User Käyttäjä Salasana  

lauantai 13.9.2025 / 05:30
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > kestävyystestaaja paljasti vuoden parhaat puhelimet ja pohjanoteeraukset
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kestävyystestaaja paljasti vuoden parhaat puhelimet ja pohjanoteeraukset
  Siirry:

Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Kestävyystestaaja paljasti vuoden parhaat puhelimet ja pohjanoteeraukset

uutinen julkaistu: 19 joulukuuta, 2016

Älypuhelinten kestävyystestejä YouTubessa tekevä Zack Nelson on julkaissut uuden videon, jolla tekee katsauksen tämän vuoden älypuhelinvalikoimaan. JerryRigEverything kanavaa pitävä herra valitsee videolla mm. omat suosikkinsa kestävyyden molemmista ääripäistä. Zack laittoi tänä vuonna testipenkkiin yli 30 älypuhelinta. Ylivoimaisesti heikoiten näistä pärjäsi Nextbit Robin, jota pidettiin ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Senior Member
_
19. joulukuuta 2016 @ 22:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ehkä olen tylsimys, mutta minulle ei kyllä oikein tuon videon idea auennut, eli mitä sillä haluttiin kertoa?
Vai oliko tarkoitus osoittaa että kestävimmäksi puhelimeksi valitaan se joka on testaajan mielestä niin kiva että sitä ei viitsi väännellä rikki tai silpoa pilalle mattoveitsellä.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
20. joulukuuta 2016 @ 14:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti perhana:
Ehkä olen tylsimys, mutta minulle ei kyllä oikein tuon videon idea auennut, eli mitä sillä haluttiin kertoa?
Vai oliko tarkoitus osoittaa että kestävimmäksi puhelimeksi valitaan se joka on testaajan mielestä niin kiva että sitä ei viitsi väännellä rikki tai silpoa pilalle mattoveitsellä.

Samat fiilikset.

Hei mulla on tässä kaksi kännyä. Toisen väännän väkisin poikki ja toista käsittelen silkkihansikkailla. Sen jälkeen arvioin kumpi noista on kestävämpi :D
lamhonn
Newbie
_
20. joulukuuta 2016 @ 22:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ryhdynpä itsekin vähän tylsimykseksi, ja kerronpa sen että kyseinen testaaja näyttää pistävän testeissään joka laitteen (puolueettomasti/tasaväkisesti?) äärirajoille; näytön naarmuttaminen Mohsin kovuuteen perustuvilla "testipiikeillä", kuoren (takakansi ja sivut ja muut näppäimet) naarmuttaminen mm. pahviveitsellä ja joissain testeissä arkisilla taskuun kuuluvilla esineillä esim. avaimilla, väkisin taittaminen ja sytkällä näytön kuumentaminen (jonka tarkoitusta en oikein ymmärrä). Kyseessä on tietenkin äärirajoista ja uskoisin että suurin osa nykyisistä puhelimista kestää peruskäytön kunhan malttaa olla pistämättä puhelimensa takataskuun saatika roikkumaan laturin varassa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. joulukuuta 2016 @ 22:38

Senior Member
_
21. joulukuuta 2016 @ 07:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lamhonn:
Ryhdynpä itsekin vähän tylsimykseksi, ja kerronpa sen että kyseinen testaaja näyttää pistävän testeissään joka laitteen (puolueettomasti/tasaväkisesti?) äärirajoille; näytön naarmuttaminen Mohsin kovuuteen perustuvilla "testipiikeillä", kuoren (takakansi ja sivut ja muut näppäimet) naarmuttaminen mm. pahviveitsellä ja joissain testeissä arkisilla taskuun kuuluvilla esineillä esim. avaimilla, väkisin taittaminen ja sytkällä näytön kuumentaminen (jonka tarkoitusta en oikein ymmärrä). Kyseessä on tietenkin äärirajoista ja uskoisin että suurin osa nykyisistä puhelimista kestää peruskäytön kunhan malttaa olla pistämättä puhelimensa takataskuun saatika roikkumaan laturin varassa.
Tuossa videossa testaaja ei kyllä todellakaan näytä taittavan kaikkia laitteita tasaväkisesti, eikä käsin taivuttamista kuten mitään muutakaan käsin suoritettavaa testiä voida kutsua puolueettomaksi tasaväkiseksi testiksi.
Tasaväkisiä oikeita testejä varten olisi olemassa siihen tarkoitetut välineetkin, joiden hommaamiseen tuollakin testaajalla varmaan luulisi olevan varaa jos on varaa romuttaa tuollainen määrä huippuluokan puhelimiakin.
Taivutustestiä varten prässi joka näyttää millä voimalla väännettäessä puhelin taittuu, ja naarmutus/kulutus testejä varten pyörivä sylinteri johon puhelimet laitetaan yhdessä naarmuttavien esineiden kanssa ilman että annetaan omien fiilisten määritellä sitä millaisella apinan raivolla mitäkin puhelinta väännellään tai naarmutellaan.
Tuo videon "testi" voi kyllä kertoa testaajalle itselleen mikä hänen mielestään oli kestävin puhelin, mutta silti testin tulos kertoo vain hänen oman mielipiteensä, eikä mitään tieteellistä tulosta.
Mainos
_
__

_
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
21. joulukuuta 2016 @ 09:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse joudun muuttamaan vähän mielipidettäni. Katsoin tuon Jerry Rigin videon eilen sen kehumasta Mi Mix kännystä, eikä se sitä kyllä silkkihansikkain käyttänyt, kuten tuossa yllä olevassa videossa. Osa testeisä ei kovin tieteellisiä ollut, mutta todennäköisesti aika tasapuolisia. Tavasta poiketen testasi vielä miten Mi Mix kestää pudotuksia. Se oli ihan järkevää, sillä keraaminen rakenne ja koko etuosan näyttö on aika poikkeuksellista.
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > kestävyystestaaja paljasti vuoden parhaat puhelimet ja pohjanoteeraukset

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy