LG uusi GSA-4040B Super Multi Drive tulossa pian kauppoihin.
|
|
Janzki
Newbie
|
9. elokuuta 2003 @ 07:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Hm niinpä kai. Jotenkin kummallista vaan että noi cd:t palaa ihan niinkuin ennenkin. Ei kai tässä enää paljon muu auta kuin lähteä uutta asemaa metsästämään
|
justjuha
Newbie
|
10. elokuuta 2003 @ 07:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla oli ongelmia erään kalleimmasta päästa olevan kilpailevan merkin +-RW aseman kanssa. Nakkasin sillä vesilintua ja hain LGn tilalle ja hyvin on pelaanneet ainakin miinuslevyt joiden kanssa nimenomaan oli ongelmia edellisen aseman kanssa,
4040 polttaa myös esim. keltaista Datawrite Classicia jota ilmeisesti LG 2040B ei polttanut.
Ja ajatelkaapa viela RAM levyjen ominaisuuksia verrattuna +-RW levyihin.
Lisäksi vielä että esim LGn tuki on Suomessa, eikä jossain hevonkuusessa kuten joissain tapauksissa.
Olisin maksanut tästä enemmänkin kuin vähän yli 200
Amertronicsilta löytyi asemaa vielä 8. elokuuta ainakin muutama kappale, mutta ei varmasti löydy kauaa.
|
ArvoPahvi
Suspended due to non-functional email address
|
11. elokuuta 2003 @ 10:49 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Janzki
Newbie
|
11. elokuuta 2003 @ 15:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Asensin XP:n uusiksi ja koetin vielä TDK:n dvd+rw:tä. Eka poltto onnistui, mutta tyhjennyksen jälkeen ei enää. Nero herjaa "Invalid field in parameter, could not perform start of Disc-at-once".
|
Senior Member
|
11. elokuuta 2003 @ 15:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse en suosittelisi neron käyttöä rw levyille, ellei oo tarkotus pistää video-dvd formaattiin. Mulle ei ainakaan neron käyttöliittymä oo paljoo auennu noitten rw levyjen kanssa ja siks itse ainakin formatoin ne b's clip softalla (ku kerran tuli aseman mukana) ja copy&paste:lla pistän tiedostot.. lähinnä just sen takia kun ei oo itellä tarvis rw levyjen laajempaan käyttöön eikä kotoo löydy dvd-soitinta. =)
|
justjuha
Newbie
|
12. elokuuta 2003 @ 09:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
MrShavez
Member
|
12. elokuuta 2003 @ 14:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Janzki,
minullakin ongelmia dvd-rw:n uudelleenpolton kanssa juuri Neron kohdalla. Ilmoittaa ihan saman teksitin ..." could not initialize disk-at-once.." jne. Muut polttosoftat toimivat moitteettomasti. Ehkä Nero 6 on susi DVD:n poltossa, siis -RW:n kohdalla.
Muuten olen todella tyytyväinen asemaan.
|
ArvoPahvi
|
12. elokuuta 2003 @ 17:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitoksia justjuha.
|
Junior Member
|
12. elokuuta 2003 @ 20:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on kyllä toiminut nerolla kaikki myös RW
|
Janzki
Newbie
|
12. elokuuta 2003 @ 21:23 |
Linkki tähän viestiin
|
No nyt sain pari levyä poltettua aseman mukana tulleella B's Recorder -softalla. Ilmeisesti se ei tykännyt siitä että CloneCD oli asennettuna.
|
inuyashas
Junior Member
|
13. elokuuta 2003 @ 16:58 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Senior Member
|
13. elokuuta 2003 @ 17:36 |
Linkki tähän viestiin
|
no eipä ole tarvetta ilmenny (toistaseks, suht vähän tullu käytettyä), ja varsin mielenkiintoinen versionumeron hyppäys =P ehkäpä käyttävät build numeroo verion sijaa noissa...
mutta kaippa tuota koittaa, sitten kun muillakin on siitä kokemusta ja readme on englanniksi (ton on koreaksi)
|
Janzki
Newbie
|
13. elokuuta 2003 @ 20:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo en kyllä asenna ennen kuin löytyy LG:n englanninkielisiltä sivuilta linkki.
|
Bibob
Junior Member
|
15. elokuuta 2003 @ 12:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Noista DataWriten Classic Yellow levyistä vielä sen verran, että mun drx500ul polttaa 1x n. 1,9 gb ja ilmoittaa write error. Kokeiltu kaikilla firmwareilla ja softilla.
Tänään hain gigantista testikäyttöön freecomin 1300A ja nyt palaa ja iloseen. 2x ja levyt täyteen. Täytynee maanantaina ostaa LG 4040B ja palautaa gigantin sikakallis takaisin;-)
|
MrShavez
Member
|
19. elokuuta 2003 @ 08:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep jep,
Nyt pistetään tilausta http://www.cdrohlinge24.de noin 100 dvd-r...testituloksia saatte plätyistä heti kun ne itselleni saan ja olen ehtinyt jotain polttaakin. Ajattelin kokeilla noita Intensoja, Mediancaa ja Dynamaxia...hintaa tulee plätyille postikulujen jälkeen n. 1.5 eupoa..=)
|
Bibob
Junior Member
|
19. elokuuta 2003 @ 09:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt on Freecom palautettu Giganttiin ja hankittu tilalle LG 4040b. LG:llä on ongelmia Neron ja One (digipromosta) merkkisten dvd+rw levyjen kanssa. Nerolla niille ei saa poltettua mitään. Herja on tämä tuttu "Invalid field in parameter, could not perform start of Disc-at-once". Ongelma liittyy levyn tyhjentämiseen. Toisaalta Sonyn DVD+rw levyt toimii ilman minkäälaisia ongelmia. Paketissa tulleella softalla saa poltettua myös nuo One dvd+rw, joten ongelma ei ole valtava:-) LG polttelee myös nuita DataWrite Clssic Yellow levyjä 2x, joten olen ihan tyytyväinen.
|
Senior Member
|
19. elokuuta 2003 @ 09:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Bibop: kai on nero päivitetty uusimpaan versioon, itselläni ainakaan ei ole mitään ongelmia, tosin en ole testannu rw levyjen kanssa sitä ollenkaan. Ja muistaakseni noi one merkkiset levyt ei ole hirveän hyvälaatusia, varma en tosin ole.
|
Bibob
Junior Member
|
19. elokuuta 2003 @ 10:57 |
Linkki tähän viestiin
|
En ole vielä testannut 6.0 versiota. Janzki on testannut eikä apua ollut. Neron tukisivujen mukaan jonkun toisen softan ajurit sekoitta Neroa. Ota siitä sitten selvää.
|
Jarpo
|
20. elokuuta 2003 @ 04:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Täällä taas kun kokeiltiin niin toimi vain Nero 6.0..
|
vzk
Junior Member
|
20. elokuuta 2003 @ 05:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokeilin uusinta Nero 6.0.1.1 versiota ja saan vain ilmoituksen että jokin toinen ohjelma käyttää asemaa, tapoin kaikki mahdolliset ohjelmat taustalta eikä siltikään suostunut polttoa tekemään. jollakin samanlaisia ongelmia?
btw. Testasin HP:n DVD+RW levyä ja poltin 2.4x mukana tulleella B's vitosella sekä toimi hienosti Philips DVD-722 pöytäsoittimella
|
inuyashas
Junior Member
|
20. elokuuta 2003 @ 05:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla nero 6.0.11 tai lähinnäkin neron infotool valitteli tämän suuntaista. Taisi ilmetä välittömästi DVD-RAM ajurin asentamisen jälkeen. Ongelma taisi kadota tietokoneen uudelleenkäynnistyksellä.
DVD-RAM:llehan tulee LG GSA-4040B mukana asennus cd:llä ajuri, joka ilmeisesti itsekseen tarkastaa onko asemaan tökätty levy DVD-RAM tai muu ja näin saattaisi käyttää asemaa samalla kuin nero. Myös UDF ajurit kuten directcd käyttävät asemaa ja varsinkin silloin kun kyseessä on RW levy.
Kuitenkaan tämän jälkeen ei mitään mainittavia yhteensopivuusongelmia ole ilmennyt. En kuitenkaan ole käyttänyt DVD+ tai mitään muitakaan RW levyjä.
Kannattaa todellakin katsoa, että mitä kaikkia polttoohjelmia koneeseen on tungettu, jos ei muuten toimi, niin kaikki pois ja yks kerrallaan asentaa uudestaan _tarpeellisiksi_ koetut ohjelmat.
GSA-4040B:n ja DVD-RAM levyjen jälkeen ei pitäisi olla mitään syytä käyttää minkään näköisiä UDF ajureita, jos ei välttämättä tarvitse lukea ko. formaatissa talletettuja levyjä.
|
justjuha
Newbie
|
21. elokuuta 2003 @ 11:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Windowsissa ei pitäisi olla tarvetta minkään ram-driverin asentamiseen. Mulla asema toimii xp:ssä ilmankin.
Jos joku nero ruikuttaa jostain muista ohjelmista, niin koittakaa ottaa kaikki ruksit pois msconfig startupista ja koittakaa sitten toimiiko. Sitten voi yksitellen hakea sen ohjelman jonka kanssa tökkii. Kokeilkaa toisella (eri merkkisellä) asemalla, niin voi sulkea pois itse asemastaa johtuvat syyt ja aloittaa uuden threadin vaikka otsikolla: Nero ei pelaa minkään aseman kanssa.
|
Jarpo
|
21. elokuuta 2003 @ 19:12 |
Linkki tähän viestiin
|
>Windowsissa ei pitäisi olla tarvetta minkään >ram-driverin asentamiseen. Mulla asema toimii >xp:ssä ilmankin.
Miten onnistuit formatoimaan DVD-RAM -levyn ilman DVD-Form -ohjelmaa joka tulee ajureiden mukana?
|
Janzki
Newbie
|
21. elokuuta 2003 @ 19:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä mäkin onnistuin XP:ssä formatoimaan ihan normaalisti FAT32:ksi, kuin levykkeen ikään. Yhteensopivuuden kannalta ei silti olisi välttämättä hullumpi idea käyttää sitä mukana tullutta ohjelmaa ja laittaa UDF:ksi.
|
Mainos
|
|
|
MrShavez
Member
|
22. elokuuta 2003 @ 04:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko kukaan saanut poltettua 4x mitään tällä asemalla? Minulla ainakin joka ikinen -r levy palaa 2x, oli speksit sitten 1-4x, (+r palaa kyllä 2.4x.)
Nerokin ilmoittaa, että maksimi polttonopeus asemalla on 2x...?
Olen siirynyt firmware A300:aan, ei mitään muutosta. Onko kyse median kehnoudesta..? Käytössä on ollut useita thats writen 4x ja yksittäinen Tdk:n 4x. Ideoita?
|