Suomalainen ZORG Entertainment -pelistudio kertoo tiedottessaan julkaisseensa tällä viikolla pitkään odotetun AG Drive -ajopelin maailmanlaajuisesti iOS:lle.
AG Drive (Anti-Gravity Drive) tarjoaa mobiilipeliksi erittäin näyttävää grafiikkaa. Ansio tästä kuuluu peliyhtiön omalle ZORG 3D -pelimoottorille, joka kykenee upeiden grafiikoiden lisäksi myös ylläpitämään 60 fps:n ruudunpäivitysnopeutta.
... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Niin yritysten toimen kuvaan kuuluu tehdä voitto ja rahaa yleensä. Siksi pelit julkaistaan sellaisille alustoille ensin missä nähdään pottialisesti äkkiä saada kohtuullisen hyvä voitto ja kehitys kulut kasaan. Vasta sitten tulee pitkä jänteisellä aikavallilla saatava tuottoa jotta pystyttää kehittämää uutta tuotetta.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jaakopsoni: Taas ensimmäisenä Applen sovelluskauppaan eikä Google playhin jossa siitä tulisi paljon suositumpi. Tämä suututtaa niin paljon kun Apple käyttäjiä hyysätään vaikka android käyttäjiä on maailmassa 2 miljardia. enkä ikimaailmassa tuhlaa rahojen niin vähäpätöiseen asiaan kuin puhelin. 400? on ehdoton maksimi ja uudet iphone eivät mahdu tähän kategoriaan
Sille on syynsä miksi monet pelit tehdään ensin iPhonelle ja vasta sitten Androidille. Suurin syy on se, että Apple-käyttäjät ovat huomattavasti valmiimpia maksamaan lataamistaan sovelluksista kuin Android-käyttäjät. En ole tämänhetkisistä luvuista varma, mutta noin vuosi takaperin Applen laitteiden osuus mobiilisovelluskauppojen ostomääristä oli jopa 75 prosenttia, vaikka Android-laitteita onkin maailmassa enemmän.
Pelien toteutuksesta vastaavat tahot tottakai haluavat pelinkehitykseen käyttämänsä rahat mahdollisimman pian takaisin, ja iPhonen suosiminen tuntuisi juuri tästä syystä loogiselta.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jaakopsoni: Taas ensimmäisenä Applen sovelluskauppaan eikä Google playhin jossa siitä tulisi paljon suositumpi. Tämä suututtaa niin paljon kun Apple käyttäjiä hyysätään vaikka android käyttäjiä on maailmassa 2 miljardia.
Meinaatko että ne 2 miljardia laitetta pyörittäisi tätä peliä? Eiköhän iOS maailmassa ole enemmän laitteita jotka tätä peliä pystyy pyörittämään.
Ja toi 2 miljardia on enemmänkin haitta kuin hyöty, se vaatii valtavasti lisäduunia sovelluskehittäjiltä kun taas Applelle on erittäin helppo tehdä peli kun laitekanta niin pieni.
Plus vielä tämä on kallis peli ei ilmainen, joten androidilla iso suosio olisi hyvin epätodennäköistä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jaakopsoni: Taas ensimmäisenä Applen sovelluskauppaan eikä Google playhin jossa siitä tulisi paljon suositumpi. Tämä suututtaa niin paljon kun Apple käyttäjiä hyysätään vaikka android käyttäjiä on maailmassa 2 miljardia.
Meinaatko että ne 2 miljardia laitetta pyörittäisi tätä peliä? Eiköhän iOS maailmassa ole enemmän laitteita jotka tätä peliä pystyy pyörittämään.
Ne kaikki 2 miljardia ei tietenkään pyöritä, mutta kummassa ekosysteemeissä on enemmän kyseistä peliä pyörittämään kykeneviä laitteita on vähän siinä ja siinä.
Kehittäjän mukaan peli pyörii hyvin iPhone 4s:ssa ja myöhemmissä. Nopeusfiksiä iPhone 4:lle on ainakin puolittain luvattu. Vaikka onkin selvä, että keskimääräisen Androidin rauta tulee keskimääräistä iPhonea perässä ja myynti painottuu lukumääräisesti hintahaitarin alapäähän, on ihan mahdollista että lukumääräisesti tätä peliä pyörittämään pysyviä Android-laitteita olisi yhtä paljon tai jopa enemmän kuin iOS-laitteita.
Lainaus: Applelle on erittäin helppo tehdä peli kun laitekanta niin pieni.
En nyt ehkä sanoisi, että iOS laitteille olisi erittäin helppoa tehdä pelejä, hyvän pelin tekeminen alustalle kuin alustalle on aika vaikeaa. Toki tuossa suhteessa iOS on jokusen kertaluokkaa helpompi.
Käyttis ja laitefragmentaatio on niin suurta, että sen kanssa kannattaa usein taistella vasta sen jälkeen kun peli on valmis, hyväksi todettu ja rahaa liikkuu iOS kaupasta firmalle päin.
Lainaus: Plus vielä tämä on kallis peli ei ilmainen, joten androidilla iso suosio olisi hyvin epätodennäköistä.
Olet oikeassa maksullisista peleistä Android alustalla, mutta ei tätä peliä voi mitenkään pitää kalliina. Neljä euroa eli cappuccinokupin tai puolikkaan tuopin hinta Helsingin keskustassa.