Näillä näkymin syyskuun 9. päivänä esiteltävän uuden iPhone 6S:n varsinainen myyntivaltti ei ole näytön koko tai uusi muotoilu, vaan uusi painalluksen voimakkuutta aistiva kosketusnäyttö.
Force Touchina tunnettua tekniikkaa hyödynnetään jo nyt Apple Watchissa ja uusimmassa MacBook-tietokoneessa. Älykellon kohdalla Force Touch mahdollistaa sellaisten painikkeiden esittämisen, joita ei ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Force Touch eroaa siinä, että siitä saa tärähtävän feedbackin, kellossa sormeen ja ranteeseen ja kännykässä sormeen. Ominaisuudelle on yllättäen paljonkin käyttöä vähän kuin "koti" näppäimelle. Toisin kuin esim. Samsungin markkinointiosaston kehittämät ominaisuudet joita kukaan ei käytä, Applen ominaisuuksilla on ihan oikea juoni takanaan joilla voidaan parantaa sovellusten käyttöominaisuuksia.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sillattiis: mutta onhan niitä iPhoneja ennenkin myyty niche fiitsereillä, joiden käyttö on lopulta jäänyt hyvinkin marginaaliseksi.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sillattiis: mutta onhan niitä iPhoneja ennenkin myyty niche fiitsereillä, joiden käyttö on lopulta jäänyt hyvinkin marginaaliseksi.
Ei, kyllä se on Samsungin taktiikka ladata puhelimeen kaikki mahdolliset ominaisuudet riippumatta siitä haluaako tai käyttääkö niitä kukaan. Applen taktiikka on aina ollut päinvastainen, eikä laitteisiin ole lisäilty ominaisuuksia vain speksilistan pidentämiseksi.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sillattiis: Onko tässä kuinka suuri ero long pressiin? Voimaa vaativa painallus yleensä myös kestää kauemmin. Kuulostaa hieman hataralta jutulta, mutta onhan niitä iPhoneja ennenkin myyty niche fiitsereillä, joiden käyttö on lopulta jäänyt hyvinkin marginaaliseksi.
Mistä lähtien voimakas painallus on kestänyt kauemmin kuin pitkä painallus?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Abcabc375: Mistä lähtien voimakas painallus on kestänyt kauemmin kuin pitkä painallus?
Ei kauempaa kuin pitkä painallus, mutta hieman kauemmin kuin kevyt painallus.
Ihan hyvä lisä, mutta en odota mitään mullistavia käyttöliittymäuudistuksia siihen liittyen. Enemmän odotan iOS9:n ruudunpiirto ja kosketusuudistuksilta, jotka pienentävät latenssia ja parantavat tarkkuutta.
Grafiikkastackia on uudistettu, jotta saadaan pienempi latenssi. Kosketusrajapintoihin on tullut kosketusten estimointi (kun swipeataan) ja joissakin laitteissa, hyvin todennäköisesti myös iPhone 6s, kosketusnäytön taajuus on 120Hz, normaalin 60Hz asemesta.
EDIT: Kirjoitin yllä vähän hölmösti "kosketusnäytön taajuus". Näytön taajuus on kaikissa iOS laitteissa 60Hz, mutta iPad Air 2:ssa kosketus*sensorin* taajuus on 120Hz. Olisin hyvin yllättynyt jos uudessa iPhonessa ei oltaisi tehty samaa parannusta.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Abcabc375: Mistä lähtien voimakas painallus on kestänyt kauemmin kuin pitkä painallus?
Ei kauempaa kuin pitkä painallus, mutta hieman kauemmin kuin kevyt painallus.
Ihan hyvä lisä, mutta en odota mitään mullistavia käyttöliittymäuudistuksia siihen liittyen. Enemmän odotan iOS9:n ruudunpiirto ja kosketusuudistuksilta, jotka pienentävät latenssia ja parantavat tarkkuutta.
Grafiikkastackia on uudistettu, jotta saadaan pienempi latenssi. Kosketusrajapintoihin on tullut kosketusten estimointi (kun swipeataan) ja joissakin laitteissa, hyvin todennäköisesti myös iPhone 6s, kosketusnäytön taajuus on 120Hz, normaalin 60Hz asemesta.
Sitä kelpaa odottaa! Vaikka kyllä tämä 60hz ihan hyvin pelittääkin