User Käyttäjä Salasana  

torstai 30.1.2025 / 06:02
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uudet osat...
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uudet osat...
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
zack2k
Member
_
25. lokakuuta 2004 @ 07:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"

Itsellä tuli tuo samainen virheilmoitus erään pelin kanssa. Minulla kun nyt sattui olla toinenkin kone, niin vaihdoin muistit eli ongelmakoneen muisit 2x256 pistin toiseen koneeseeni ja 1x512 tähän ongelma koneeseen. Molemmat koneet ovat toimineet moitteettomasti jo puolisen vuotta. Mikä kummallisinta molemmissa on saman valmistajan emolevy (eri malli), samanmerkkinen kiintolevy ja win XP. Tuo tietty emolevymalli ei yksinkertaisesti ollut yheteensopiva noiden 2x256 muistien merkin kanssa, vaikka kokeilin niitä yksitellenkin.

Ja toisen kerran olen saman virheilmoituksen nähnyt kun tuuletin+siili oli asennettu huonosti ja prossu ilmeisesti kuumeni liikaa. Korjaantui ihan irrottamalla ja asentamalla yhdistelmä uudelleen.

Eli olisin sitä mieltä, että hardwareongelma ON kyseessä, toinen asia onkin sitten sen paikallistaminen... nämä microsoftin virheilmoitukset kun nyt ovat mitä ovat.
Francisca
Newbie
_
25. lokakuuta 2004 @ 09:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Meillä oli sama ongelma, mutta emolevy ei tunnistanut prosessorista kuin pienen osan. Säädeltiin jumppereita ja päivitettiin BIOS:sia niin alkoi toimimaan. Meille tuli siis samoja ilmoituksia eikä XP-asentunut.
jake87
Junior Member
_
25. lokakuuta 2004 @ 15:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
lainaus: "Poweri: Q-TEC, PSU ATX 350W"

huh, suosittelen vaihtamaan tuon powerin ehdottomasti, koska se kuuluu huonolaatuisiin virtalähteisiin, ja lasku on kallis jos tuo posahtaa, en ihmettele jos tulee pahempia ongelmia kun noin huonolaatuinen virtalähde, itse en ikinä edes kuvittelisi ostavani tuota virtalähdettä.

http://murobbs.muropaketti.com/thread.jsp?forum=2&thread=211191&start=0&msRange=15
henrii
Newbie
_
26. lokakuuta 2004 @ 11:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin siellä se kone on tunnin ollu tarkastamassa muistia (memtest86) ja on siinä on tällä hetkellä
"Pass: 6" ja "Errors: 55".

Meinaako nuo lukemat että mun muisti on viallinen ku noita erroreita on 55???

Jos ei niin sanokaa mistä sen näkee tossa memtest86 ohjelmassa toimiiko tuo muistikampa oikein.
henrii
Newbie
_
28. lokakuuta 2004 @ 06:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nonii vika tais löytyä..

memtest86 löysi noin 500 virhettä 10 tunnissa joten eikö mun muistikammassa ole jotain vikaa?

kävin myös lukemassa muilla foorumeilla joilla sanottiin että vika voi olla myös prossussa jos memtest86 löytää virheitä.

Pitää kokeilla kaverin muistikimmalla ja jos ei pelitä niin kaverin prossulla...
henrii
Newbie
_
28. lokakuuta 2004 @ 06:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nonii vika tais löytyä..

memtest86 löysi noin 500 virhettä 10 tunnissa!!! joten eikö mun muistikammassa ole jotain vikaa?

kävin myös lukemassa muilla foorumeilla joilla sanottiin että vika voi olla myös prossussa jos memtest86 löytää virheitä.

Pitää kokeilla kaverin muistikimmalla ja jos ei pelitä niin kaverin prossulla...
Mainos
_
__

_
henrii
Newbie
_
28. lokakuuta 2004 @ 06:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nonii vika tais löytyä..

memtest86 löysi noin 500 virhettä 10 tunnissa!!! joten eikö mun muistikammassa ole jotain vikaa?

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uudet osat...

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy