User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 6.7.2025 / 18:18
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > win 7 merkistö
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Win 7 Merkistö
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Newbie
_
11. maaliskuuta 2014 @ 19:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Merkistö on kadonnut jonnekin enkä löydä mistään tietoa miten sen saisi takaisin tai ladattua ja asennettua uudestaan.
Kun yritän avata merkistön, pop-up-ikkuna sanoo, että 'charmap.exe - vedos ei kelpaa' ja ikkunassa lukee 'C:\Windows\system32\GetUName.dll ei ole tarkoitettu suoritettavaksi Windows-järjestelmässä
tai siinä on virhe. Yritä asentaa ohjelma uudelleen käyttämällä alkuperäistä
asennustietovälinettä tai ota yhteyttä järjestelmänvalvojaan tai ohjelmiston toimittajaan'.
Microsoftin sivuilta en saa mitään tolkkua ja alkaa pinna jo kiristyä siinä määrin, että ympäristö on kohta vaarassa.
Onko tähän mitään yksinkertaista polkua jota seuraamalla saan merkistön takaisin?

- Vae Victis -
Newbie
_
11. maaliskuuta 2014 @ 20:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Brainslow:
Merkistö on kadonnut jonnekin enkä löydä mistään tietoa miten sen saisi takaisin tai ladattua ja asennettua uudestaan.
Kun yritän avata merkistön, pop-up-ikkuna sanoo, että 'charmap.exe - vedos ei kelpaa' ja ikkunassa lukee 'C:\Windows\system32\GetUName.dll ei ole tarkoitettu suoritettavaksi Windows-järjestelmässä
tai siinä on virhe. Yritä asentaa ohjelma uudelleen käyttämällä alkuperäistä
asennustietovälinettä tai ota yhteyttä järjestelmänvalvojaan tai ohjelmiston toimittajaan'.
Microsoftin sivuilta en saa mitään tolkkua ja alkaa pinna jo kiristyä siinä määrin, että ympäristö on kohta vaarassa.
Onko tähän mitään yksinkertaista polkua jota seuraamalla saan merkistön takaisin?


- Vae Victis -

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. maaliskuuta 2014 @ 20:15

Moderator

5 tuotearviota
_
11. maaliskuuta 2014 @ 20:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Älä kirjoita uutta viestiä oman viestisi perään tai lainaamalla omaa tekstiä, opettele sen sijaan käyttämään "Muokkaa viestiä" toimintoa.

Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.
Junior Member
_
12. maaliskuuta 2014 @ 11:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Windowsin oma sisäinen systeemitiedostojen tarkistus- ja korjaustyökalu System File Checker (SFC) todennäköisesti osaa korjata tuon ongelman GetUName.dll-tiedoston kanssa, ongelman pitäisi poistua jos virhe on Windowsin alkuperäisissä tiedostoissa.

SFC:
- kirjaudu sisään Seiskaan järjestelmänvalvojana
- klikkaa Käynnistä > Kaikki ohjelmat > Apuohjelmat (Start > All Programs > Accesories)
- klikkaa "Komentokehote" hiiren oikealla painikkeella, valitse "Suorita järjestelmänvalvojana" (Command prompt > "Run as administrator")
- kirjoita komentokehotteeseen sfc /scannow, paina Enter

Tämä komento ajaa Seiskan oman järjestelmätiedostojen tarkastus- ja korjausrutiinin. Jos SFC löytää virheen, se yrittää korjata sen. Jos virheitä löytyy useita, ei SFC mahdollisesti pysty korjaamaan kaikkia kerralla. Siinä tapauksessa saat tarkistuksen päätyttyä ilmoituksen ettei kaikkia virheitä voitu korjata. Jos näin käy, käynnistä kone uudelleen ja suorita SFC uudelleenkäynnistyksen jälkeen vielä kerran. Toista tämä kunnes kunnes kaikki virheet on korjattu.

HUOM! Vaikka olet kirjautuneena ns. normaalina järjestelmänvalvojana, muista suorittaa komentokehote valitsemalla "Suorita järjestelmänvalvojana" hiiren oikean painikkeen valikosta. Tämä suorittaa komennon Seiskan sisäänrakennetun, piilotetun järjestelmänvalvojan (built-in administrator) oikeuksin. Tätä ns. super-user käyttäjätiliä ei pidä sekoittaa normaaliin, suppeammin oikeuksin varustettuun käyttäjän itsensä luomaan järjestelmänvalvojan tiliin.

