User Käyttäjä Salasana  
   
perjantai 10.1.2025 / 09:25
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > tilaus ulkomailta ja eu-maksu
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
tilaus ulkomailta ja eu-maksu
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12345>
ugman
Junior Member
_
2. lokakuuta 2003 @ 13:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin, ne kyllä lisää siihen laskun summaan käsittääkseni oman pankkinsa kulut eli maksa eu-maksuna vaan se eli niin, että maksat vain omat pankkikulut, niin homma hoituu ilman eri lisäveloituksia.

Oli muuten datatrackin levyt ihan skeidaa tuolla. (Avaan aiheesta uuden ketjun)
Trades
Junior Member
_
3. lokakuuta 2003 @ 07:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osuuspankilla ainakin kyseessä oli EU-Maksu,(onnistunut maksu tapaus ainakin eli rahat meni jo ok saksaan) ja kaikki muut menee MrShvez:in opastamalla tavalla, jonka tähän kopioin:
Eli näin: Jokaiseen kohtaan oman tilausvahvarin tiedot.

Tilille:
DE7244010046082972**** ( = IBAN-KOODI, copy&paste!!!!)

Nimi, osoite ja kaupunki
CDRohlinge24 GmbH Co KG

Viesti
Auftragsnummer ****** (tilausnumero)

Saajan pankki
BIC-koodi(tämän perusteella lasku ymmärtää pankin tiedot)


... ks viesti 24.9 by MrShavez
miki
Suspended due to non-functional email address
_
3. lokakuuta 2003 @ 12:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voisiko joku kertoa miten lähetyksen seuranta toimii Saksasta tilattaessa?
Trades
Junior Member
_
6. lokakuuta 2003 @ 08:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Riippuu toimitusfirmasta tuo seuranta - Jos toimitusfirma on DHL niiden webbi sivuilta löytyy seuranta, siihen tarttee lähetyskoodin. Sivuille pitäisi ilmeisimmin rekisteröityä, joten syvällisempi tutkimus jäi itseltäni laiskuuden vuoksi tekemättä. osoite www.dhl.de tai ehkäpä suomen dhl osaa myös kertoa statusta: www.dhl.fi sinne ei tarvitse rekisteröityä. Saksan postikin käyttää paketti lähetyksissä dhl:ää, mutta niiden sivuilla on myös lähetyksenseuranta osoitteessa: http://www.deutschepost.de/dpag?check=yes&lang=de_DE&xmlFile=1474

Sinne tarvitsee kans lähetysnumeron.
miki
Suspended due to non-functional email address
_
6. lokakuuta 2003 @ 09:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tilasin tuolta cdrohlinge24:stä.Laittaako ne mitään ilmoitusta sähköpostiin kun tilaus on lähtenyt,tai seuranta koodia.
Trades
Junior Member
_
6. lokakuuta 2003 @ 09:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo katsoin läpi oman lähetysvahvistuksen, siinä ei ollut itseasiassa seurantakoodia, mutta kuitenkin vahvistus että tilaus on lähetetty ja pyyntö, että ilmoita jos tilaus ei ole saapunut viiden työpäivän aikana eli viikossa. Sen tilauskoodin voi kyllä kysäistä niiltä emaililla.
mpk666
Member
_
6. lokakuuta 2003 @ 09:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko tällä otsikolla oleva viesti, siis se tilauslähetysvarmistus? "Statusmitteilung" en oikein ymmärrä tuosta, kun kirjoittavat kaiken Saksaksi.
Trades
Junior Member
_
6. lokakuuta 2003 @ 11:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
se Statusmitteilung on Tilausvahvistus. Versandbestätigung on lähetetysvahvistus.

Tällaisen mailin saa kun rahat on menny niiden tilille ja tilaus on lähetetty:
C D R O H L I N G E 2 4
V E R S A N D B E S T Ä T I G U N G vom 2. Oktober 2003
.....
Ihre Auftragsnummer : 123456 tilausnumero
.....
Sehr geehrte Kundin, sehr geehrter Kunde,
wir werden heute Ihren Auftrag per Deutsche Post Euro Express an Sie versenden.
Sollte das Paket nicht innerhalb von fünf Werktagen bei Ihnen eintreffen bitten wir um kurze Rückmeldung per E-Mail.

jne.
eli tossa on vapaa suomennos vielä
arvoisa asiakas olemme lähettänee teille tänään saksan postilla. jos paketti ei ole tullut teille viiden työpäivän aikana heitä meitä maililla.

Noihin automaattisiin maileihin? jos vastaa lontoon murteella tulee vastaus kyllä englanniksi, itsekkin kyselin varmuuden vuoksi mitä nuo tarkoitti...
amra1978
Newbie
_
6. lokakuuta 2003 @ 12:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
heittäkäähän vinkkiä jos saitte tuon tracking homman toimiin. mulla 6-merkkinen se koodi, mutta tuo on-line tracking vaatii 10-merkkisen
vzk
Junior Member
_
6. lokakuuta 2003 @ 14:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se kuusinumeroinen koodi joka tuossa tilausvahvistuksessa on, on heidän oman järjestelmänsä laskutusnumero/tilausnumero ja ei ole missään tekemisissä saksan postin tai muunkaan tavarantoimittajan seurantakoodien kanssa.

Lähetä heille sähköpostia vaikka englanniksi ja pyydä seurantakoodia paketillesi.
miki
Suspended due to non-functional email address
_
6. lokakuuta 2003 @ 17:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Monta päivää kestää siitä kun on rahat laittanut tilille että paketti lähtee.
ugman
Junior Member
_
6. lokakuuta 2003 @ 17:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muistaakseni tiistaina olin maksanut, perjantaina lähti paketti matkaan ja tiistaina noukin illalla sen postista eli viikko + 1 päivä meni. (Ainiin, koittavat tuoda ovelle saakka, joten muista avata ovi, jos olet päivällä himassa.)

Älä hätäile. =)
mpk666
Member
_
6. lokakuuta 2003 @ 18:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, maksoin oman tilaukseni PayPalin kautta...
Alkoi vain vähän huolestuttamaan, kun maksua tehdessäni tilauksessa luki jotain tuosta tilausnumerosta "että sitä tarvitaan" eipä tuossa PayPalissa sitä mihinkään pystynyt merkkaan, pistin kyllä viestiä takaisin tuohon "Statusmitteilung" viestiin, että rahat on siirretty, no jaa kaipppa ne sen tajuavat.
Sodome
Suspended permanently
_
7. lokakuuta 2003 @ 10:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu elikkäs tilasin ison setin tuolta cdrohlinge24:stä kamaa siirsin rahat jo viime viikon torstai iltana heidän antamalleen tilille (edellä mainittujen ohjeiden mukaisesti=)

ja laitoin samantien perään heille (lontooksi=)tekstiä meiliin jossa pyysin ilmoittamaan heti kun rahat näkyvät ja tilaus on lähtenyt tänne suomeen päinn. (eilenkin laitoin yhden kysely viestin...)

mutta ei ole palautetta takaisin päin tullut sitten....höh...onko vielä aihetta huoleen... vastaavia tapauksia...???? kiitos!!!

p.s. miten edetä!
miki
Suspended due to non-functional email address
_
7. lokakuuta 2003 @ 11:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo niin minäkin siirsin rahat jo viime viikon torstai iltana niiden tilille, Eikä ole kuulunut mitään.Ei kai tässä vielä hätää ole. Kestäähän se aikansa ennen kuin rahat näkyy niiden tilillä.
vzk
Junior Member
_
7. lokakuuta 2003 @ 11:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voitte varautua rahan siirtymiseen kolmella -
neljällä arkipäivällä, ensimmäinen päivä menee
kunnes maksua välttämättä edes käsitellään,
kaksi päivää menee siirtoon ja riippuen siitä
koska rahanne ilmestyvät näkyviin firman
tilille, voi mennä vielä seuraavankin päivään
jos heillä on tarkistukset esimerkiksi kaksi
kertaa päivässä.

viikonloppu voi sotkea hieman aikatauluja.
Trades
Junior Member
_
7. lokakuuta 2003 @ 13:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse maksoin rahat tiistaina ja ne oli torstaina saksassa oikealla tilillä. Eli periaatteessa mulla meni homma arkipäivien sisällä nopeasti 2:ssa päivässä. Onhan suomessakin pankkien välisissä siirroissa parin päivän viive, ja tuo maksusiirto ulkomaille voi varmaan kestää eri ajan riippuen omasta pankista.

Kannattaa kysellä huomenna emaililla saksalaisilta josko he olisivat saaneet jo rahat, ellei he siihen mennessä ole vastanneet? Eli jos maksu tapahtunut torstai iltana => oma pankkisi käsittelee sen vasta perjantaina? roikkuu viikonlopun yli? ja rahat saksassa tänään tai huomenna?
ILMO
Suspended due to non-functional email address
_
8. lokakuuta 2003 @ 09:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aina ei mene näin ruusuisesti. Oman lätyt tilasin ja maksoin jo 25.9, eikä ole vieläkään tullut mitään vahvistusta, että rahat olisivat heille saapuneet. Kyseessä siis tämä CDRohlinge. Sähköpostiakin olen heille lähettänyt asian tiimoilta mutta vastauksia ei tunnu tulevan. Odotellaan rauhassa...
Quattro
Member

3 tuotearviota
_
8. lokakuuta 2003 @ 09:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Maksuun kannattaa laittaa lisätietoihin tilausnumero, varmaan nopeuttaa asiaa.
Omat tilaukset tulleet n.viikossa maksusta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. lokakuuta 2003 @ 09:23

ILMO
Suspended due to non-functional email address
_
8. lokakuuta 2003 @ 09:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Maksussa oli kaikki vaaditut tiedot eli lisätiedoissa myös tuo tilausnumero.
miki
Suspended due to non-functional email address
_
8. lokakuuta 2003 @ 10:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oli minullakin lisätiedoissa tilausnumero ja laitoin vielä mitä tilasin.
Moderator
_
8. lokakuuta 2003 @ 11:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
englannista tilattaessa ei o tollasii ongelmii ollu, Digital Promotions...eikä hintaa nyt ihmeemmin per kiekko tullut, kaikkine kuluineen 1.35?/levy
Viikossa tuli tavarat

Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/
ArvoPahvi
Suspended due to non-functional email address
_
8. lokakuuta 2003 @ 11:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Mikä on edullisin tapa tehdä eu-maksu jos ei ole nettipankkia käytössä? Tiskiltä maksettaessa on varmaan kallista? Ja maksuautomaatilta ei saa hoidettua eu-maksua?
hiost
Member
_
8. lokakuuta 2003 @ 13:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tein tilauksen www.cdrohlinge24.com :sta ja mailiini tuli heiltä viesti miten maksaa, mutta en ole ennen käyttänyt eu maksua enkä ole varma miten se hoituu. Maksetaanko ulkomaille samalla tavalla tilisiirrolla kuin kotimaahan, eli esim. minulla on nordean "nettipankki" niin maksanko samalta sivulta mistä maksettaisiin suomeen ja siihen vain tilinumero ja rahamäärä vai pitääkö jostain eripaikasta mennä johkin eu maksu sivulle vai?

P A Y M E N T I N F O R M A T I O N :

You decided for the payment by bank transfer.

For payment you need the order number ******.

Transfer the invoice amount at a value of ***.** EUR to our bank account:

Account: *** *** at the Sparkasse Dueren (BLZ *** *** **) owners of an
account:

CDRohlinge24 GmbH & CO. KG

IBAN for this Account: DE ** **** **** **** **** **

SWIFT-BIC Code: SDUEDE**

As intended purpose you send your name and the order number ******.

You receive a dispatch confirmation on the day of dispatching by E-Mail.

Mitkä noista tulee mihinkin kohtaan siinä nordean tilisiirtosivulla? kiitos vastauksesta etukäteen. (kaikki numerot ovat tähtiä)
Mainos
_
__
 
_
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
8. lokakuuta 2003 @ 15:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nordean Maksut/Ulkomaille sivulla on joka kohdassa oikeassa reunassa ?-merkin takana tarkat ohjeet.

Saaja kohtaan tilinumero IBAN-muotoisena:
DE ** **** **** **** **** **

Viesti kohtan Auftragsnummer****** tai Order number (Tilausnumero, myyjän ilmoittama)

Nimi, osoite, kaupunki kohtaan
CDRohlinge24 GmbH & CO. KG +osoite ja kaupunki

Saajan pankki kohtaan Swift/Bic koodi eli
SDUEDE**
Vaihtoehtoisesti (mutta ei molempia) tässä voidaan käyttää ns. Clearing-koodia (Bankleitzahl=BLZ) joka on muotoa BL********


Maa kohtaan
Saksa

Maksajan nimi on siellä valmiina

Valuuttamäärä ja valuutta EURoina

EU-maksu (eikä maksu tai pikamääräystä)

Ruksi Maksan oman pankkini kulut kohtaan.

Sitten tarkistus ja "HYVÄKSY"


Nordea vahvistaa sinulle maksun ja voit tulostaa sen itsellesi jos on tarvetta.

Eiköhän se ollut siinä...?

Niin, Nordean ohjeissa kyllä sanotaan lisäksi että toimeksiannossa on ilmoitettava maksun aihe mutta siihen siis riittää tuo Viesti-kohtaan kirjoitettu myyjän Auftragsnummer tai Order number tai muu myyjän ilmoittama lähetystä yksilöivä tieto, esim. laskun numero. Nordeasta luvattiin tänään että yrittävät vielä hieman parantaa ohjeistusta kunhan ehtivät...;-)

Noin minä olen ainakin yhden maksun suorittanut ja Nordean puhelinpalvelun kanssa tänään asian vielä tsekannut...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. lokakuuta 2003 @ 14:33

 
Sivu:<12345>
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > tilaus ulkomailta ja eu-maksu
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy