User Käyttäjä Salasana  

perjantai 24.1.2025 / 01:26
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > lg uusi gsa-4040b super multi drive tulossa pian kauppoihin.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
LG uusi GSA-4040B Super Multi Drive tulossa pian kauppoihin.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
pake
Junior Member
_
1. elokuuta 2003 @ 08:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse tilasin juuri Mikromafiasta omani (postikuluineen 244e). Maanantaina pääsen testailemaan... =)
MrShavez
Member
_
3. elokuuta 2003 @ 02:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hola!
Ostin aseman perjantaina, RAM-poltto pelittää loistavasti. Kolminkertainen..mmmmm.

Nappaan maanantaina muutaman testilevyn ja lisää seuraa...

maksoi muuten mikromafiassa 229,-, hyllyllä löytyi kymmeniä edelleen jos kiinnostaa.

"KISS. Keep it simple, stupid"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. elokuuta 2003 @ 02:52

Pietro
Newbie
_
3. elokuuta 2003 @ 06:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitkäs ovat tuon LG:n laitteistovaatimukset?Vaatiiko myllyltä paljon?
MrShavez
Member
_
3. elokuuta 2003 @ 10:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
229,- muuten retail boxattu..että silleen.

boxissa vaatimukset sauraavasti:
win 98,2000,me tai xp pro ja home
cpu 700mhz pentium
ram 128
hdd 5gb
directx 8.1 ja ylös

omalla xp 1700+/sdram 640 näyttää toimivan hyvin...

Junior Member
_
4. elokuuta 2003 @ 09:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse en ole keksinyt mitään käyttöä tuolle
DVD-RAM levylle. DVD-R ja DVD+R ovat paljon edullisempia levyjä ja ne myös toimivat Kotidvdasemissa.

Jos joku on keksinyt sille järkevää käyttöä niin postaappa siitä.
pexer
Suspended due to non-functional email address
_
4. elokuuta 2003 @ 09:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ne ketkä ovat jo testanneet asemaa, niin voisi laittaa tuloksia eri medioiden sopivuudesta.
amtiainen
Senior Member
_
4. elokuuta 2003 @ 10:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tietenkään DVD-RAM levy ei sovellu DVD elokuvien varmuuskopiointiin, mutta tiedostojen varmuuskopiointiin se on varmaan tällä hetkellä paras mahdollinen.

Itse ainakin haluaisin tallentaa DVD-Ram levyille kaikki omat työni. Nyt kun minulla on läjä erinäisiä töitä ja ne aiheuttavat paljon päivityksiä joita kaikkia ei aina jaksaisi polttaa uudelle levyllä kun on jo vanha versio poltettu. Jos polttaisin kaikki päivitetyt versiot aina uudelleen ja uudelleen niin niitä tiedostoja olisi siellä sun täällä levyillä. Nyt minulla on omia juttuja 17 CD-R levyllä ja niissäkin on osassa pari versioita samasta tiedostosta eri CD'llä.

DVD-RAM levyille kun pystyy kuin kovalevyn tavoin lisäämään ja poistamaan tiedostoja. Ja se mikä RAM levyssä on parasta on se että se toimii varmuuskopioina ei ainoastaan CD-R levyn kaltaisena vaan enemmänkin kiintolevyn/zip levykkeen tyylisenä. Se ei sisällä liikkuvia joten aseman hajoaminen ei aiheuta tiedostojen katoamista itse RAM levyllä. Kiintolevyissä taas kirjoituspäät, laakerit, moottori, levyn pinta ym. voivat vaurioitua jolloin tiedostot ovat todellakin vaarassa. Itselläni oli koneessanikin lopputyö video projekti joka vei 20GB ja sain sen vielä viimekerroilla kun kovalevy käynnistyi sen talteen toiselle levylle. Vanha levy ei käynnistynyt kuin yhden kerran varmuusteoton jälkeen jonka jälkeen se vietiin takuuseen. Jos en olisi saanut tiedostoja talteen niin ei siinä vaiheessa olisi takuusta tullut uusi levy paljoa mieltä piristänyt. Ja joku vielä sanoo että ei ole keksinyt mitä DVD-RAM voisi tehdä! Kai tämä vähän selvensi asiaa.

Ärsyttää suunnattomasta kun Afterdawn artikkeleissa sanotaan suoraan että DVD-RAM ei tee mitään. No ehkä sillä ei teekkään mitään DVD varmuuskopioissa mutta sen takia sitä on turha ruveta vähättelemään koska DVD-RAM levyä on ainakin ammatikseen pc/mac käyttävien henkilöiden piirissä ylistetty. Onhan se paljon isompi kuin Zip(100,250,750MB) tai Jaz (2GB) jotka ovat molemmat todella suosittuja mediatoimistoissa.

Kaverinikin joka harrastaa 3D animaatiota sanoi mielenkiintoisena juuri tuosta DVD-RAM että kannattaisiko se vai Zip asema hankkia (DVD±R/RW asemasta ei ollut puhettakaan). Ainakaan varmuuskopioinnin saralla ei tuollaiset DVD-R/-RW tai DVD+R/+RW ole lähellekkään niin hyviä kuin RAM.

No kuitenkin yhdellä kaverillani on Pioneer 105 asema ihan vasta ostettu. Ja on se todella ollut tyytyväinen juuri siihen että saa tehtyä DVD elokuvien varmuuskopioita tai 4,38GB edestä MP3'sia sisältäviä levyjä. Hän ei todellakaan tekisi mitään tuolla RAM levyllä vaikka olen hänellä kertonut siitä. Itse jopa suosittelin juuri tuota Pioneet DVD-R/-RW asemaa sen hinnan takia ja siinä myös jätettiin 106 asema ihan rauhaan koska +R/+RW ominaisuuksilla ei paljoa tehnyt mitään.

En minä todellakaan tyrkytä että RAM asema pitäisi olla jokaisella vaan sen päättää ostaja sen hänen tarpeensa.

Olisi mielenkiintoista tietää mikä aseman todellinen nopeus on RAM kirjoituksessa?
Vanha LG Multiasema kun kirjoitti käytännössä vain 1x nopeudella vaikka luvattiin 2x. Uudessa luvataan taas 3x, mutta millä nopeudella se kirjoittaa todellisuudessa? RAM kirjoitus nopeus oli kyllä vanhenmallakin kirjoituksen alussa 2x mutta nopeus tippui vähänkin pidemmässä kirjoitussessiossa kuin lehmän häntä. Eli kokonaisen levyn kirjoitus meni käytännössä 1x nopeudella.
Derex
_
4. elokuuta 2003 @ 10:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aema tuli aamulla ovelle postin autolla ja oon sitä vähän jo kerennyt testailemaan.

DVD-RAM levyn poltto toimii ainakin hienosti, mutta nopeudesta en osaa sanoa mitään. Nero ei jostain syystä tunnista asemaa vaikka se Neron info-tool sen löytääkin. Tuolla aseman mukana tulleella poltto ohjelmalla (joku B's recorder) onnistui ainakin cd-r levyjen poltto hyvin ja dvd-r levyjä ei ole, joten en niitä ole vielä päässyt testaamaan.

Onko ideoita miten tuon Neron saisi pelittämään? Luulen kyllä että uudemman Neron hankkiminen jostain voisi auttaa, mutta tällä hetkellä ei omassa koneessa ole nettiä mistä voisi sen hakea.
MrShavez
Member
_
4. elokuuta 2003 @ 13:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jep jep...

Amtiainen, puhut asiaa. Itselleni ainakin DVD-RAM on mannaa juuri omien asioiden tallentamiseen. Pelkällä copy and paste-komennolla saan kaikki digikuvat ja videonpätkät talteen ja 9.4gb media tallenne ei voi olla huono=) Lisäksi ei ole poltto-ohjelmaa häiritsemässä ja tietokoneella voi tehd muutakin kuinodotella polton päättymistä. Buffer underrun-käsitettä kun RAM-levyt eivät tunne ;P

kokeilinpa halpisvalmistaja Sentinelin DVD+rw polttoa ja hyvin onnistui. Seuraavaksi menee palamaan DVD-r ja DVD-rw samalta valmistajalta... Huomenna hakemaan nuita verkkokaupan kohtuullisen halpoja That´s writen DVD-r:iä à 2.96 epoa. Niistä tietoa myöhemmin.

Tietääkö kukaan mistä niitä oikein halpoja levyjä saa, PolarPanda kun ei enää niitä myy..?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. elokuuta 2003 @ 13:26

pekde
_
4. elokuuta 2003 @ 13:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin, te ketkä olette jo kerinneet testailemaan käykääs laittamassa http://www.dvd-netti.com kommenttia. Siellä löytyy asemakohtainen foorumi, josta löytää toimivia medioita ym...
Tästä uudesta LG:stä ei vielä tietoa löydy. Sinne vaan!
pake
Junior Member
_
4. elokuuta 2003 @ 16:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nero piti päivittää 6:een jotta asema löytyi. DVD-RAM toimi heti (ajurin asennuksen jälkeen), mutta ostamani Maxell DVD+RW-levy:stä Nero sanoo poltettaessa vain tylysti "illegal disc". Silti "Disc Info" tietää levyn dvd+rw:ksi ja näkee 4483MB tyhjää tilaa. Missäköhän mahtaa olla vika? No, koitan nyt loppuillan saada ton pelittään (kun ei oo muitakaan dvd-levyjä vielä).

EDIT: Kokeilin tuota mukana tullutta poltto-ohjelmaa ja heti alkoi tuo Maxellin dvd+rw-levy toimimaan. Kumma ettei Nerolle kelvannut...

Ja tosiaan toi dvd-ram on myös mun mielestä ihan hyödyllinen. Harmi vaan ettei muut asemat oikein tykkää lukea niitä (ainakaan mun LG:n dvd-rom ei lue).

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. elokuuta 2003 @ 16:50

MrShavez
Member
_
5. elokuuta 2003 @ 06:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sentinelin dvd-r, -/+rw toimivat kaikki loistavasti. Hankin itselleni dvd x copy goldin ja sillä nuo dvd:t palavat helposti. Olen sen verran tumpelo, etten noita ilmaissoftia osaa käyttää. dvd x copylla n. 50 minuutissa valmis elokuva (yksi levy), the sun is shining...
Vielä noita That´s Writeja täytyy kokkeilla.
pexer
_
5. elokuuta 2003 @ 16:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos noi That´s Write levyt pelaa täytyy käydä heti ostamassa. dvd-nettii oli näköjää tullu jo pari levyä.
MrShavez
Member
_
6. elokuuta 2003 @ 06:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hain Verkkokaupasta muutaman That´s Write:n dvd-r levyn ja poltin B´s recorder goldilla. Antaa valita vain 2 x polton, joka onnistui kyllä virheittä. Onkos Nerossa DVD-poltto tuettuna? Omani (v.5.5.8 jotain) ei DVD:tä ainakaan tietääkseni polta (on yritetty)...?

MIkä on paras dvd-polttosofta???
olisi mukavaa valjastaa aseman koko 4x voima...
Moderator
_
6. elokuuta 2003 @ 08:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
MrShavez: kyllä onnistuu Nerolla.
Jos et tuota uusinta 6-versiota halua koneelle, päivitä 5-versiosi, mulla on 5.5.10.42 ja ei mitään ongelmia
Derex
_
6. elokuuta 2003 @ 10:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt on ensimmäiset levyt poltettu ja ei kovin putkeen mennyt. Koitin polttaa dvdxcopy xpress:llä kahta eri leffaa. Ensimmäinen leffa suostui polttamaan vaan vaan aivan alun ja vähän tutkittua selvisi, että ohjelma ei ollut ripannut kunnolla koko leffaa. Toisen leffan poltto sujui sitten aivan ongelmitta ja leffa toimii, mutta tekstit ei tullutkaan mukaan.

Nyt testailen sitten dvd2one ohjelmalla ja kaikki näyttää toimivan vähän paremmin sen kanssa.
Derex
_
6. elokuuta 2003 @ 11:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pakkasin tuolla dvd2one:lla leffan 4,36 gigaan ja koitin polttaa nero 6:lla. Poltto meni hyvin lead outtiin asti ja sitten kosahti. Leffa toimii noin 1h 40min asti ja se on noin 2h leffa. Nyt on jo 3 pilalle mennyttä dvd:tä eli mitäköhän tässä seuraavaksi testaisi?
Derex
_
6. elokuuta 2003 @ 11:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja levyt olivat sitten Sentinelin 1x dvd-r, jotka poltin 2x:nä.
Junior Member
_
6. elokuuta 2003 @ 12:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tänään tuli asema. Mikromafiasta hyvä palvelu eilen tilasin tänään tuli kotia asti. Postikulut tosin 15 euroo ;(

Just täsä poltan DataWrite Classic yellow 1x levyä 2x:nä saapa nähä onnistuuko. Levyjä on nimittäin hyllyssä yli 200 Kpl :)
Derex
_
6. elokuuta 2003 @ 12:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ilmottele heti kun oot polttanu että onnistuuko, sillä mullekkin on tulossa tolla 50kpl tuubi noita.
Derex
_
6. elokuuta 2003 @ 12:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Poltitko MrShavez nuo Sentinelin levyt aivan loppuun asti? Millä eri ohjelmilla olet polttanut noita levyjä onnistuneesti?
MrShavez
Member
_
6. elokuuta 2003 @ 13:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Derex, poltin Sentinelit 2x mukana tulleella B´s recorder Goldilla loppuun asti. Nyt olen polttanut Nero 6:lla kaksi That´s Writea onnistunesti, mutta 2x eli eivät taida ihan tuota 4x tukea. Ei siis yhtään lasinalusta. DVD Xcopy Xpress on myös toiminut ainakin Bonnie&Clyde ja Lord of the ringsin kohdalla + ja - sentinelin rw:lle ja tavallinen xcopy lord of the rings samoilla levyillä. Onkohan kokoonpanossasi jokin vialla?

Mulla xp1700+ @ 1.61ghz, sdram 640 ja samsung 120gb +40gb. ECS k7s5a emo radeon 8500.
Junior Member
_
6. elokuuta 2003 @ 13:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuten arvata saataakin niin DataWrite Yellow toimii loistavasti 2x:nä. Paras levy mihin olen törmännyt. Yhtään lasin alusta ei tullut vanhalla Pioneer 104 ja ei varmaan tule tällä Lg:lläkään. Uskosin näin, että jos teillä tulee lasinalusia niin se on mediasta kiinni.

Poltin Nerolla 6 rippasin DVD2Onella.

Loistava asema suosittelen kaikille varauksetta. Pittääpä testata vielä tuota DVD-ram kun tuli yks levy aseman mukana.
Derex
_
6. elokuuta 2003 @ 13:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla kokoonpanona Duron 1300MHz, 384 sdram,seagate barracuda 80Gt, ABIT KT7, ATI Radeon VIVO 64 ja samassa IDE-väylässä on vielä lukava dvd-asema.

Saattaa olla, että oli vaan viallinen levy, sillä nu kaksi ensimmäistä epäonnistumista johtu tuosta ohjelmasta. Kaverilla teki tuolla samalla ohjelmalla saman homman kun mulla. Pitää testata tuolla B's recorderilla polttaa vielä täyteen tollanen sentinel.
Mainos
_
__

_
Derex
_
6. elokuuta 2003 @ 13:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitenkäs DVD2onella pakatessa kannattaako sen koon antaa olla sen mikä se siinä valmiina on? Mulle tuli 4,36Gt yhteensä siitä pakattuna ja kyllähän tuon pitäisi mennä levylle ihan mutkattomasti.

Missäs tuossa kokoonpanossani vika voisi olla? Laitoin VIA:n uuden 4in1 packin ja yritin poistaa kaikki mahdolliset turhat ohjelmat. BIOS:kaan ei ole kovin vanha joten tuskin se siitäkään kiinni on.

afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > lg uusi gsa-4040b super multi drive tulossa pian kauppoihin.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy