Bitcomet ja netti
|
|
Katajama
Junior Member
|
11. toukokuuta 2005 @ 13:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Bitcometin asennuksen jälkeen normaalinetti surffaus ei meinaa onnistua. Meni todella hitaaks ja suurin osa sivuista ei edes aukea vaikka bitcomet ei olisi päälläkään.. Mikä avuksi? Käyttis XP
|
mikko777
Suspended due to non-functional email address
|
11. toukokuuta 2005 @ 14:23 |
Linkki tähän viestiin
|
kyllähän se p2p liikenne hidastaa surffausta netissä jos täydellä kaistalla lataat,siihen en kyllä osaa sanoa mitään miksi nettisi hitaaksi bitcometin asennuksen jälkeen olisi mennyt.olisiko palveluntarjoajasi kaistassa klappia.
|
Katajama
Junior Member
|
11. toukokuuta 2005 @ 14:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Oon rajannut kaistan puoliks netille ja p2p:lle mutta kankeeta on
|
piioued
Newbie
|
11. toukokuuta 2005 @ 17:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Sama ongelma täällä.
BitComet + XP + Soneran ADSL.
Comet rajoitettu 180Kb/39Kb.
Yhteys luukuttaa aikansa täysillä ja sen jälkeen kaikki liikenne hyytyy alle kahteenkymmeneen kiloon, kunnes yhteyden resetoi verkkoyhteyksien kautta.
Sama ongelma esiintyy myös Azureuksen kanssa.
Näinköhän Sonera on alkanut rajoittamaan liikennettä ja tavalliseen tapaansa tyrinyt konffauksissa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. toukokuuta 2005 @ 17:17
|
Katajama
Junior Member
|
12. toukokuuta 2005 @ 04:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu, sama kokoonpano täälläkin operaattori mukaanlukien.
|
nrautava
Suspended permanently
|
12. toukokuuta 2005 @ 04:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Vaihda ohjelmaa.. etsi vaikka exeem
Kumma, mulla on parissa koneesa ohjelmat DC++ ja eXeem ja file tulee mielestäni aika hyvin:
yhteys = imutus nopeus
256 = n. 30-> KiB/s
512 = n. 60-> KiB/s
Hidastuu vain jos hakee usempaa kuin kolmee tiedostoa kerralaan.
Noi ei oo silti kummosia koska ei mul oo varaa nopeimpiin kaistoihin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. toukokuuta 2005 @ 04:46
|
piioued
Newbie
|
13. toukokuuta 2005 @ 02:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Pulmanahan tässä onkin, että aiemmin samalla kokoonpanolla tätä ongelmaa ei esiintynyt.
Ja Exeemiä ei tueta. Ihan periaatteesta.
Jos muilla esiintyy _koko_ yhteyden hyytymistä särinällä, vaikka kaistat on säädetty kuntoon, niin voisitte mainita siitä tässä.
[ vainoharhaa ]
Ei näet ole ensimmäinen kerta kun SONera-TeliA harrastaa yksipuolista asetusten kanssa temppuilua siitä asiakkailleen mitään ilmoittamatta.
[ /vainoharhaa ]
|
mla
Newbie
6 tuotearviota
|
13. toukokuuta 2005 @ 06:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei tuo pätkiminen välttämättä johdu liittymästä vaan ehkä motusta ja siitä, ettei p2p softan asetukset vastaa motun suorituskykyä.
Pudottakaa ladattavien tiedostojen määrää ja yhtäaikaisten yhteyksien määrää, niin lakkaa pätkimästä.
Moni tuttu on valitellut samaa ja ongelmaa on esiintynyt kaikkien operaattorien liittymissä, ei vain Särinän. Noilla rajoittuksilla yleensä siitä ongelmasta on päästy, mutta yksi kaveri joutui vaihtamaan motunsa parempaan, jotta pätkiminen loppui. Koittakaa rajoittaa ensin torskien ja yhteyksien määrää. Eiköhän se sillä.
--
MLA
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. toukokuuta 2005 @ 06:29
|
Promanic
Newbie
|
14. toukokuuta 2005 @ 09:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni on juuri sama ongelma, niin BitCometin kanssa kuin Azureuksenkin. Surffaus on helvetin hidasta, ja aina välillä tulee time-out selaimelta. Olen rajoittanut torrent ohjelman nopeuksia, mutta se ei auta. Tässä oleelliset tiedot:
Käyttöjärjetelmä: Windows XP Pro SP2 (päivittetty)
ADSL-Modeemi: Telewell TW-EA500
Yhteys: Sonera 1/512
Eli tämä tapahtuu vain torrent ohjelmien kanssa, mutta ei DC++:an tai eMulen kanssa.
|
Melonipuu
Member
4 tuotearviota
|
14. toukokuuta 2005 @ 09:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Sama ongelma mullakin. uusin bitcomet käytössä. Azureus toimi loistavasti, eli kun rajoitti puolet netistä azun käyttöön niin pelailukin onnistui, mutta samaa ei voi tehdä bitcometin kanssa.
VOi olla jonkinlainen bugi tässä cometissa. Taitaa mennä comettikin vaihtoon...
Aasit aaseja hökkii
|
mla
Newbie
6 tuotearviota
|
14. toukokuuta 2005 @ 10:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Se avain sana on se yhteyksien määrä.
Azureuksen asetuksissa jos on pienempi arvo niin hyvin toimii sillä, muttei Bitcometilla ja samoin eMule ja DC++ toimii koska ne ovat vähemmän agressiivisia availemaan uusia yhteyksiä, johtuen protokollan erilaisuudesta.
--
MLA
|
Melonipuu
Member
4 tuotearviota
|
14. toukokuuta 2005 @ 10:37 |
Linkki tähän viestiin
|
No minä ainakin kokeilen vaihteeksi vaikkapa ABC:tä... Kuulema ihan hyvä client.
Aasit aaseja hökkii
|
-TraX82-
Junior Member
|
14. toukokuuta 2005 @ 22:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse vaihdoin aikoinaan ABC:n bugittaessa Bit Spirit -softaan, tyytyväinen olen ollut
Antec Sonata Piano - MS KT6V-LSR - AXP 2600+ - Kingston 1024(400@333) - 120Gb SATA - 9600XT 128 - Nec ND-3500 DL
|
hobzu
Newbie
|
4. kesäkuuta 2005 @ 06:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Mielenkiintoinen ongelma. Itselläni Elisan liittymä nopeudeltaan 1/512.
ADSL-boxina toimii Telewellin TW-EA500. Kumma kyllä, kun bitcometin kerran käynnistää, niin se toimii, mutta mikään muu ei sitten toimi. Netti lamaantuu täysin bitcometin vaikutuksesta. Silti bitcomet jatkaa normaalia lataustaan.. Tähän ongelmaan auttaa vain yhteyden resetointi, joka on rasittavaa. Pitänee nyt testailla muita ohjelmia.
|
Dietka
Member
|
4. kesäkuuta 2005 @ 12:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikös sp2 voi häiritä nuita p2p juttuja. Ja oli ollut vissiin microsoftiltakin joku päivitys, kaverilla rupes hubisoftat pätkiin ja itellä ei toiminu mikääm p2p ennen uudelleen asennusta (ois vissiin riittäny kyseisen päivityksen uninstall) :) mutta muuten on mullakin kokoonpano aika sama paitsi sp2 en ole asentanu ikinä, ja toimii kaikki hyvin ja bitcomet käytössä.
|
Mainos
|
  |
|
JullePuh
Member
|
4. kesäkuuta 2005 @ 13:39 |
Linkki tähän viestiin
|
En tiedä, että olisko sillä mitään tekemistä tän asian kanssa, mutta jos SP2 on asennettuna niin se rajoittaa samanaikaisesti auki olevien yhteyksien määrää. Muistaakseni se sallii kerralla vain kymmenen eri yhteyttä koneelle ja BitTorrent lataus ylittää asetuksista riippuen helposti ton määrän.
Tohon on olemassa pätsi, joka mullakin on asennettuna, mutta en nyt vaan muista mistä sen sai ladattua (ilmoittakaa jos joku muistaa). Mulla on toiminut ainakin hyvin sen kanssa.
Käytössä on Azureus ja liittymä on Soneran ADSL 1/512. Uppia oon joutunut vähän rajoittamaan, mutta sisäänpäin tulee täysillä. Netin kanssa ei oo ollut mitään ongelmaa. Kaikki toimii vaikka Muuli (yhteysnopeudet on tietenkin säädetty järkeviks´) ja Azureus on yhtäaikaa päällä välillä.
Tossa välissä mulla on Zyxelin Prestigate 600 ja erillinen palomuuri Zyxel Prestigate 300. Kaikki on toiminut hyvin sen jälkeen kun päivitin ton muurin (Vanha firmware pätki yhteyttä).
Edit: Udohdin mainita, että noi uppaukset oon rajoittanut Azureuksessa yhtäaikaisesti neljälle lataajalle. Sisään tulevat yhteydet on Azureuksessa oletusasetuksissa. Annoin olla sillain kun ei näyttänyt olevan ongelmia.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. kesäkuuta 2005 @ 13:59
|