kumpi on parempi? littee näyttönen vai tavan näyttö?
|
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
28. toukokuuta 2006 @ 03:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: että TFT litteä näyttö on silmille ystävällisempää eikä ärsytä niitä
ei se vain ole sun luulo vaan suomen silmä lääkari liitto testasi ja totesi että TFT näytön katsominen ei rasita silmää yhtään enempää kuin esim hesarin lukeminen
muistan että ekaksi toi kuulusti mun korvaan vain myynti lauseelta mutta asiaa tarkemmin tutkittua luin että vaikka aivot eivät huomaa CRT \ kuvaputki tv:een värinää niin silmät reakoivat jokaiseen väläykseen minkä kuva putki tekee kun piirtää kuvaa ruudulle koska TFT (lcd) tekee sen digitaalisesti tft panelilla niin se ei värise piirtäessä kuvaa ruudulle onkyllä niintä super hyper kalliita 300hz kuva putkia jotka ei värise niin paljoo että siiitä silmät rasittuisi mutta kaikki 50,60.100 hz kuvat putket värisevät silmille haitallisesti eli se kuvaputtki sitten pc monitoori tai tv kuvaputki
helppo testi ota esim kännykkä kamerasi ja suuntaa se kuva putki tv::eeseen niin näet juovia kameran näytöllä vaikka samalla katot ite tv ruutua etkä näe niitä mutta jos suuntaa sen hyvään TFT näytöön niin niitä raitoja ei tule
|
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
28. toukokuuta 2006 @ 06:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä minulla rupesi eilen rasittamaan silmiä, kun olin tietokoneella ollut 4h ja oli keskiyö. Tuolloin se saattoi kyllä johtua väsymyksestä. Mutta toisella kerralle noin 1kk sitten, kun olin kaverini luona pelaamassa tietokonetta, silmät rupesivat särkeä. Ja hänellä on kannettava, jossa on luonnollisesti litteä näyttö. Mitäs siihen sanotte? :)
AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt
|
Hz4
Account closed as per user's own request
|
28. toukokuuta 2006 @ 07:35 |
Linkki tähän viestiin
|
En tiiä mistä nää kaikki silmäsärky valitukset on kehitetty mutta istun monitorin(1600x1200@85Hz reso) edessä väh. 6 tuntia päivässä.
Eilenkin koneella 27.5.2006 Klo, 13:00 --> 28.5.2006 Klo, 04:45
eikä silmiä särkenyt..
En tiedä sitten johtuuko se silmien särkeminen pelaamisesta tai muusta vastaavasta jota syytettiin mm. muutama vuosi sitten lasten mielenvikaisuuteen ja kouluhäiriöihin. En muista lääketieteellistä termiä mitä käyttivät mutta jotenkin yrittivät selittää, että pelien tuottamista erivärisistä välähdyksistä,äkkipikaisista kohtauksista, ja värien "sinkoilusta" näkökentällä aiheuttaa mielenvikaisuutta.
No olen kai sitten umpihullu:D
[OT]
Tämä on kyllä paras mitä olen vähään aikaan lukenut:
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=26861&tyyppi=1
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. toukokuuta 2006 @ 07:37
|
Senior Member
|
28. toukokuuta 2006 @ 07:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Mitäs siihen sanotte? :)
Sitä että se on yksilöllistä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. toukokuuta 2006 @ 07:40
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
28. toukokuuta 2006 @ 07:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: silmät rupesivat särkeä. Ja hänellä on kannettava, jossa on luonnollisesti litteä näyttö. Mitäs siihen sanotte
no se hän on tiedettävästi että kirkaat tai vilkuvat värit\valot aiheuttaa jollekin silmä särky ja herkimmillä tulee "disko" valoista epilepsia kohtaus tai peleissä esim kun pommi räjähtää tai flas bang juttu
itellä on tän pc lisäksi PS2 ja 32" 50hz töllö eikä ole silmät kipee vaikka aikoinaan pelasin FF8 kellon ympäri kunnes nukahdin sohvalle oi niintä huolettomia aikoja
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
28. toukokuuta 2006 @ 07:58 |
Linkki tähän viestiin
|
niin ja tohon että tulee hulluksi jos pelaa väki valtasia peleja mä oon n:30v ja oon pelannut 6v saakka enkä oo umpi kaheli
luin että englanin kukka hattu mummot kieltäisi kaikki alle 18v siis kaikki musta toi on vaaralisempaa asenne koska jos pitää lasta "laatikossa" sitten se menee esim intiin ja se on ihan pihalla kun mailma ei olekka sellainen kuin äiti on valehdellu
vanhempien velvollisuus on kertoa jos kelju K räjähtää sanoo lapselle että se on piiretty oikee ihminen kuolisi tai aseella ei saa oikeesti ampuu ihmisiä niin kuin leffassa koska oikeessa elämäsä ei tule "uutta elämää" ja niin edelleen
|
BeforeAp
Junior Member
|
29. toukokuuta 2006 @ 23:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsellä 22,5" CRT ja hyvin pelittää. Ainoat huonot puolet on sen iso koko ja että sen on julmetun painava.
|
Senior Member
|
30. toukokuuta 2006 @ 04:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo putkinäyttö-silmäsäryt johtuvat yleensä liian pienestä taajuudesta (Hertzeistä) joita ihmisillä on näytöissään..muistaakseni jostain luin, että normaali crt-näytön taajuus pitäisi olla jotain 70 ja yli että olisi silmällä hyvä (jos löytäisi linkin... :D). Joskus nakkisodan aikana kirjoitin graduani aluksi 14" näytöllä eikä siitä mitään tullu => silmät verestivät jne. Sitten hankin 19" näytön joka tuki korkeampia hertsejä eikä ongelmaa enää ollut.
Ja tuo miksi TFT näytöt eivät silmää rasita vaikka Hz-luku olisi alle 70 onkin aikaisemmin selitetty (johtuen eri tekniikasta).
"Experientia docet stultos"
|
Member
1 tuotearvio
|
30. toukokuuta 2006 @ 05:30 |
Linkki tähän viestiin
|
kuvaputki on kyl paljo huonompi kuin littee, mutta itellä on just kuvaputki 19tuumanen :D Fujitsun "taattua" laatua. Miinukset ovat koko ja musta on välillä Liiankin mustaa. Ostaisin litteen jos olisi rahaa ;D
|
oxygenol
Member
11 tuotearviota
|
30. toukokuuta 2006 @ 06:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse sanon, että crt.. oon vielä näin vanhanaikanen ja vastustan teknologiaa :D
Elikkä omistan samsung syncmaster 957p jossa on "highlight" toiminto. Näyttö muuttuu todella kirkkaaksi ja terävyyttä voi vaihtaa oman mielen mukaan. Vaihtoehtona oli, että ostan tämän 19' näytön(160?) tai 300? maksavan 17'tft näytön. Mieluiten kyllä otan isomman ja säästän rahaa koska tilaa tälle näytölle oli. Töissä tulee näyttöi testattua ja sen voin sanoa, että vanhaa littua ei kannata ostaa. Uudet alkavat olla aivan crt näyttöjen tasoisia mutta tajuttoman kalliita. Jos rahaa on niin TFT, jos säästää haluu niin CRT.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
30. toukokuuta 2006 @ 12:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi isomman meni vähän metsään, 17" tft vastaa 19" crt.
|