User Käyttäjä Salasana  

maanantai 4.8.2025 / 13:23
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > emulen upload kaista pois ?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Emulen upload kaista pois ?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:123>
Zer087
Junior Member
_
11. helmikuuta 2005 @ 20:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli oisko keinoo millä sais emulen upload kaistan pois kokonaan käytöstä ? tällä hetkellä oon rajottanu vaan 1kt/s mut pitäs kokonaan saada pois .... ku ei minun mielestä tarvii kyseistä kaistaa enää yhdistämisen jälkeen vai kuinka on ?

Ei se aina voi lähtee...
-Zer0-
romero
Senior Member
_
11. helmikuuta 2005 @ 21:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä sillä oikeastaan ole sen suurempaa virkaa yhtä vähäpätöistä pikkuominaisuutta lukuunottamatta: Mitä vähemmän annat eMulen työntää tavaraa ulos, sitä hitaammin sitä tulee myös sisään. Olen kuullut että tällä saattaisi olla jotain tekemistä vertaisverkkojen toimivuuden, käyttöetiketin ja hyvien tapojen kanssa, mutta joku asiasta enemmän tietävä voinee kertoa asiasta tarkemmin.
lommi
Member

1 tuotearvio
_
11. helmikuuta 2005 @ 21:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Heh,romero sano tossa tarpeellisen.
Vertaisverkkohan toimii periaatteella,kaikki minulle nyt.

kirjoitusvirheitä:) = liikaa Karhua

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. helmikuuta 2005 @ 21:30

JullePuh
Member
_
11. helmikuuta 2005 @ 22:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Eli oisko keinoo millä sais emulen upload kaistan pois kokonaan käytöstä ? tällä hetkellä oon rajottanu vaan 1kt/s mut pitäs kokonaan saada pois .... ku ei minun mielestä tarvii kyseistä kaistaa enää yhdistämisen jälkeen vai kuinka on ?
On ne vaan hauskoja veikkoja nää nykyiset P2P käyttäjät. Ei tässä kyllä enään kohta mitään RIAA:ta tarvitakkaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. helmikuuta 2005 @ 22:02

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
11. helmikuuta 2005 @ 22:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaikki ihmiset jotka käyttävät p2p ohjelmia ja EIVÄT halua jakaa mitään niin suosittelen sellaista paikkaa kun kauppa. Siellä ei tarvi upload kaistaa...
JullePuh
Member
_
11. helmikuuta 2005 @ 22:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tän asian vois tulkita näinkin, että toi P2P on niin kutsuttu "kolletiivinen rikos" ja semmonen henkilö joka ei seiso kummallakaan puolella aitaa, vaan aidan päällä, niin tulee vielä jossain vaiheessa tippumaan sieltä komeasti alas ja suojaverkoa ei ole asennettu aidan kummallekkaan puolelle. Ja siinäkin tapausessa, jos se aita kaatuu jostakin syystä, niin se aidan päällä seisonut on se ensimmäinen uhri.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. helmikuuta 2005 @ 23:00

jule100
Suspended permanently
_
12. helmikuuta 2005 @ 07:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toisin sanoen:
Lataa niin paljon kuin "uskallat" jakaa.
Eipä tuo 1kt paljoa anna eikä paljoa otakkaan.
Fidelaar
Senior Member
_
12. helmikuuta 2005 @ 08:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, riaa ja muut tarttis ottaa mallia, alkasivat jakaa p2p-softaa, jolla saa heidän mukaan laillisesti jakaa mitä vaan (uppirajoituksella max 1kb/s)... toimis varmasti tehokkaammin ku nykyinen toiminta
Zer087
Junior Member
_
12. helmikuuta 2005 @ 11:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis tiedoks vaan kaikille että tossa emulessa upload kaista ei liity mitenkään download kaistaan... vaikka mulla on rajotettu 1kt/s uppi kaista ni kyllä tolla on tullut melkein aina yli 60kt/s... Ja eihän se tarkota että imuttaa jotain laitonta jos on p2p ohjelma !

Ei se aina voi lähtee...
-Zer0-
romero
Senior Member
_
12. helmikuuta 2005 @ 11:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Setting Upload limit too low
eMule features a credit system based on how much you give to the network. A lower upload means fewer credits and a longer wait time in queues.
Kyllä tuo ainakin mun mielestä vaikuttaa jo jonkin verran.
konverter
Senior Member

1 tuotearvio
_
12. helmikuuta 2005 @ 11:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis tiedoks vaan kaikille että tossa emulessa upload kaista ei liity mitenkään download kaistaan... vaikka mulla on rajotettu 1kt/s uppi kaista ni kyllä tolla on tullut melkein aina yli 60kt/s... Ja eihän se tarkota että imuttaa jotain laitonta jos on p2p ohjelma !

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NO kyllähän se liittyy ja paljon liittyykin.

Zer087
Junior Member
_
12. helmikuuta 2005 @ 11:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihme ja kumma ku mulla ole vaan mitään ihmeellistä näkyny tossa download kaistassa samase onko se uppi 1kt/ vai 50kt/s samaa vauhtia on aina tullu... En tiiä sit näistä emulen eri versioista / hubeista et miten ne menee ... mut torrent ohjelmassa ainakin samanverran saa download kaistaa ku mitä on uppia....

Ei se aina voi lähtee...
-Zer0-
Zer087
Junior Member
_
12. helmikuuta 2005 @ 12:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ai niin siis tietenkin jos emulesta laittaa asetuksesta sen uploadin pienelle niin vaikuttaa download kaistaan mut kun mulla on rajotettu netlimiterin kautta ni tää emule ei sillo älyä tätä... Toisin kuin torrent ohjelmat...

Ei se aina voi lähtee...
-Zer0-
akukalle
Member
_
12. helmikuuta 2005 @ 12:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei se vaikuta downi nopeuteen vaan siihen kuinka kauan pitää jonottaa.

Ja vielä lisäksi kysymys: Miksei kaikki tee näin? Kaikki sais downattua tosi hyvin;)

www.ictmanuaali.net

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. helmikuuta 2005 @ 12:49

Zer087
Junior Member
_
12. helmikuuta 2005 @ 12:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No eihän se monen kohalla ole sitä että noudattas jotain hyvän tavan sääntöjä käyttäessä kyseisiä ohjelmia vaan pelkkää kehuskelua että "katos ku mulla on 1TB jaossa laitonta tavaraa eipäs kuule monella olekkaan" tämän käsityksen olen ainakin dc++:ssa saanut jossa kaikki kehuskelee miten paljo kaikkee tavaraa kullakin on... Itelläni ainakin kaikki jaossa olevat kamat ihan laillisia pelien demoja, linuxseja ym... :) ei sitä vaaraa kyllä todella ole että kaikki tekis näin, aina on 1TB jakajia...

Ei se aina voi lähtee...
-Zer0-
JullePuh
Member
_
12. helmikuuta 2005 @ 13:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Emulessa on kohta asetuksessa josta sen saa jakamaan itselle jakajille nopeammin eli ne kiilaa jonossa ohi näiten liiskaajien. jos tää olis kaikilla päällä niin toi liiskausongelma olis pienempi.

Ainoan poikeuksen tästä säännöstä taitaa tehdä julkaisu, jolloin se asettaa sen lataajat etusijalle.

Valitettavan usein kun katsoo noita latausjonoja niin toi ominaisuus on monelta jostain syystä pois päältä.

Mä oon joskus seurannut näitä mun latausjonoja oikein mielenkiinnolla ja siellä on paljon tapauksia jotka ei koskaan nouse siellä jonossa mihinkään, mutta ei niiltä kyllä mitään tule mullekkaan päin. joten ihan oikein, etteivät nousekkaan.

Tossa on vielä se hyvä puoli että muuli muistaa noi lataajat joten kokoajan ei tarvitse olla jotain mielenkiintoista ladattavaa, mutta mitä enemmälle oot jakanut sitä varmemmin tuut itsekin saamaan tarvitsemasi.

Se että saat muulista tuutin täydeltä tavaraa jakamatta johtuu varmaan siitä että latailet vaan näitä suosittuja tiedostoja ja niiden uppaajista on yleensä ylitarjontaa joten kaistaa riittää myös liiskaajille, jos yrität vähänkin jotain harvinaisempaa niin silloin ton eron huomaa konkreettisimmin.

Kokeiles ladata esim. sellaista elokuvaa, jossa on vain vaikka 2 lähdettä niin takaan, että mulle se tuulee vuorokaudessa, mutta sulla se ei välttämättä tule koskaan valmiiksi.
Zer087
Junior Member
_
12. helmikuuta 2005 @ 13:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jeps no onhan tota aikaa :) eikä tuolta emulesta sellasia tiedostoja kehtaakkaan ottaa jossa on alle 10 käyttäjää takana... Mut tos aattelin et jos takas ton NAT:n (palomuuri) laittas tohon TW-EA500 eikös sillo emules HighID siirry LowID ? ja näin vielä vähemmän löytäs tavaraa / käyttäjiä...

Ei se aina voi lähtee...
-Zer0-
Spotteri
Member

4 tuotearviota
_
12. helmikuuta 2005 @ 14:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pistäppäs ihmeessä vielä se sun eMulessa käyttämäs minimerkki, niin älyän potkia sut helvettiin jos ikinä löydyt jonotuslistalta.

Että osaa kaveri olla nuija kun ei tajua miksi se upload yleensä siinä on. Vedä v***u päähäs. Mistä näitä syöpäläisiä löytyy.

P.S. Kyllä sillä sun TeleWellilläs High ID:n saa mutta arvaa kerronko miten. Toivottavasti puree palomuurin puute sua ahteriin.
Zer087
Junior Member
_
12. helmikuuta 2005 @ 18:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattas varmaan elämä hankkia Spotteri jos ei muuta elämää ole kun seurata muita jossain ihmeen emulessa miten uppi ja down kaistat menee ja et oikein ymmärtäny tota mun juttua kun sanoin tosta Natista...

Ei se aina voi lähtee...
-Zer0-
romero
Senior Member
_
12. helmikuuta 2005 @ 18:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tyhjää sinäkin kitiset siinä, kysehän on pohjimmiltaan vittu vie siitä että jos kaikki muulinkäyttäjät vääntelisivät tyhmyyttään ja itsekkyyttään uppikaistansa nollille niin koko verkossa ei liikkuisi enää sen jälkeen yhtään mitään. Sitten vielä ihmetellään että mitenköhän nuo muut käyttäjät suhtautuvat noin nuivasti tällaisiin juttuihin.
Zer087
Junior Member
_
12. helmikuuta 2005 @ 19:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mut kun ne ei tee sitä onko sitä niin vaikee käsittää...
Emulenkin käyttäjiä on varmaan maailmassa muutamia miljoonia niinkö sinä luulet että kaikki jaksaavat ruveta rukkailemaan kaistoja vaikka osaisivatkin ? Yritäs ny vähän yläpäätä käyttää...

Ei se aina voi lähtee...
-Zer0-
Zer087
Junior Member
_
12. helmikuuta 2005 @ 19:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta eiköhän se ollu tässä tästä aiheesta.
Kiitos vastauksista ja kritiikeistä.

Ei se aina voi lähtee...
-Zer0-
romero
Senior Member
_
12. helmikuuta 2005 @ 19:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
vaikka osaisivatkin ?
Nimenomaan...
Spotteri
Member

4 tuotearviota
_
12. helmikuuta 2005 @ 19:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nii eihän sitä töihinkään kannata mennä, ku voi työttömyyspäivärahoja nostella, kun jotkut "tyhmät" maksaa veronsa.

Se nyt ei paljoa taitoa vaadi että vääntää uppihanat minimiin tai hankkii jonkin samanlaisen pikkunilkin rakentaman liiskausmodin.

Tee palvelus ja älä käytä ed2k-verkkoa. Vaihda vaikka DC++:aan tai Bittorrenttiin.
Mainos
_
__

_
lommi
Member

1 tuotearvio
_
12. helmikuuta 2005 @ 20:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Torrentti saiteilta(ainakin Suomalaisilta)tommoset liiskarit lentää alta aikayksikön.:)

Sivu:123>
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > emulen upload kaista pois ?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy