Paras kevyt Linux distro?
|
|
Norpa
Junior Member
|
16. huhtikuuta 2006 @ 18:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Aika ihme jos ei lähtenyt dsl pyörimään, itse käytin sitä ibm 390 läppärissä, jossa on 233MHz mmx prossu ja 32Mb muistia, ihan hyvin pyöri.
Löysin nyt siihen 128Mb muistia lisää ja nyt on gentoo, joka vaikuttaa erittäin pätevältä.
Antec-P180+Nexus400W
Asus A8N Sli Deluxe
Athlon64 3500+
2*512 Transcend Jetram
Asus X800XL 256Mb
200GbSata+160GbIde
|
Member
|
17. huhtikuuta 2006 @ 06:11 |
Linkki tähän viestiin
|
DSL pyöri paremmin kuin Xubuntu, mutta vähän nihkeästi sekin. Lisäksi ulkoasu oli melko karun oloinen. Kokeilen Slackwarea seuraavaksi. Tämän projektin tarkoituksena on siis vain katsoa, saanko puhallettua henkiin 9 vuotta vanhan Pentiumini. Jos toimii niin toimii, jos ei, niin ei voi mitään.
|
Moderator
1 tuotearvio
|
22. huhtikuuta 2006 @ 00:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Selaimena ei varmana firefoxia / mozillaa kannata käyttää, vaihtoehtoja on repot täynnä.
|
Member
|
29. huhtikuuta 2006 @ 08:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei futannu slackware. Kuhni samaan tapaan kuin edeltäjätkin. Oli myös niin karun näköinen, ettei sitä kannata vissiin tyrkyttää 10-vuotiaalle ensimmäiseksi käyttikseksi.
Taitaa olla aika päivittää emo (Pentium I 200 MHz)...
|
Moderator
1 tuotearvio
|
29. huhtikuuta 2006 @ 08:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Noin vanhassa raudassa voi olla yleensäkin jotain vikaa, musteissa kovossa etc. Itse olen vanhaa 500 mhz & 196mt konetta laitellut, haalinut parhaat osat vanhoista jaloissapyörivistä koneenraadoista. Seitsämästä kovalevystä vain yksi pelitti välttävästi, sekin vain dma2-tilassa, muisteja en ole vielä skannaillut, mutta sekin on edessa pian.
|
W4RMak3r
Newbie
|
20. toukokuuta 2006 @ 11:51 |
Linkki tähän viestiin
|
debian + xfce4 = 40mb
|
alavin
Newbie
|
25. toukokuuta 2006 @ 06:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Slackwaressakin. on xfce4 mm. norjalainen (Wolwix) samoin Zenwalk,(ranskalainen) ainakin jälkimmäinen lataa jonkinverran suomennetun työpöydän. nettiin dillo.
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
25. toukokuuta 2006 @ 07:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Ei futannu slackware. Kuhni samaan tapaan kuin edeltäjätkin. Oli myös niin karun näköinen, ettei sitä kannata vissiin tyrkyttää 10-vuotiaalle ensimmäiseksi käyttikseksi.
Kerro mullekin jos löydät jostain "hienon näköisen" OS:n joka pyörii 200mhz penassa. Slackware toimi mun vanhassa 150mhz penassakin XFCE:llä aivan hyvin. Jos ei kelpaa, niin DOS:ia saa ilmaiseksi :)
|
Mainos
|
|
|
Spotteri
Member
4 tuotearviota
|
25. toukokuuta 2006 @ 07:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse ihastuin ZenWalk linuxiin (ent.nimi minislack). Kevyt, ei miljoonaa turhaa softaa ja löytyy kaikenkarvaiset kehitystyöhalut systeemin muokkaamiseen ja lähdekoodien kääntämiseen. Tämän kanssa elo lähdekoodien kassa on todellakin ollut vaivattominta.
|