Google aikoo estää nettisivujen automaattisesti toistuvan Flash-sisällön käynnistymisen Chromessa. Muutos on otettu käyttöön selaimen uusimmassa beta-versiossa ja tulee vakaaseen versioon myöhemmin.
Aivan kaikkea automaattisesti käynnistyvää Flash-sisältöä ei aiota estää. Sivun sisällön kannalta olennaiseksi katsotut elementit annetaan toistua automaattisesti, eli käytännössä sivun keskellä ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Nuo vilkkuvälkkyhyppypomppu yms megalomaaniset mainokset vaativat myös melkoista kaistaa ja tiedonsiirtokapasiteettia eikä niiden latausaikakaan mikään kovin nopea ole hitaalla yhteydellä.
Pitää muistaa että kaikilla ei ole asiat niin hienosti kuin näissä "kehittyneissä" maissa.
Vielä löytyy huomattavakin määrä ihmisiä joilla on hidas nettiyhteys ja senlisäksi pahimmillaan vielä megatavu tai jopa minuuttihinnoiteltu nettiyhteys ja sellaisessa nuo mainokset aiheuttavat melkoisen hintapommin.
Itsellä on jo monta vuotta ollut Chromessa päällä lisäosien click-to-play-asetus, niin ei hypi silmille flash-, java- ym. kikkareet. Poikkeuslistaan olen sitten lisäillyt youtubea, Yleä ym. sivustoja että niillä sivuilla lähtee automaattisesti videot sun muut pyörimään.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti DeNiWar: Kannattaa muistaa että mainoksia sisältävät sivut yleensä tuotetaan niillä saaduilla rahoilla, eli ilman mainoksia pitäs maksaa rahalla, tai olla ilman.
Mainostajien ja sivujen ylläpitäjienkin kannattaa muuten muistaa se, että ei idioottimaisesti toteutetut mainoksekkaan pitkässä juoksussa ole kenenkään etu. Ei kukaan ole kieltänyt mainostajilta järjen käyttöä mainoksia suunnitellessa. Jos joku idiootti mainostaa itseään Flash-mainoksilla, niin kärsiköön seurauksetkin.
Lainaus: Kannattaa muistaa että mainoksia sisältävät sivut yleensä tuotetaan niillä saaduilla rahoilla, eli ilman mainoksia pitäs maksaa rahalla, tai olla ilman.
Kuluttajan tehtävä ei ole tukea asioita jotka eivät ole hänen etujensa mukaista. Eli jokainen kuluttaja itse valitkoon haluaako tukea jotain vai ei. Eli olet oikeassa, ilman tai maksaa tai tukea tai olla tukematta ovat kuluttajan valintoja. Mutta älkää mainosyrittäjät olettako että me kuluttajat olemme jotain mainos saastan roskakoreja. On meillä kuluttajillakin mitta koska sitä sontaa tulee likaa.