User Käyttäjä Salasana  

torstai 23.1.2025 / 11:38
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > aloittelijoiden p2p-ongelmat > azureus nat-ongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Azureus NAT-ongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
pkaksp
Moderator
_
3. huhtikuuta 2006 @ 07:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laitetta ei tarvitse päivittää "normaali" tilaan, vaan riittää kun muutat asetukset.

Tuossa ohje reitittävään tilaan: http://www.telewell.fi/ohjeet/tw_ea400/tw_ea400_reitittava_tila.htm (eli NAT ja palomuuri käyttöön)
Azrieel
Newbie
_
3. huhtikuuta 2006 @ 09:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun laitoin nuo asetukset mitä aiemmin kerroitte koko yhteys kaatui. Mikään softa ei toiminut?

Oisko vielä jotain mitä voisi kokeilla?

hieman vielä tarkennusta:

Virtual server configuraation jälkeen vielä toimii, mutta kun Packet filteringin laittaa kohdalleen homamt kaatuu

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. huhtikuuta 2006 @ 09:07

mattu36
Newbie
_
3. huhtikuuta 2006 @ 10:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Laitetta ei tarvitse päivittää "normaali" tilaan, vaan riittää kun muutat asetukset.

Tuossa ohje reitittävään tilaan: http://www.telewell.fi/ohjeet/tw_ea400/tw_ea400_reitittava_tila.htm (eli NAT ja palomuuri käyttöön)

Kiitos..Pitää testata sittekö kerkee..
GTATokola
Newbie
_
3. huhtikuuta 2006 @ 12:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
KIITOS SINULLE HANNU80!!

Tämä on ihan tosi, että minulla on ollut tämä TODELLAKIN hyödyllinen Azureus noin vuoden, eikä minulla ole ikinä näkynyt vihreää, niinkuin nyt näyttää!! Parasta naamaa se on tarjonnut sinisenä, mutta nyt VIHREÄNÄ!!

KIITOS HANNU80 VIELÄ TOISEN KERRAN, ODOTIN TÄTÄ HETKEÄ, ETTÄ PÄÄSEN KIRJOITTAMAAN TÄMÄN KIITOKSEN!!

NYT VIHERTÄÄ!!

Anttu Tokola

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. huhtikuuta 2006 @ 12:20

SSaarinen
Senior Member

3 tuotearviota
_
5. huhtikuuta 2006 @ 04:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
NAT-ongelma minullakin on :) Soneran 10/10mb-yhteydellä (HOASNET). Ihmettelin, kun kaikilla on jonkinsortin adsl-boxi, mutta itseltäni ei sellaista löydy. En tiedä miten sonera on HOASnetin rakentanut, mutta varmaan kellarissa on kaikki vehkeet. Kone on verkossa kiinni kaapelilla ja palomuurina toimii Norton Internet Security 2005. Windowsin oma palomuuri on pois käytöstä. Käytän myös Antiviriä ja paria muuta ilmaisohjelmaa, mutta vain koneen puhdistamiseen ajoittain Nortonin ohella.

Käytin aiemmin BitCometia ja siinäkin valitti DHT:sta. Oli pois käytöstä "user settingeissä." Latasi silti päälle 300 kb/s, joten en kiinnittänyt huomiota. Nyt kun vaihdoin azureukseen, niin antaa alle 10kb/s, joten pitää saada asia kuntoon.

Koneessa on Marwell Yukon-verkkokortti eikä muuta ethernet-pistorasian välissä ole. Koska windowsin palomuuri on pois käytöstä, niin eikös silloin Norton ole ainoa mikä voi ongelman aiheuttaa?? Olen sallinut kaiken liikenteen Azureukselle ja Javalle, mutta ei ole auttanut.

Ainiin...älkää ehdottako, että vaihda takaisin BitCometiin :/ kiitos

Olen myös käynyt läpi kaikki oppaat mitä täältä olen löytänyt. Lähes jokainen on käsitellyt porttien aukomista reitittimiin, joten en ole apua vielä löytänyt

Lueskelin tuolta portforwardista ja älysin, että mun pitäisi varmaan saada tietää minkä reitittimen Sonera on taloon laittanut..?? Arvailtavaksi jää kertovatko ne sellaista tietoa ja tietävätkä edes semmoista asiakaspalvelussa??

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. huhtikuuta 2006 @ 05:28

hannu80
Suspended due to non-functional email address
_
7. huhtikuuta 2006 @ 16:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@SSaarinen

Tuleeko sulla Azureus:in "NAT- ja palomuuritesti":illä OK! vai http://img124.imageshack.us/img124/282/azureus227fk.jpg

HOASNET on melkovarmasti sulkenut portteja ja/tai rajoittaa p2p-ohjelmien liikennettä!

Toimiiko portilla 20? edit: myös portteja 21 ja 22 kannattaa kokeilla.

Oletko kokeillut Azureus:in protokollan salausta http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/320809

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. huhtikuuta 2006 @ 17:06

Jarzah
Newbie
_
7. huhtikuuta 2006 @ 21:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu-u eli samanlaista NAT onglemaa täälläkin. Omistan Zyxel Prestige 600 sarjan boxin ja F-secure 2006. Oon laittanu sallituks tuon azureuksen F-securesta, Windowsista sekä oon yrittäny laittaa tuosta Zyxelistä mut en oo varma et onko se oikein....eli mitkäköhän tässä mahtais olla apuna. Kiitos jo etukäteen! toivottavasti apu löytyy pian :D
hannu80
_
8. huhtikuuta 2006 @ 04:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@Jarzah

Varmuuden saat Zyxel:in ja F-secure:n asetuksista kun Azureus:in NAT- ja palomuuritesti:illä tulee OK!

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719
=> Ohjelmallisen palomuurin asetukset p2p-ohjelmille.
=> ZyXEL Prestige 660H-61 NAT:in porttiohjaus DC++ ohjelmalle.
=> ZyXEL Prestige 660H-61 palomuurisääntö DC++ ohjelmalle.

Azureus:in TCP/UDP-porttinumero 35119 http://img475.imageshack.us/img475/1188/azureus38zh.jpg
JttL
Newbie
_
19. huhtikuuta 2006 @ 17:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hoasnet ei rajoita portteja (lukuunottamatta porttia 25 ulospäin) jos vain kytkee sieltä hoasnetin asetuksista tilaksi "avoin".
obie
Newbie
_
22. huhtikuuta 2006 @ 09:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikähän ihme tässä on, kun ei vaan toimi. Telewell TW-EA711, jonka perässä kaksi konetta. Olen laittanut kaikki virtual serverit niin kuin pitääkin, mutta http://www.testmyports.com/index.php ilmoittaa vieläkin, että ei saa yhteyttä. Portti on tuolta 49000-65000 väliltä.

1) Mulla on nyt sekä palomuurin puolelta että virtual serveristä säädetty nuo portit. Pitääkö olla vain Virtual serveristä? Jos se sotkee jotenkin että ne on molemmista. Siis ton boksin palomuurista kyse, softapalomuuria ei ole.

2) Voiko reitittimen softa vaikuttaa? Jos se ei jotenkin pelitä. Voisi päivittää sen

Edit: sain toimimaan. Oli destination port ja se toinen väärin päin palomuurin asetuksissa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. huhtikuuta 2006 @ 07:50

Hansuli
Junior Member
_
23. huhtikuuta 2006 @ 06:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu että nyt ei kyl taho mikään auttaa. Azureus ilmottaa kokoajan että "Portin 35119 (UDP) käytössä esiintyi ongelmia toistuvasti -toiminta lopetettu. Tarkasta palomuurin asetukset portin osalta niin, että sisääntulevat yhteydet pääsevät läpi." Oon kokeillu kaikkea mitä oon tästä ketjusta löytäny, mut silti ei taho portit aueta. Oisko kellään ehotuksia?
hannu80
_
25. huhtikuuta 2006 @ 16:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Azureus ilmottaa kokoajan että "Portin 35119 (UDP) käytössä esiintyi ongelmia
Azureus ohjelma käyttää saman portin (esim. 35119) TCP ja UDP protokollia.
Uusien Azureus versioiden DHT-toiminto tarvitsee toimiakseen että UDP-portti on auki.
http://img124.imageshack.us/img124/282/azureus227fk.jpg

Tarkista modeemin mahdolliset NAT-asetukset ja/tai palomuuriohjelman asetukset.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719
Hansuli
Junior Member
_
25. huhtikuuta 2006 @ 17:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mul on f-secure ja tuota oikeastaan Azureus sanoo tos NAT-testissä Ok ja lataus onnistuu mut silti tulee vaa tuo ponnahus ikkuna.
hannu80
_
26. huhtikuuta 2006 @ 14:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Azureus:in lataukset onnistuu paremmin kunhan saat avattua myös sisääntulevan UDP liikenteen.

F-Secure asetukset DC++ ja µTorrent ohjelmille.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/298413
pasQ
Newbie
_
8. toukokuuta 2006 @ 17:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onkos mulla mitään nat-ngelmaa kun azureus kuitenkin näin valittaa vaikka tavaraa tulee kaistan täydeltä? Lähettämistä en ole vielä kunnolla päässyt kokeilemaan.

Onko siis jotain haittaa mitä en huomaa?

Jos sen NATin hoitaa pois silmistä niin tuleeko siitä jotain tietoturva riskejä?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. toukokuuta 2006 @ 16:52

myllyjo
Newbie
_
23. toukokuuta 2006 @ 06:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osaako joku kertoa, toimiiko tuo DHT jos täppä on keltainen. DHT:n käyttö estetty... Onko se kuinka tarpeellinen yleensäkään? Näkyy tulevan aika hitaasti... 50-60 KB/s sisään.... Nettiselailukin alkoi onnistua kun rajoitti ulosmenevää kanavaa. Kiitoksia neuvoista joita tältä löytyy.
Ai niin kyseessä on Azureus uusin versio.
Katatonic
Junior Member
_
23. toukokuuta 2006 @ 09:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on harvinaisenlaatuinen ongelma Azureuksen kanssa, ja se on nimenomaan tämä NAT-ongelma, joka tulee ja menee. Eli välillä jokin portti on auki (en siis käytä palomuuri-softaa) ja minulla on Welhon 1Mb/512 netti... modeemi on tuo Motorolan SB5101E SurfBoard Cable Modem.

Ainut portti mikä on oikeastaan toiminut aikaisemmin ja pitkän aikaa oli 6881 (mitä ei saisi Azureuksen mukaan käyttää). Nyttemin ei toimi enää mikään portti vaan aina se herjaa tuosta yhteysongelmasta.

Harmittaa, kun saan kohta bannit jos en pysty mitään jakamaan vaikka matskuakin olisi. Tuossa modeemissa ei tietääkseni mitään palomuuria ole. Käytössä on myös AntiVir Guard, mutta eihän siinäkään sitä ole joten ei sekään voi olla ongelma.

Yritin kyllä katsoa täältä: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719

Mutta sieltäkään en saanut täyttä selvyyttä minkä takia ei toimi. Koneen oma IP ja ulospäin näkyvä IP on sama, eli NATin ei pitäisi olla edes päällä. Mitä teen väärin, ja miten korjaan ongelman?? Apua!

Muokkaus: Kokeilin tuota Portforwardinkin sivustoa mutta tuota modeemia ei siellä ole mainittu, joten siitäkään ei ollut apua. :(

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. toukokuuta 2006 @ 11:25

tikapuut
_
8. kesäkuuta 2006 @ 18:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen saanut paljon apua tästä ketjusta Azureuksen ymmärtämiseen. Loppujen lopuksi tosin TeleWellin oma sivusto antoi riittävät ohjeet, miten NAT-ongelman sai pois. Mutta "DHT firewalled" on yhä keltaisena oikealla.

Siis, mikä DHT on? Mitä/mihin se vaikuttaa? Pitäisikö se saada toisen väriseksi? Sisään tulee n. 90 kb ja ulos lähtee 30 kb sekunnissa. Katsoin iMacini Spotlightilla DHT:tä - se löytyi: kansio, jossa oli neljä .dat-loppuista dokumenttia (addresses, contacts, diverse & version). Klikattuani jokainen niistä siirtyi avoinna olevaan VLC-playeriin. - Ei aavistustakaan, mistä on kysymys.

---
iMac Duo Core "17, TeleWell EA501 v2, Elisa ADSL 1024/512 kb/s
DARSSI
Newbie
_
15. heinäkuuta 2006 @ 09:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi kertokaa pliis miten saisin avattua mun boxin palomuurin ku tohon pitääs kirjottaa joku .123.123.213 siihen osoteriville mutta mitä pitääs tehä?
akra
_
21. heinäkuuta 2006 @ 22:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
voisko joku kertoo että pystyykö tota boksia jotenkin "hiplaan" ku se on paikallisen operaattorin boksi ja en pääse millään NAT:iin käsiks... ja ku kone näyttää mun ip:ks 10.0.0.2... eikös sen pitäisi olla jonkin muunlainen?
Kanakotka
Junior Member
_
23. heinäkuuta 2006 @ 12:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ZyXeL Prestige 600 täällä vinkuu NAT probleemia Azureuksessa, kanssa sellaista että muistaakseni ennen kuin tämä ADSL boxi hankittiin voisin hostata kaikennäköisiä pelejä ihan OK, mutta nyt ei mikään hostaus toimi :( (saattaa liittyä ongelmaan, voi olla siitäkin että SP2sen otin sen jälkeen kun vaihdon emon koneeseen :c )

Tämän mukaan ollaan koitettu: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/...

Elikkäs, päävaiva on nyt se että NAT ongelmaa pukkaa vaikka mitä. Portti hipoilee siellä 51742 tuntumissa Azussa (ennen 7050) mutta se ei auttanut mitään, Azu itse sanoo alarivillä vihreän valon kanssa että NAT on ihan OK, ja kaikki paitsi DHT on upeeta ja mahtavaa. (DHT valittaa NAT/Palomuurista, jälkimmäistä ei minulla ole, norton 2006(jossa worm protection oli palomuurina) oli mutta se kenkkuili liikaa ja heitin roskakoriin) Mutta sitten kun mennään testailemaan porttia niin se heti rupeaa vinkumaan NAT ongelmasta.

Portforward.com mukaan (linkki yllä) pitäisi saada jotenkin yhteys http://192.168.1.1 mutta eipä vaan saa. Eikä oletuskäytäväänkään http://XX.XXX.128.1 (X= sensuuria) Tosin pitäisikö tätä kokeilla toisella koneella? (jolla eräs toinen istuu nyt) kun tämän koneen asetuksista on laitettu että yhteys muodostetaan toisen koneen kautta :/

Olen 100% amatööri näissä asioissa :E

Summarya:
Yhteys toisen koneen kautta, verkossa kaksi konetta, kummassakaan ei palomuuria.(toisessa oli wintoosa sp2 palomuuri päällä mutta sen poisto ei auttanut vähääkään :( )
Portin avaamista ja ohjelman sallimista windows palomuurin kautta tästä koneesta yritetty.
ZyXeLiin tästä koneesta yritetty saada yhteys. (192.168.1.1 )
Molemmissa koneissa ikiwanha Netgear FA311 (tätä ei ole vaihdettu n. 3 vuoteen, toisessa 99% varmuudella ei ole päivitetty ajureita ikinä. Tässä koneessa Netgear FA311 on asennettu, mutta ei käytössä, vaan nVidia nForce3 networkki on tällä hetkellä. Voisiko mahdollisesti ongelmat tästä johtua? Kaikki hostaukset toimi mainiosti Netgearin rääpäleellä, mutta se pulmana oli että jos trafiikkia oli enemmän niin kone junttasi :/ ajurit peräsuolesta)
DNA Internet on ollut Palveluntarjoajana alusta lähtien.
Nopeus 8M/1M

Ediittiä: Tarkalleen ottaen ZyXeL 650HW http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/...
Ja tuo sanoo että ei voi yhdistellä :( kerspeles.

Lisäkysymyksenä (tavallaan off-topic, tai sitten ei, P2Pria WoWkin käyttää ) on myös että jos Upload/Download trafiikki yltyy massiiviseksi, Esimerkkinä; tuhoa World of Warcraft cache(tai päivitä WoW, se tuhoaa cachen), hyppää hahmolle joka on Orgrimmarissa / Ironforgessa, ja internetti lyö tallat kiinni ja tulee ''disconnected from server'' hyvin nopeasti, mistä johtuu? Tiedän että liittyy trafiikin määrään jotenkin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. heinäkuuta 2006 @ 13:01

tepi6
Junior Member

2 tuotearviota
_
17. elokuuta 2006 @ 16:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on tämmönen ongelma että DC++ toimii aktiivi tilassa.Azureus näyttää latauksisssa vihreetä naamaa muttei lataa ollenkaan vaan lähettää pelkästään.Modeemi on Zyxel Prestige 660HW-61 josta portit aukaistu DC:lle 1412 ja Azureukselle 6112.Palomuurina toimii F-secure Anti-virus Client security
OtsoMaki
Newbie
_
30. elokuuta 2006 @ 19:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli minulla keltaiset NAT-ongelma naamat valittavat koko ajan ja en ole saanut asiaa korjatuksi vajaavaisen tietämykseni takia ja asiaa korjatessani olen vain saanut internet-yhteyden katkaistua.

Laitteena on ZyXel Prestige 660H-61 ja palomuuria hoitaa Windowsin oma. Olen mielestäni sallinut palomuuriin kaikki tarpeelliset ohjelmat Azureusta varten. Portit Azureuksessa ovat TCP 50000 ja UPD 50001.

Kiitos jo etukäteen.

Ja kolme konetta käyttää ZyXeliä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. elokuuta 2006 @ 05:11

pkaksp
Moderator
_
31. elokuuta 2006 @ 14:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuossa opas porttiohjauksen tekoon Zyxelillä: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719

Windowsin palomuuri on syytä ottaa pois käytöstä, koska sinne ei voi tehdä kunnollisia sääntöjä liikenteelle. Voi herjata NAT -ongelmaa vaikka tekisit kuinka oikein porttiohjauksen.

Eli vaihda palomuuri johonkin toiseen parempaan ja tee tuo porttiohjaus koneellesi oppaan mukaan niin avot.
Mainos
_
__

_
noob44
Newbie
_
14. syyskuuta 2006 @ 03:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hei mulla on myös nat-ongelma. azureuksessa on vain harmaa pallo nat-tilan kohdalla. miten voin taas ladata kun entisessä talossamme pystyin, ja kerrostaloon muuttaessamme en enää pysty lataamaan.
adsl-boxina toimii vain MicrOne eikä siinä mitään muuta lue.
netti on 756/512. voiko joku antaa selvät ohjeet miten korjata ongelma kiitos.

afterdawn.com > keskustelu > p2p > aloittelijoiden p2p-ongelmat > azureus nat-ongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy