User Käyttäjä Salasana  
   
tiistai 19.8.2025 / 09:03
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > huippusuosittu kyytipalvelu saapui windows phonelle
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Huippusuosittu kyytipalvelu saapui Windows Phonelle
  Siirry:
 
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Huippusuosittu kyytipalvelu saapui Windows Phonelle

uutinen julkaistu: 24 heinäkuuta, 2014

Kovassa nosteessa olevan kyytipalvelu Uberin mobiilisovellus on julkaistu Windows Phonelle. Sovellus on ollut aiemmin saatavilla Androidille ja iOS:lle. Uberin avulla palvelun käyttäjä pystyy kutsumaan lähistöllä olevan vapaan kuskin ja pyytää kyytiä haluamaansa määrän paikkaan. Palvelu toimii tällä hetkellä 42 maassa. Uberillä ei ole toimintaa Suomessa, mutta se alkanut tutkia mahdollisuutta ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
29. heinäkuuta 2014 @ 08:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user_org:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Eli sinullakaan ei ole mitään sanomista. "Liuta tehottomuudesta" ei kerro se, että on moneen kertaan jankutettu yleisesti kaiken olevan tehotonta, joka on säännöstelty.


No se ei kai tässä pointti (onko kaikki säännöstelty tehotonta), vaan se että homma on tehotonta, taksin tapauksessa säännöstelystä suorastaan johtuu osa tehottomuudesta.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:
Taksiliikenne ei ole tehotonta siinä määrin, että se voisi jotenkin olla nykyisellään tehokkaampaa.


Tuollaisen vastauksenko sait tolpalta ?

Tuliko perään valittelua siitä että autoja liikaa, työaika menee kyytien odotteluun. ja kaikki pidemmäktkin keikat ajettiin tyhjänä takaisin.

Vaikka toisin väität, niin joillain yrittäjillä on tehokkaampaa, No heilläkin tehostamis mahdollisuuksia, osan tosin sääntely estää.

Pistetään tehottomuuden esimerkkien joukkoon ne kaupassakäynti kyydit joissa ajetaan nelinkertainen määrä tarvittavaan.
Minä omaan sen verta järkeä ihan todellisesta elämästä ja käytännöstä, ettei minun joka kerta tarvitse kussessani kysellä miten kustaan. Edes tolpalta.

Taksiliikenne ei muutu sillä tehottomaksi, että se on säännöstelty. Sitä paitsi suuntaushan on ollut ainakin täällä päin, että kuljettajia hankitaan kokoajan lisää, vaikka tilanne on jo nyt se, että toisinaan kuljettajia on liikaa tilanteeseen ja toisinaan liian vähän. Kuljettaja ja taksi-yrittäjä on kaksi eri asiaa. Toisen määrää säännöstellään isosti, toista ei.

Jos sinulla on joku keino tuota huoltosuhdetta muuttaa paremmaksi, niin kerro. Älä jankuta noita sinun höpöhöpö-juttujasi. Ainakaan uutisen palvelu ei asiaa muuta ja SE OLI SE POINTTI.
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
29. heinäkuuta 2014 @ 11:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user_org:

Tehostaminen tarkoittaa että sama asia tehdään pienemmin kustannuksin ja myös että yksi auto+kuski pystyy tekemään enemmän kyytejä, eli joku toinen jää ilman.
Vastaavista edullisemmalla hinnoittelulla voi saada lisää ajoja, joka taasen lisää alan liikevaihtoa, sekä autojen ja kuskien tarvetta

Pureudun tähän, koska tässä kiteytyy oikeastaan kaikki mitä et tajua.

Näillä verotuksilla, lupamaksuilla, sekä muilla sivumenoilla halvempiin hintoihin ei ole varaa. Tämä koskee kaikkia aloja, ei pelkästään taksialaa.

Myös unohdat tykkänään sen, että taksi on yksittäisen ihmisen palvelu. Sitä ei voi eikä saa verrata joukkoliikenteeseen. Sinä maksat siitä, että juuri SINUT ja mahdollisesti vain SINUN tavarat noudetaan ja viedään jonnekkin. Tokihan kuljetukset voisi saada tehokkaammaksi sillä, että kerätään lössi porukkaa samaan autoon ja jokainen tippuu matkalta kukin minnekin, vaan se ei ole taksin idea. Myös tästä syystä taksiala on tarkoin säädelty. Ettei pääse tapahtumaan ylilyöntejä hinnoitteluissa jne. jne.

Joten... Jos sinulla on jotain konkreettista sanomista, niin sano, muutoin voisit jankkaamiset lopettaa.
Senior Member
_
29. heinäkuuta 2014 @ 12:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Eli sinullakaan ei ole mitään sanomista. "Liuta tehottomuudesta" ei kerro se, että on moneen kertaan jankutettu yleisesti kaiken olevan tehotonta, joka on säännöstelty.

Olen vahvasti eri mieltä, ja älä nyt taas ole noin mustavalkoinen. En ole sanonut "kaiken olevan tehotonta", itseasiassa sopiva määrä säännöstelyä tuottaa parhaan kilpailutilanteen. Ongelmana on se, että taksiliikenteessä säännöstelyä on aivan liikaa.


Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Taksiliikenne ei ole tehotonta siinä määrin, että se voisi jotenkin olla nykyisellään tehokkaampaa.

Jahas, on löydetty asia joka tehdään täydellisesti, jota ei voisi tehdä paremmin. Enpä olisi uskonut, mutta noin aukottomalla todistuksella kai pakko.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Palvelualoilla nyt vain asiakkaita odotellaan. Voisihan sitä ajatella, että ravintola-alallakin on varsin tehotonta, kun iso osa ajasta seistään tyhjän panttina tiskin takana, mutta sen työn kuvaan nyt kuuluu sellainen.

Ravintola, jossa asiakasta vain odotellaan on pian entinen ravintola.

Jos ravintolassa on tilanne, että työntekijä seisoo tyhjän panttina, keksii esimies hänelle jotain tekemistä tai lähtettää kotiin. Jos vastaavasti illemmalla on tupa täynnä, pyritään siihen, että työvoimaa on riittävästi kun sitä tarvitaan.

Lääninhallitus ei siis päätä työvoiman määrää, eikä ole suurta määrää keinotekoisia esteitä töiden tekemiselle järkevästi. Myöskään ravintoloiden määrää ei rajoiteta keinotekoisesti kilpailun vähentämiseksi, joka mahdollistaisi ylikorkeat hinnat ja mahdollistaisi seisoskelun kannattavasti.
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
29. heinäkuuta 2014 @ 12:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Eli sinullakaan ei ole mitään sanomista. "Liuta tehottomuudesta" ei kerro se, että on moneen kertaan jankutettu yleisesti kaiken olevan tehotonta, joka on säännöstelty.

Olen vahvasti eri mieltä, ja älä nyt taas ole noin mustavalkoinen. En ole sanonut "kaiken olevan tehotonta", itseasiassa sopiva määrä säännöstelyä tuottaa parhaan kilpailutilanteen. Ongelmana on se, että taksiliikenteessä säännöstelyä on aivan liikaa.


Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Taksiliikenne ei ole tehotonta siinä määrin, että se voisi jotenkin olla nykyisellään tehokkaampaa.

Jahas, on löydetty asia joka tehdään täydellisesti, jota ei voisi tehdä paremmin. Enpä olisi uskonut, mutta noin aukottomalla todistuksella kai pakko.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Palvelualoilla nyt vain asiakkaita odotellaan. Voisihan sitä ajatella, että ravintola-alallakin on varsin tehotonta, kun iso osa ajasta seistään tyhjän panttina tiskin takana, mutta sen työn kuvaan nyt kuuluu sellainen.

Ravintola, jossa asiakasta vain odotellaan on pian entinen ravintola.

Jos ravintolassa on tilanne, että työntekijä seisoo tyhjän panttina, keksii esimies hänelle jotain tekemistä tai lähtettää kotiin. Jos vastaavasti illemmalla on tupa täynnä, pyritään siihen, että työvoimaa on riittävästi kun sitä tarvitaan.

Lääninhallitus ei siis päätä työvoiman määrää, eikä ole suurta määrää keinotekoisia esteitä töiden tekemiselle järkevästi. Myöskään ravintoloiden määrää ei rajoiteta keinotekoisesti kilpailun vähentämiseksi, joka mahdollistaisi ylikorkeat hinnat ja mahdollistaisi seisoskelun kannattavasti.

Ilmeisesti et käy ravintoloissa, et käytä taksia, etkä ylipäätään käytä palveluja missä on paljon asiakaspalvelua. Eritoten sinulla ei ole asiakaspalvelualoista työkokemusta.

Mutta kuten jo sanoin, älkää lässyttäkö lässyttämisen iloksi. Jos on jotain konkreettista sanomista niin OK, muussa tapauksessa olisin ihan hissukseen.
Senior Member
_
29. heinäkuuta 2014 @ 12:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Eli sinulla ei ollut mitään todellista sanomista asiaan.

Olihan minulla, mutta ilmeisesti et vain halua sitä nähdä.

Valitettavasti argumentointisi on vajonnut tasolle "olette tyhmiä":

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Taas paljon diipadaapaa

Ei kannata esittää tyhmää.

kun vähän kasvat, niin huomaat hölmöytesi.


"Minä tiedän parhaiten, joten ei tarvitse ottaa faktoja huomioon"

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Minä omaan sen verta järkeä ihan todellisesta elämästä ja käytännöstä, ettei minun joka kerta tarvitse kussessani kysellä miten kustaan

Joten eiköhän tämä riitä tällä kerralla.
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
29. heinäkuuta 2014 @ 13:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Eli sinulla ei ollut mitään todellista sanomista asiaan.

Olihan minulla, mutta ilmeisesti et vain halua sitä nähdä.

Valitettavasti argumentointisi on vajonnut tasolle "olette tyhmiä":

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Taas paljon diipadaapaa

Ei kannata esittää tyhmää.

kun vähän kasvat, niin huomaat hölmöytesi.


"Minä tiedän parhaiten, joten ei tarvitse ottaa faktoja huomioon"

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Minä omaan sen verta järkeä ihan todellisesta elämästä ja käytännöstä, ettei minun joka kerta tarvitse kussessani kysellä miten kustaan

Joten eiköhän tämä riitä tällä kerralla.

Joo. Jatketaan kunhan sanot(te) jotain konkreettista. Se ei ole mikään perustelu, että taksitoiminta on tehotonta, koska se on säännöstelty. Eikä sekään itseasiassa, että taksit joutuu hiljaisimpina aikoina seisomaan tolpalla. Se meinaan on osa sitä työtä. Siis odotetaan asiakkaita. Sitä kutsutaan päivystämiseksi.
Senior Member
_
29. heinäkuuta 2014 @ 13:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:
Ilmeisesti et käy ravintoloissa, et käytä taksia, etkä ylipäätään käytä palveluja missä on paljon asiakaspalvelua. Eritoten sinulla ei ole asiakaspalvelualoista työkokemusta.

Syön keskimäärin päivittäin ravintolassa, jonakin päivänä en, jonakin päivänä useammin. Taksia käytän nykyään kieltämättä aika harvoin, asiakaspalvelualalta (kaupasta) on työkokemusta.

Kun taas argumentit loppuivat halusit ottaa irrelevantit heitot apuun, tälläkään kertaa ei osunut, valitan.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Mutta kuten jo sanoin, älkää lässyttäkö lässyttämisen iloksi. Jos on jotain konkreettista sanomista niin OK, muussa tapauksessa olisin ihan hissukseen.
Nähdäkseni minulla ja user_orgilla on ollut konkreettista sanomista, sinä taas haluat väittää että sinä ja lääninhallitus tiedätte paremmin, sivuuttaa faktat ja keskittyä henkilökohtaisuuksiin ja muihin epäolennaisuuksiin.

Mutta joo, lupasin lopettaa jo edelliseen viestiin...
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
29. heinäkuuta 2014 @ 13:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:
Ilmeisesti et käy ravintoloissa, et käytä taksia, etkä ylipäätään käytä palveluja missä on paljon asiakaspalvelua. Eritoten sinulla ei ole asiakaspalvelualoista työkokemusta.

Syön keskimäärin päivittäin ravintolassa, jonakin päivänä en, jonakin päivänä useammin. Taksia käytän nykyään kieltämättä aika harvoin, asiakaspalvelualalta (kaupasta) on työkokemusta.

Kun taas argumentit loppuivat halusit ottaa irrelevantit heitot apuun, tälläkään kertaa ei osunut, valitan.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Mutta kuten jo sanoin, älkää lässyttäkö lässyttämisen iloksi. Jos on jotain konkreettista sanomista niin OK, muussa tapauksessa olisin ihan hissukseen.
Nähdäkseni minulla ja user_orgilla on ollut konkreettista sanomista, sinä taas haluat väittää että sinä ja lääninhallitus tiedätte paremmin, sivuuttaa faktat ja keskittyä henkilökohtaisuuksiin ja muihin epäolennaisuuksiin.

Mutta joo, lupasin lopettaa jo edelliseen viestiin...
Jos väitteesi ravintoloissa käynneistä pitää paikkaansa, niin sinun pitäisi tajuta se, ettei ne sielä ravintolassakaan kaiken aikaa tee jotain, paitsi erityisen vilkkaissa paikoissa. Mitään todellista perustelua en kuitenkaan userorgia & Co suunnalta ole kuullut.

Olette hyvä pari kyllä. Olisiko ihan avioparin ainesta?
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
30. heinäkuuta 2014 @ 10:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user_org:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Pureudun tähän, koska tässä kiteytyy oikeastaan kaikki mitä et tajua.

Näillä verotuksilla, lupamaksuilla, sekä muilla sivumenoilla halvempiin hintoihin ei ole varaa. Tämä koskee kaikkia aloja, ei pelkästään taksialaa.

Höpöhöpö. Jostain syystä osa pystyy ajamaan halvemmalla, paljon halvemmalla kuin listahinnat.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Myös unohdat tykkänään sen, että taksi on yksittäisen ihmisen palvelu. Sitä ei voi eikä saa verrata joukkoliikenteeseen.

Joukkoliikennettä se ei yleensä ole, eikä ole väitettykkään.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:
Sinä maksat siitä, että juuri SINUT ja mahdollisesti vain SINUN tavarat noudetaan ja viedään jonnekkin.

Kyllä, ja sen että kuski ajalee tyhjänä, koska sovittu että jaetaan ajot kavereiden kesken. Maksan myös siitä että kuskit odottaa asiakasta.

Silti en saa kaikilta "aluetakseilta" edes etukäteen tilattua kyyti taattuna tiettyyn aikaan. Siitä silti voi joutua maksamaan enemmän.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:
Myös tästä syystä taksiala on tarkoin säädelty. Ettei pääse tapahtumaan ylilyöntejä hinnoitteluissa jne. jne.

Nykymalli suosii tehottomuutta ja korkeita hintoja.

Taksien edunvalvoja luovat mielikuvaa että nykymallin kehittäminen johtaisi siihen että he (taksit) "ryöstäisivät" asiakkaansa eri tavoin.

On joku vihjannut että taksialalla pitäis kaikesta sääntelystä / luvanvaraisuudesta luopua?

Voihan taksi ajaa alta listahinnan. Säädös onkin korkein hinta. Onko se sitten kannattavaa? Moni yrittäjä kaatuu siihen, ettei osaa ottaa tarpeeksi hintaa.

Se ettet saa taksia sovittuna aikana taas ei ole järjestelmän syy. Vaikkei taksit olisi säännösteltyjäkään, niin todennäköisesti silti tuollaista sattuisi.

Mutta edelleenkään et ole tuonnut mitään uutta keskusteluun, kunhan lämpimiksesi puhiset.
Senior Member
_
31. heinäkuuta 2014 @ 03:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Jos väitteesi ravintoloissa käynneistä pitää paikkaansa, niin sinun pitäisi tajuta se, ettei ne sielä ravintolassakaan kaiken aikaa tee jotain, paitsi erityisen vilkkaissa paikoissa.

Tottakai se pitää, miksi ei pitäisi? Mikään työ ei ole sellainen, että työntekijä tekisi kaiken aikaa jotain täydellä teholla. Siitä ei kuitenkaan ole kysymys, vaan se on pystyttämäsi olkinukke.

Kysymys on siitä, että esimerkiksi niissä ravintoloissa työvoiman tarpeen ja (pääosin) aukioloajat määrittää joku ihan muu kuin lääninhallitus, joten työvoiman käyttöaste on paljon korkeampi ja ravintoloiden välinen kilpailu paljon suurempaa.

Yritä nyt ymmärtää mistä puhutaan ja että maailma ei ole mustavalkoinen.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Olette hyvä pari kyllä. Olisiko ihan avioparin ainesta?

Pitkäänhän sitä henkilökohtaisuuksiin menevää epäolennaista heittoa pitikin taas odottaa... Ymmärrän kyllä miksi näitä viljelet.
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
31. heinäkuuta 2014 @ 07:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Jos väitteesi ravintoloissa käynneistä pitää paikkaansa, niin sinun pitäisi tajuta se, ettei ne sielä ravintolassakaan kaiken aikaa tee jotain, paitsi erityisen vilkkaissa paikoissa.

Tottakai se pitää, miksi ei pitäisi? Mikään työ ei ole sellainen, että työntekijä tekisi kaiken aikaa jotain täydellä teholla. Siitä ei kuitenkaan ole kysymys, vaan se on pystyttämäsi olkinukke.

Kysymys on siitä, että esimerkiksi niissä ravintoloissa työvoiman tarpeen ja (pääosin) aukioloajat määrittää joku ihan muu kuin lääninhallitus, joten työvoiman käyttöaste on paljon korkeampi ja ravintoloiden välinen kilpailu paljon suurempaa.

Yritä nyt ymmärtää mistä puhutaan ja että maailma ei ole mustavalkoinen.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Olette hyvä pari kyllä. Olisiko ihan avioparin ainesta?

Pitkäänhän sitä henkilökohtaisuuksiin menevää epäolennaista heittoa pitikin taas odottaa... Ymmärrän kyllä miksi näitä viljelet.

Hyvä että ymmärrät miksi näitä "viljelen". Kuuntelisit/lukisit itseäsi. Puhut tehokkuudesta ja miten asiat olisivat takseissa tehokkaampaa, jos ne eivät olisi säännösteltyjä ja perustelet juttusi ympäripyöreästi sillä, että silloin ne eivät odottelisi tolpilla jouten ilman perusteluja miksi asia muuksi muuttuisi. Ja kun minä sanon, että se päivystäminen vähän niin kuin kuuluu työn kuvaan ja, että sitä on esim. ravintoalallakin, niin väität vastaan. Sitten toisessa käänteessä tunnustatkin asian.

Userorgian kanssa keskustellessa tilanne on ihan samankaltaista. Siksi viittaan aviopariin, kun olette kuin Kuopion huorat. Yhtämieltä kaikessa. Itse voit kyllä muille tuolla muualla vittuilla kirjoitusvirheistä asti, kuitenkin itse niitä viljellen samassa vittuilukirjoitelmassa.

PS. Anniskeluravintoloilla ja kaupanalalla nimen omaan hyvinkin tarkkaan määritelty miten saavat olla auki.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. heinäkuuta 2014 @ 07:06

Senior Member
_
31. heinäkuuta 2014 @ 09:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Hyvä että ymmärrät miksi näitä "viljelen".

Siksi, että olet käyttänyt asialliset argumenttisi jo ajat sitten ja turvaudut tällaisiin.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Puhut tehokkuudesta ja miten asiat olisivat takseissa tehokkaampaa, jos ne eivät olisi säännösteltyjä ja perustelet juttusi ympäripyöreästi sillä, että silloin ne eivät odottelisi tolpilla jouten ilman perusteluja miksi asia muuksi muuttuisi.

Jos säännöstelyä olisi vähemmän ja yrittäjät voisivat suuremmissa määrin päättää itse milloin ajetaan ja milloin ei ajeta -> toiminta tehoistuisi. Nyt siis taksien määrä päätetään maakuntatasolla ja se ei jousta riittävästi.

Myös muita potentiaalisia tapoja tehostaa toimintaa on, esimerkkinä kilpailun lisääminen höllentämällä lupakäytäntöä sekä määrien että työvelvotteiden osalta. Se todennäköisesti toisi erilaisia hinnoittelu- ja palvelumalleja. Ainakin tuntuvien hintajoustojen käyttö ohjaamaan kulutusta aikoihin, jolloin on ylikapasiteettia tuntusi järkevältä. Se on nykyiselläänkin varmaan periaatteessa mahdollista, mutta koska kilpailutilanne on mitä on, ei sellaista tunnu kukaan yrittävän vaan lakisääteinen maksimi on käytännössä taksa, jolla kuluttajia kyyditään.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Ja kun minä sanon, että se päivystäminen vähän niin kuin kuuluu työn kuvaan ja, että sitä on esim. ravintoalallakin, niin väität vastaan. Sitten toisessa käänteessä tunnustatkin asian.

Kuten olen jo moneen kertaan sanonut, maailma ei ole niin mustavalkoinen kuin luulet.

Ja kun minä sanon, että 1. ravintola-alalla on paljon vähemmän säätelyä yrittäjien määrän suhteen ja 2. yrittäjällä on mahdollisuus käyttää paljon suurempaa harkintaa sekä työskentelyajoissa että työvoiman määrässä aivan itse näkemänsä kysynnän mukaan, ei se tunnu millään menevän jakeluun.

Ravintola- ja baarialalla *on* ollut lupien suhteen vastaavaa kilpailun määrään perustuvaa tarveharkintaa, mutta siitä on luovuttu varmaan 30 vuotta sitten, onneksi.

Taksien ja ravintolojen vertaaminen suoraan ei vaan onnistu.


Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Siksi viittaan aviopariin, kun olette kuin Kuopion huorat. Yhtämieltä kaikessa. Itse voit kyllä muille tuolla muualla vittuilla kirjoitusvirheistä asti, kuitenkin itse niitä viljellen samassa vittuilukirjoitelmassa.

Alatyyli ainakin on hallussa, onnittelut. Ja taas olet henkilötasolla, vaikka voisit yrittää keskustella kohteliaasti kunnollisin argumentein.

En ole huomannut olevani user_orgin kanssa läheskään aina samaa mieltä, tässä asiassa tosin niin sattuu olemaan.

En edelleenkään tiedä mihin viittaat, mutta ilmeisesti se on ollut kovinkin traumaattista, pahoitteluni joka tapauksessa. En usko, että "vittuilua" kirjoitusvirheistä löytyy kovinkaan merkittävästä osasta tälle palstalle kirjoittamistani viesteistä. Varmasti pari poikkeusta voi löytää jos jaksaa etsiä, mutta luulisin, että niissäkin on ollut joku konteksti.

Sinulle olen pariin kertaan ehdottanut järkevämpää quottausta, koska se tekisi lukemisen paljon mukavammaksi, hintana pieni kirjoittamisen hidastuminen, mutta lukijoita on toivottavasti enemmän kuin kirjoittajia. Eräälle toiselle olen pariin otteeseen (tosin varmaan viimeksi vuosi tai pari sitten) maininnut välilyönnin puutteesta välimerkkien jälkeen, koska se teki kyseiset viestit entistäkin vaikeaselkoisemmiksi.

Ymmärrät varmaan, että tyyliseikat ja niistä huomauttaminen on aivan eri asia kuin mitä nyt olet viime aikoina harrastanut liki jokaisessa viestissä. Jos et, otan osaa.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

PS. Anniskeluravintoloilla ja kaupanalalla nimen omaan hyvinkin tarkkaan määritelty miten saavat olla auki.
Osin kyllä, mutta ei miten *pitää* olla auki. Työvoiman määrää voi myös lisätä ja vähentää varsin joustavasti tarpeen mukaan, kysymättä byrokraatilta.

Kannatan kyllä säätelyn vähentämistä myös ravintola-alalla, etenkin anniskeluravintoloiden osalta, mutta en säätelyn poistamista, lähinnä vaan turhien sääntöjen päivittämistä ja järjenkäytön mahdollistamista. Siellä ongelmat eivät ole kilpailunäkökulmasta läheskään niin suuret kuin takseissa.
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
31. heinäkuuta 2014 @ 11:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Hyvä että ymmärrät miksi näitä "viljelen".

Siksi, että olet käyttänyt asialliset argumenttisi jo ajat sitten ja turvaudut tällaisiin.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Puhut tehokkuudesta ja miten asiat olisivat takseissa tehokkaampaa, jos ne eivät olisi säännösteltyjä ja perustelet juttusi ympäripyöreästi sillä, että silloin ne eivät odottelisi tolpilla jouten ilman perusteluja miksi asia muuksi muuttuisi.

Jos säännöstelyä olisi vähemmän ja yrittäjät voisivat suuremmissa määrin päättää itse milloin ajetaan ja milloin ei ajeta -> toiminta tehoistuisi. Nyt siis taksien määrä päätetään maakuntatasolla ja se ei jousta riittävästi.

Myös muita potentiaalisia tapoja tehostaa toimintaa on, esimerkkinä kilpailun lisääminen höllentämällä lupakäytäntöä sekä määrien että työvelvotteiden osalta. Se todennäköisesti toisi erilaisia hinnoittelu- ja palvelumalleja. Ainakin tuntuvien hintajoustojen käyttö ohjaamaan kulutusta aikoihin, jolloin on ylikapasiteettia tuntusi järkevältä. Se on nykyiselläänkin varmaan periaatteessa mahdollista, mutta koska kilpailutilanne on mitä on, ei sellaista tunnu kukaan yrittävän vaan lakisääteinen maksimi on käytännössä taksa, jolla kuluttajia kyyditään.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Ja kun minä sanon, että se päivystäminen vähän niin kuin kuuluu työn kuvaan ja, että sitä on esim. ravintoalallakin, niin väität vastaan. Sitten toisessa käänteessä tunnustatkin asian.

Kuten olen jo moneen kertaan sanonut, maailma ei ole niin mustavalkoinen kuin luulet.

Ja kun minä sanon, että 1. ravintola-alalla on paljon vähemmän säätelyä yrittäjien määrän suhteen ja 2. yrittäjällä on mahdollisuus käyttää paljon suurempaa harkintaa sekä työskentelyajoissa että työvoiman määrässä aivan itse näkemänsä kysynnän mukaan, ei se tunnu millään menevän jakeluun.

Ravintola- ja baarialalla *on* ollut lupien suhteen vastaavaa kilpailun määrään perustuvaa tarveharkintaa, mutta siitä on luovuttu varmaan 30 vuotta sitten, onneksi.

Taksien ja ravintolojen vertaaminen suoraan ei vaan onnistu.


Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

Siksi viittaan aviopariin, kun olette kuin Kuopion huorat. Yhtämieltä kaikessa. Itse voit kyllä muille tuolla muualla vittuilla kirjoitusvirheistä asti, kuitenkin itse niitä viljellen samassa vittuilukirjoitelmassa.

Alatyyli ainakin on hallussa, onnittelut. Ja taas olet henkilötasolla, vaikka voisit yrittää keskustella kohteliaasti kunnollisin argumentein.

En ole huomannut olevani user_orgin kanssa läheskään aina samaa mieltä, tässä asiassa tosin niin sattuu olemaan.

En edelleenkään tiedä mihin viittaat, mutta ilmeisesti se on ollut kovinkin traumaattista, pahoitteluni joka tapauksessa. En usko, että "vittuilua" kirjoitusvirheistä löytyy kovinkaan merkittävästä osasta tälle palstalle kirjoittamistani viesteistä. Varmasti pari poikkeusta voi löytää jos jaksaa etsiä, mutta luulisin, että niissäkin on ollut joku konteksti.

Sinulle olen pariin kertaan ehdottanut järkevämpää quottausta, koska se tekisi lukemisen paljon mukavammaksi, hintana pieni kirjoittamisen hidastuminen, mutta lukijoita on toivottavasti enemmän kuin kirjoittajia. Eräälle toiselle olen pariin otteeseen (tosin varmaan viimeksi vuosi tai pari sitten) maininnut välilyönnin puutteesta välimerkkien jälkeen, koska se teki kyseiset viestit entistäkin vaikeaselkoisemmiksi.

Ymmärrät varmaan, että tyyliseikat ja niistä huomauttaminen on aivan eri asia kuin mitä nyt olet viime aikoina harrastanut liki jokaisessa viestissä. Jos et, otan osaa.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

PS. Anniskeluravintoloilla ja kaupanalalla nimen omaan hyvinkin tarkkaan määritelty miten saavat olla auki.
Osin kyllä, mutta ei miten *pitää* olla auki. Työvoiman määrää voi myös lisätä ja vähentää varsin joustavasti tarpeen mukaan, kysymättä byrokraatilta.

Kannatan kyllä säätelyn vähentämistä myös ravintola-alalla, etenkin anniskeluravintoloiden osalta, mutta en säätelyn poistamista, lähinnä vaan turhien sääntöjen päivittämistä ja järjenkäytön mahdollistamista. Siellä ongelmat eivät ole kilpailunäkökulmasta läheskään niin suuret kuin takseissa.
Kerro toki lisää sitten kun sinulta löytyy asiaa? Nyt ei edelleenkään löytynyt.

PS. taksien määrää ei suoranaisesti kukaan määrää, vaan taksi-yrittäjien. Vissi ero, jonka jo ajat sitten kerroin ja senkin, että meidän kaupungilla uusia ajajia kokoajan koulutetaan lisää, vaikkei kukaan mistään siihen pakotakkaan. Tolpilla ne edelleen roikkuu päiväsaikaan, mutta se on edelleenkin niiden hommaa, siis päivystäminen.

PS. On muuten aika tarkkaan lueteltu ravintola-alalla miten kuppilat saa olla auki, kuten kaupanalallakin. Toki voi olla lyhyemmin auki mitä säännöstellaan.

Ja käytän ihan mitä kieliasua mitä haluan. Kukaan ei pakota jauhamaan kanssani joutavia. Minun argumentit on tosiaan loppunut, mutta kerro toki kun omasi alkaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. heinäkuuta 2014 @ 11:50

Mainos
_
__
 
_
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
1. elokuuta 2014 @ 12:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user_org:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:

PS. taksien määrää ei suoranaisesti kukaan määrää, vaan taksi-yrittäjien.

Lupien määrä on rajoitettu, eli ei saa automaattisesti lupaa vaikka vaatimukset täyttäisi.
Lupien myyminenkin on nykyään käytännössä estetty.
Eli jos vaikka olisit taksi-yrittäjä, niin et voi autoja hankkia ja pistää niitä liikenteessä jos ei niille kaikille lupia.


Tuo rajoittaa tehokkaasti kilpailua.

Lainaus:
Tolpilla ne edelleen roikkuu päiväsaikaan, mutta se on edelleenkin niiden hommaa, siis päivystäminen.


Se tietenkin maksaa, ja vielä enemmän maksaa se että kukin vuorollaan saa uuden kyydin, eli nyky hinnoilla kannattaa kuluttaa-aikaa tolpalla.

Lainaus:
jonka jo ajat sitten kerroin ja senkin, että meidän kaupungilla uusia ajajia kokoajan koulutetaan lisää, vaikkei kukaan mistään siihen pakotakkaan.

Ei taksiajot ole mihinkään loppuneet, eli kuskeja tarvitaan, se ei kai kenellekkään yllätys.

Lainaus:
Voihan taksi ajaa alta listahinnan. Säädös onkin korkein hinta. Onko se sitten kannattavaa?

Tarkoitin että pystyvät ajamaan kannattavasti, ehkä jopa kannattavammin kuin listahinnoilla ajava.
Kyse siitä että rajoituksista huolimatta osa pystyy tekemään homma tehokkaammin kuin toiset.

Tällä hetkellä koko maassa on suurempi ongelma saada uusia kuljettajia, kuin hankkia lupia ajoon. Tämä ongelma tuntuu olevan koko Suomessa. Rajoitukset eivät ole siis ongelma tässä kohtaa.

Myös jotkut osaa tehdä ihan muutakin bisnestä paremmin kuin muut. Ei siihen nykyaikainen lupaviidakko tunnu olevan ongelmana taksiliikenteessä.

Taksiaujot ovat nykyään melkolailla provikkapohjaisia. Ei se seisominen tuo eikä vie keneltäkään sen enempää tai vähempää rahaa. Asiakkaita ajatellen tolpilla olisi hyvä olla päivystämässä.

Mutta se pointti edelleenkin oli se, että oli taksiliikenne nykyään ongelmallista taikka ei, niin uutisen palvelulla pitää olla samat säännöt.
 
Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > huippusuosittu kyytipalvelu saapui windows phonelle
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy