Uber haluaa tarjota kyydit Suomessakin ? Torppaako byrokratia laajentumisaikeet?
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 11 huhtikuuta, 2014
Verkossa toimiva kuljetusvälitysyhtiö Uber rekrytoi Suomesta työntekijöitä, mikä herätti spekulaatiot palvelun laajentumisesta Suomeen. Yhtiö myönsi Helsingin Sanomille, että se hakee kolmea työntekijää toiminnan laajentamiseksi Suomeen.
Uberin johtoajatus on tarjota verkkopalvelu, jonka kautta ihmiset voivat pyytää lähistöllä olevaa vapaata autonomistajaa kyyditsemään heidät haluttuun ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
11. huhtikuuta 2014 @ 20:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo on kuulemma nykissä jo tosi kovassa huudossa...
Ideana jännä, tosin riskejäkin on.
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
11. huhtikuuta 2014 @ 20:46 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
12. huhtikuuta 2014 @ 10:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Ei rajoita, koska sama kilpailijoillakkin.
Kyllä se rajoittaa. Mitä pienemmät kulut olisivat alussa, sitä todennäköisemmin hommaan lähtisi mukaan uusia yrittäjiä.
Kuten tuossa linkkaamassani jutussa mainitaan 30-luku
Taksien ylitarjonnasta ja sen seurauksista on jo kokemusta Suomessakin. 30-luvun laman tullessa taksialalla oli suurta ylitarjontaa. Tämä johtui toisaalta siitä, että liikennelupia jaettiin rajoittamattomasti ja toisaalta autoliikkeiden kovasta kilpailusta. Taksin sai alleen jopa ilman käsirahaa.
|
Giis
Suspended due to non-functional email address
|
13. huhtikuuta 2014 @ 08:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Toisaalta hakijoita on jonoksi asti...
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Luvanhakijoita on jonoksi asti,eli mukaan ei mahdu kaikki halukkaatkaan. Eli vaikka autosta annettaisi nykyistä enemmän verohelpotuksia, niin lupa se mistä aloitus puristaa..
... ja toisaalta ei sittenkään, vaan kulut painaa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Alueesta riippuen voi olla ikävän suria kuluja (esim. tilaus) ja velvoitteita jotka tuovat hintapaineita, vastapainoksi on kilpailunrajoituksia, jolloin kulut voidaan viedä hintoihin. Nuo voi olla ne mitkä jossain kuolevassa taajamassa voi johtaa siihen että viimeinenkin paikallinen taksi luovuttaa.
Taksilupia ei todellakaan haeta jonoksi asti. Ainakaan koko maassa. Meillä paikallisesti haetaan kokoajan uusia kuljettajia koulutukseen ja töihin. Viimeisimpään koulutukseen oli niin suuri tunku, että koulutusilmoitus oli lehdessä kuukausia viikottain.
|
Giis
Suspended due to non-functional email address
|
13. huhtikuuta 2014 @ 17:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org: Kuten aijemmin postattu niin joissain taajamissa voi olla tilanne että viimeinen olemassaolevakin luopuu kannattavuus syistä. Kyse ei silloin ole aloittamisen kustannuksista vaan muusta.
Jos sinne uutta lupaa saisi niin voi olla ettei ottajia.
Jossain taajamissa? Please...
Pitää myös muistaa, että ammattikuljettajalla ja taksiyrittäjällä on eri luvat. Taksiyrittäjällä on oikeasti aika monesta asiasta kiinni luvan saanti. Puhutaan ihan kustannuksista. Autokin pitää olla tietynlainen. Ei ihan 80-luvun umpimätä Sunny kelpaa.
|
Mainos
|
  |
|
Giis
Suspended due to non-functional email address
|
13. huhtikuuta 2014 @ 23:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Pienissä, on siis joissa pienissä käynyt niin.
Please. Älä jauha taas.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
No jaa, perus puitteet voi itse pistää kuntoon, eli ei vaikein rasti, eli ei se ole se mihin saanti tökkää.
En tarkoita etteikö Taksi touhussa olisi tehostamisen varaa.
No jaa tosiaan. Koeta nyt oikeasti perustaa se oma firma ja tule vasta sitten jauhamaan. Siinä vaiheessa, kun maksat kaikki velvoitteet, niin tiedät mistä puhut.
Kyllähän se nyt on ihan selvää, ettei houkuta taksifirman pyörittäminen näillä kuluilla, tai mikään mukaan yrittäminen.
|