LG DVX 8751
|
|
Hep-pU
Member
|
9. toukokuuta 2005 @ 12:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Quote: Mitä jos lukisit keskustelun läpi??? Kaikilla ne hajoaa, korjaantuu firmis päivityksellä.
Aivan, hakua käyttäen olisi tuo ongelma löytynyt tästä keskustelusta. Firmwaren päivitys on todellakin tuonut apua tekstien hajoamiseen, joissain tapauksissa on tekstit päivityksenkin jälkeen hajonneet, muttei niin usein kuin ennen päivitystä.
Kyllä, toisena osapuolena. mitä siitä? :)
Ainakaan itsellä ei ole tekstit hajonneet (sain jopa katsottua leffan tekstien kanssa).
Huoltohan korjaa laitteet siinä järjestyksessä kun ne sinne tulee.
Oppii se vanhakin koira uusia temppuja..
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. toukokuuta 2005 @ 13:15
|
matti_90
Member
|
9. toukokuuta 2005 @ 12:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis ei ne tekstit DivX leffoissa hajoo vaan pelkästään DVDllä..ihan kaupasta ostetutkin.
|
Hep-pU
Member
|
9. toukokuuta 2005 @ 12:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Tekstien hajoaminen oli ainakin alkuperäisillä DVD-leffoilla. DivX:ssä ei ole ollut tuollaista vikaa. Vai oliko sinulla?
Edit
Jos oli, niin anteeksi väärä tuomio :) (muokattu) tulipa luettua huonosti. sinähän sanoit ettei divx-tekstit hajoo, sorry!)
Edit 2
Vielä lainaus omilta kotisivuilta koskien LG DVX8851:stä:
DVD
Päivitetty 5.5.2005
AfterDawnin keskustelussa on todettu alkuperäisiä DVD-elokuvia katsottaessa tekstien hajoamista. Uuden firmwaren päivittäminen koneeseen on korjannut kokonaan tai osittain tämän ongelman. Joissain tapauksissa on tekstit vielä hajonneet päivityksen jälkeenkin mutta ei niin usein kuin ennen firmwaren päivitystä. Nyt kun sain katsottua yhden elokuvankin jossa piti tekstejä käyttää en havainnut tekstien hajoamista (sisällä tuo Softpedian firmis), enkä huomannut milloin layer vaihtui (kannen mukaan piti olla DL-DVD).
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. toukokuuta 2005 @ 13:29
|
matti_90
Member
|
9. toukokuuta 2005 @ 13:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu DVDssä hajoo ei DivX leffoissa..
eiköhän ne osaa sen korjata..
|
Hep-pU
Member
|
9. toukokuuta 2005 @ 13:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Varmasti. Takuuhuollolla tahtoo vain aina kestää helpotkin työt. Ja voihan siinä laitteessa olla jotain kunnolla viallakin.
|
hape
Member
|
9. toukokuuta 2005 @ 13:54 |
Linkki tähän viestiin
|
No miks te nyt sitä takuu huoltoon viette ku saatte hoidettua ihan hyvin kotonaki, nopeammin ja paremmin. Asentakaa tuo päivitys missä on isommat tekstitki niin poistuu yks vika.
|
Hep-pU
Member
|
9. toukokuuta 2005 @ 14:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Sorry vaan, mut jos et huomannut, niin laite on jo huollossa.
Quote: Ittellä on ollut jo 2 viikkoa soitin huollossa tualla Lielahden Veikonkoneessa..et kauanko tuo teksien korjaus vie??
Muuten kyllä kannattas päivittää ... vai?
|
Probleema
Junior Member
|
9. toukokuuta 2005 @ 14:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Asensin ton temin muokkaaman firmiksen..
Kuva näkyy yhä mustavalkoisena?? miks?
vai pitäiskö mun vaihtaa jotain asetuksista?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. toukokuuta 2005 @ 15:17
|
hape
Member
|
9. toukokuuta 2005 @ 15:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Asenna firmis uudestaan. Mulla oli kans sama vika, osa aveista näky mustavalkosina. Asenna se uudestaan samalla tavalla, mun kohdalla ainaki vika korjaantu sillä. Koita vaikka varmuudeks vielä kolmaski kerta jos ei onnistu.
|
Probleema
Junior Member
|
9. toukokuuta 2005 @ 15:36 |
Linkki tähän viestiin
|
liittyyköhän se jotenki tohon ku mul on se päivitys CD-RW levyllä? :?
En vaa viittis tuhlata tollaseen CD-R levyä ku mul ei oo niitä montaa xD vaik ei ne kyl oikeestaan mitää maksa.. :)
Oliks sulla muuten, hape, toi temin muokkaama "isompi tekstitys" firmis?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. toukokuuta 2005 @ 15:37
|
hape
Member
|
9. toukokuuta 2005 @ 15:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Oli se isompi. Toimii tällä hetkellä hyvin. Asenna uusiks niin toimii kyllä. Käytä tavallista, ei rw
|
Probleema
Junior Member
|
9. toukokuuta 2005 @ 15:41 |
Linkki tähän viestiin
|
selevä. :)
|
Hep-pU
Member
|
9. toukokuuta 2005 @ 15:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuota, mulla on se softpedian firmis asennettuna -RW levyltä, eikä ole ollut minkään avin kans mitään ongelmaa.
Edit
Softpedialla oli jollain muuttunu kaikki avit mustavalkosiks, neuvoivat tarkistaan PAL, NTSC asetuksen. Vastausta ei oo tullu et vaikuttiko.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. toukokuuta 2005 @ 15:53
|
Probleema
Junior Member
|
9. toukokuuta 2005 @ 15:54 |
Linkki tähän viestiin
|
mä oon ny koittanu CD-R levyltä ainaki 5 kertaa eikä vieläkä toimi? ärsyttävää ku on mustavalkonen :\ asetuksia oon koittanu selvitellä mut ei auta.. :\
Mikä PAL/NTSC asetus? tai mis tuol asetuksis se on?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. toukokuuta 2005 @ 15:57
|
Hep-pU
Member
|
9. toukokuuta 2005 @ 16:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Suoraan sanottuna en tiedä, laitteenhan voi muuttaa NTSC / PAL televisiolle sopivaksi käyttöohjeen sivulla 25 (ainakin minulla) olevan ohjeen mukaan. Miten lie vaikuttaa tuo RGB / komponentti asetus. Temin firmiksellä, ainakin aikaisemmin, muuttui lähtösignaali komponentiksi.
Voihan sitä myös kokeilla LG:n virallista firmistä.
|
RistoE
Member
|
9. toukokuuta 2005 @ 16:46 |
Linkki tähän viestiin
|
NTSC on jenkki tv standardi. Useimmat vanhat televisiot eivät osaa näyttää sitä tai näyttävät sen mustavalkoisena.
toinen tapa saada mustavalkokuva on käyttää RGB / komponentti asetusta kaapelilla jonka kautta siirtyy vain osa signallista.
eli noita asetuksia kannattaa nyt kokeilla
|
Peto
Junior Member
1 tuotearvio
|
10. toukokuuta 2005 @ 06:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Tilasin itselleni polttavan DVD-aseman, joten nyt pääsen testaamaan DVD-soittimen kunnolla. Uhraan muutaman DVD:n tieteen alttarille. Onpahan sitten todisteita soittimen toimimattomuuden tueksi....jos se ei edelleenkään toimi.
|
matti_90
Member
|
10. toukokuuta 2005 @ 11:36 |
Linkki tähän viestiin
|
En ymmärrä näistä asioista niin paljoo.. niin et en osaa asentaa firmistä itte tai ainakin luulisin niin, etten osaa ja takuu on takuu, niillä on velvollisuus korjata se ...ei oo munkaan kiinnosta, korjaa tai antaa uuden..
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. toukokuuta 2005 @ 11:40
|
temi
Senior Member
14 tuotearviota
|
10. toukokuuta 2005 @ 11:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Näissä LG:n soittimissa kannattaa todellakin olla tarkkana päivityksessä. Soitinta ei ehkä pysty pelastamaan datakaapelin avulla, koska MTK Remaker ei osaa tallentaa firmwarea serial muotoon
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. toukokuuta 2005 @ 11:50
|
hape
Member
|
10. toukokuuta 2005 @ 14:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Se ei todellakaan ole vaikea asentaa ettei sen takia kannata jättää asentamatta. Levy sisään ja ylänuolta tai jotain sinne päin. Ei tosiaankaan vaikeaa.
|
matti_90
Member
|
10. toukokuuta 2005 @ 14:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Se ei todellakaan ole vaikea asentaa ettei sen takia kannata jättää asentamatta. Levy sisään ja ylänuolta tai jotain sinne päin. Ei tosiaankaan vaikeaa.
Tuasta nyt paljon olikin apua. Mielummin 'pikkuisen' tarkemmat ohjeet kiitos, mutta nyt soitin on huollossa joten en voi asentaa siihen mitään.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. toukokuuta 2005 @ 14:14
|
Hep-pU
Member
|
10. toukokuuta 2005 @ 15:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuossa on vapaasti suomennettu versio LG:n omasta ohjeesta, löytyisi myös minun kotisivulta mutta Soneralla jokin huoltokatko:
1. Pura *.zip paketti. Kansiorakenteen tulisi olla muotoa:
LG_DVD\FIRMAWARE\UPGRADE\LG\LV8D3020B.MIH
2. Polta koko kansiorakenne levylle ja viimeistele levy (olen itse käyttänyt ?RW levyä, polttonopeus 4x ja viimeistely)
3. Avaa DVD-soittimen levypesä ja laita päivitys-CD sisään.
4. Muutaman sekunnin kuluttua CD-luukku aukeaa ja seuraava ilmoitus tulee näkyviin television:
Firmware Upgrade Mode
Reading : 0
Take off the disc and press up key to upgrade.
5. Ota levy pois ?tarjottimelta? ja paina kaukosäätimen ?ylös(up)? nappia.
6. Päivitys VAROITUS ! Älä sammuta virtaa päivityksen aikana.
↑ napin painamisen jälkeen, CD-kelkka menee automaattisesti sisään ja päivitys alkaa
Soittimen näytössä lukee?READING? tai näyttö on täysin pimeä, päivityksen kannalta sillä ei ole väliä.
7. Päivitys valmis (Muistaakseni laite käynnistyy silloin toimintaan)
Huom, siis LG:n ohjeesta suomennettu. Selkeydestä en tiedä.
Edit
Siis itsekin olen sitä mieltä, että jos hiemankin epäröi niin kannattaa jättää päivitys ammattilaiselle.
Edit2
Sivujen pitäisi toimia huomenna (11.05.2005 klo. 06.00 =>), joten sitten löytyy LG:n alkuperäinen ohje sekä minun suomentamani ohje sieltä. Kuten myös muutama firmis, joita olen koneessa käyttänyt.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. toukokuuta 2005 @ 19:36
|
Probleema
Junior Member
|
10. toukokuuta 2005 @ 18:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis joo.. mulla se oli sen takia mustavalkonen et se NTSC/PAL asetus oli AUTO..
Laitoin PAL ni johan alko toimiin :D
eli jos muilla on sellasta et näkyy mustavalkosena ni kattokaa ohjekirjasta sivu 25, siel on se NTSC/PAL jutska.. :)
tehdasasetuksilla toi on meinaan se AUTO..
Ja kaikille tiedoks et firmiksen pystyy asentaan RW levyltä.. :)
ei mitään väliä kummalta laittaa, R vai RW.. ellei RW oo ihan naarmunen :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. toukokuuta 2005 @ 18:38
|
siedler
Newbie
|
11. toukokuuta 2005 @ 03:34 |
Linkki tähän viestiin
|
GMC näemmä osoittautui ongelmaksi...höh.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. toukokuuta 2005 @ 12:01
|
Mainos
|
|
|
jethro1
Member
|
11. toukokuuta 2005 @ 12:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko siitä päivityksestä kuulunut mitään, mistä kiersi se huhu että poistaisi harmaan taustan tekstien alta???
|