User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 15.9.2025 / 15:24
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > kommentti: kyllä ei ole helppoa tämä takuuasiointi
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kommentti: Kyllä ei ole helppoa tämä takuuasiointi
  Siirry:
 
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Kommentti: Kyllä ei ole helppoa tämä takuuasiointi

uutinen julkaistu: 1 lokakuuta, 2015

Jälleen pyörii viraalina kertomus siitä, kuinka älypuhelimen ostanutta asiakasta on pompoteltu asiakaspalvelussa, tällä kertaa Elisan toimesta. Minulla on itsellänikin samanlaisia kokemuksia muun muassa Elisan ja Gigantin kanssa asioinnista. Kun viallisten laitteiden huollot on ulkoistettu, tulee myyjälle kiusaus pestä kätensä koko sopasta ja sanoa vain, että sori, me ei voida tälle nyt ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
linzzi
Newbie
_
1. lokakuuta 2015 @ 18:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Surkuhupaisin takuu tapaus sattui muistaakseni 2009 kun Elisan liikkeestä ostettu miniläppäri(kytkyllä tietenkin) toimi 2 viikkoa ennenkuin pimeni lopullisesti. Minä sitä ostopaikkaan viemään, jolloin sain vastauksen "Ei me voida ottaa vastaan, soita hp:n asiakaspalveluun". minä typeränä teininä enempää ajattelematta toimin ohjeen mukaan ja DHL:län auto kävikin parin päivän päästä koneen noutamassa, ja silloin näin kyseisen härpäkkeen viimeisen kerran. soittelin perään mutta ei kukaan tiennyt mitään ja piti soittaa parin päivän päästä. tätä jatkui pari viikkoa, jossain vaiheessa luovutin. mutta kun viimevuonna muuttoa tehdessäni satuin löytämän paperin jossa oli koneen tiedot soitin ihan kiusallani vielä kerran kyseiseen palveluun, oli jo katoamisesta niin kauan ettei koko huolto numeroa enää löytynyt edes järjestelmistä.

Tarinan opetus osta laitteesi paikasta jonne voit viedä ne jos ne hajoaa.
pelce
Junior Member
_
1. lokakuuta 2015 @ 20:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hauskaa näissä on myös se, että jos vaikkapa iPadin reunassa on normaalia käytöstä aiheutunutta kulumaa, ei selvää laitteessa olevaa tyyppivian tapaista oteta edes huollettavaksi kun väitetään että on itse aiheutettu (mobiilinetti katkeaa ja vaatii uudelleenkäynnistyksen & netti pullollaan samasta ongelmasta kärsiviä). Elisa tässäkin kyseessä.
aapii
Junior Member
_
1. lokakuuta 2015 @ 21:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Asiakas on asiakassuhteessa ensisijaisesti jälleenmyyjään, joka puolestaan on päättänyt ostaa palvelun jostakin ulkopuolisesta huollosta."

Nykyään tämä tilanne on myyjienkin kannalta erittäin hankala. Myyjähän ei siis osta palvelua huollosta, vaan myydyt vialliset laitteet lähetetään valmistajan määräämään huoltoon (esim. Nokia/Microsoft/Sony laitteet korjataan takuuaikana suomessa SCF-huollon toimesta, ihan sama mistä ne on ostettu, Applella ja Samsungilla taitaa olla vielä muutama vaihtoehto).
Valmistaja on myös määritellyt tarkkaan takuuehdot, mitkä viat kuuluvat takuuseen ja mitkä eivät. Näin ollen pienikin kosteusvaurio, oli se sitten missä osassa puhelinta tahansa, tai pienikin murtuma näytön lasista, katkaisee valmistajan takuun ihan kaikkien vikojen osalta. Vaikka se näyttö toimisi hyvin, mutta äänet eivät kuuluisi. Siihen ei myyjä, eikä huoltoliikekään pysty vaikuttamaan. Osasyy, miksi myyjät ei välttämättä ole halukkaita palvelemaan takuuasioissa on se, että siitä ei saa rahaa (useat myyjät ovat provisio palkattuja), mutta sitäkin enemmän haukkuja asiakkaalta "kuinka p*skoja laitteita te myytte". Toisekseen vian ollessa takuun ulkopuolinen, huoltoliike laskuttaa usein(lue:aina) tarkastusmaksun, vaikka puhelin olisi lähetetty takuuhuoltoon alunperin. Jos asiakas ei sitä maksa, sekin raha on myyjän kassasta pois. Myöskin epäonnistunut huolto on usein asiakkaan mielestä myyjän vika - vasta itsekin lupauduin lähettämään erään puhelimen valmistajan (Sony) määrittämään huoltoon pientä korvausta (laitetta ei ollut ostettu meidän liikkestä) vastaan, koska asiakas oli pettynyt puhelimen myyneen jälleenmyyjän toimintaan. No, puhelin oli ja on tänäkin päivänä samaisella huoltoreissulla, jo neljättä viikkoa ja tila on: odottaa varaosaa. Sain juuri lukea kiukkuisen sähköpostin asiakkaalta, jossa haukutaan meidän firman palvelu ihan pystyyn, luvaten mainita kaikille tutuille meidän(?!) huonosta palvelusta. Kuulemma emme saisi mainostaa olevamme huoltoliike tällä perusteella. Sinänsä hauskaa, että meidän tehtävä oli myyjän puolesta pakata puhelin postin kuljetettavaksi ja odotella sitä takaisin, jolloin voimme asiakkaalle ilmoittaa puhelimen saapumisesta.
Vihuri
Newbie
_
2. lokakuuta 2015 @ 00:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aapii:
"Asiakas on asiakassuhteessa ensisijaisesti jälleenmyyjään, joka puolestaan on päättänyt ostaa palvelun jostakin ulkopuolisesta huollosta."

Nykyään tämä tilanne on myyjienkin kannalta erittäin hankala. Myyjähän ei siis osta palvelua huollosta, vaan myydyt vialliset laitteet lähetetään valmistajan määräämään huoltoon (esim. Nokia/Microsoft/Sony laitteet korjataan takuuaikana suomessa SCF-huollon toimesta, ihan sama mistä ne on ostettu, Applella ja Samsungilla taitaa olla vielä muutama vaihtoehto).
Valmistaja on myös määritellyt tarkkaan takuuehdot, mitkä viat kuuluvat takuuseen ja mitkä eivät. Näin ollen pienikin kosteusvaurio, oli se sitten missä osassa puhelinta tahansa, tai pienikin murtuma näytön lasista, katkaisee valmistajan takuun ihan kaikkien vikojen osalta. Vaikka se näyttö toimisi hyvin, mutta äänet eivät kuuluisi. Siihen ei myyjä, eikä huoltoliikekään pysty vaikuttamaan. Osasyy, miksi myyjät ei välttämättä ole halukkaita palvelemaan takuuasioissa on se, että siitä ei saa rahaa (useat myyjät ovat provisio palkattuja), mutta sitäkin enemmän haukkuja asiakkaalta "kuinka p*skoja laitteita te myytte". Toisekseen vian ollessa takuun ulkopuolinen, huoltoliike laskuttaa usein(lue:aina) tarkastusmaksun, vaikka puhelin olisi lähetetty takuuhuoltoon alunperin. Jos asiakas ei sitä maksa, sekin raha on myyjän kassasta pois. Myöskin epäonnistunut huolto on usein asiakkaan mielestä myyjän vika - vasta itsekin lupauduin lähettämään erään puhelimen valmistajan (Sony) määrittämään huoltoon pientä korvausta (laitetta ei ollut ostettu meidän liikkestä) vastaan, koska asiakas oli pettynyt puhelimen myyneen jälleenmyyjän toimintaan. No, puhelin oli ja on tänäkin päivänä samaisella huoltoreissulla, jo neljättä viikkoa ja tila on: odottaa varaosaa. Sain juuri lukea kiukkuisen sähköpostin asiakkaalta, jossa haukutaan meidän firman palvelu ihan pystyyn, luvaten mainita kaikille tutuille meidän(?!) huonosta palvelusta. Kuulemma emme saisi mainostaa olevamme huoltoliike tällä perusteella. Sinänsä hauskaa, että meidän tehtävä oli myyjän puolesta pakata puhelin postin kuljetettavaksi ja odotella sitä takaisin, jolloin voimme asiakkaalle ilmoittaa puhelimen saapumisesta.
Liekkö tässä Tapahtumapaikkana eräs itäsuomalainen kaupunki ja huollon kestona huomenna tulee kuusi viikkoa täyteen, vaikka kahdesta viikosta oli asiakaspalvelijan kanssa puhe? Ainakin näin itselleni on tapahtunut ja edelleen odotan huollon toimintaa, vaikka kuulema edelleen odotellaan varaosia...
Vihuri
Newbie
_
2. lokakuuta 2015 @ 00:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vihuri:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aapii:
"Asiakas on asiakassuhteessa ensisijaisesti jälleenmyyjään, joka puolestaan on päättänyt ostaa palvelun jostakin ulkopuolisesta huollosta."

Nykyään tämä tilanne on myyjienkin kannalta erittäin hankala. Myyjähän ei siis osta palvelua huollosta, vaan myydyt vialliset laitteet lähetetään valmistajan määräämään huoltoon (esim. Nokia/Microsoft/Sony laitteet korjataan takuuaikana suomessa SCF-huollon toimesta, ihan sama mistä ne on ostettu, Applella ja Samsungilla taitaa olla vielä muutama vaihtoehto).
Valmistaja on myös määritellyt tarkkaan takuuehdot, mitkä viat kuuluvat takuuseen ja mitkä eivät. Näin ollen pienikin kosteusvaurio, oli se sitten missä osassa puhelinta tahansa, tai pienikin murtuma näytön lasista, katkaisee valmistajan takuun ihan kaikkien vikojen osalta. Vaikka se näyttö toimisi hyvin, mutta äänet eivät kuuluisi. Siihen ei myyjä, eikä huoltoliikekään pysty vaikuttamaan. Osasyy, miksi myyjät ei välttämättä ole halukkaita palvelemaan takuuasioissa on se, että siitä ei saa rahaa (useat myyjät ovat provisio palkattuja), mutta sitäkin enemmän haukkuja asiakkaalta "kuinka p*skoja laitteita te myytte". Toisekseen vian ollessa takuun ulkopuolinen, huoltoliike laskuttaa usein(lue:aina) tarkastusmaksun, vaikka puhelin olisi lähetetty takuuhuoltoon alunperin. Jos asiakas ei sitä maksa, sekin raha on myyjän kassasta pois. Myöskin epäonnistunut huolto on usein asiakkaan mielestä myyjän vika - vasta itsekin lupauduin lähettämään erään puhelimen valmistajan (Sony) määrittämään huoltoon pientä korvausta (laitetta ei ollut ostettu meidän liikkestä) vastaan, koska asiakas oli pettynyt puhelimen myyneen jälleenmyyjän toimintaan. No, puhelin oli ja on tänäkin päivänä samaisella huoltoreissulla, jo neljättä viikkoa ja tila on: odottaa varaosaa. Sain juuri lukea kiukkuisen sähköpostin asiakkaalta, jossa haukutaan meidän firman palvelu ihan pystyyn, luvaten mainita kaikille tutuille meidän(?!) huonosta palvelusta. Kuulemma emme saisi mainostaa olevamme huoltoliike tällä perusteella. Sinänsä hauskaa, että meidän tehtävä oli myyjän puolesta pakata puhelin postin kuljetettavaksi ja odotella sitä takaisin, jolloin voimme asiakkaalle ilmoittaa puhelimen saapumisesta.
Liekkö tässä Tapahtumapaikkana eräs itäsuomalainen kaupunki ja huollon kestona huomenna tulee kuusi viikkoa täyteen, vaikka kahdesta viikosta oli asiakaspalvelijan kanssa puhe? Ainakin näin itselleni on tapahtunut ja edelleen odotan huollon toimintaa, vaikka kuulema edelleen odotellaan varaosia...
Mutta mikäli on tästä tapauksesta kyse, niin propsit asiakaspalvelijalle, kun otti kuitenkin asian hoitaakseen ja sain tarkempaa tietoa huollon tilasta! Minun tapauksessa ainakin asiakaspalvelijan toiminta oli kiitettävää (sen jälkeen kun avauduin asiasta) ja tämä muutti suhtautumistani kyseiseen yritykseen positiivisempaan suuntaan.
jpvir
Member
_
2. lokakuuta 2015 @ 16:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattaa vaan suosiolla unohtaa koko elisa, ne rikkoo jatkuvasti suomen lakeja eikä välitä asiakkaistaan pätkänvertaa.

Esim. itse tein elisan omapalvelussa markkinointikiellon kk-maksut nousivat melkein kympillä ja myyjä alkoi soittelemaan noin 4 kertaa päivässä jolloin sanoin sille että vielä yksi soitto niin vaihtuu operaattori. No viime viikolla sitten kyseisestä syystä siirsin kaikki liittymäni kilpailijalle eivät sentään enää ole soitelleet mutta n.5 tekstaria päivässä tulee että soita tai tekstaa tänne haluamme tehdä paremman vastatarjouksen. :D

Ja tämä on vasta yksi esimerkki kokemuksia elisasta löytyy eläkeläisten uhkailusta kiristämisestä ja muunlaisesta kiusanteosta liittymänvaihdon jälkeen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. lokakuuta 2015 @ 17:03

prunester
Member
_
3. lokakuuta 2015 @ 03:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti DemetriusLordius:
Lisäksi jos alkavat itkemään iPhonen 12kk takuuajasta niin suomessa se on 24kk ja sillä piste.

Apple antaa vuodentakuun, Elisa ei taida antaa mitään omia takuita.


Suomessa virhevastuu on 24 kk ja tuo 24 kk on ilmoitettu myös Applen takuuehdoissa. Takuu sinänsä on vapaaehtoinen ja takuulla voi ainoastaan ylittää lain vaatimukset, takuulla ei voi rajoittaa kuluttajan oikeuksia. Oli takuu sitten kaksi vuotta, viikon tai ei päivääkään, niin virhevastuu on kaksi vuotta.
Senior Member
_
3. lokakuuta 2015 @ 15:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Lainaus:
tai ensimmäisen epäonnistuneen takuuhuollon...

Esim Elisa ei taida puhelimille antaa takuuta lainkaan.

?

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti DemetriusLordius:
Lisäksi jos alkavat itkemään iPhonen 12kk takuuajasta niin suomessa se on 24kk ja sillä piste.

Apple antaa vuodentakuun, Elisa ei taida antaa mitään omia takuita.


Surullista luettavaa koko ketju. Ensiksi näihin ylläoleviin. MYYJÄ ei anna mitään takuuta laitteelle. Takuu on valmistajan/maahantuojan.

Toiseksi, MYYJÄLIIKE on velvollinen huolehtimaan myymänsä tuotteen takuukorjaukseen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. lokakuuta 2015 @ 15:16

Mainos
_
__
 
_
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > kommentti: kyllä ei ole helppoa tämä takuuasiointi
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy