Pelaamisen uusi tulevaisuus? Oculus VR sai 75 miljoonaa dollaria lisää rahaa
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 14 joulukuuta, 2013
1980-luvun akateemisista saavutuksista innostuneina monet pelialan yritykset yrittivät mullistaa konsolimarkkinat uudenlaisilla virtuaalitodellisuuslaseilla tai -kypärillä. Hype ei kantanut kovinkaan pitkälle, mutta kiinnostus on jälleen heräämässä.
Virtuaalitodellisuuslasien (Virtual reality, VR) uudesta tulemisesta vihjaa Oculus VR, joka on saanut sijoittajilta 75 miljoonaa dollaria ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Lumikki
Senior Member
|
14. joulukuuta 2013 @ 14:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Noita "virtuaali"-laseja on ollut varmaan jo ainakin 20-vuotta testeissä. Ongelma on sama mikä aina eli lasit painaa liikaa ja niiden käyttö aiheuttaa monille ihmisille "ongelmia". Jotenkin tasapaino ja katseluun liittyvät asiat hieman "sekoavat" ihmisen aivoissa. Huomaa hyvin kun ottaa lasit pois päästä lyhyen session jälkeen niin on vaikea tottua takaisin todelliseen näkymään.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. joulukuuta 2013 @ 14:27
|
Member
|
14. joulukuuta 2013 @ 14:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Lumikki: jos yhtään olet lukenut netistä Oculus VR - liittyviä arvosteluja ja artikkeleita, niin se saa lähes poikkeuksetta raikuvia aplodeja ja kokemusta kehutaan kautta laitain.
|
Senior Member
11 tuotearviota
|
14. joulukuuta 2013 @ 16:46 |
Linkki tähän viestiin
|
@Lumikki
Ensinäkin lasit eivät paina liikaa. Ainakaan kehitysversio ei paina. On kyllä totta että ihmisillä menee tasapainoja pahoinvointia...jne mutta tämä häviää lähes kaikissa tapauksissa kun aivot tottuvat laseihin. Itselläni siihen meni parituntia mutta joillain saattaa mennä viikko.
Lisäksi ainakin uutisoinnin perusteella mitä on ollut OR:n sivuilla, ei kunnollisen resoluution omaavat lasit enää aiheuta noita ilmiöitä hirveästi. Sellaisetkin ihmiset jotka on aiemmin pystyneet pitämään laseja vain 15 minuuttia on voinut pitää niitä jo usean tunnin ajan.
Tietokone; Emo=Asus PRIME B450-PLUS, Prosessori=AMD Ryzen 7 2700X, Nayttis=Asus GTX 970 turbo, Muisti=16gb 3200Mhz DDR4, Kovalevytila=250gb SSD/15TB normaali.
|
Snifferr
Newbie
|
15. joulukuuta 2013 @ 05:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Noita "virtuaali"-laseja on ollut varmaan jo ainakin 20-vuotta testeissä. Ongelma on sama mikä aina eli lasit painaa liikaa ja niiden käyttö aiheuttaa monille ihmisille "ongelmia". Jotenkin tasapaino ja katseluun liittyvät asiat hieman "sekoavat" ihmisen aivoissa. Huomaa hyvin kun ottaa lasit pois päästä lyhyen session jälkeen niin on vaikea tottua takaisin todelliseen näkymään.
Nuo ongelmat ei vaan johdu lasien painosta vaan mm. aikaisempien lasien surkeasta fovista/resoluutiosta/viiveestä. Kaikkiin noihin on Riftissä tullut huikeita parannuksia mistään aiemmista laseista.
|
Junior Member
|
15. joulukuuta 2013 @ 06:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiinnostusta on, kukaan ei vain ole tällaista tarjonnut, ei ainakaan kunnollista tai kuluttajalle sopivaa/sopivaan hintaan. Voin kuvitella mielessä miltä näyttäisi kun virtuaalikypärän/lasit laittaisi päähän, olisin kuin toisessa todellisuudessa, tietenkin muuten siellä missä olisin mutta näkisin toisenlaisen maailman. Sellaisen kauniin fantasiamaailman tai vaikka materiaalia oikeasta maailmasta, niin kuin olisin itse paikalla. Ah.. (^_^)
|
Member
|
15. joulukuuta 2013 @ 09:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Labratoria: Sellaisen kauniin fantasiamaailman tai vaikka materiaalia oikeasta maailmasta, niin kuin olisin itse paikalla. Ah.. (^_^)
Virtuaalipornoa. Se tulee varmasti olemaan näiden laitteiden yksi suurimmista myyntivalteista. Porno myy.
|
Junior Member
|
15. joulukuuta 2013 @ 10:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WereCatf: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Labratoria: Sellaisen kauniin fantasiamaailman tai vaikka materiaalia oikeasta maailmasta, niin kuin olisin itse paikalla. Ah.. (^_^)
Virtuaalipornoa. Se tulee varmasti olemaan näiden laitteiden yksi suurimmista myyntivalteista. Porno myy.
Jaa.. En itse ajatellut mitään sinne liittyvää. Noh, jokaiselle jotakin. :)
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
16. joulukuuta 2013 @ 16:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Oculus Rift tosiaan on ensimmäinen kunnollinen yritys kuluttajapuolen virtuaalilaseiksi. Jos ensi vuonna odotetun kuluttajaversion hinta pysyy about samalla tasolla kuin mihin keihttäjäversiota myydään nyt (300 usd eli vajaa 220e), niin menestystä ei vaan voi estää.
Kokemus toiseen maailmaan siirtymisestä on jo nykyisellään älyttömän voimakas. Se paranee vielä kun kuluttajaversioon on tarkoitus saada nykyistä parempi resoluutio, pienempi lagi liiketunnistukseen ja laajempi pään liikkeiden seuranta. Ilmeisesti parannusten pitäisi myös vähentää sitä pahoinvointia, jota itselleni kyllä ainakin tulee.
|