User Käyttäjä Salasana  
   
perjantai 12.9.2025 / 16:27
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > teslan pomo: niin muuten, se 1,9 sekunnissa 0-100km/h kiihdytys.. se on se halvin perusmalli
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Teslan pomo: Niin muuten, se 1,9 sekunnissa 0-100km/h kiihdytys.. se on se halvin perusmalli
  Siirry:
 
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Teslan pomo: "Niin muuten, se 1,9 sekunnissa 0-100km/h kiihdytys.. se on se halvin perusmalli"

uutinen julkaistu: 20 marraskuuta, 2017

Tesla esitteli viime viikonloppuna uusia mallejaan, mukana myös katuauto Tesla Roadster. Roadsterin lähes käsittämättömältä kuulostava "nollasta sataseen" kiihdytysaika eli 1,9 sekuntia, on aiheuttanut epäuskoa ympäri nettiä. Mutta Teslan pomo Elon Musk löi vettä kiukaalle twiittaamalla, että kyseinen 1,9 sekunnin kiihdytysaika 0-100km/h koskeekin vain Roadsterin perusmallia. Hänen mukaansa ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
arivesa
Senior Member
_
20. marraskuuta 2017 @ 22:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jukkak1:
tarvitsee auto kitkaa renkaisiin, joten ei mahdollista tuo kiihdytys, jos ei ole formula renkaita
DOT- hyväksyttyjä katusliksejä on myynnissä,ja lisäksi formuloista poiketen on Tesla nelivetoinen. Kyllä tuosta aikanaan lehtien testitulokset saadaan,kunhan valmistus alkaa. Ei mahdotonta,mutta nähtäväksi jää.
arivesa
Senior Member
_
20. marraskuuta 2017 @ 22:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Senior Member
_
21. marraskuuta 2017 @ 17:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jukkak1:
tarvitsee auto kitkaa renkaisiin, joten ei mahdollista tuo kiihdytys, jos ei ole formula renkaita
DOT- hyväksyttyjä katusliksejä on myynnissä,ja lisäksi formuloista poiketen on Tesla nelivetoinen.
No DOT-hyväksynnästä ei juurikaan ole iloa Usa:n ulkopuolella vaikka se ei jutun sisältöä valheeksi muutakaan. Tässä tapauksessa luulen että eniten auttaa tuo neliveto sekä sähkömoottori joka vääntää lähes täydellä momentilla kierrosnopeudesta riippumatta.

Muuten pidän näitä Teslan viimeaikaisia uutisia "vähän" yltiöoptimistisina. Erityisesti Tesla-rekasta uutisoitua toimintasädettä sekä akun latausaikoja.
arivesa
Senior Member
_
21. marraskuuta 2017 @ 21:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jukkak1:
tarvitsee auto kitkaa renkaisiin, joten ei mahdollista tuo kiihdytys, jos ei ole formula renkaita
DOT- hyväksyttyjä katusliksejä on myynnissä,ja lisäksi formuloista poiketen on Tesla nelivetoinen.
No DOT-hyväksynnästä ei juurikaan ole iloa Usa:n ulkopuolella vaikka se ei jutun sisältöä valheeksi muutakaan. Tässä tapauksessa luulen että eniten auttaa tuo neliveto sekä sähkömoottori joka vääntää lähes täydellä momentilla kierrosnopeudesta riippumatta.

Muuten pidän näitä Teslan viimeaikaisia uutisia "vähän" yltiöoptimistisina. Erityisesti Tesla-rekasta uutisoitua toimintasädettä sekä akun latausaikoja.
Sähkömoottorit (Roadsterin tapauksessa 3 niitä) antavat parhaan vääntömomentin alkaen nollasta. Hiipuu osin varvien myötä.

Ei Musk ole väittänyt että kiihtyvyysarvo pätisi kaikissa maissa, kaikilla renkailla,ja olosuhteissa tai pinnoilla. Optimia tarkoittanee.

Rekan toimintasäde (kuten muidenkin) riippuu vain akkukapasiteetistä. Raskaaseen ajoneuvoon kennoja mahtuu runsaasti.

Latausaika riippuu siitä paljonko piuha pystyy syöttämään,sekä tietysti siitäkin mitä akkupaketti pystyy vastaanottamaan.

Tämä kaikki on kehitynyt hurjaa tahtia,hankala arvoida huomista.
Senior Member
_
22. marraskuuta 2017 @ 17:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:


Sähkömoottorit (Roadsterin tapauksessa 3 niitä) antavat parhaan vääntömomentin alkaen nollasta. Hiipuu osin varvien myötä.
Niin taisin juuri sanoa. Voi olla että olin jollain tavalla epätarkka. Parasta vääntöä ei kuitenkaan kaikissa tapauksissa saada nollanopeudesta lähtien ja sen vuoksi sanoin että "lähes".

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:
Rekan toimintasäde (kuten muidenkin) riippuu vain akkukapasiteetistä. Raskaaseen ajoneuvoon kennoja mahtuu runsaasti.
Näin varmasti on. Epäilykseni onkin siinä että jos uutisoitu toimintasäde saavutetaan niin saattaa olla niin ettei rekalla voi kuljettaa muuta kuin ne akut jotka rekan liikuttamiseen vaaditaan. Kaikki lisätty kapasiteetti on pois hyötykuormasta. Lisätty hyötykuorma on pois toimintasäteestä.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:
Tämä kaikki on kehitynyt hurjaa tahtia,hankala arvoida huomista.
Aivan totta
Mainos
_
__
 
_
arivesa
Senior Member
_
24. marraskuuta 2017 @ 18:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:


Sähkömoottorit (Roadsterin tapauksessa 3 niitä) antavat parhaan vääntömomentin alkaen nollasta. Hiipuu osin varvien myötä.
Niin taisin juuri sanoa. Voi olla että olin jollain tavalla epätarkka. Parasta vääntöä ei kuitenkaan kaikissa tapauksissa saada nollanopeudesta lähtien ja sen vuoksi sanoin että "lähes".

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:
Rekan toimintasäde (kuten muidenkin) riippuu vain akkukapasiteetistä. Raskaaseen ajoneuvoon kennoja mahtuu runsaasti.
Näin varmasti on. Epäilykseni onkin siinä että jos uutisoitu toimintasäde saavutetaan niin saattaa olla niin ettei rekalla voi kuljettaa muuta kuin ne akut jotka rekan liikuttamiseen vaaditaan. Kaikki lisätty kapasiteetti on pois hyötykuormasta. Lisätty hyötykuorma on pois toimintasäteestä.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:
Tämä kaikki on kehitynyt hurjaa tahtia,hankala arvoida huomista.
Aivan totta


Patarautadiesel,jättivaihteisto,syylari,perä ja kardaani,sekä kuutiometrin naftatankit jäävät pois. Noihin tonneihin mahtuu "monta" kennoa:-) Tyhjäpaino saattaa jopa alittaa nykyiset.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. marraskuuta 2017 @ 18:42

afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > teslan pomo: niin muuten, se 1,9 sekunnissa 0-100km/h kiihdytys.. se on se halvin perusmalli
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy