Google aikoo lisätä Chrome-selaimeensa mainosblokkerin ensi vuonna, kirjoittaa Wall Street Journal. Yhtiö on varoittanut muutoksesta jo julkaisijoita, joiden liiketoimintaan uusi ominaisuus voi vaikuttaa perinpohjaisesti.
Blokkerin ajatuksena ei ole kuitenkaan estää kaikkea nettimainontaa, vaan se suodattaa mainokset vain niiltä sivustoilta, joiden nähdään esittävän liian aggressiivisia ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Koska Google ei tietenkään estä omia mainoksia niin nyt se pääsee suodatuksella rahastamaan muiden mainoksia. Maksakaa meille niin päästämme Teidän mainokset läpi tai mainostakaan meidän kautta niin se toimii. Vaikka itse en mainoksista pidä niin tässä liikutaan hyvin lähellä missä "määräävä taho" alkaa kontrolloimaan kilpailijoiden toimintaa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Koska Google ei tietenkään estä omia mainoksia niin nyt se pääsee suodatuksella rahastamaan muiden mainoksia. Maksakaa meille niin päästämme Teidän mainokset läpi tai mainostakaan meidän kautta niin se toimii. Vaikka itse en mainoksista pidä niin tässä liikutaan hyvin lähellä missä "määräävä taho" alkaa kontrolloimaan kilpailijoiden toimintaa.
Niin, tai sitten käy se mitä toivotaan ja mainostajat luopuu "liian agressiivisista" mainoksista.
Tuo "määräävä taho" ei toteudu tässä yhteydessä millää muotoa, sillä kuten varmaan kaikki tietää ettei chrome ole ainoa nettiselain.
Lainaus: Tuo "määräävä taho" ei toteudu tässä yhteydessä millää muotoa, sillä kuten varmaan kaikki tietää ettei chrome ole ainoa nettiselain.
Kuluttaja voi vaihtaa selainta mutta jos ajatellaan sen kilpailevan mainostajan kannalta tilannetta niin he eivät voi vaikuttaa siihen mitä selainta kuluttajat käyttävät. Jolloin tuon selaimen "määräävä taho" voi lohkaista ison osan heidän mainoksista pois.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Kuluttaja voi vaihtaa selainta mutta jos ajatellaan sen kilpailevan mainostajan kannalta tilannetta niin he eivät voi vaikuttaa siihen mitä selainta kuluttajat käyttävät. Jolloin tuon selaimen "määräävä taho" voi lohkaista ison osan heidän mainoksista pois.
Ja tilanne on siinäkin mielessä epäreilu, että tämä muutos tekee Chromesta nykyisille käyttäjille paremman, kun näkevät vähemmän mainoksia. "Jaloillaan" kukaan tuskin tulee äänestämään siksi, että voisi maksimoida näkemiensä mainosten määrän...