Larry
Tepsu9
Senior Member
_
12. maaliskuuta 2014 @ 11:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tee tuon mukaan.
Tarvitseeko suomentaa tuota?
If you have a c:\i386 directory, you should find getuname.dl_ there. Use the Expand command in a Command Prompt window to extract and uncompress the file:

expand c:\i386\getuname.dl_ c:\windows\system32\getuname.dll

then copy the file to c:\windows\system32\dllcache

If you don't have a c:\i386 directory, download getuname.dll from my skydrive --> http://sdrv.ms/12gg5Eu
Put it in c:\windows\system32 AND c:\windows\system32\dllcache


http://answers.microsoft.com/en-us/wind...2f-a18d6db2a672


Newbie
_
12. maaliskuuta 2014 @ 20:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti L_Laffer:
Windowsin oma sisäinen systeemitiedostojen tarkistus- ja korjaustyökalu System File Checker (SFC) todennäköisesti osaa korjata tuon ongelman GetUName.dll-tiedoston kanssa, ongelman pitäisi poistua jos virhe on Windowsin alkuperäisissä tiedostoissa.

SFC:
- kirjaudu sisään Seiskaan järjestelmänvalvojana
- klikkaa Käynnistä > Kaikki ohjelmat > Apuohjelmat (Start > All Programs > Accesories)
- klikkaa "Komentokehote" hiiren oikealla painikkeella, valitse "Suorita järjestelmänvalvojana" (Command prompt > "Run as administrator")
- kirjoita komentokehotteeseen sfc /scannow, paina Enter

Tämä komento ajaa Seiskan oman järjestelmätiedostojen tarkastus- ja korjausrutiinin. Jos SFC löytää virheen, se yrittää korjata sen. Jos virheitä löytyy useita, ei SFC mahdollisesti pysty korjaamaan kaikkia kerralla. Siinä tapauksessa saat tarkistuksen päätyttyä ilmoituksen ettei kaikkia virheitä voitu korjata. Jos näin käy, käynnistä kone uudelleen ja suorita SFC uudelleenkäynnistyksen jälkeen vielä kerran. Toista tämä kunnes kunnes kaikki virheet on korjattu.

HUOM! Vaikka olet kirjautuneena ns. normaalina järjestelmänvalvojana, muista suorittaa komentokehote valitsemalla "Suorita järjestelmänvalvojana" hiiren oikean painikkeen valikosta. Tämä suorittaa komennon Seiskan sisäänrakennetun, piilotetun järjestelmänvalvojan (built-in administrator) oikeuksin. Tätä ns. super-user käyttäjätiliä ei pidä sekoittaa normaaliin, suppeammin oikeuksin varustettuun käyttäjän itsensä luomaan järjestelmänvalvojan tiliin.

Larry
Newbie
_
12. maaliskuuta 2014 @ 20:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos selkeästä ohjeesta.

Olen nyt suorittanut 10 kertaa tuon sfc:n. Lienee aika monta virhettä olemassa. No, täytyy jatkaa suorittamista.

- Vae Victis -
Newbie
_
12. maaliskuuta 2014 @ 20:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tepsu9:
Tee tuon mukaan.
Tarvitseeko suomentaa tuota?
If you have a c:\i386 directory, you should find getuname.dl_ there. Use the Expand command in a Command Prompt window to extract and uncompress the file:

expand c:\i386\getuname.dl_ c:\windows\system32\getuname.dll

then copy the file to c:\windows\system32\dllcache

If you dont have a c:\i386 directory, download getuname.dll from my skydrive --> http://sdrv.ms/12gg5Eu
Put it in c:\windows\system32 AND c:\windows\system32\dllcache


http://answers.microsoft.com/en-us/wind...2f-a18d6db2a672

Tuota, Tepsu9, jos vaan viitsisit... Siis suomentaa.. Kiitos jo etukäteen. Ei tällainen seniili tahdo ymmärtää oikein enää paljoakaan...

- Vae Victis -
Moderator

5 tuotearviota
_
12. maaliskuuta 2014 @ 21:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@Brainslow, kolme omaa postausta lyhyessä ajassa peräkkäin. Nyt on aika oppia "Muokkaa viestiä" toiminto ja tutustua sääntöihin tarkemmin: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Edit, olen jo aikaisemmin huomauttanut samasta asiasta!

Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. maaliskuuta 2014 @ 21:11

Tepsu9
Senior Member
_
12. maaliskuuta 2014 @ 22:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Brainslow:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tepsu9:
Tee tuon mukaan.
Tarvitseeko suomentaa tuota?
If you have a c:\i386 directory, you should find getuname.dl_ there. Use the Expand command in a Command Prompt window to extract and uncompress the file:

expand c:\i386\getuname.dl_ c:\windows\system32\getuname.dll

then copy the file to c:\windows\system32\dllcache

If you dont have a c:\i386 directory, download getuname.dll from my skydrive --> http://sdrv.ms/12gg5Eu
Put it in c:\windows\system32 AND c:\windows\system32\dllcache


http://answers.microsoft.com/en-us/wind...2f-a18d6db2a672

Tuota, Tepsu9, jos vaan viitsisit... Siis suomentaa.. Kiitos jo etukäteen. Ei tällainen seniili tahdo ymmärtää oikein enää paljoakaan...
Jos sinulla on c:\i386 hakemisto sieltä pitäisi löytyä getuname.dl_
Laajenna tuo komentokehotteessa seuraavasti(löytyy apuohjelmista) pura tuo pakattu tiedosto seuraavalla komennolla:
expand c:\i386\getuname.dl_ c:\windows\system32\getuname.dll
sitten kopioit sen seuraavaan kansioon:
c:\windows\system32\dllcache

Jos sinulla ei ole c:\i386 hakemistoa lataa getuname.dll osoitteesta http://sdrv.ms/12gg5Eu
Sitten sen voit asentaa/kopioida seuraaviin hakemistoihin HUOM! kaksi eri hakemistoa. c:\windows\system32 ja c:\windows\system32\dllcache


Tepsu9
Senior Member
_
12. maaliskuuta 2014 @ 22:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Brainslow:
Kiitos selkeästä ohjeesta.

Olen nyt suorittanut 10 kertaa tuon sfc:n. Lienee aika monta virhettä olemassa. No, täytyy jatkaa suorittamista.
Tätäkin ratkaisua voi kokeilla:
http://support.microsoft.com/fixit/fi


Moderator

5 tuotearviota
_
12. maaliskuuta 2014 @ 22:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@Tepsu9, koskee myös sinua, opettele sinäkin käyttämään tuota "Muokkaa viestiä" toimintoa, josta olen jo kahdesti aiemmin tässä keskustelussa huomauttanut.

Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. maaliskuuta 2014 @ 22:25

Tepsu9
Senior Member
_
12. maaliskuuta 2014 @ 23:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti IlmoPJ:
@Tepsu9, koskee myös sinua, opettele sinäkin käyttämään tuota "Muokkaa viestiä" toimintoa, josta olen jo kahdesti aiemmin tässä keskustelussa huomauttanut.
Sori. Tulee se meikäläisellekin joskus moka:D


Mainos
_
__
 
_
Newbie
_
13. maaliskuuta 2014 @ 15:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tepsu9:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Brainslow:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tepsu9:
Tee tuon mukaan.
Tarvitseeko suomentaa tuota?
If you have a c:\i386 directory, you should find getuname.dl_ there. Use the Expand command in a Command Prompt window to extract and uncompress the file:

expand c:\i386\getuname.dl_ c:\windows\system32\getuname.dll

then copy the file to c:\windows\system32\dllcache

If you dont have a c:\i386 directory, download getuname.dll from my skydrive --> http://sdrv.ms/12gg5Eu
Put it in c:\windows\system32 AND c:\windows\system32\dllcache


http://answers.microsoft.com/en-us/wind...2f-a18d6db2a672

Tuota, Tepsu9, jos vaan viitsisit... Siis suomentaa.. Kiitos jo etukäteen. Ei tällainen seniili tahdo ymmärtää oikein enää paljoakaan...
Jos sinulla on c:\i386 hakemisto sieltä pitäisi löytyä getuname.dl_
Laajenna tuo komentokehotteessa seuraavasti(löytyy apuohjelmista) pura tuo pakattu tiedosto seuraavalla komennolla:
expand c:\i386\getuname.dl_ c:\windows\system32\getuname.dll
sitten kopioit sen seuraavaan kansioon:
c:\windows\system32\dllcache

Jos sinulla ei ole c:\i386 hakemistoa lataa getuname.dll osoitteesta http://sdrv.ms/12gg5Eu
Sitten sen voit asentaa/kopioida seuraaviin hakemistoihin HUOM! kaksi eri hakemistoa. c:\windows\system32 ja c:\windows\system32\dllcache
Kiitos, nyt toimii. Piti etsiä 64-bit versio ko. tiedostosta ja muutella käyttöoikeuksia ennen kuin sain sen liitettyä hakemistoihin. dllcache-kansiota tässä 7ssa ei ole, mutta löysin ohjeen ja kopioin sen system32:n lisäksi winsxs\backup-kansioon.
Tämä kone pävitettiin aikoinaan korjauksen yhteydessä 32-bit versiosta 64-bit versioon.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > win 7 merkistö
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy