User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 1.10.2025 / 17:21
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > soundblaster live! digital 5.1 bulk -ajurit ?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
SoundBlaster live! Digital 5.1 bulk -ajurit ?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Jazon
Junior Member
_
3. elokuuta 2004 @ 14:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin tuossa ko. kortin n. 1 kk sitten. Ongelma on se, että ajurit ei suostu asentumaan, ei CD:llä mukana tulleet eikä Creativen sivuilta napatut. Mikä mättää ? Sain jo kerran vaihdettua kortin liikkeessä josta sen ostin, kun ajattelin sen olevan viallinen, muttamutta eipä toimi tämä uusikaan, sama homma ! Kaverilta otin sitten lainaan samanlaisen kortin (SB0220) ja hyvin toimii ! Ei mitään ongelmaa, eikä kaverin koneessakaan minun uusi kortti toimi. Ainoa ero fyysisesti näyttää olevan CD line-in liitos, jota minun kortissa ei ole (ja se että minun kortti on Made in China, kaverin Malaysia).

Onkos kellään muilla ollut vastaavia ongelmia ? Voiko olla että ko. uusi korttikin on viallinen (siis toinen jo peräkkäin). Korttia olen kokeillut 3 eri koneessa, yhdessäkään se ei suostunut asentamaan minkäänlaisia ajureita. Väkisin saan asennettua cd:llä olevat jonkinsortin ajurit, mutta niilläpä ei toimi takaäänet.. eli eipä siitäkään mitää iloa ole.
Staff Member

32 tuotearviota
_
3. elokuuta 2004 @ 17:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kurkkaa se mallinumero siitä kortista CTxxxx ja katso onko tuolla creativen support:issa tai googlessa jotain juttua siitä.
EDIT:TYPOT

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. elokuuta 2004 @ 17:57

Jazon
Junior Member
_
3. elokuuta 2004 @ 18:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämä on bulk-kortti eli mallinumero on SB0220. CT numeroa tällä ei ole..

Niin ja kaikki Creativen sivuilla (euroopassa, jenkeissa ja aasiassa :)) olevat ajurit olen yrittänyt asentaa -> eivät asennu !

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. elokuuta 2004 @ 18:09

Staff Member

32 tuotearviota
_
3. elokuuta 2004 @ 18:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://public.misioo.com/software/
tuolta löytyy sb0220.zip jotka voisivat toimia, tai sitten noi epäviralliset ajurit
http://kxproject.lugosoft.com
Jazon
Junior Member
_
5. elokuuta 2004 @ 04:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvät ajurit oli ja asentuivatkin ongelmitta. Eivät vaan nekään saa takakajareita toimimaan. Valikkoon ei tule myöskään subwooferia. Eli ilmeisesti kyse ei ole oikeista ajureista, vaan kortti ei yksinkertaisesti löydy oikein, jotta takakajarit osaisivat toimia. Device Managerissa kun näkyy pelkkä EMU10K1-prossa sen sijaan että siellä olisi SoundBlaster Live! niinkuin vanhemmalla kaverini kortilla..
Staff Member

32 tuotearviota
_
5. elokuuta 2004 @ 15:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
missä nuo takakaiuttimet eivät toimi(pelit, winamp)?
http://www.techspot.com/tweaks/soundcard/sound10.shtml
tuossa vielä live säätö opas
Jazon
Junior Member
_
5. elokuuta 2004 @ 16:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei missään :) Ei winamp, ei pelit, ei leffat.. ja tosiaan tuo Creativen mixeri ei anna valita kuin 2 tai 4 kaiuttimen äänen (eikä valitessa 4 kajaria takaäänet kuulu). Myöskään diagnostiikka ei löydä mitään vikaa. Silti ei toimi ! Mielikuvitus on jo loppu tän ongelman kanssa: en yksinkertaisesti keksi enää mitä voisin tehdä.
Staff Member

32 tuotearviota
_
5. elokuuta 2004 @ 18:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
4 kaiutinta päälle ja sitten winampista directsound output päälle ja sieltä allow hardware acceleration päälle ja winamp uudelleenkäynnistys ja jotain biisiä toistoon, jos ei kuulu takaata ääniä niin tarkista output directsound kohdasta että speakersetup on quad, jos ei toimi niin koita sitten noita epävirallisia ajureita.
EDIT:FIX

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. elokuuta 2004 @ 19:03

Jazon
Junior Member
_
6. elokuuta 2004 @ 04:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaa-a kyllä se siellä se Directsound output plug-in:ssa näyy, eli vissii on päällä. Ei vaan anna valita sitä hardware accelaratea päälle (näkyy harmaalla):(. Speaker setup on 5.1. Takakajareista kuuluu tosiaan vaan suhinaa. Olen tietty myös tarkistanut myös että WinXp:n sound optiossa on 5.1 päällä. Ja jos se jotenkin noissa optioissa se vika olisi, niin tokko tuo kaverini SB:kaan olisi toiminut koneessani.. Mutta en nyt jotenkin jaksa uskoakaan, että jo 2 kertaa kortin vaihdettuani olisin saanut taas rikkinäisen kortin. Mutta en kyllä enää muutakaan keksi. VÄHÄN ottaa päähän ! Olisikohan tuo Terratecin Aureon Fun 5.1 kortti yhtään parempi jos sen kävis hommaamassa ?
Staff Member

32 tuotearviota
_
6. elokuuta 2004 @ 14:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siinä on ajurit väärät jos valittuna on SB live sieltä directsound puolelta ja ei saa allow hardware acceleration:ia päälle.
Kannattaa myös testata start->run->dxdiag ja ajella sound ja music testit.
Jazon
Junior Member
_
6. elokuuta 2004 @ 15:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No siinä on vaihtoehtona Primary sound driver tai emu10kx audio [D000] eikä kummallakaan anna valita sitä hardware acceleratea. DxDiag kyllä soittaa kaikki äänet -etukajareilla. Ei siis takaa kuulu kuin se kuuluisa suhina. Hmm, niitä ajureita olen itse kyllä ihmetellytkin kun ei niistä asennu mikään. Voipi olla että olen saanut väärän ajuri cd:n kun sitä sähläystä on ollut sen liikkeen taholta mistä olen tuon kortin ostanut. Ja minkäänlaista tukea sieltä ei irtoa. Vaikka kyllä olen kuullut väitettävän, että Xp tukee luontaisesti SB:tä, ettei periaatteessa tarvitsisi kuulemma edes ajureita ?
Staff Member

32 tuotearviota
_
6. elokuuta 2004 @ 16:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä Live:n ajurit pitää ainakin päivittää, en tiedä mikä on windowsupdate tilanne ajureilla.
Kyllä tuo LiveDrvUni-Pack(ENG).exe pitäisi asentua oikein kaikille Live korteille.
Jazon
Junior Member
_
6. elokuuta 2004 @ 16:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No se ei ainakaan asennu. Yritetty ab. 101 kertaa ja 3:lla eri koneella. Taitaavat testauttaa noita takuuhuollettuja korttejaan minulla.. montakohan korttia saan kotiini kantaa ennekuin ne minulle toimivan raskiivat antaa.
Staff Member

32 tuotearviota
_
6. elokuuta 2004 @ 16:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jazon
Junior Member
_
6. elokuuta 2004 @ 16:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu, kokeilin (ne sentään asentuivat). Muuten tosi hyvät ajurit, mutta ei ne himputin takaäänet kuulu niilläkään. Ja ohjeessa sanotaan, että subille pitäisi olla myös oma säätö 5.1 kortilla. Noh, eipä vaan näy sitä :(, eli viittaa vissiin siihen ettei kortti löydy oikein ?
jake87
Junior Member
_
6. elokuuta 2004 @ 20:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tyhmä kysymys varmaan, mutta onko takakajareiden johdot oikeassa liitännässä esim.äänikortissa?
Jazon
Junior Member
_
7. elokuuta 2004 @ 03:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei mikään tyhmä kysymys :), mutta tarkistin jo heti ensimmäisenä. Ja tietty tarkistin myös jos ne takakajarit olisi rikki. Mutta toimiivat siis sillä kaverini SB-kortilla .. eli vika ei ole kajareissa eikä piuhoissa :).
henkka90
Suspended due to non-functional email address
_
6. joulukuuta 2006 @ 06:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tässä saattaa olla ratkaisu ajuri ongelmiin
suorita> regedit> sitten esit softista creative tech ja varmuuskopioit sen jonnekkin, sen jälkeen poistat koko avaimen.sitten lataat LiveDrvUni-Pack(ENG)purat vaikka winrarilla sen uuteen kansioon. seuraavaksi tarvitset ctcomp.exe nimisen ohjelman joka pätsää audio kansion setup filun. seuraavaksi ajat ctcomp.exe- ohjelman ja etsit sieltä uudesta kansiosta setup.exe tiedoston (Audio\setup" folder< tuolta löytyy setup.exe)
henkka90
_
6. joulukuuta 2006 @ 06:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tuossa sama englannin kielisenä:
- Removed all entries in the registry "HKLM\Software\Creative Tech" (Entire Key).
- Extracted the file "LiveDrvUni-Pack(ENG).exe" to a new folder.
- Executed CTCOMP.EXE and pointed it to "Audio\setup" folder.
- Executed "Audio\setup\setup.exe".
kiitos tästä vinkistä kuuluu jutapa nimiselle henkilölle creativen foorumilta.

tuolta löytyy creative comp.exe> http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=74184
foorumin keskellä päivitetty versio. itse sain päivitettyä ensimmäistä kertaa kunnolla ajurit, mutta ongelmana vain että 3 kajaria pimeänä. tosin saattaa johtua vuoden 2001 ajureista

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. joulukuuta 2006 @ 07:02

henkka90
_
6. joulukuuta 2006 @ 08:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Huom kaikki live kortin omistajat!
nyt löysin ratkaisun joka toimii 99% varmasti, eli suoraan asiaan
http://files.filefront.com/ISO_SB_Live_5...;/fileinfo.html
tuolta löytyy creative sound blaster live 5.1. digital ja 5.1 korttien alkuperäinen ajuri levy joka on vain image muodossa, eli pitää mountata vaikka daemon tools:lla, itsellänikin alkoi toimimaan eli suosittelen!
Mainos
_
__

_
Moderator

7 tuotearviota
_
8. joulukuuta 2006 @ 18:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
7. elokuuta 2004 @ 00:33
6. joulukuuta 2006 @ 04:57

henkka90, mitä tämä tälläinen herättely ja editin laiminlyöminen memberiltä oikein on ??

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > soundblaster live! digital 5.1 bulk -ajurit ?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy