User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 2.2.2025 / 17:15
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > aloittelijoiden p2p-ongelmat > azureus nat-ongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Azureus NAT-ongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Svinger
Newbie
_
18. syyskuuta 2005 @ 09:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hmm... miksiköhän mä en pääse muuttelemaan mun ADSL-modeemi/reitittimen asetuksia? Mulla on Nokian laite eikä siihen löydy ohjeita mitään. Jos mä laitan osoitteeksi 192.168.1.1 niin se iskee vaan page not found -sivun näytölle... Mistä tää voi johtua? Jos mä pingaan sen 192.168.1.1:sen niin paketit kulkee ihan normaalisti.

:$ ??? $:
Svinger
pkaksp
Moderator
_
18. syyskuuta 2005 @ 09:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko tuo ip varmasti purkkisi ip?

Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig/all

Tuolta katso oletusyhdyskäytävä, se on purkkisi ip. Oletko kokeillut asettaa verkkokortillesi kiinteää ip:tä asetusten ajaksi? Eli kortille:

IP: 192.168.1.2
Aliverkon peite: 255.255.255.0
Oletusyhdyskäytävä: purkkisi ip
Moderator

1 tuotearvio
_
18. syyskuuta 2005 @ 10:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaverilla on kanssa nokian boxi ja kun nat ei ole päällä, ei yhdyskäytävääkään saa tuolla ipconfig- all- juudelilla esiin. Lähiverkon ip ei tainnut olla 192.**- muotoinen vaan aivan joku muu.
Ksalmi
Newbie
_
24. syyskuuta 2005 @ 20:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei, auttakaahan nyt minuakin. Samaa NAT-ogelmaa täälläkin.
Käytössä on
Paikallisen (Ssp) puhelinlaitoksen liittymä
Telewell TW-EA200
Win XP sp2 ja sen palomuuri...
Azureus 2.3.0.4
AntiVir

Ohjeita, ja minä kiitän. Olen jo sorkkinut sen verran että palomuurissa on, tai ainakin pitäisi olla Azureuksen mentävä reikä. Erikseen TCP vai UDP-mikälie-portti 49203 (Tiedän ei oletus, Filelist.org vaatisi näin) ja vielä azureus on lisätty winukan palomuurin sallittuihin ohjelmiin..
Pitääkö Antiviristä vielä enabloida azureus, meinaan etten ainakaan löytänyt kohtaa johon luotettuja ohjelmia ois saanu luetella..
Hellvis
Junior Member
_
24. syyskuuta 2005 @ 21:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ittellä aika jännä ongelma FulDc:n ja NAT:n kans. Se valittaa NAT:sta ja ei mee sit kirveelläkään aktiiviseksi. Ihmeellisintä tässä on se et oon disabloinu NAT:n boxista. Purkki on RR44.

|Zalman 400w||Asus A8V Deluxe||Amd 64 3200+@3800+ Winchester||Kingston HyperX PC3500 2x512||MSI Geforce NX6800NU 12/6| & |Medion MD 7409|P4 2,6Ghz|512|ATI Mobility Radeon 9000|
Member

1 tuotearvio
_
5. lokakuuta 2005 @ 11:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on OPOY:n tarjoama kiinteistö liittymä (VDSL) ja Cisco 575 LRE ja Azureus herjaa NAT-ongelmasta. En saa nattia pois päältä tuolta löytyvien ohjeiden mukaan. --> http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/99213

En pääse esim. http:\\xxx.xxx.xxx.xx osoitteisiin selaimella.

Osaisiko joku auttaa. Jos taloyhtiössä on rautapalomuuri tms. niin voiko sitä edes kiertää.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. lokakuuta 2005 @ 11:11

Svinger
Newbie
_
10. marraskuuta 2005 @ 12:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No ipconfigista saa just ton. Oudosti välillä se olisi löytävinään ton reitittimen mutta sitten se lopulta päättää, ettei löydäkkään. Siis lataa pitkään ennenkuin ilmoittaa. Mietin, että voisiko palveluntarjoaja jotenkin estää noitten muuttelun. Reititin nimittäin on alunperin heiltä (nykyään tosin jo oma) Malli on tosiaan Nokia MW1122

:$ ??? $:
Svinger
Faeryan
Suspended due to non-functional email address
_
11. marraskuuta 2005 @ 04:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tero83:
Nuo on kyllä nuo taloyhtiön/muiden vastaavien liittymät aika pahoja, ne joissa on rautamuuri jossakin kellarissa. Usein niissä on P2P -portit suljettuna. Kiertämään saattaisit päästä sillä että kokeilet ohjelmallasi kaikkia mahdollisia poortteja, tai teet porttiskanneritestin (Virusosion stickyssä on hyvä lista tällaisista), joka sitten kertoo mitkä portit on auki. Näistä kannattaa valita joku jossa ei ole muuta liikennettä, tai mikäli sellaisia ei löydy niin ainakin hyvin vähän liikennöintiä.
Eli porttiskanneri, sitten avoimet portit ylös, ja googlella katselemaan mihin niitä yleensä käytetään. Sitten niitä vähiten käytettyjen kuuloisia kokeilemaan.

madmax: Eihän nuo käyttämäsi portit ole ABC:n tai träkkerin blacklistillä?

Ksalmi: Kokeile ilman Windowsin palomuuria. Se on muutenkin yhtä tyhjän kanssa jos sinulla on erillinen palomuuriohjelma.

Hellvis: EDIT: Osaan ja hallitsen. Siis reitittävän tilan sijasta kokeile siltaavaa, ja katso auttaako. Reitittävä + NAT yleensä turvallisempi, mutta jos se ei toimi niin sitten siltaavalla.
(Menihän ne nyt näin päin (aamuväsymys))

AsRock939-DualSata2 | AMD Athlon64 X2 3800+ | GeForce 9800 GT | 2,5Gt DDR | Samsung HD160JJ | Logitech G15 | Samsung 226BW | Razer Diamondback

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. marraskuuta 2005 @ 04:06

bona90
Newbie
_
13. marraskuuta 2005 @ 19:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla olis kans toi nat-ongelma. Modeemi on TeleWell TW-EA500
ja Sygate Personal Firewall palomuuri, ja modeemisa on kaks konetta kiinni. toimiiko toisesa koneesa netti ettei sekoo mitenkään.
Lassinat
Newbie
_
20. marraskuuta 2005 @ 16:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei, auttakaahan nyt minuakin. Samaa NAT-ogelmaa täälläkin.
Käytössä on
Paikallisen (Ssp) puhelinlaitoksen liittymä
Telewell TW-EA200
Win XP sp2 ja sen palomuuri...
Azureus 2.3.0.4

Eddie Guerrero 1967-2005
We will miss you!
Moderator

1 tuotearvio
_
20. marraskuuta 2005 @ 16:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ea200:ssa ei ole NAT- muuria, joten paikallinen puhelinlaitos sap taitaa palomuurittaa noita liittymiä.
Lassinat
Newbie
_
20. marraskuuta 2005 @ 16:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin ja onhan mulla sitten tietysti myös F-Secure 2005..

Eddie Guerrero 1967-2005
We will miss you!
pkaksp
Moderator
_
20. marraskuuta 2005 @ 16:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
lettas

NAT ei oo muuri ja EA200:sesta kyllä löytyy tuo. Itel just tuo purkki.
Lassinat
Newbie
_
20. marraskuuta 2005 @ 16:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mitäs mun nyt pitäisi tehä tolle??

Eddie Guerrero 1967-2005
We will miss you!
Loge
Suspended due to non-functional email address
_
20. marraskuuta 2005 @ 17:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaa melkein kaikilla näyttäs olevan NAT-ongelma, kuten myös mulla.. Oon tehny NATtiin reijät, mutta ei mee läpi. Käytin jopa NATia pois päältä ja kuitenki herjaa NAT-ongelmaa, missä vika? Windowsin palomuuri pois päältä ja F-secure "sallii" azureuksen..
Moderator

1 tuotearvio
_
20. marraskuuta 2005 @ 23:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@p2p
ea201 oli mielessä tuota kirjoittaessa, sorgen. NAT-palomuuritoiminto nyt sattuu olemaan käsite jota etenkin telewell spekseissään viljelee.

@Lassinat
käynnistä -> kirjoita suorita- kohtaan cmd ja avautuvaan mustaan kehotteeseen ipconfig. Jos ip-kohdassa on 192.. alkuinen numerojono, on nat päällä. Modeemin manuaali käteen asetuksia tonkimaan. Port forwarding on termi mitä etsit asetuksista.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. marraskuuta 2005 @ 23:50

pkaksp
Moderator
_
21. marraskuuta 2005 @ 08:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mjoo, tiedän että tätä käsitettä viljelee moni muukin modeemin mainostaja, mutta oli vain pakko tarkentaa, että se ei ole muuri, vaan osoitteenkääntäjä. =)
Lassinat
Newbie
_
21. marraskuuta 2005 @ 10:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No katoin tuolta cmd:stä ip:n niin se näytti 10.129.81.74 :/
Eli mitäs nyt teen kun ei ole tuo 192 alkuinen ip?

Eddie Guerrero 1967-2005
We will miss you!
Moderator

1 tuotearvio
_
21. marraskuuta 2005 @ 12:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun menet sivustolle http://www.myip.dk/ , näkyykö tuo ip siellä vai joku muu? Ota välityspalvein eli proxy pois explorerin/mozillan astuksista ennen testiä.
Lassinat
Newbie
_
21. marraskuuta 2005 @ 12:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nii mulla tulee tuolla sivulla taas sitten tämmönen *edit by pkaksp*

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. marraskuuta 2005 @ 15:20

Moderator

1 tuotearvio
_
21. marraskuuta 2005 @ 13:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs taidat olla palveluntarjoajasi natin takana. Voit tiedustella ssp:ltä onko omaan julkiseen ip:seen mahdollisuuksia, jos ei, ongelmaan ei auta muu kuin palveluntarjoajan vaihto.
Lassinat
Newbie
_
21. marraskuuta 2005 @ 13:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitäs jos käytän tuota kikkaa ja soitan sinne ja sanon, että mese valittaa jostain NAT-ongelmasta, mistä en ole ikinä muutoin kuullutkaan ja sitten ne säätää siellä jotain ja alkaa toimimaan? Siis jos ne nyt uskoo ton. :D

Eddie Guerrero 1967-2005
We will miss you!
Moderator

1 tuotearvio
_
21. marraskuuta 2005 @ 14:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aina kannattaa koittaa.
Lassinat
Newbie
_
21. marraskuuta 2005 @ 14:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No nyt lähetin sittenkin e-mailin, enkä soittanutkaan, mutta samat asiat laitoin silti. xD

Eddie Guerrero 1967-2005
We will miss you!
Mainos
_
__

_
pkaksp
Moderator
_
21. marraskuuta 2005 @ 15:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@Lassinat

Se ip-osoite voi olla periaatteessa mistä ip-avaruudesta tahansa jos modeemissa on NAT käytössä. Eli sen ei tarvitse olla välttämättä tuo 192-alkuinen. Kokeiles mennä sinne modeemin asetuksiin:

Tarkista oletusyhdyskäytävä, se on hyvinkin luultavasti modeemisi ip-osoite. Oletusyhdyskäytävän saat:

Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig/all

Eli tuolta otat oletusyhdyskäytävän ja laitat sen selaimen osoiteriville. (ja kokeilet yhdistää)

btw. muokkaan nuo ulkoiset ip-osoitteet viesteistäsi ihan oman turvallisuutesi takia

Edit: Ota se windowsin palomuuri pois päältä. Siitä ei ole kuin haittaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. marraskuuta 2005 @ 15:23

afterdawn.com > keskustelu > p2p > aloittelijoiden p2p-ongelmat > azureus nat-ongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy