Azureus NAT-ongelma
|
|
hannu80
Suspended due to non-functional email address
|
7. maaliskuuta 2006 @ 15:37 |
Linkki tähän viestiin
|
|
nortti72
Account closed as per user's own request
|
9. maaliskuuta 2006 @ 05:35 |
Linkki tähän viestiin
|
joops,lueskelin noita nat hommia ja mulla oli uusin versio käytössä ja se valitti koko ajan nat ongelmasta ja sit ystävä kehoitti lataamaan vanhimman version ja laittaa portiksi 9663.Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia ja otin pois kaikki uusimmat päivitykset valikoista,naamat vihreenä koko ajan.Azureus käyttää itse sisäistä porttia 6880 - 6881 ja sen väliltä,eli ei ole suositeltavaa käyttää noita portteja.Tämä on vain minun kokemus asiasta,mutta on toiminut minulla moitteettomasti.Unohdin sanoa että sis.ulos sama portti käytössä ja 1m/512 nopeudella tulee sisään 110kb/s ja ulos 40-50kb/s
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. maaliskuuta 2006 @ 05:39
|
Lanius
Newbie
|
12. maaliskuuta 2006 @ 04:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla olisi tälläinen "nat" ongelma azureusta käyttäessäni.
Käytössä zyxelin modeemi jossa nat + D-linkin reititin jossa ei nattia eikä palomuuria. zyxelin ip 192.168.1.1 ja d-linkin 192.168.0.1. Palomuurina zone alarm security suite.
Homma toimi kunnolla kunnes pistin tuon d-linkin tuohon zyxelin ja koneen väliin. Nattiin olen avannut portit zyxelissä. D-linkkiin olen pistänyt virtual serverin joka ohjaa tuon azureuksen käyttämän portin 16102 koneeni ip osoitteeseen. Zone alarmiin olen myös avannut vielä ihan varmistukseksi tuon portin. Voiko ongelma olla siinä että zyxel ja d-link ovat eri verkkoalueella, eli pitäisikö pistää kumpikin esim. 192.168.1.xxx.
|
hannu80
|
12. maaliskuuta 2006 @ 05:08 |
Linkki tähän viestiin
|
@Lanius: Mikä D-Link ja ZyXEL sulla on? ZyXEL:in tyypin saa selville laitteen pohjasta katsomalla.
D-Linkin "virtual server" on luultavasti NAT.
|
Lanius
Newbie
|
12. maaliskuuta 2006 @ 05:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Jokatapauksessa olen siihenkin tuon portin jo avannut...
Pystyn kyllä lataamaan azureuksella ihan hyvääkin vauhtia mutta nat ongelmaa se silti aina valittaa.
|
hannu80
|
12. maaliskuuta 2006 @ 05:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Homma ei toimi jos kahdessa laitteessa on NAT toiminnassa.
|
Lanius
Newbie
|
12. maaliskuuta 2006 @ 06:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Mutta onko tuo virtual server muka NAT. Jos on niin ei sitä ainakaan saa pois päältä...
|
hannu80
|
12. maaliskuuta 2006 @ 06:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Minun on vaikeata auttaa ennenkuin vastaat ekassa viestissäni
sinulle esittämääni kysymykseen.
|
Lanius
Newbie
|
12. maaliskuuta 2006 @ 07:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Zyxel 660R-61 ja D-link DI-514
|
hannu80
|
12. maaliskuuta 2006 @ 08:03 |
Linkki tähän viestiin
|
D-Link DI 514
- Nopeus 11Mbps langaton laajakaistareititin
- 4-porttinen 10/100Mbps kytkin
- NAT palomuuri, VPN passthrough
D-Link DI 514 porttiohjaus http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/...
ZyXEL Prestige 660R-61 - NAT on mutta ei palomuuria.
ZyXEL:in NAT:ia et enää tarvitse, joten poista se seuraavilla ohjeilla:
ZyXEL Prestige 660R-61 siltaavaan (bridge) tilaan eli NAT pois käytöstä.
1. Käyttöjärjestelmän "Internet-Protokolla (TCP/IP)" asetuksissa valitse
"Käytä seuraavaa IP-osoitetta" ja aseta seuraavat asetukset käyttöön:
IP-osoite: 192.168.1.30
Aliverkon peite: 255.255.255.0
Yhdyskäytävä: 192.168.1.1
2. ZyXEL:in asetuksiin selaimella => http://192.168.1.1/
Oletuksena käyttäjänimi on admin ja salasana 1234
Avaa "Wizard Setup"-valikko ja vaihda asetukset seuraaviksi:
Mode: Bridge
Encapsulation: RFC 1483 (tämän pitäisi muuttua automaattisesti)
"Next", "Next", "Save Settings" tai "Log on to the Internet!" ja "Logout".
3. Avaa uudelleen käyttöjärjestelmän "Internet-Protokolla (TCP/IP)" asetukset.
Valitse "Hae IP-osoite automaattisesti"
ja "Hae DNS-palvelinosoite automaattisesti".
ZyXEL on nyt siltaavassa (bridge) tilassa - NAT ei ole päällä.
HUOM! Jos myöhemmin haluat mennä ZyXEL:in asetuksiin niin kohdat 1. ja 3. on tehtävä
ja NAT:in saa takaisin => Mode: Routing ja Encapsulation: ENET ENCAP
|
Lanius
Newbie
|
12. maaliskuuta 2006 @ 11:38 |
Linkki tähän viestiin
|
KIITOS TOSI TOSI PALJON!
Eli toimimaan alkoi. =)
|
Azrieel
Newbie
|
20. maaliskuuta 2006 @ 17:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo...
Näyttää siltä että täältä saa apua, eli kokeilen minäkin:
Nat ongelmia valittaa Azureus. Boksina Telewell EA210, Elisa ADSL liittymä.
Ohjeita on tullut lueskeltua paljon, mutten saa vaan toimimaan.
Olisin erittäin kiitollinen avusta
|
nortti72
Account closed as per user's own request
|
20. maaliskuuta 2006 @ 18:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo niin tuntuu olevan kaikilla se sama ongelma.Minulla azureus 2.2.02. versio kos en väärin muista kun ei nyt oo päällä,mutta se on joku vanha versio ilman lisukkeita ja pidän porttina 9663 ulos ja sisään ja ei oo nat ongelmaa kovinkaan usein,riipuu mistä imee.Mulla on kaikki päivitys ohjelmat uusimmista versioista pois koska se sotkee liikaa käyttöä...Mutta toiminut ilman valituksia NAT ongelmista,monesti se on riippunut onko se julkistettu väärälle trackerille...Koska lataan määrätyistä paikoista niin en julkista sitä trackerille koska se sotkee liikaa yhteyksiä eri paikoista.Eli yksin kertaisesti vanhin versio ilman päivityksiä ja portiksi 9663 ja en tiedä miten asetukset haluat ( koneesta ) riippuen niin oman valinnan mukaan,mutta toi portti on toiminut mulla hyvin...Noihin modeemi hässäköihin en oo perehtynyt mulla joku vakio a-link roadrunner et ei mulla modeemista ollut kiinni ja elisa,,,,,,
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. maaliskuuta 2006 @ 18:39
|
Azrieel
Newbie
|
20. maaliskuuta 2006 @ 19:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt olen taas kikkaillu ton kanssa. Kun testaan porttia välistä kaikki ok, välistä taas valittaa että ongelmaa on.. puuh...
taidan kokeilla tota vanhempaa versiota. Mikäli jollain on vielä tarjota neuvoja, olen kiitollinen
|
hannu80
|
21. maaliskuuta 2006 @ 14:16 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Azrieel
Newbie
|
21. maaliskuuta 2006 @ 17:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitoksia. Kokeilen noilla.
Tarvitsen ilmeisesti kiinteän Ip-osoitteen? Ja jos tarvin, miten se tehdään? boksi antaa uuden aina käynnistyksen yhteydessä
Poistuuko kyseinen "Nat" ongelma ilman configurointia jos vaihdan clientin vaikka bitlordiksi? lienee ei, mutta pitää kuitenkin kysyä ;)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. maaliskuuta 2006 @ 17:21
|
hannu80
|
22. maaliskuuta 2006 @ 12:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Tarvitsen ilmeisesti kiinteän Ip-osoitteen? Ja jos tarvin, miten se tehdään?
Boksi antaa uuden aina käynnistyksen yhteydessä
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719 => Internet-Protokolla (TCP/IP) asetukset.
Quote: Poistuuko kyseinen "Nat" ongelma ilman configurointia jos vaihdan clientin vaikka bitlordiksi?
Ei. Minkään p2p-ohjelman KUTSUMATON sisäänpäin tuleva liikenne saman p2p-verkon muilta käyttäjiltä
ei tule läpi, ennenkuin on tehty NAT:in porttiohjaus ja/tai palomuurin asetuksissa sallittu
kyseisen p2p-ohjelman kaikki sisäänpäin tuleva liikenne.
NAT-ongelma = hitaat lataukset, koska vähän yhteyksiä muihin saman tiedoston lataajiin/jakajiin.
NAT/palomuurin asetukset OK = hyvät latausnopeudet, koska saadaan yhteys "kaikkiin" käyttäjiin.
|
Unske
Newbie
|
22. maaliskuuta 2006 @ 15:21 |
Linkki tähän viestiin
|
meni vahan ohi suun, mutta kun Azureus valitteli NAT ongelmaa niin pistin itse ip:t verkkoyhteyksiin ja jatin automaattisen laitoin pois, ja heti alko tulee azureuksesta 200kb/s :D
|
samuli__
Newbie
|
23. maaliskuuta 2006 @ 10:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on rekeWell TW-EA510 v2 ja nat ongelmaa pukaa voisiko joku ystävällisesti autaa??
|
hannu80
|
23. maaliskuuta 2006 @ 11:57 |
Linkki tähän viestiin
|
|
GTATokola
Newbie
|
31. maaliskuuta 2006 @ 09:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Morje!
Mullakin on Azureus 2.4.0.0, jossa ilmenee NAT ongelma, joten googletin vaan Azureus ohjeet ja löysin tämän kivan näköisen keskustelu palstan. Päätin siltä samalta kättelyltä selata kaikki nämä 6 sivua, joissa kerrottiin eri modeemien NAT ongelmista..
Minua alkoi pännimään kuudennella sivulla se, kun kaikki laittoivat viimeisessä viestissään; "kiitän! Sain Azureuksen toimimaan, kaikki näyttää vihreää." , joten päätin antaa ammattilaisten hoitaa ihan tämän tekstin pohjalta minun ongelmani.
Kirkoitin tämän jutun siksi, koska olen huomannut aika vähän
TeleWell TW-EA201 modeemeissa olevia ongelmia..
Sitten meni hermot, ja päädyin kirjoittamaan tämän oman tarinani..
Siis laitteisto on Win XP:n palomuuri < on poissa päältä), Sonera Tietoturva (sellainen sininen kolmio, varmaan F-Securen "pohja"),
olen käynyt läpi kaikki Azureuksen asetukset, mutta en ole löytänyt mitään.
Lataukset toimivat kyllä vähän aikaa sitten (mutta huomattavan hitaasti), mutta nyt ne ovat pysähtyneet kokonaan.
HELP ME PLEASE!!
Anttu Tokola
|
hannu80
|
31. maaliskuuta 2006 @ 12:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. huhtikuuta 2006 @ 03:06
|
GTATokola
Newbie
|
2. huhtikuuta 2006 @ 17:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo Sonera on muokannu sitä F-Securea, ja siinä ei oo sitä Internet asetuksia, ku ne on muokannu ne pois siitä.
Mutta asensin nyt Nortonin, ja se on englannin kielinen.. Joten viititkö neuvoa sen "reijän" teko ohjeen/ tai sen että NJorton hyväksyy muurin lävitte sen Azureuksen..?
EDIT: kato tonne: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/298413
Anttu Tokola
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. huhtikuuta 2006 @ 17:39
|
hannu80
|
2. huhtikuuta 2006 @ 17:53 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mainos
|
|
|