User Käyttäjä Salasana  
   
torstai 19.9.2024 / 04:46
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua pc:n digikorteista > a-link-dtu-dvb-t
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
A-link-DTU-DVB-T
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
katmanni
Suspended due to non-functional email address
_
29. tammikuuta 2007 @ 05:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elä osta sitä erillistä antennivahvistinta, olen kokeillut Bilteman antennivahvaria se ei auta ihan mitään. Itse asiassa ne vahvistavat niin paljon, että taso piti säätää aivan minimiin ja silti vahvistusta oli aivan liian paljon. Ehkä joku antennivahvistin auttaa jossa ei vahvistusta ole kuin ihan mitättömän vähän?

Jos haluat signaalia paremmaksi, heti löytyy 2 keinoa: Osta aktiiviantenni, se auttaa. Mulla näkyy Nokian kympin hintaisella antennilla 6/6 tolppaa. Toinen keino on kokeilla kulmavahvistinta (engl: corner reflector jos googlaat). Se on kait tarkoitettu tavalliselle dipolille, mutta kun en jaksanut sellaista väsätä, kokeilin sitä tällä häkkyräantennilla. Eli tee metallista tai foliolla vuoratusta pahvista antennin taakse 90 asteen kulma joka heijastaa signaalikimpun antennia kohti. Suuntaa kulmavahvistin-antennipaketti kohti lähetintä jonka paikan tietänet? Mulla vaikutti 1-2 napsua ylöspäin eli sen verran paljon, että ajattelin tehdä omasta pahvihäkkyrästä parannetun version. Elä tee liian pientä heijastinta, sen kai pitää olla selvästi antennia isompi joka suunnassa.
maxels
Member
_
29. tammikuuta 2007 @ 06:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En kyllä taida mitään enää ruveta rakentelemaan....
Pyörittelin antennia niin sain 5/6 tolppaa näkyviin, mutta kuva ei vielä näkynyt! Pitääköhän sitten olla täydet 6/6 että kanavat suostuvat näkymään... :/
katmanni
Suspended due to non-functional email address
_
29. tammikuuta 2007 @ 06:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla kuva näkyy pätkien kun tolppia on 3/6. Laatu on n. 90%:nen kun signaali on 4/6 ja 5-6/6 kuva on about virheetön. Palikoitumista ei ole, vaan kuva ja ääni freezaa heikohkolla signaalilla.
maxels
Member
_
6. helmikuuta 2007 @ 05:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En saa kyllä kuvaa näkymään vaikka mitä tekisi....
45% edelleenkin seinästä singnaali ja laatu jotain 70-80%...
ProdDvb ohjelmalla sain nuo tulokset!
A-linkin tikun mukana tulleellaa ohjelmalla ääni tökkii.
munamies
Junior Member
_
26. helmikuuta 2007 @ 12:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ei toimi Ylen tekstit. Ei Totalmedialla eikä ProgDVB:llä. Kuva ja ääni näkyy/kuuluu täydellisesti.

Ei hiffaa. Olisko vinkkejä?
maxels
Member
_
26. helmikuuta 2007 @ 13:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Paljonko sulla on signaali että kuva näkyy ja saatko kuvan/äänen näkymään mukana tulevalla ohjelmalla?
En osaa sanoa miksi ei ylen tekstiä näy... :/ ku en ole itse saanut edes kuvaa näkyviin :(
munamies
Junior Member
_
26. helmikuuta 2007 @ 14:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ProgDVB:n mukaan quality pyörii yleensä 90-100% välillä. Joskus tippuu alemmas. Level-arvoa jostain syystä ohjelma ei näytä ollenkaan.

Kuva ja ääni näkyvät myös mukana tulevalla ohjelmalla eli totalmedialla. Tekstit vaan puuttuvat.
munamies
Junior Member
_
26. helmikuuta 2007 @ 18:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hain Arcsoftin sivuilta uusimman version Totalmediasta ja nyt toimii tekstit mutta tää on vaan 15päivän trialversio... v*ttu jee!
edit: ja nauhoittaessa tekstit sitten häviävät.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. helmikuuta 2007 @ 18:19

maxels
Member
_
27. helmikuuta 2007 @ 01:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo,o, itselläni signaali vain 50% niin sen takia ei varmaankaan kuva näky, ja olen kokeillut katto antennilla sekä omalla!
munamies
Junior Member
_
27. helmikuuta 2007 @ 19:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DVBViewer ratkaisi sitten kaikki ongelmat. Mahtava softa!!!!
hietjuha
Suspended due to non-functional email address
_
9. maaliskuuta 2007 @ 16:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla näkyy ehkä kaks sekuntia ja sit kuva jämähtää, tai muuttuu mustaks. Ihan sama homma kävi Sigmatekin kortilla, eli nyt taitaa olla vika omassa koneessa. Pari juttua käyny mieles:
Koneteho liian pieni. AMD athlonXP 2800+, 512MB DDR muisti ja radeon 9600 pro 128MB näyttis.
tai sit olisko vaikutusta, että mulla on mikkisoftan langaton näppäimistö ja hiiri. Josko ne häiritsis USB liikennettä?
maxels
Member
_
10. maaliskuuta 2007 @ 06:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla rupes nyt toimii A-linkin usb digitikku, ku asensin windowsin uusiks ja laitoin ffdshow kodekin (olikohan siitä kiinni) mut nyt toimii ihan hyvin, paitsi että dvbviewer käynnistää koneen uusiks aina kun rupeen sillä kanavia vaihtelee ja kattelee... X(
Oisko jotain vinkkejä miten saisin dvbviewerin vakaammaks että ei käynnistäis konetta aina uusiks? Asetuksista jotain säätöjä?

Mulla on USB-HUBIN päässä se A-Linkin tikku ja siinä hubissa olis mahdollista lisä virralle tai ainakin on sellanen pistoke.
Ku joku sano, et voi olla, että emolevy ei anna tarpeeks virtaa USB:ille ja sit se käynnistää koneen uusiks?
En kyllä tiedä onko sit perää, mut mitä mieltä???

Pitäis ostaa tohon sellanen virta juttu, ku ei tullu hubin mukana :/ vai onko turhaa? :(
munamies
Junior Member
_
12. maaliskuuta 2007 @ 14:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eiks eka kannattas koittaa tökätä sitä tikkua suoraan koneeseen että sais ainaki virtaa kunnolla????
maxels
Member
_
13. maaliskuuta 2007 @ 03:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen jo kokeillut suoraan koneeseen kiinni (etupaneeliin) niin siltikin kaatuu ohjelma ja kone :(
Mikä on...
munamies
Junior Member
_
13. maaliskuuta 2007 @ 09:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mites muut softat? kaatuuko kone niilläkin?
maxels
Member
_
13. maaliskuuta 2007 @ 11:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ProgDVB = Ohjelma kaatuu jos kanavia vaihtelee
TotalMedia 3 = Ohjelma kaatuu ja kone käynnistyy uudestaan ohjelmaa käytettäessä
DVBVIEWER = Ohjelma kaatuu ja kone käynnistyy uudestaan ohjelmaa käytettäessä!

:/ että tällästä...
Neuvoja?
munamies
Junior Member
_
13. maaliskuuta 2007 @ 12:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
vois kuvitella että ajureissa on jotain vikaa.. koitas poistaa ne ja sitten asentaa uudelleen.
munamies
Junior Member
_
13. maaliskuuta 2007 @ 12:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://support.a-link.com/dtu/upd.htm

tuolta näyttäs löytyvän päivitettyä driveria.
maxels
Member
_
13. maaliskuuta 2007 @ 14:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitenkäs poistan vanhat ajurit?? :`/
Ja mistä?....

Ja mikä noista on se uusin ajuri http://support.a-link.com/dtu/upd.htm

Latest Drivers

DTU v.1.8.0.8???
DTU(m) v.6.9.28.1???

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. maaliskuuta 2007 @ 14:39

munamies
Junior Member
_
14. maaliskuuta 2007 @ 14:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ohjauspaneeli->järjestelmä->laitteisto->laitehallinta->ääni, video ja peliohjaimet->af9015 oikee nappi ja poista. (en tiedä onko suomeks noin)

siellä sivuillahan ohjastetaan tsekkaamaan kumpi palikka on, DTU vai DTUm. ja driverin uudelleenasennukseen löytyy ohjeet kanssa sieltä.
arska^f
Newbie

1 tuotearvio
_
25. maaliskuuta 2007 @ 15:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
maxels: auttoiko päivitys? tai onnistuiko edes?

Itse ostin tän kapulan cittarista myös ja ongelmia oli signaalin saannissa paljon, nyt on ikivanha matkatelkun sarvet seinällä ja homma toimii viimein aika hyvin. Tosin nekin pitää olla tietyssä asennossa että saan edes tuon 4-tolppaa. Nyppii kyllä kun välillä kuva tökkii mielestäni ilman syytä, allakin on kuitenkin aika tehokas kone. (a64 2400MHz+2Gt DDR) Johtuneekohan just signaalista sitten kun ei ole täysiä tolppia.

Itseäni kiinnostaa kyllä se että onko muut kalliimmat USB-virittimet parempia laadussa vai ei? Koska tämän laatu ei ole mun mielestä hyvä, kyllä tota kattoo mut voisi olla paljon parempikin. Ja toi Totalmedia3 katseluohjelma on mielestäni huono kun ei koneelta saa edes kuvaa TV:hen siitä vaikka kaikki muu video menee kiltisti sinne.. hahah ainiin ja sitte toi "koodi-ihme" että totalmediaa en saa edes siirrettyä toiselle näytölle kun on laajennettu työpöytä käytössä. Siirtäminen tyssää rajalle, oiskohan venäjäläistä koodaria ollu pelissä ;)

Parempaa katseluohjelmaa en ole koittanut kun en niistä tiedä että onko edes ilmasia. Tosin kyllä vois maksaakkin hyvästä.

kyllä voisin sanoa 40euron arvoiseksi silti ehdotomasti, on sen verran halpa kuitenkin.
maxels
Member
_
26. maaliskuuta 2007 @ 00:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei toimi kunnolla vaikka asensin ajurit uusiks.... :(
Kone kaatuu ja ohjelmat jumii....
munamies
Junior Member
_
26. maaliskuuta 2007 @ 20:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
palikka takas kauppaan ja uutta tilalle.
maxels
Member
_
27. maaliskuuta 2007 @ 01:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Meneekö siis takuuseen?
Kannattaako ottaa suoraan maahantuojaan eli A-link:iin yhteyttä vai nettikauppaan josta ostin kyseisen palikan? :/
Ku eikös tuossa kuitenkin vuosi ole takuuta?
Tuleeko kyseisestä toimenpiteestä minulle mitään kustannuksia?...
Mainos
_
__
 
_
katmanni
Suspended due to non-functional email address
_
28. maaliskuuta 2007 @ 15:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaverilla oli DTUn kanssa häiriöitä, mutta ne saatiin loppumaan kun vaihdettiin USB-näppäimistö PS2 porttiin. Eli, jos sulla on jotain toisessa USB portissa, mikä voisi häiritä DTU:ta?
 
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua pc:n digikorteista > a-link-dtu-dvb-t
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy