Sony pohtii parhaillaan älypuhelinyksikkönsä ohjeistuksen uusimista, kertoo Wall Street Journal. Yhtiö asetti keväällä tavoitteeksi 50 miljoonan puhelimen myyntiä vuoden aikana, mutta joutui jo kesällä laskemaan tavoitteen 43 miljoonaan kappaleeseen1. Harkinnassa on tavoitteen madaltaminen toistamiseen miljoonilla kappaleilla.
Syyskuussa Sony arvioi mobiiliyksikkönsä strategiaa ja arvoa ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Niinhän se on, ett Apple vie ja muut vikisten keräävät murusia perässä.
Mutt joteski toivois Sonyn säilyvän laatupuhelimien valmistajana edes muita 'prässäämässä'
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jakele: Niinhän se on, ett Apple vie ja muut vikisten keräävät murusia perässä.
Mutt joteski toivois Sonyn säilyvän laatupuhelimien valmistajana edes muita 'prässäämässä'
Ei nyt ihan taida noin mennä, Applella lienee jokin 12% markkinaosuus ja muille jää siis about 88% murusia(Samsungilla muistaakseni 25%). Myyntimäärissä ei voi oikein sanoa, että Apple vie tuotossa asia lienee toinen, mutta tässä olikin kyse Sonyn myyntimääristä.
Itse en ole Sonya omistanut (aikoinaan kyllä Sony Ericssonin Xperian), mutta ensi vuonna kun uuden puhelimen hankinnan aika tulee niin Z4 lienee aika korkealla siinä listassa. Vaikka hienoja puhelimia ovatkin, niin hieman tylsän oloisia...
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jakele: Niinhän se on, ett Apple vie ja muut vikisten keräävät murusia perässä.
Mutt joteski toivois Sonyn säilyvän laatupuhelimien valmistajana edes muita 'prässäämässä'
Ei nyt ihan taida noin mennä, Applella lienee jokin 12% markkinaosuus ja muille jää siis about 88% murusia(Samsungilla muistaakseni 25%). Myyntimäärissä ei voi oikein sanoa, että Apple vie tuotossa asia lienee toinen, mutta tässä olikin kyse Sonyn myyntimääristä.
No eiköhän pointti ollut juurikin se, että apple tekee rahaa ja muut yrittää. Myyntimäärillä ei loppupeleissä ole pätkääkään merkitystä, jos viivan alle ei jää mitään...
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pähkinä: No eiköhän pointti ollut juurikin se, että apple tekee rahaa ja muut yrittää. Myyntimäärillä ei loppupeleissä ole pätkääkään merkitystä, jos viivan alle ei jää mitään...
Myyntimäärän lasku ja valikoiman supistaminen voi vaikuttaa siihen viivan alla jääväänkin, muutenkin kuin kertaluontoisina, karsiminen voi vaikuttaa esim kanavan valintoihin.
Tottakai voi, mutta muutoksen suuntaa on vaikea arvioida tietämättä tuotteiden keskinäisiä myyntimääriä ja katteita. Voi olla järkevää myydä vähemmän suuremmalla keskihinnalla ja katteella, kuten keväällä huomattiin, markkinaosuuden ostaminen katteista tinkimällä ei oikein lyönyt leiville.