Miten p2p -sovelluksissa saa jakomäärät näyttämään suurilta, vaikei jaa?
|
|
AfterDawn Addict
|
13. kesäkuuta 2005 @ 16:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Ihmisiä hermostuttaa kiinnijääminen
Sitä varten on foliohattu monilla käytössä ;D
Quote: Huvittaa nähdä verkko missä käyttäjät vaihtelevat keskenään linukoita ja pelidemoja "Hei sul on toi demo onks sul slottei auki????" :D
Toihan on "täydellinen maailma" mm. RIAA:n/MPAA:n/ÄKT:n ym. mukaan? ;)
|
acido
Suspended due to non-functional email address
|
13. kesäkuuta 2005 @ 17:25 |
Linkki tähän viestiin
|
niin.. ja mulla ois jaossa 200 Elviksen biisin ekaa viittä sekuntia..
Muutes: ÄKT saa juuri niin paljon valtaa, kun opetusministeriö antaa. Ja se näköjään antaa. Ensimmäistä kertaa eduskunta on alkanut panemaan hanttiin!
When the going gets weird, the weird turn pro..
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
14. kesäkuuta 2005 @ 04:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Onhan noita hubeja pari missä on pelkkiä linuxeja ja itekkin joskus ajattelin perustaa semmosen, koska se ei ole laiton, kavereita on paljon ja saa kysyä ongelmiaan linuxissa. Vähänku tän foorumin linux osio.
Ja todellakaan p2p:stä ei tule semmoista missä jaetaan pelkkiä linuxeja ja pelidemoja.. aina joku haluaa jakaa muutakin. Taisi olla nuo huonoja esimerkkejä kun gerbiiliä näytti haittaavan.
|
Senior Member
|
14. kesäkuuta 2005 @ 19:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Hyvänä periaatteena voisi pitää että jakaa samoja mitä lataa. Jos ei antti riitä ni aina voi pysyä poissa. Mielestäni ne jotka jakavat linukoita ja demoja ovat samanlaisia kuin nollajaot. Mutta, jos pistät tuollaisen hubin pystyyn mistä sanoit, mikäs siinä, periaatehan oikein loistava.
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
15. kesäkuuta 2005 @ 06:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Tohon viellä, että yllättävän moni lataa multa freeware tavaraa ja linuxeja paljon. Tälläkin hetkellä lähtee Firefox ja SuSE 9.2 live.
Normaalisti menee ~8 uppia päivässä, että ei se ihan turhaa nolla jakoo ole ;-)
|
Senior Member
|
15. kesäkuuta 2005 @ 06:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Sitä en epäilekkään, että eikö joku lataisi. Ainankin linukoita tuntuu olevan ihmisillä jostain syystä vaikeus löytää verkosta. Ja sitäpaitti, esim. torrenttihan on loistava keino levitykseen tuossa. Ja sp2:stahan levitettiin torrentteina, kun ei niiltä mikkisoftan palvelimilta saa hyvää vauhtia mitään. Tosin, sepä kiellettiin, ei sopinut Billille se.
|
Gregori
Member
|
15. kesäkuuta 2005 @ 10:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä ole tullu dc:ssä jaettua enää vähää aikaa mitää..latailtua senkin puolesta. Laki nyt vaan sanoo niin että jakaminen on kiellettyä. Sen mukaan mennä ainaki nyt :)
Mutta jatkakaa te muut jakamista että on jotain ladattavaa.
|
kamistar
Newbie
|
22. heinäkuuta 2005 @ 21:10 |
Linkki tähän viestiin
|
meikä käyttää shareazaata ja kaikki kansiot on suljettu ei jaa mitään ellei vahingossa anna yhdistää edonkiin:hon tai kokeile torrentteja ja minähän en anna mut kiinnostas noi ohjelmat joilla voi loisia muiden p2p verkkoja. mielummin laillinen, kuin suosittu rikollis piireissä sanon minä.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
23. heinäkuuta 2005 @ 00:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja te ootte ihan TOSISSANNE.
|
Senior Member
|
23. heinäkuuta 2005 @ 04:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: meikä käyttää shareazaata ja kaikki kansiot on suljettu ei jaa mitään ellei vahingossa anna yhdistää edonkiin:hon tai kokeile torrentteja ja minähän en anna mut kiinnostas noi ohjelmat joilla voi loisia muiden p2p verkkoja. mielummin laillinen, kuin suosittu rikollis piireissä sanon minä.
@kamistar: Kuitenkin iloisena latailet näiltä "rikollisilta"? Kukakohan se rikollinen oikeastaan on...
|
kamistar
Newbie
|
23. heinäkuuta 2005 @ 11:37 |
Linkki tähän viestiin
|
lain mukaan uploudaaja
|
timpero
Member
|
23. heinäkuuta 2005 @ 12:22 |
Linkki tähän viestiin
|
jos et jaa, älä imuroi.
|
Limasika
Senior Member
1 tuotearvio
|
23. heinäkuuta 2005 @ 12:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Antaa velliperseitten varettaa rauhassa. Jos ei halua jakaa, niin sitten ei jaa, tuskin se meidän maailmaa kaataa jos pari räkänokkaa kiristelee foliopipoaan poliisien pelossa, kaikki meistä kuitenkin tietää että tämän kaikkimullehetiäkkiä-/pullamössösukupolven arvo on nyt ja tulevaisuudessa nolla.
|
BostonArc
Junior Member
|
23. heinäkuuta 2005 @ 14:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Pullamössöä tai ei, itse ainakin pidän hyvänä, että lain rikkomista vieroksutaan.
www.sunflare.tk osoitteessa olen tuon stealth DC++ ainakin joskus nähnyt.
|
AfterDawn Addict
|
23. heinäkuuta 2005 @ 15:09 |
Linkki tähän viestiin
|
@Kamistar: Oletko huomannut, että clinusi nimi on Shareaza?
;) Sen pitäisi jo kertoa kaiken. "Jos haluu saada, on pakko antaa". Olen
sinällään hyvilläni, että syksyllä tod.näk. tulee myös lataaminen p2p-verkoista laittomaksi, niin nuo liiskarit toivottavasti häviää foliohattuineen näköpiiristä.
|
M.J.R
Newbie
|
23. heinäkuuta 2005 @ 15:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Vai että viranomaiset on kiinnostunut p2p jakajista käyttäkää nyt sitä helvetin maalaisjärkeä lapsoset! Tuskinpa ketään todella kiinnostaa jaatteko vai ette mutta tuollaista typerää syytä tarvitse käyttää.
|
jarzza
|
23. heinäkuuta 2005 @ 16:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen huomannut,että käyttäessäni EMulea,vaikka koneeni on päällä 24/7,jakosuhteeni on huonontunut,tästä olen päätellyt että nykyään on paljon lumekäyttäijä,kehoitankin lopettamaan kyseisten ohjelmien käytön.(muitakin on !!)
|
AfterDawn Addict
|
23. heinäkuuta 2005 @ 16:33 |
Linkki tähän viestiin
|
@jarzza: Tarkoitatko ehkä "lumekäyttäjillä" leechereitä(liiskareita.)?
Niitä varten on eMulen modit, suosittelen erityisesti Morphia, -> http://emulemorph.sourceforge.net .Bannaa automaattisesti leecherit.
[EDIT] Ja leecherhän on siis hlö, joka ei jaa, vaan ainoastaan lataa. Mutta sen varmaan tiesitkin :)[/EDIT]
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. heinäkuuta 2005 @ 16:37
|
jarzza
|
23. heinäkuuta 2005 @ 17:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Selvä, @-kemisti-,mutta jos asennan toin,niin jääkö mun vanhat "hyvät" voimaan,jonotukset ym.?
|
ballantin
Member
|
23. heinäkuuta 2005 @ 18:49 |
Linkki tähän viestiin
|
MITEN pelidemojen jakaminen on laillisempaa kuin kokonaisten pelien? Jos ette tienneet niin pelien/ohjelmien demot/kokeiluversiot ovat ihan samalla tavalla tekijänoikeuksien alaisia kuin itse kokonaiset pelit ja ohjelmat eikä niitä ole lupa jakaa vapaasti eteenpäin sen enempää kuin itse pelejäkään.
|
hande89
Member
1 tuotearvio
|
23. heinäkuuta 2005 @ 18:53 |
Linkki tähän viestiin
|
No kuinkas sitten esimerkiksi www.peliplaneetta.net:stä saa pelidemoja jos niitä ei kerran saa levittää? Kyllä se on ihan laillista touhua samoin kuin sharewareohjelmien rekisteröimättömien versioiden, jollei sitä ole lisenssisopimuksessa erikseen kielletty.
|
jarzza
|
23. heinäkuuta 2005 @ 20:39 |
Linkki tähän viestiin
|
"Jos ette tienneet niin pelien/ohjelmien demot/kokeiluversiot ovat ihan samalla tavalla tekijänoikeuksien alaisia kuin itse kokonaiset pelit ja ohjelmat"
No voi rähmä!! Demot ovat ilmaisia "mainosnumeroita" joiden halutaan leviävän mahdoillisimman paljon!
|
spertti
Senior Member
|
23. heinäkuuta 2005 @ 21:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla kans semmoinen käsitys, että demo versiota(kaan) ei saisi jakaa ilman tekijän lupaa. Se pitää siis erikseen sallia siinä lisenssisopimuksessa, eikä kieltää. Eli siis jos ei toisin ole sanottu, niin ei saisi jakaa. En oo täysin varma, Mutta tämmöinen käsitys on jostain pieneen päähän jäänyt. Oisin kyllä kiinnostunut asiasta jos vaan jollain on laittaa faktaa pöytään...
|
Senior Member
|
23. heinäkuuta 2005 @ 22:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuossa on pojille vähän faktaa pöytään.
Quote: Tietokoneohjelmien ja sekä tietokone- että konsolipelien lataaminen ja levittäminen netitse on yksiselitteisesti kiellettyä ilman tekijänoikeuden omistajan lupaa. Tällainen lupa saatetaan myöntää esimerkiksi ilmais-, demo- ja shareware-tuotteiden lisenssiehdoissa. Vaikka ohjelman voisi ladata ilmaiseksi valmistajan kotisivuilta, se ei siis automaattisesti tarkoita, että myös sen edelleenjakamiseen olisi lupa.
http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2005/03/ware/faktat.html
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. heinäkuuta 2005 @ 22:49
|
Mainos
|
  |
|
spertti
Senior Member
|
24. heinäkuuta 2005 @ 00:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis juuri näin. Kiitos V-kos, kun sen jostain jaksoit kaivaa.
|