User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 17.6.2024 / 11:33
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > nokia - s60 / symbian-puhelimet > nokia n95 ongelmia
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Nokia N95 Ongelmia
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Sivu:<1234>
SolidMan
Suspended due to non-functional email address
_
9. syyskuuta 2007 @ 17:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vital:
minullakin on ollut ongelmia puhelimen päivityksen kanssa. Olen kahdella eri koneella koittanut päivittää uusimmilla pc-suite ohjelmilla. Homma jämähtää kohtaan "muodostetaan yhteyttä puhelimeen". Olen tarkistanut kytkennät, ja puhelimen tilan ja kaiken päivityksen yhteydessä ja homma ei toimi. Edellinen nokia 6680 päivittyi ilman mitään ongelmia.
Hemmetti että syö miestä kun on näin kallis luuri... Soitin nokian tekniseen tukeenkin, ja eivät osanneet sanoa mitään.
Tietääkö kukaan mikä voisi auttaa?

Puhelimesta sen verran, että hyvin palvelee ja ainut miinus on tämä akku. Kirjoittelen nytkin tällä

________________________________________________________________________

Olen ostamassa N95:ta, mutta jäi mietityttämään kommentti sen akusta. Onko kyse sen kestosta vai mistä? GPS on myös hieman arveluttava muiden kommenttien perusteella, olen tosin lukenut muiltakin foorumeilta puhelimesta.
Mr.Mister
Member
_
13. syyskuuta 2007 @ 06:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SolidMan:
Olen ostamassa N95:ta, mutta jäi mietityttämään kommentti sen akusta. Onko kyse sen kestosta vai mistä? GPS on myös hieman arveluttava muiden kommenttien perusteella, olen tosin lukenut muiltakin foorumeilta puhelimesta.
Kyllä itsellä ainakin kestää ihan hyvin... vaikka kuuntelen mp3:sia töihin mennessä (pyörällä 2,5km matka polkea) ja aamuvuorossa kuuntelen 3h ennen kuin kauppa aukeaa ja vielä sitten töistä kotia mennessä...

Toi akun kestävyys menee tietenkin sen mukaan kuinka sitä kännykkää käyttääkin... jos gps on jatkuvasti päällä tai tekee jatkuvasti kaikenlaista ihmeellisempää kuin soittaa/tekstaa/kuuntelee musaa, niin tottakai se akku ei kestä mitään hirveitä...

Tosin olen vasta käyttänyt n95:sta pian viikon verran... :D mutta kyllä nyt ainakin alkaa näkymään se että akku kestää pikkasen enemmän käyttöä kun alkaa oleen enemmän lataus kertoja takana päin... Akuillahan menee ainakin (oma arvio) noin 3-5 lataus kertaa tyhjästä täyteen ennen kuin akku alkaa kestämään "normaalia" käyttöä.

Ja tuskinpa nokiakaan ole suunnitellut tuota gps:n käyttöä ihan samanlaiseen kovaan käyttöön kuin autoihin myytäviä varsinaisia gps-laitteita...

|MSI GE70, Windows 7 64bit|
|Samsung Galaxy S 4|
Demus
Member
_
13. syyskuuta 2007 @ 09:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllähän se akku kestää (ainakin mulla) sen 1,5-2,5 päivää normaalikäytöllä, mutta ei tätä mitenkään kehua voi, sillä normaalikäyttö on suurimmaksi osaksi pelkkää valmiustilassa olemista.

GPS on kyllä suuri pettymys, pitää olla suora näköyhteys taivaalle, pilviä ei saa olla ja puhelinta pitää silitellä ja kuiskia kuinka ihana se on, että se toimis. Auton sisältä ei ole toivoakaan saada GPS yhteyttä... tai sitten en osaa sitä silittelyä ja lepertelyä tarpeeksi hyvin. Isällä Navicore vastaanotin on hansikkalokerossa, eikä ole mitään ongelmia yhteyden kanssa eli n95:n sisäänrakennettu on täysi susi mun mielestä.

Suurin vitsi on on Nokian "Sports Tracker" -ohjelma. Ohjelma toimii GPS-yhteyttä käyttäen. On muuten tosi hienoa hölkätä puhelin kädessä... käsi jäykkänä kohti taivasta.

-= Intel i7-3770 | Abit AB9 | Zotac GeForce GTX 260 896MB AMP²! | Ki HyperX 3Gb 800Mhz CL4 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda 320GB | CoolerMaster NSK6500 430W | Logitech MX 3200 | Creative GigaWorks T20 =-
Hamssi
Suspended due to non-functional email address
_
14. syyskuuta 2007 @ 03:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aika omituista mulla pelaa autossa ihan moitteetta,eikä tartte odotella kun joku30sec kun se paikantaa. Ei boottaile ja akkukin kestää normaalia käyttöä melkein viikon. Olette varmaan saanut maanantaipäivän kappaleita. Ainoo miinus puhelimessa on toi kannen lonksuminen! Niin ja kartan epätarkkuus,joka johtunee vanhasta kartasta,eikä siihen näytä löytyvän edes päivitystä.

lol
core2
Suspended due to non-functional email address
_
14. syyskuuta 2007 @ 05:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Demus:


GPS on kyllä suuri pettymys, pitää olla suora näköyhteys taivaalle, pilviä ei saa olla ja puhelinta pitää silitellä ja kuiskia kuinka ihana se on, että se toimis. Auton sisältä ei ole toivoakaan saada GPS yhteyttä... tai sitten en osaa sitä silittelyä ja lepertelyä tarpeeksi hyvin. Isällä Navicore vastaanotin on hansikkalokerossa, eikä ole mitään ongelmia yhteyden kanssa eli n95:n sisäänrakennettu on täysi susi mun mielestä.quote]
----------------------------------------------------------
Oletko koettanut ladata saman GPS ohjelman kun on 6110:ssä
toimii paljon paremmin.
http://europe.nokia.com/A4480068
SolidMan
Suspended due to non-functional email address
_
15. syyskuuta 2007 @ 07:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
N95 alkaa kuulostaa aika susi painokselta, joten onko muuta vastaavaa puhelinta kuin 6110? En ehdi käymään puhelinkaupoissa joten asiantuntemusta saa tarjota. Wanha 6230i toimii hyvin, mutta uutta tekee mieli:)
Senior Member
_
17. syyskuuta 2007 @ 08:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
GPS yhteyden saa helpommin kun menee valikko - työkalut - gps tiedot ja hakee siellä sen yhteyden. Kannattaa vielä päivittää se 95:n 12.0.0.13 softaversioon koska siinä tulee assisted gps joka auttaa yhteyden luomisessa. GPS tiedoissa vielä kun painaa valinnat - asetukset ja ottaa sieltä bluetooth gps:n pois päältä niin löytää vielä nopeammin. Kun on saanut yhteyden gps tiedoissa niin sen jälkeen se löytää sen kartta sovelluksessa nopeasti.

Asus M6Va
Hmmmh
Senior Member
_
17. syyskuuta 2007 @ 12:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Liike vaikuttaa sijainnin löytymiseen ehkä kaikista eniten. Eli jos lähdet ajamaan autolla 80km/h ja laitat sitten navigoinnin päälle, niin varmasti kestää. Eli kannattaa laittaa se navigointi päälle jo kun olet kävelemässä autolle. Se sijainti perustuu etäisyyksiin niistä satelliiteista, ja jos vaihdat paikkaasi jatkuvasti, niin niiden etäisyyksien laskemisessa tulee ongelmia.

Toinen mikä vaikuttaa on viimeinen paikka missä sitä on käytetty. Jos olet lähellä sitä samaa sijaintia, niin kenttä löytyy nopeasti, mutta jos suljet sen Helsingissä ja avaat Kuopiossa, niin kannattaa valmistautua odottelemaan.
jpekkam
Suspended due to non-functional email address
_
18. syyskuuta 2007 @ 19:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Demus:


GPS on kyllä suuri pettymys, pitää olla suora näköyhteys taivaalle, pilviä ei saa olla ja puhelinta pitää silitellä ja kuiskia kuinka ihana se on, että se toimis. Auton sisältä ei ole toivoakaan saada GPS yhteyttä... tai sitten en osaa sitä silittelyä ja lepertelyä tarpeeksi hyvin. Isällä Navicore vastaanotin on hansikkalokerossa, eikä ole mitään ongelmia yhteyden kanssa eli n95:n sisäänrakennettu on täysi susi mun mielestä.

Suurin vitsi on on Nokian "Sports Tracker" -ohjelma. Ohjelma toimii GPS-yhteyttä käyttäen. On muuten tosi hienoa hölkätä puhelin kädessä... käsi jäykkänä kohti taivasta.

No joo... Ei kannata yleistää, jos se sun kapula ei toimi. Huoltoon tuommonen puhelin. Tänään esimerkiksi testasin eka kertaa SmartComGPS:ää jahtireissulla (täällä kokemuksia) ja loppumatkasta oli päällä myös reitin piirto. Noksu oli taskussa läppä kiinni ja hyvin oli kokoajan yhteydessä satelliitteihin ja piirti ihan oikein mistä kävelin. Sports Tracker -ohjelmakin pitäisi kyllä toimia vaikka puhelin on taskussa.
Demus
Member
_
19. syyskuuta 2007 @ 00:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jpekkam:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Demus:


GPS on kyllä suuri pettymys, pitää olla suora näköyhteys taivaalle, pilviä ei saa olla ja puhelinta pitää silitellä ja kuiskia kuinka ihana se on, että se toimis. Auton sisältä ei ole toivoakaan saada GPS yhteyttä... tai sitten en osaa sitä silittelyä ja lepertelyä tarpeeksi hyvin. Isällä Navicore vastaanotin on hansikkalokerossa, eikä ole mitään ongelmia yhteyden kanssa eli n95:n sisäänrakennettu on täysi susi mun mielestä.

Suurin vitsi on on Nokian "Sports Tracker" -ohjelma. Ohjelma toimii GPS-yhteyttä käyttäen. On muuten tosi hienoa hölkätä puhelin kädessä... käsi jäykkänä kohti taivasta.

No joo... Ei kannata yleistää, jos se sun kapula ei toimi. Huoltoon tuommonen puhelin. Tänään esimerkiksi testasin eka kertaa SmartComGPS:ää jahtireissulla (täällä kokemuksia) ja loppumatkasta oli päällä myös reitin piirto. Noksu oli taskussa läppä kiinni ja hyvin oli kokoajan yhteydessä satelliitteihin ja piirti ihan oikein mistä kävelin. Sports Tracker -ohjelmakin pitäisi kyllä toimia vaikka puhelin on taskussa.
Rupee jo melkein epäilyttää... onkohan mun puhelimessa sitten jotain vikaa. Minä ku luulin, että tämä on "ominaisuus", mutta jos muilla toimii noin hyvin, pitänee viedä huoltoon.

Olen kyllä kokeillut vaikka mitä poppamieskonsteja (täälläkin lueteltuja), mutta ei mikään auta. Tai sitten olen liian vaativa tolle vehkeelle?

Olisikohan mitään keinoa varmistua toimivuudesta ennen kuin lähetän puhelimen pariksi kuukaudeksi Nokian hyllylle pölyä keräämään? Ei viittis turhan takia lähettää. :/

-= Intel i7-3770 | Abit AB9 | Zotac GeForce GTX 260 896MB AMP²! | Ki HyperX 3Gb 800Mhz CL4 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda 320GB | CoolerMaster NSK6500 430W | Logitech MX 3200 | Creative GigaWorks T20 =-
jpekkam
Suspended due to non-functional email address
_
19. syyskuuta 2007 @ 03:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainakin aluksi kannattaa laittaa puhelimen paikannusasetuksista menetelmät Sisäinen GPS ja Verkkoperustainen päälle. Bluetooth GPS ja Avustettu pois päältä.
Darckey
Junior Member
_
20. syyskuuta 2007 @ 14:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi, kysyisin että jos n95ssa on kielenä muu kun suomi niin voiko sitä muuttaa ja miten ja mistä...linkkejä, kokemuksia....kiitos

Ou yeah!
Hmmmh
Senior Member
_
20. syyskuuta 2007 @ 18:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Manuaalin sivu 125. Hieman omatoimisuuttakin voi harrastaa...
Darckey
Junior Member
_
20. syyskuuta 2007 @ 18:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hmmmh:
Manuaalin sivu 125. Hieman omatoimisuuttakin voi harrastaa...

Manuaalia ei valitettavasti ole, joten löytyykö netistä ja miten se tehään...??


Kiitos!

Ou yeah!
Hmmmh
Senior Member
_
20. syyskuuta 2007 @ 18:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En nyt anna suoraa linkkiä, että löydät sinne jatkossakin, jos tarvitset jotain tietoa.

"www.nokia.fi" ->
"Asiakastuki ja ohjelmistot" ->
"Puhelintuki" dropdownista valitset puhelimesi (N95) ->

Tältä sivulta löydät kaiken oleellisen mitä puhelimeesi liittyy (manuaalit, ohjelmistot, oppaat ym)

"Lataa käyttöopas" ->
Valitse oikea kieli ->
Nokia N95 User Guide in Finnish:n kohdalta "dowload now".

Ja sitten se sivu 125.
Darckey
Junior Member
_
20. syyskuuta 2007 @ 19:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hmmmh:
En nyt anna suoraa linkkiä, että löydät sinne jatkossakin, jos tarvitset jotain tietoa.

"www.nokia.fi" ->
"Asiakastuki ja ohjelmistot" ->
"Puhelintuki" dropdownista valitset puhelimesi (N95) ->

Tältä sivulta löydät kaiken oleellisen mitä puhelimeesi liittyy (manuaalit, ohjelmistot, oppaat ym)

"Lataa käyttöopas" ->
Valitse oikea kieli ->
Nokia N95 User Guide in Finnish:n kohdalta "dowload now".

Ja sitten se sivu 125.

Joo kiitos avusta, mutta siis mulla ei ole suomenkielistä vaihtoehtoa. Mä haluaisin asentaa suomenkielen puhelimeen...

valikossa on muutama kieli vain se on ostettu ulkomailta!

kai nyt mä osaan kielen vaihtaa sieltä valikosta ;-)

Ou yeah!
Hmmmh
Senior Member
_
20. syyskuuta 2007 @ 20:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aah. Sorry.

Sitten ei taida auttaa muu kuin product coden vaihtaminen, eli video ja lista eri vaihtoehdoista.

Takuut taitaa mennä sen sileän tien. En tiedä voiko tuota teetättää Nokialla ilman takuiden menetystä...
Darckey
Junior Member
_
20. syyskuuta 2007 @ 20:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hmmmh:
Aah. Sorry.

Sitten ei taida auttaa muu kuin product coden vaihtaminen, eli video ja lista eri vaihtoehdoista.

Takuut taitaa mennä sen sileän tien. En tiedä voiko tuota teetättää Nokialla ilman takuiden menetystä...
Ei haittaa rupee v***taa toi enkku :D...pistäkää tarkempia ohjeita jos joku tietää....

Kts!

Ou yeah!
Hmmmh
Senior Member
_
20. syyskuuta 2007 @ 20:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tuosta toiset ohjeet.

Ei kannata lähteä tekemään jos tuntuu siltä ettet osaa. Sen puhelimen voi saada aika jumiin jos alkaa räpeltämään omiaan...
Demus
Member
_
20. syyskuuta 2007 @ 23:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taisin selvittää mikä minulla oli GPS:n kanssa vikana. Eli jos joku potee samaa ongelmaa, tässä ohjeet:

Pelkästään A-GPS:n päällekytkeminen ei riitä vaan tarvitaan myös oikeat asetukset kohdassa:
Työkalut\Asetukset\Yleiset aset.\Paikannus\Paikannuspalvelin\

Yhteysosoite: Internetyhteysosoite
Palvelimen osoite: supl.nokia.com

...Sen jälkeen alkoi pelittää minullakin selvästi paremmin (puuttui yhteysosoite).

-= Intel i7-3770 | Abit AB9 | Zotac GeForce GTX 260 896MB AMP²! | Ki HyperX 3Gb 800Mhz CL4 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda 320GB | CoolerMaster NSK6500 430W | Logitech MX 3200 | Creative GigaWorks T20 =-
Senior Member
_
28. syyskuuta 2007 @ 13:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Darckey:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hmmmh:
Aah. Sorry.

Sitten ei taida auttaa muu kuin product coden vaihtaminen, eli video ja lista eri vaihtoehdoista.

Takuut taitaa mennä sen sileän tien. En tiedä voiko tuota teetättää Nokialla ilman takuiden menetystä...
Ei haittaa rupee v***taa toi enkku :D...pistäkää tarkempia ohjeita jos joku tietää....

Kts!
Vie se huoltoon softattavaksi, maksaa 35?. Tai seuraavalla kerralla kun käyt virossa niin siellä se on halvempi teettää.

Asus M6Va
Hmmmh
Senior Member
_
28. syyskuuta 2007 @ 19:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@frankku: Ootko varma että huolto softaa puhelimen eri aluekoodille? Jos sen tekee itse, ni takuut lähtee, mutta huollossahan teetettynä niiden pitäisi pysyä voimassa.
Senior Member
_
5. lokakuuta 2007 @ 08:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Huollossa ne tekee kielipaketin vaihtoja ihan normaalisti rahaa vastaan.

Asus M6Va
core2
Suspended due to non-functional email address
_
5. lokakuuta 2007 @ 08:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hmmmh:
@frankku: Ootko varma että huolto softaa puhelimen eri aluekoodille? Jos sen tekee itse, ni takuut lähtee, mutta huollossahan teetettynä niiden pitäisi pysyä voimassa.
Olen saanut Nokialta selvää tästä,kun ostin laitteen toisesta
maasta.Jos ei kielen vaihtoa saa itse tehtyä,mikä on aivan
luvallista tehdä itse,niin huolto tekee sen ja hinta on kiinni
heidän mukaan laitteen iästä,jos ostat laitteen joka on vaikka
5vuotta vanha malli,mutta juuri ostettu siis uusi,tästä peritään
enemmän koska heillä ei kuulemma ole ohjelmat koneilla vanhempiin malleihin,esimerkiksi 6110:lle joka ihka uusi,löytyy tarpeelinen tieto heti koneelta ilman tankkausta.Silti on takuilla samat ehdot.
Mainos
_
__
 
_
Hmmmh
Senior Member
_
5. lokakuuta 2007 @ 12:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Jos ei kielen vaihtoa saa itse tehtyä,mikä on aivan
luvallista tehdä itse
Tämä taitaa nyt riippua tavasta millä sen kielen vaihtaa. Ainakin muutama kuukausi sitten vastaus oli yksiselitteisesti niin, että jos puhelimen product code ei vastaa sitä mikä se oli myydessä, niin takuu on rauennut siihen paikkaan. Oli se sitten tehty kielen muuttamiseen tai mallin muuttamiseen (esim. N73 -> N73ME).

Tämänhän voi kiertää vaihtamalla product coden takaisin alkuperäiseen ennen huoltoon vientiä, mutta jos puhelin on täysin pysähdyksissä, niin tämä ei välttämättä onnistu.

@okse: Jos kysyit Nokia Carelinesta, niin en kovin pitkälle luottaisi niiden sanomisiin. Vastaukset perustuvat lähinnä siihen mitä niiden tietokanta sattuu hakusanoilla puskemaan ruudulle. Jos kysyit sieltä saako puhelimen kielen vaihtaa itse, niin sait varmaan vastaukseksi "kyllä", mutta jos kysyt onko puhelimen product coden vaihto sallittua, niin saat todennäköisesti "ei". Äsken kun kokeilin huvikseni, niin sain vastaukseksi "en tiedä, vie huoltoon".

Edit: Siis ilmeisesti huollossa saa vaihdettua ilman takuun menetystä ja aikaisemmin saamani tieto takuusta oli saatu Nokian muulta henkilökunnalta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. lokakuuta 2007 @ 12:35

 
Sivu:<1234>
afterdawn.com > keskustelu > keskustelua kännyköistä > nokia - s60 / symbian-puhelimet > nokia n95 ongelmia
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy