User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 12.1.2025 / 20:57
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > lg gsa-4081b valmistusvikoja?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
LG GSA-4081B valmistusvikoja?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
hesmar
Newbie
_
10. lokakuuta 2004 @ 10:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toinen asema menossa takuuna vaihtoon ilmeisesti valmistusvian johdosta, poltettu 7 kpl prodye dvd +r levyjä jonka jälkeen alkaa ilmestyä (nerolla) kaikenlaisia virheilmoituksia (lost track contol...) Lopuksi laite ei suostu lukeen mitään levyjä vaikka win xp tunnistaa sen oikein eikä herjaa mitään missään vaiheessa. Resurssienhallinnassa asema näkyy oikein. Onko kellään ollu vastaavia ongelmia kyseisen polttimen kanssa?
juibe
Newbie
_
11. lokakuuta 2004 @ 19:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla oli kans ongelmia neron kanssa kyseisellä asemalla. aina kun nerolla poltti niin tuli joku error. ja winukka lakkasi tunnistamasta koko asemaa. koitin montaa eri neron versiota, kaikilla sama ongelma. muilla poltto-ohjelmilla toimi hyvin. nyt kun päivitin asemaan firmwaren niin eipä ole enää nerokaan antanut virhettä.
aksa
Newbie
_
12. lokakuuta 2004 @ 10:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on kanssa tullut ongelmia ko. aseman kanssa. DVD:n poltto vielä onnistuu, mutta CD-poltto ei. Samoin CD:n tunnistaminen on vaikeaa. Firmwaren paivittäminen A104 versioonkaan ei auttanut.
Soppa83
Newbie

1 tuotearvio
_
12. lokakuuta 2004 @ 21:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tos gsa-4120b ei ainakaa oo tota ongelmaa tullu vastaan...ollu kuukauden kovas käytös ja hyvin pelannu

pöytäkone : Intel Q6600,2*1gb kingston ddr2 800Mhz,Samsung t166 500g,club 3d geforce8800gtx,msi p35 neo2-fr

läppäri : Acer TravelMate 7520G-402G16
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
12. lokakuuta 2004 @ 22:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yleensäkkin noissa lg:n asemissa on ollut paljon kaikenlaisia vikoja. Itselläni combo asema jossa paskat lukuominaisuudet. Kaverilla juuri tuo mainittu asema ja vaikka poltto onnistuukin niin levy ei välttämättä toimi. Lisäksi lukuominaisuudet surkeat. Kaverilla dvd-asema joka ei lue kunnolla mitään poltettua dvd:tä. Nuo lg:thän taitavat olla melkein myydyimpiä asemia mutta hyviä ne ei varmasti ole. Minä ja kaverini opittiin ainakin se ettei osteta enää mitään mikä liityy lg:hen!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. lokakuuta 2004 @ 22:12

Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
13. lokakuuta 2004 @ 21:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu itsellä meni tuo LG:n GCE-8240B (CD-RW) asema myöskin siihen kuntoon ettei suostu polttaan toimivia levyjä.
Poltto tuntus onnistuvan, mutta levyt toimii "osittain".

Ostin tosin tän uuden GSA-4120b:n ja se poltti ainakin ekat 3 levyä toimiviksi. Katsoo nyt tulevaisuudessa.

mgrasten
Newbie
_
14. lokakuuta 2004 @ 05:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla kanssa GSA-4081B, viikko sitten lopetti kaikenlaisen polttamisen. Poltettu ~50 levyä (dvd/cd) nero heitti jotain erroria, päivitin firmiksen uusimpaan, ei apua. Nyt lähti takuuvaihtoon, toivottavasti tilalle tulee joku toinen LG:n malli.
CygnusX
_
16. lokakuuta 2004 @ 16:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tänään lakkasi itselläkin kyseinen asema toimimasta.
Alkoi ensin lykkäämään "internal target failure" ilmoitusta sekä DvdShrinkillä ja Nerolla...muutamia lasinalusia ehti siinä tulla.
Nyt ei sitten tunnista minkään formaatin levyjä ja puolen vuoden takuu meni vasta elokuussa umpeen.
Suositelkaapa nyt vaihteeksi laadukasta multiformaattipolttavaa vai uskaltaisiko vielä esim.LG GSA-4082B-aseman ostaa?
Shadown
_
16. lokakuuta 2004 @ 17:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin jos aikoo LG ostaa niin kandee ostaa varmaan suoraan GSA-4120b asema?

AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
17. lokakuuta 2004 @ 08:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaa, en ole minä ainoa, kellä on ongelmia tuon 4081B:n kanssa.
Itsellä rupesi kanssa tuossa noin kuukausi takaperin kenkkuilemaan asema ihmeellisesti.
Poltto epäonnistuu aina silloin tällöin. Tämä on nyt neljäs kerta noin 25 poltetusta levystä.
Välistä tekee niin, että polton epäonnistumisen jälkeen ei tunnista ollenkaan mitään DVD-mediaa.
Nero antaa epäonnistuneilla kerroilla ihan siellä 98% kohdalla focus error, lost track control jne.

Tiedä sitten, onko vika asemassa vai wintoosassa. Neron asensin uudelleen ja hain uusimman päivityksenkin, mutta ei näy auttavan.
Ei oikein viittis kauppaan viedä, kun vika tosiaankin ilmenee ihan satunnaisesti ja häviää yhtä yllättäen kuin on tullutkin. Huonolla tuurilla just sen aikaa ku asema olis huollossa niin kaikki toimis ja tulisi takaisin viestillä "toimiihan se"
Esim. kun ensin poltto epäonnistui DVD+R-levylle, koitin samantien uudelleen +RW-levylle ja ei mitään ongelmaa.

Piru kun ei ole edes riittävän uutta toista konetta, jolla voisi testata, että onko asemassa vika. Lukee minimivaatimus 700Mhz, tuo vanha kone pirulainen 550Mhz PIII
Quote:
Nyt ei sitten tunnista minkään formaatin levyjä ja puolen vuoden takuu meni vasta elokuussa umpeen.
No voi sanonko mikä? Eikö noissa ole ku puolen vuoden takuu? Itellä sitten meni kanssa umpeen samoihin aikoihin. Ostettu joskus helmi-maaliskuussa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. lokakuuta 2004 @ 08:30

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
17. lokakuuta 2004 @ 09:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos hyvän aseman haluaa niin suosittelen pioneerin dvr-108 mallia. Polttaa hyvin halpis kiekoille, on hyvät lukuominaisuudet, on nopea ja dual layer ominaisuudet löytyy. Ei halvin vaihtoehto mutta paras tällä hetkellä. Tosin plextorilta on tulossa uusi asema joka pistää varmasti paremmaksi.
Shadown
_
17. lokakuuta 2004 @ 10:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin tuossa jollakulla ei edes minimi vaatimuksia täyttävää konetta.

Joten minusta vähän tuntuu, että teidän ongelmat sijoittuu siihen ainakin osin että asemissa jotain "salaperäisiä" vikoja vain koska asema vaatii lisäpotkua koneelta.

Member
_
17. lokakuuta 2004 @ 11:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep, mulla on LG 4082b toimi n.2kk sitt ei suostunut lukemaan kaikkia levyjä vein takaisin ja sain uuden tilanne, sammaa mallia. Toiminut ihan ok. Ei Yhtään pannunalusta.

Ps.Oon poltellut enstext Rw:lle ett näkee onnistuuko poltto.
Shadown
_
17. lokakuuta 2004 @ 12:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin RW:lle poltto ei paljas oikeastaan yhtään mitään siitä onnistuuko R levylle poltto.

AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
17. lokakuuta 2004 @ 15:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Niin tuossa jollakulla ei edes minimi vaatimuksia täyttävää konetta.

Joten minusta vähän tuntuu, että teidän ongelmat sijoittuu siihen ainakin osin että asemissa jotain "salaperäisiä" vikoja vain koska asema vaatii lisäpotkua koneelta.
Jos minua tarkoitat, niin luepa uudelleen, kirjoitin aiemmassa viestissäni, että minulla ei ole riittävän uutta toista konetta, jolla voisi testata, että onko asemassa vika. Lukee minimivaatimus 700Mhz, tuo vanha kone pirulainen 550Mhz PIII.
Jos ei tämä 2,4Ghz P4 (vaikkei nykymittapuussa mikään hirmu olekaan)riitä niin mikä sitten.

Ja mitä tulee tuohon RW:lle polttoon, niin minulla se on ihan sama, kumpi levy on kyseessä. +R-poltoista epäonnistuneita lyhyen ajan sisään kolme, +RW-poltoista kaksi. Eli minun asemani ei ainakaan välitä, kumpi on kyseessä kun päättää hukkalevyn tehdä.
No täytyy katsoa, oliko firmwaren päivityksellä mitään vaikutusta asiaan.
Shadown
_
17. lokakuuta 2004 @ 15:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisit toki voinut mainita että sinulla on toinen kone.
Jos sanot että sinun vanhakone on se ja se...niin siitä tulee mieleen että sinulla on yksi kone jota sanot vanhaksi jne.

Toisekseen tarkoitin tuolla Rw jutulla sitä että jos eka polttaa RW:lle "testatakseen" tulevan R levyn onnistumis mahdollisuutta niin se ei kerro mitään.

Että hiukka voisit keskittyä ilmaisemaan asioita tarkemmin sekä myöskin ymmärtämään asioita tarkemmin ihan itse.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. lokakuuta 2004 @ 15:22

CygnusX
_
18. lokakuuta 2004 @ 17:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaihdoin torniin toisen aseman(LG GSA-412) ja kaikki toimii taas niin kuin pitääkin,tukku onnistuneita polttoja takana.
Tuosta takuusta sen verran,että vaikka kuitissa lukee tuo 6kk:n takuu aion silti yrittää laitepalautusta liikkeeseen valmistajatakuuseen vedoten.Kyllähän noissa pitää vähintään 12kk sellaista olla.
Kannattaa varmaan sinunkin teme565 tuota kokeilla jos kuitti vielä on tallessa.
benton
Junior Member
_
18. lokakuuta 2004 @ 22:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taitaa noissa valmistusvikoja olla, itselläni toiminut ihan moitteettomasti tähän asti. Nyt yhtäkkiä ei enää lue mitään levyjä, onneksi takuuta on vielä jäljellä (helmikuussa ostin).
pantse99
Junior Member
_
19. lokakuuta 2004 @ 18:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niitä valmistus vikoja on varmasti koska jo toinen asema menossa vaihtoon(en tiedä antoivatko tilalle jonkun korjatun). Lukee dvd-r,rw levyt mutta ei tunnista tyhjiä ja Cd levyjä ei tunnista enään ollenkaan kaikki mahdollinen taas tehty firmwarea myöten mutta mikään ei taas onnistu elikä taas ollaan varmaan pariviikkoa ilman asemaa kun varmasti hakevat samaa mallia olevan aseman vielä jostain käsiin vaikka korjatun kun kyseistä mallia ei taideta enään tehdä V...t LG:lle. Ei ikinä enään LG merkkisiä laitteita.
ehelande
Newbie
_
19. lokakuuta 2004 @ 19:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
LG GSA-4081B valmistusvikoja?
Omalla kohdalla käynyt ilmeisesti hillitön säkä. Noin 150 poltettua DVD-lättyä + about 50 normaalia cd levyä eikä yhtään seinäkellon aihiota vielä tullut.
Itse kyllä vannon LG:lle pisteitä. Pitäisi saada ensin faktaa myydyistä asemista suhteessa valmistusvikoihin( poislukien omat firmispäivitys kämmit yms. palautukset). Mutu tuntuma kuulostaa hieman huteralta.
pantse99
Junior Member
_
20. lokakuuta 2004 @ 09:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olet tainnut saada jo tiistaina tehdyn eikä maanantaina aseman. Ja mitäköhän lie tarkotat firmis kämmeillä kun en itse ole ainakaan löytänyt kuin kaksi firmistä??
tjp001
Newbie
_
20. lokakuuta 2004 @ 11:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni taitaa olla myös "tiistai kappale", koska viime keväänä hankittu asema polttanut n. 200 dvd:tä ilman mitään ongelmia. Ei tunnistusongelmia, eikä vaikeuksia Divx-playerin kanssa. Viimeisin fw taitaa olla a104, joka on soittimessa.
FerryC
Newbie
_
20. lokakuuta 2004 @ 13:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No eipä ole itselläni ollut mitään ongelmia kyseisen aseman kanssa. Puolessa vuodessa ~250 dvd-levyä poltellut, eikä ongelmista tietoakaan.
Watercool
Newbie
_
20. lokakuuta 2004 @ 18:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Positiivista palautetta täältäkin; joku sata kappaletta savustettu ja ei yhtään sutta
Mainos
_
__

_
Member
_
20. lokakuuta 2004 @ 19:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No ei mulla ainakaan mitää ongelmia tuossa GSA-4120b asemassa.. voin vannoa että ainakin 300-400 dvd levyä poltettu ja noin pari sataa cd levyä.. kolme tai neljä kiekkoa menny sudeks ja neki ihan koneen tehojen loppumisen syytä. Yhtään kiekkoa ei ole vielä tullut vastaan mikä ei olisi auennut. Tosin mulla toi polttomäärä alkaa olla jo sitä luokkaa että ei kyllä tiedä yhtään minä päivänä laukeaa tuo asema.. mutta takuuta onkin jäljellä vielä puolitoista vuotta =) Tilasin kyseisen aseman suoraan saksasta missä takuutakin annetaan rutkasti kerralla!

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > lg gsa-4081b valmistusvikoja?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy