Azureus NAT-ongelma
|
|
Junior Member
|
3. lokakuuta 2007 @ 11:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Itellä kans TP-Link TD-8840 enkä saa portteja auki sitte millään, apuja kaivattais kans.
|
matti84
Newbie
|
12. lokakuuta 2007 @ 19:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Moro
Mullakin on vähä onkelmia:
Purkki on Zyxel P-660HW-D1
Yhteys DNAn meganen
Olen koittanut avata portin modeemin asetuksista:
Eli eli...
ip config antaa
1) ip osoite
2) aliverkon peite
3) Oletusyhdyskäytävä
Kun asettaa niitä NAT asetuksia, niin siellä kysytään server ip-address ja default serveriä. Laitoin molempiin ton ensimmäisen (ip osoitteen).
Lisäksi laitoin F-Securen hyväksymään uTorrentin. uTorrent näyttää, että nettiyhteys toimii kuten pitääkin.
Kuitenkin kun laitan uTorrentin lataan jotain, niin se antaa seuraavat arvot
down speed: noin 35 kB/s
up speed: noin 50 kB/s
Lisäksi, kun se lataa, niin netti hidastuu aivan tuskallisen hitaaksi. Jos jollain olisi tähän ongelmaan jonkinlainen ratkaisu, niin lupaan papukaijamerkin!!!
Kiitoksia kaikille jo etukäteen!!!
|
kp199
Newbie
|
21. lokakuuta 2007 @ 12:09 |
Linkki tähän viestiin
|
NAT ongelma minullakin. Modeemi on Ascom Powerline APA-15i, en löytänyt laitetta portforwardointi listalta enkä hakukoneillakaan ole löytänyt apua. Apuja tarviin.
|
ManHu
Newbie
|
21. lokakuuta 2007 @ 13:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Nonniin.. nyt on tullut sähellettyä itse jo aivan tarpeeksi tämän kyseisen ongelman kanssa ja päätin että olisi aika turvautua asiasta oikeasti jotain tietäviin tyyppeihin.
ZyXEL Prestige660HW61 on minulla käytössä.
Elikkäs:
-Olen asettanut static ip-addressin.
-Olen vaihtanut portit Azureuksen valikosta (TCP:64535, UPD:6881)
-Olen käynyt vaihtamassa purkin NAT asetukset ja laittanut sen sallimaan nuo kyseiset portit.
-Olen tarkistanut että F-secure sallii Azureuksen.
Silti näyttääpi keltaista naamaa.. latausnopeudet ovat hyvällä tuurilla jopa huimat 30 kB/s.
Olenko tehnyt jotain väärin, vai onko jotain tekemättä?
käpsälokki
|
ManHu
Newbie
|
21. lokakuuta 2007 @ 13:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin ja sanottakoon nyt vielä että normaalisti latausnopeus olisi jossain 110 kB/s tienoilla koska nettiyhteys on 1 meganen.
(eikö täällä voi muokata edellistä viestiä??)
käpsälokki
|
matti84
Newbie
|
22. lokakuuta 2007 @ 15:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Latausnopeuteen saattaa vaikuttaa myös se, mistä sitä imutat. Jos se tulee jostain Etelä-Afrikasta ja matkalla on jotain ongelmia, niin silloin sinun yhteytesi ei vaikuta nopeuteen mitenkään.
Korjatkaa jos olen väärässä
|
Jolle23
Junior Member
|
28. lokakuuta 2007 @ 11:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla pukkaa nattia näyttää keltasia naamoja
Modeemi A-Link RR24
oletusyhdykäytä 10.0.0.2
soneran laajakaista
portti59675
|
Anictor
Newbie
|
7. joulukuuta 2007 @ 22:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Tein mitä sanottiin, menin sinne asetuksiin, laitoin ne portti numerot, ip osoitteet jne ihan oikein mutta silti Azureus vinettää edelleen siitä samasta tyhmästä NAT ongelmasta.
Mulla on Zyxel 600 series.
Eli siis, mitä teen väärin?
|
heikki75
Senior Member
|
8. joulukuuta 2007 @ 09:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Laita Azureusin asetuksissa käyttöliittymän NAT-tila päälle:
Työkalut > Asetukset > Käyttöliittymä > Ulkoasu > [X]NAT-tila
Tämän jälkeen kun lataat ja jos Azureusin alapalkissa on punainen pallo ja teksti "Yhteysongelma" niin silloin on NAT-ongelma.
- Azureusin "Yhteysongelma" http://img225.imageshack.us/img225/2932/azureus7ir8.jpg
- Azureusin "NAT-tila OK" http://img100.imageshack.us/img100/1928/azureus42lf8.jpg
Tarkista myös että Azureusin asetuksissa "Autom.nopeus" on poistettu käytöstä ja "lähetysnopeus" ja "enimmäislähetysnopeus" asetukset on oikein, ohjeet löytyy linkin oppaasta.
NAT-ongelma p2p-ohjelmissa http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/587176
Oppaassa on uTorrent, Azureus, BitComet, eMule, DC++ ja RevConnect ohjelmien porttiohjaukset ja asetukset.
Muista tehdä kiinteät IP-osoitteet mikäli samassa verkossa on kaksi tai useampi tietokone, muuten p2p-ohjelman (tai nettipelin) porttiohjaus ei toimi. Katso oppaasta kohta "KIINTEÄT IP-OSOITTEET".
Zyxel ADSL-modeemit http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/577971#3536789
Lähes kaikissa PortForwardin ohjeissa on virhe Azureusin porttiohjauksissa, portille 6881 ei tarvitse tehdä porttiohjausta.
Modeemin/reitittimen asetuksiin laitetaan sama porttinumero mikä on oman tietokoneen Azureusin asetuksissa, esim 18914
Älä käytä portteja 6880 tai 6881
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. maaliskuuta 2008 @ 19:59
|
Member
4 tuotearviota
|
14. tammikuuta 2008 @ 23:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Oon tehnyt kaiken mitä täällä neuvotaan, mutta ongelma on : Azureuksen nat- ja palomuuritesti ei hyväksy mitään porttia. ZyXEL P-660HW-D1 -modeemista on tehty port forwarding asetukset kuten pitääkin, ja ZyXelin palomuuriin on tehty aukko noille porteille. TCP:nä on 49160 ja udp:nä 61267. Softapalomuurista on kaikki azureuksen liikenne sallittu. Mä vaan en ymmärrä mikä vielä mättää... Ilman palomuureja on kokeiltu; ei auta. Upload menee täyttä kaistaa, latausta tulee maksimissaan 1/4 kaistalla.
Intel Core i5 2500k @ 4.7 GHz | KÜHLER H2O 620 | Kingston Hyper-X 4x4GB DDR3 1600 MHz Dual-channel | R9 290 Crossfire, cooled by Arctic Accelero Hybrid | 2x OCZ Agility 3 60Gt RAID0 | Kovalevyjä ~13 TB | Gigabyte Z77X-UP7 | Corsair Obsidian 900D | Corsair AX1200i
|
heikki75
Senior Member
|
15. tammikuuta 2008 @ 00:37 |
Linkki tähän viestiin
|
- laita Azureusin asetuksiin sama porttinumero TCP ja UDP:lle niin onnistuu helpommin porttiohjauksen tekeminen.
- ruksaa Zyxelin Firewall-asetuksessa (väliaikaisesti) palomuuri pois päältä niin on yksi vikapaikka vähemmän.
Jos ei toimi niin laita Zyxel (väliaikaisesti) siltaavaan tilaan niin jälleen on yksi mahdollinen vikapaikka vähemmän. Muista siltaavassa tilassa käyttää palomuuriohjelmaa, XP:n/Vistan palomuurissa p2p-ohjelman nimen edessä oltava ruksi http://img80.imageshack.us/img80/2339/palomuuriyg3.jpg
|
Member
4 tuotearviota
|
15. tammikuuta 2008 @ 17:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei vaan yksinkertasesti auta. Onko muita p2p clienttejä joissa ois sisäänrakennettu ipblocker kuin azureus? Tää on kyl aika erikoinen, kun ekalla läyttökerralla toimi ihan hyvin, välillä näyttää että ei nat-ongelmia ja joskus nat ja palomuuritestikin toimi.
Intel Core i5 2500k @ 4.7 GHz | KÜHLER H2O 620 | Kingston Hyper-X 4x4GB DDR3 1600 MHz Dual-channel | R9 290 Crossfire, cooled by Arctic Accelero Hybrid | 2x OCZ Agility 3 60Gt RAID0 | Kovalevyjä ~13 TB | Gigabyte Z77X-UP7 | Corsair Obsidian 900D | Corsair AX1200i
|
Moderator
14 tuotearviota
|
17. tammikuuta 2008 @ 15:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Morjesta!
Purkkina on telewell ea-200. Laitoin static ip:n ja muutin asetukset niiden sivujen mukaan niin että NAT olisi pois käytöstä (sillattu yhteys). Kaikki asetukset olivat valmiiksi siellä oikein, paitsi PVC-adaptereiden asetuksissa virtual circuitit olivat enabled.
Muutin ne disabled tilaan ja tein muutenkin ohjeiden mukaan.
Sitten käynnistin purkin uudestaan, mutta nettiin ei päässyt ennenkuin virtual circuitit muutti takas enabled tilaan.
keltasta hymiötä antaa edelleen.
Mikä neuvoksi?
Phenom X4 955BE | HD 5770 | 4GB DDR3 || #afterdawn.com @ QuakeNet
|
no_0b
Newbie
|
4. helmikuuta 2008 @ 19:10 |
Linkki tähän viestiin
|
mulla on ihan sama ongelma. pääsin tohon kohtaan missä pitää syöttää ip-osote osoteriville, mutta se ei hyväksy mitään salasanaa. se ei edes kysy käyttäjänimee. apu olis tervetullutta
|
Member
6 tuotearviota
|
19. maaliskuuta 2008 @ 18:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on ZoneAlarm ja se estää ton azureuksen vaikka olen laittanut sielt Program Control Allow Azureus mut kun katon Alerts & Logs siel on Azureus was blocked form connecting internet. APUA!
Western Digital 1TB, 2xGTX680, Intel Core i5-2500K, Corsair AX 1200W, CM Storm Scout, 8gb DDR3
|
heikki75
Senior Member
|
19. maaliskuuta 2008 @ 18:56 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Member
6 tuotearviota
|
20. maaliskuuta 2008 @ 15:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Siellä on aivan kaikissa vihreät, Azureus, 4 vihreää, µtorrent,4 vihreää. mutta silti se estää sen
Western Digital 1TB, 2xGTX680, Intel Core i5-2500K, Corsair AX 1200W, CM Storm Scout, 8gb DDR3
|
heikki75
Senior Member
|
20. maaliskuuta 2008 @ 16:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Silloin olet muuttanut ZoneAlarmin jotain muita asetuksia. ZoneAlarmin oletusasetuksilla p2p-ohjelmat toimii (kunhan p2p-ohjelmassa on noi neljät vihreät ruksit). Poista ZoneAlarm käytöstä ja välittömästi laita Windowsin palomuuri päälle ja testaa toimiiko p2p-ohjelmat.
Windowsin palomuurin asetuksista on tarkistettava että p2p-ohjelman nimen edessä on ruksi. http://img138.imageshack.us/img138/8504/palomuuriif3.jpg
Jos p2p-ohjelmat toimii niin vika oli ZoneAlarmin asetuksissa. Älä mene muuttamaan ZoneAlarmin asetuksia (jos et ymmärrä niitä) vaan poista sen asennus ja sitten asenna se uudestaan.
|
Member
6 tuotearviota
|
20. maaliskuuta 2008 @ 16:46 |
Linkki tähän viestiin
|
En voi laittaa windows palomuuria päälle kun en ole järjestelmänvalvoja ja mä sain jo toimimaan eli... RATKAISTU!
|
hyperprox
Newbie
|
2. heinäkuuta 2008 @ 20:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Ajattelin kirjotitaa tähän topikkiin kun ongelma koskee samaa asiaa.
Eli kyseessä on Telewell ea510v3, ja Azureus ongelma kyseessä. Olen portforward.comin ohjeiden mukaan tehnyt kaiken, mutta vihreitä naamoja ei näy.
Aluksi en päässyt tuonna laatikon asetuksiin ollenkaan, ja konekki näytti staattiseksi ip:ksi "169." alkuisen numeron, joten laitoin ohjauspaneelin tcp/ip asetuksista hakemaan tietyn ip:n. Näin pääsin tuonne asetuksiin, mutta haittaako se tällä hetkellä tuota yhteyttä?
http://hyperprox.googlepages.com/NAT.PNG
Ylläoleva kuva selittänee tarkemmin. Olen yrittänyt vaihtaa porttia, ja vaihtaa arvoksi "BOTH" tuloksetta.
Virustorjuntapuolella palomuurina on Comodo Firewall Pro, mutten usko sen olevan esteenä yhteydelle, testattu on. Olen myös verrannut omia asetuksiani muiden esittämiin skreenshotteihin, mutta hekin ovat sitämieltä että kaikki pitäisi olla kunnossa.
Kaipaisin nyt todella apua, tämän kanssa ollaan tapeltu kohta vuosi jo.
Edit: http://hyperprox.googlepages.com/ipconfig.PNG tuossa vielä /ipconfig komennon tulokset.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. heinäkuuta 2008 @ 20:43
|
heikki75
Senior Member
|
2. heinäkuuta 2008 @ 21:49 |
Linkki tähän viestiin
|
|
hyperprox
Newbie
|
2. heinäkuuta 2008 @ 22:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Kun laittaa automaattisesti hakemaan, ei pääse asetuksiin, ja ipconfig näyttää:
http://hyperprox.googlepages.com/command.JPG
ja alas tulee "lähiverkkoyhteys: puuttuva tai vajaa", sekä ip:ksi 169 alkuinen, eikä auta NAT ongelmaan.
Lisävinkkejä?
|
hyperprox
Newbie
|
2. heinäkuuta 2008 @ 22:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Kun laittaa automaattisesti hakemaan, ei pääse asetuksiin, ja ipconfig näyttää:
http://hyperprox.googlepages.com/command.JPG
ja alas tulee "lähiverkkoyhteys: puuttuva tai vajaa", sekä ip:ksi 169 alkuinen, eikä auta NAT ongelmaan.
Lisävinkkejä?
E: Entäs miten NATin poisotto, eli yhteyden muuttaminen siltaavaksi? Miten se onnistuu ja mitä riskejä siinä on?
|
heikki75
Senior Member
|
3. heinäkuuta 2008 @ 00:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Sinulla on TeleWell siltaavassa tilassa (NAT ei ole päällä), joten TeleWellin asetuksia ei tarvitse muuttaa, eli voit unohtaa modeemin porttiohjaukset. Muista laittaa käyttiksen Internet-protokolla (TCP/IP) asetukset automaatille.
Katso että sinulla on Comodo Firewall Pro ohjelmasta uusin versio 3.0 versiosta. Comodon 2.4 ja ensimmäisiin 3.0 versioihin pitää tehdä p2p-ohjelmalle porttiohjaus, mutta uusinpaan 3.0.25.378 versioon ei tarvitse.
Toimiiko pelkällä Windowsin palomuurilla?
Sinulla näkyy olevan Baana DNA -liittymä, onko Opoy? Jos on niin liittymässä taidetaan rajoittaa p2p-ohjelmien käyttöä.
|
Mainos
|
|
|
hyperprox
Newbie
|
3. heinäkuuta 2008 @ 10:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Koitin windowsin palomuurilla (jossa on sallittu ks. ohjelma ja portti), mutta vihreitä naamoja ei näy. Kun laittaa tuon ip:n hakemaan automaattisesti, kone ei näemmä löydä sitä ja heittää tuon 169 alkuisen.
http://hyperprox.googlepages.com/vajaa.PNG
Muilla koneilla tulee kyllä normaalisti se 19.. alkuinen, mutta tässä koneessa poikkeus. "Vajaata ja puuttuvaa " yhteysvirhettä ei tule kun määrittää tuon ip:n manuaalisesti.
Comodo on uusin versio.
Tietääkseni yhteys ei ole Opoy, vaan PPO.
E: Ip:n uusimisessa heittää virheilmoituksen: http://hyperprox.googlepages.com/ip_osoitteen_uusiminen.PNG
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. heinäkuuta 2008 @ 11:28
|