User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 17.9.2025 / 21:38
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > aviran uusi ohjelma poistaa ylimääräisen läskin android-puhelimista
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Aviran uusi ohjelma poistaa ylimääräisen läskin Android-puhelimista
  Siirry:

Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Aviran uusi ohjelma poistaa ylimääräisen läskin Android-puhelimista

uutinen julkaistu: 15 maaliskuuta, 2015

Tietoturvayhtiö Avira julkaisi tällä viikolla Android Optimizer -nimisen sovelluksen, jonka tarkoituksena on parantaa Android-älypuhelimien suorituskykyä erilaisilla ohjelmistotason optimoinneilla. Kyse on käytännössä Windows-tietokoneille tarkoitetun System Speedup -ohjelman Android-versiosta. Android Optimizer sisältää helppokäyttöisen One-Tap Speedup -valinnan, joka nimensä mukaisesti ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
LaDeXi
Member
_
15. maaliskuuta 2015 @ 15:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tälläisistä ohjelmista ole kuin haittaa. Android osaa kyllä vapauttaa muistia tarvittaessa ihan itse ja cachen tyhjennykseen on toiminto jo ihan Androidissa itsessään.
k00di
Newbie
_
15. maaliskuuta 2015 @ 16:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti LaDeXi:
Tälläisistä ohjelmista ole kuin haittaa. Android osaa kyllä vapauttaa muistia tarvittaessa ihan itse ja cachen tyhjennykseen on toiminto jo ihan Androidissa itsessään.
Kylläpä veivasit hauskan murjasun. Nexus5 lollipopilla käytössä nyt pari kk ja kyllä on ihan älytöntä juustoa käyttö. Kotisivu lagaa, ohjelmat lagaa ja Chrome kaatuilee miten huvittaa. Oli se taas itse todettava että Android päivityksineen on täysin turhauttava kokemus, ei vieläkään näy 5.1 päivitystä OTA:na ja en usko että näkyykään, 5.0.1 piti myös itse flashata tammikuun lopussa kun ei päivitystä näkynyt, OTA taisi lähteä jakoon lokakuussa?
LaDeXi
Member
_
15. maaliskuuta 2015 @ 18:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jamminen7411:
Riippuu ohjelmasta, ei android osaa itse poistaa turhia tiedostoja ja/tai kansioita, paitsi jonkin verran kun käyt joka ikisen asentamasi sovelluksen kohdalla niitä yksitellen käskemässä poistaa. Käyttömuistin tyhjentäminen sovelluksia sammuttelemalla on kyllä turhaa jos sitten ei joskus satu sammumaan jokin bugaava resurssisyöppö.

Kyllä osaa: https://www.dropbox.com/s/ok896da2gjsuj....34.54.png?dl=0

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. maaliskuuta 2015 @ 18:36

LaDeXi
Member
_
15. maaliskuuta 2015 @ 18:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
EDIT: Helkuttiakos tämä meni tuplapostaamaan....

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. maaliskuuta 2015 @ 18:37

Member
_
15. maaliskuuta 2015 @ 20:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti k00di:
Kylläpä veivasit hauskan murjasun. Nexus5 lollipopilla käytössä nyt pari kk ja kyllä on ihan älytöntä juustoa käyttö.
5.0:ssa on memory leak, sen takia jumittaa ja säätää. Se on korjattu 5.1:ssä. Ei tuo optimizer sitä memory leakia korjaa.
Member
_
15. maaliskuuta 2015 @ 20:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Riippuu ohjelmasta, ei android osaa itse poistaa turhia tiedostoja ja/tai kansioita, paitsi jonkin verran kun käyt joka ikisen asentamasi sovelluksen kohdalla niitä yksitellen käskemässä poistaa.
Ne ei hidasta mitään, ne vie korkeintaan vähän tilaa ja kun puhutaan pitkälti muutamasta sadasta kilotavusta yhteensä, niin sillä on käytännössä hyvin vähän merkitystä.
LaDeXi
Member
_
15. maaliskuuta 2015 @ 21:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WereCatf:
Riippuu ohjelmasta, ei android osaa itse poistaa turhia tiedostoja ja/tai kansioita, paitsi jonkin verran kun käyt joka ikisen asentamasi sovelluksen kohdalla niitä yksitellen käskemässä poistaa.
Ne ei hidasta mitään, ne vie korkeintaan vähän tilaa ja kun puhutaan pitkälti muutamasta sadasta kilotavusta yhteensä, niin sillä on käytännössä hyvin vähän merkitystä.

Osassa ohjelmissa (kuten Instagram) nuo tempit voi kasvaa satoihinkin megatavuihin mutta kuten yllä todettu niin Androidissa on vakiona noiden tyhjäykseen toiminto.
Mainos
_
__

_
Swol
Member

3 tuotearviota
_
16. maaliskuuta 2015 @ 12:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti k00di:
Kylläpä veivasit hauskan murjasun. Nexus5 lollipopilla käytössä nyt pari kk ja kyllä on ihan älytöntä juustoa käyttö. Kotisivu lagaa, ohjelmat lagaa ja Chrome kaatuilee miten huvittaa. Oli se taas itse todettava että Android päivityksineen on täysin turhauttava kokemus, ei vieläkään näy 5.1 päivitystä OTA:na ja en usko että näkyykään, 5.0.1 piti myös itse flashata tammikuun lopussa kun ei päivitystä näkynyt, OTA taisi lähteä jakoon lokakuussa?
Olet sentään saanut Lollipop päivityksen, itse tässä vielä odottelen Note 4:ääni sen tulemista.
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > aviran uusi ohjelma poistaa ylimääräisen läskin android-puhelimista

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy