa ? En lähtis tinkimään mistään, että kasaus saatais mukaan niin erillinen prossucooleri lähtis ja näytönohjaimeks tulis 7770 malli. Ei hyvä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. syyskuuta 2013 @ 15:11

jarmo3
Newbie
_
21. syyskuuta 2013 @ 22:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

850e sis. näyttö ?

Näytöstä lisää infoa tuolla, suomeksi siis 21.5" näyttö jossa kattavat liitännät sekä kaijuttimet asennettuna valmiina. Ei siis mikään sinfoniaelämys mutta onhan se kiva bonus:

7790 pärjää uudemmille peleille, kunhan asetuksia hieman karsii. Uskoisin että battlefield menee jossain medium asetuksilla.

*edit*
Tossa siis ei ole kasauspalvelua, joten valitset kasaatko koneen itse vai voiko bujetti ylittyä sen 35 euroa ? En lähtis tinkimään mistään, että kasaus saatais mukaan niin erillinen prossucooleri lähtis ja näytönohjaimeks tulis 7770 malli. Ei hyvä.
onko tuo virtalähde tarpeeksi hyvä? kaveri kertoi että tärkeää saada hyvä virtalähde kun ei osta pakettia. Kasauspalvelu ehdottomasti mukaan, eli kone kasataan ja sen jälkeen lähetetään kasattuna minulle? vai tuleeko osat erikseen, sitten vien itse kasattavaksi? entä tuo näyttö? melko halvan oloinen
Jonizu
Suspended due to non-functional email address
_
21. syyskuuta 2013 @ 23:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

850e sis. näyttö ?

Näytöstä lisää infoa tuolla, suomeksi siis 21.5" näyttö jossa kattavat liitännät sekä kaijuttimet asennettuna valmiina. Ei siis mikään sinfoniaelämys mutta onhan se kiva bonus:

*edit*
onko tuo virtalähde tarpeeksi hyvä? kaveri kertoi että tärkeää saada hyvä virtalähde kun ei osta pakettia. Kasauspalvelu ehdottomasti mukaan, eli kone kasataan ja sen jälkeen lähetetään kasattuna minulle? vai tuleeko osat erikseen, sitten vien itse kasattavaksi? entä tuo näyttö? melko halvan oloinen
Top 3 suosituimmista ja suositelluimmista virtalähteistä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. syyskuuta 2013 @ 23:52

jarmo3
Newbie
_
22. syyskuuta 2013 @ 10:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonizu:

850e sis. näyttö ?

*edit*
Top 3 suosituimmista ja suositelluimmista virtalähteistä.
mites tuo kasausjuttu?
tientuke
Junior Member
_
22. syyskuuta 2013 @ 11:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Usko pois, tietokoneen kasaus ei ole vaikeaa hommaa. Itse kyselin osat täältä ja kasaukseen meni se 2 tuntia. Ei mitään ongelmia. Homma menee about näin:

KOTELO:
1. Ruuvaat virtalähteen koteloon
2. Ruuvaat kovalevyn kiinni koteloon
3. Ruuvaat DVD-aseman kiinni koteloon
(Asenna mahd. lisätuulettimet)

EMOLEVY:
1. Avaat prosessorin kannan lukitsimen, asetat prosessorin siihen ja suljet sen. Aseta prosessorijäähdytin päälle.
2. Asetat muistikammat emolevyyn (painamalla ne suoraan liittimiin)

SITTEN:
1. Ruuvaa emolevy kotelon pohjalle (n. 8 ruuvia?)
2. Asenna näytönohjain
3. Liitä kovalevy, DVD asema ja tuulettimet (ja mahd. SSD) emolevyyn mukana tulevilla johdoilla
3. Virtalähteestä tulee nippu johtoja. Laita tarvittavat kiinni emolevyyn. Loput kiinnitä esim. nippusiteellä koteloon.

Sitten kone käyntiin ja asentelemaan!
HUOM. tämän kaiken tekemiseen tuli ainakin itsellä ohjeet emolevyn, kotelon ym. mukana. Ja kaikki ruuvit tulivat mukana.
AfterDawn Addict
_
22. syyskuuta 2013 @ 13:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
RatCon postaus 7#

Lisäät Kasaus takuu + Kasaus

Tällöin kone tulee kasattuna postiin.

Tosin kasaus on helppoa ja tällöin voidaan harkita useampaa kauppaa taikka ulkomaailta.
- How to Build a Computer - 2012 Version!
- How to Build a Computer - 2013 Version!

OT: Systema nostanut kasauksen hintaa 5? !! :(

Asus P8Z68-V pro # 2600k @4,8Ghz # Noctua D14 # Gtx 780 Windforce # 8Gb G.Skill # SSD samsung 256Gb/2Tb Raid1 # Corsair AX 750w # HaF X # Dell UltraSharp U2711 + G15 + R.A.T.7
Raspberry Pi / AMD E-350 SilverStone Sugo / i5 2500K @4,5Ghz Fractal Design 1000

HPI Baja 5b SS // FG Evo 4 - Kallista lystiä...
RatCon
AfterDawn Addict
_
22. syyskuuta 2013 @ 14:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lurluck:

OT: Systema nostanut kasauksen hintaa 5? !! :(
Elä saatana :D

mites tuo kasausjuttu?
Jos haluat kasauksen mukaan, niin noi kaksi mukaan jotka Lurluck linkkas. Hintaa tulee 35 euroa, toivottavasti sulla budjetti venyy siihen. Venyykö vai onko pakko jostain karsia ?

Jos pitää, niin erillinen prossucooleri pois (toi Zalman CNPS 5X). Prossun mukana tulee omansa, joka on vaan äänekkäämpi eikä puhalla kuumaa ilmaa kohti takatuuletinta, vaan ympäri koppaa.

Tän takia kysynkin, venyykö budjettin siihen ~880e tietämille jos kasaus tulee messiin ?

*edit*
Toi näyttö on halpa, ja tohon hintaan hyvä näyttö. Jos me laitetaan sulle 200e IPS-näyttö, niin sitten on pakko karsia koneen komponenteista. Toi paketti on nyt suht hyvässä tasapainossa, en pistäis toista näyttöä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. syyskuuta 2013 @ 15:00

Mainos
_
__

_
jarmo3
Newbie
_
30. syyskuuta 2013 @ 09:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattaako kampus datasta tai muusta liikkeestä kysellä? jos ostaisi sieltä osat ja he kokoisivat valmiiksi, vai tuleeko paljon halvemmaksi ostaa netistä ja kasata itse?
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > pelikone + näyttö

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy