User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 18.8.2025 / 16:56
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > videolla: unreal engine 4 -grafiikkademo näyttää upealta nexus 5 -älypuhelimella
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Videolla: Unreal Engine 4 -grafiikkademo näyttää upealta Nexus 5 -älypuhelimella
  Siirry:
 
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Videolla: Unreal Engine 4 -grafiikkademo näyttää upealta Nexus 5 -älypuhelimella

uutinen julkaistu: 24 maaliskuuta, 2014

Game Developers Conference -tapahtumassa on esitelty silmiä hivelevä grafiikkademo uusimmasta Unreal Enginestä Nexus 5 -älypuhelimella. Epic on kertonut Unreal Engine 4:n ensimmäisen vakaan version olevan nyt avoinna kehittäjille. Epic on työstänyt uutta Unreal Engine 4:sta jo vuodesta 2005. Vuonna 2012 Epicin varapresidentti Mark Rein vakuutti ihmisten olevan hämmästyneitä, kunhan näkevät ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Member
_
24. maaliskuuta 2014 @ 22:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
miks iOS:lle edes tehdään tukea näihin kun niissä on vaan jotkut 1ghz dualcore ja samsungissa on 8 ydintä ja 2ghz?? Ramit ja näyttö on parempaa niin aika turha nähä vaivaa jonku applen takii??
delic
Senior Member
_
25. maaliskuuta 2014 @ 01:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti keijo123:
miks iOS:lle edes tehdään tukea näihin kun niissä on vaan jotkut 1ghz dualcore ja samsungissa on 8 ydintä ja 2ghz?? Ramit ja näyttö on parempaa niin aika turha nähä vaivaa jonku applen takii??
Varmaan siksi, että Applen laitteet on niitä tehokkaimpia ja pyörittää parhaiten näitä ja ilmeisesti myös Applen laitteille pelien optimointi on helpointa.

Jos et ole huomannut niin iOS laitteet pyörittää aina pelejä parhaiten. Ihan sama mitä samsungit ym on paperilla, kun aletaan pelejä pelaamaan iOS laitteet pyörittää täydellisen sulavasti ja android laitteilla framerate sitten vähän alempana ja pelit tökkii.

PS tämä yllämainittu uutinen on enemmän GPU juttu kuin CPU ;)

Ja iOSsistahan se suurin osa sovelluskehittäjien rahoista tulee, eli mielenkintoista sanoa, että ei kannata nähdä vaivaa :)

Esim tämän ylläolevan epic citadelin päälle rakennetut infinity bladet on tuoneet tekijöille yli 60 miljoonaa iOS alustalla, että sellasta... :D

Jos jäi jotain epäselvää niin tämä video hyvin todistaa asian http://youtu.be/gGE2B3SJP4k gta san andreasia pelataan eri luureilla samaan aikaan joten on helppo nähdä erot. Samsungeilla peli tökkii eikä ole edes täydet varjot päällä mitkä iPhonessa näkyy koko ajan, samoin sonyn luurissa jossa suorituskyky onkin todella huono.

Vastaavia pelivideoita on tuubbi täynnä joista on helppo todeta sama asia.

Kannattaa unohtaa se mitä paperilla lukee ja keskittyä siihen todelliseen suorituskykyyn! ;)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. maaliskuuta 2014 @ 01:55

R4ndom1
Member
_
25. maaliskuuta 2014 @ 08:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti keijo123:
miks iOS:lle edes tehdään tukea näihin kun niissä on vaan jotkut 1ghz dualcore ja samsungissa on 8 ydintä ja 2ghz?? Ramit ja näyttö on parempaa niin aika turha nähä vaivaa jonku applen takii??
IOs laitteissa on tehokkaat gput. Nuo samsungin 8 "ydin" prossut on vain mainostemppu, ja todellisuudessa ne vain vie paljon akkua.


@delic
Ios puhelimissa on paljon pienemmän resoluutiot kuin android puhelimissa, sen takia android puhelimissa on monesti pienemmän fps:t peleissä.

Todellisuudessa lähes kaikissa benchmarkeissa kuitenkin android puheliment vie.

Mutta se että android puhelilla waretetaan paljon ohjelmia/pelejä ei ainakaan lisää android sovelluskehitystä.
Senior Member

11 tuotearviota
_
25. maaliskuuta 2014 @ 09:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lisätään vielä että iphonelle on helpompi optimoida pelejä. Android järjestelmä on pirstoutunut niin moneen eri rautaan että kunnollinen optimointi on aika vaikeaa. Ellei ole sitten jokin android pohjainen pelikonsoli.
Mainos
_
__
 
_
delic
Senior Member
_
25. maaliskuuta 2014 @ 12:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti R4ndom1:

@delic
Ios puhelimissa on paljon pienemmän resoluutiot kuin android puhelimissa, sen takia android puhelimissa on monesti pienemmän fps:t peleissä.
Tämä on vain harha ja android käyttäjien toistama lause, koska pitäähän joku selitys olla, kun se oma ei pärjää.

Kukas sen todella tarkan näytön ensin puhelimiin toi? muistaisin, että iPhone 4 retina oli sen hetken tarkin ja kummasti sekin vaan pelejä pyöritti paremmin kun huonommalla resolla varustetut androidit, miksi siis näin?

ja mitä tulee resoluution niin hyvin tuo iPad Airin reso pelejä pyörittää ;)

Kyse on vain siitä, että Apple osaa laitteeseensa sellaiset osat mitä se pystyy pyörittämään, jos reso kasvaa niin näytönohjaimessa pitää olla enemmän vääntöä, tuo vain kertoo sen että android laitteissa on alitehoiset näytönohjaimet.

Vaikkakin todellisuudessa kyse taitaa enemmänkin juuri olla siitä pelin optimoinnissa, Applen laitteelle koska rautaa on niin vähän on vain niin paljon helpompi optimoida se peli pyörimään juuri sillä raudalla.
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > videolla: unreal engine 4 -grafiikkademo näyttää upealta nexus 5 -älypuhelimella
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy