tilaus ulkomailta ja eu-maksu
|
|
miki
Suspended due to non-functional email address
|
8. lokakuuta 2003 @ 17:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt oli tullut ilmoitus että levyt on lähetetty.
|
a79
Junior Member
|
8. lokakuuta 2003 @ 23:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Tilasin myös Rohlingesta viime viikolla. Perjantaina maksoin ja eilen tuli lähetysvahvistus.
|
Sodome
Suspended permanently
|
9. lokakuuta 2003 @ 07:24 |
Linkki tähän viestiin
|
joo, sain kanssa e-maililla vahvistuksen että levyt lähteneet kohti suomenmaata =)
P.S. pommitin kyllä aikas aktiivisesti meiliä sinnepäin [päivittäin..]
|
ILMO
|
9. lokakuuta 2003 @ 10:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Otin hieman selvää tuosta muista EU-maista tilaamisesta EU-kuluttajaneuvonnasta. Myyjällä on 30 päivää aikaa toimittaa tuotteet tilausvahvistuksesta. Lisää tietoa ja apua löytyy täältä http://www.hel.fi/eu-kuluttajaneuvonta/, jos käy niin ikävästi ettei tilattuja tuotteita saakaan. Omasta tilauksesta jo yli kaksi viikkoa...
|
ptikka
|
9. lokakuuta 2003 @ 10:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli jos ymmärsin oikein, jos UK-kaupalla on myös eurotili, euromaksun pitäisi onnistua.
Tässä infoa EU-maksusta, jonka sain Nordealta sähköpostitse:
Asetuksella säädetään EU:n alueella välitettävien tilisiirtojen palvelupalkkioita sekä pyritään maan rajat ylittävän maksuliikenteen nopeutumiseen. Hinnoittelu perustuu kunkin EU maan vastaavan kotimaan tilisiirron hinnoitteluun.
Sen mukaan 1.7.2003 lähtien alla mainitut kriteerit täyttävät saapuvat ja lähtevät rajat ylittävät tilisiirrot on välitettävä EU:n jäsenmaiden kesken vastaavan kotimaan tilisiirron hinnalla.
Mitä maksuja asetus koskee?
Lähtevän tai saapuvan rajat ylittävän tilisiirron on täytettävä asetuksen määräämät edellytykset, jotta se välitetään vastaavan kotimaan maksun hinnalla:
* maksu on euromääräinen ja enintään 12.500 euroa (vuodesta 2006 lähtien 50.000 euroa) maksajan ja saajan tiedot on ilmoitettu
* maksetaan ja hyvitetään eurotililtä/lle (ei valuuttakauppaa)
* lähettäjän- sekä saajan pankki on EU:n alueella
* maksunsaajan tili on IBAN -muotoinen
* saajan pankki on SWIFT muodossa
* maksunaihe on ilmoitettu
* kuluperintänä on jaetut kulut (SHA)
* maksutyyppi on tavallinen maksumääräys
* toistaiseksi asetus ei koske pikamääräystä
Jos jokin yllämainituista kriteereistä ei täyty pankilla on oikeus periä asiakkaalta normaali ulkomaan maksun palvelupalkkio. Pankilla on myös oikeus periä lisäkuluja maksujen mahdollisista korjauksista asetuksen edellyttämään muotoon.
Asetus ei koske maksuja Euroopan unionin ulkopuolisiin maihin. Asetuksen ulkopuolelle jäävät myös kaikki ne maksut EU:n alueella, jotka eivät täytä yllämainittuja kriteereitä. Nämä maksut välitetään edelleen ulkomaan maksujen yleisten ehtojen ja hinnoittelun mukaan.
Hinnasto
Saapuvat EU-maksut henkilöasiakkaille on maksuton (tilillepano)
Lähtevät EU-maksut henkilöasiakkaille
EU-maksu Solo tunnuksilla maksuton (Solo-tunnukset)
EU-maksu välittömänä palveluna 2,52 euroa (tilisiirto)
EU-maksu välitettynä kolmen pankkipäivän sisällä 0,40 euroa (maksupalvelu)
Ulkomaan maksuliikenteessä ei erotella kanta- tai avainasiakkaita, vaan listahinnoittelu on kaikille sama.
Terveisin
Tuija Isaksson
1011 Hki-Hakaniemi
Siltasaarenkatu 12, 00020 NORDEA
Puh. 09 - 165 46822, Fax 09 - 163 90530
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
9. lokakuuta 2003 @ 14:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Tässä infoa EU-maksusta, jonka sain Nordealta sähköpostitse
Nuo samat tiedot löytyvät Nordean Helpeistä, mutta tuossa ne olivat mukavasti tiiviimmässä muodossa.
Pari pientä täsmennystä tuohon jos joku ensikertalainen yrittää täyttää Nordean maksulomaketta netissä.
* kuluperintänä on jaetut kulut (SHA)
Tarkoittaa että ruksaat kohdan
Maksan oman pankkini kulut
* maksutyyppi on tavallinen maksumääräys
Tämä on huolimattomasti selitetty koska Nordean lomakkeessa on 3 vaihtoehtoa:
EU-maksu
Maksumääräys
Pikamääräys
Ja tässä nimenomaan pitää valita EU-maksu eikä Maksumääräys.
Tuo Tuijan käyttämä sanamuoto on kyllä periaatteessa oikea, mutta kun lomakkeessa EU-maksun "tavallinen maksumääräys" kulkee nimellä EU-maksu, niin varmasti tässäkin joku raapii hetken päätään.
Tuo Nordean maksulomakkeen yksityiskohtainen ja korjattu täyttöohje löytyy edelliseltä sivulta.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2/50196
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. lokakuuta 2003 @ 15:00
|
jarzza
|
10. lokakuuta 2003 @ 12:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitä mieltä paikasta:
/www.itbutikken.dk
|
hiost
Member
|
10. lokakuuta 2003 @ 15:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Sitä mieltä etten tilais ku on nii perkeleen kallista.
|
Jarpo
|
10. lokakuuta 2003 @ 16:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Tanska on kasettimaksuviruksen saastuttama maa.
|
Trades
Junior Member
|
11. lokakuuta 2003 @ 17:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Sain nuo cdrohlinge24:Stä tilaamani levyt 75kpl ja 100dvd koteloa 7 +1 päivää, eli hain postista, koska en ollut päivällä ottamassa (no en tietenkään) vastaan lähetystä... tilaan sattuneesta syystä kyllä lisääkin kamaa näin ollen samasta paikasta...
|
jukkis2
|
17. lokakuuta 2003 @ 14:32 |
Linkki tähän viestiin
|
joo mä tilasin tuolta www.cdrohlinge24.de:stä sunnuntain ja maanantain välisenä yönä 50kpl dvd+rw levyä ja maksoin luottokortilla niin torstaina iltapäivänä DHL toi paketin suoraan kotiovelle eli kaikki toimi hyvin
|
mtk17
Newbie
|
17. lokakuuta 2003 @ 16:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: ... DHL toi paketin suoraan kotiovelle...
Oliko sielle cdrohlinge24:llä jossain mahdollisuus valita toimitustapa, kun näyttää että toisille tulee paketti kotiin asti ja esim. minulle tuli posti16 pakettina (paketissa oli leimat joiden mukaaan kuljetus saksan puolella meni dhl:llä ja Suomessa postissa)?
|
Rocky_B
Newbie
|
17. lokakuuta 2003 @ 18:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Minullekin tuli postipakettina, tosin voi olla että DHL ukkelit oli käyneet ovella koputtelemassa kun itse nukkua torsotin kello 12:00 asti. Veikkaisin, että jos asuinalueelta löytyy DHL:n toimisto niin tällöin DHL myös toimittaa paketin kotiovelle. http://www.dhl.fi/cont/index.html Ainakin täältä oulun alueelta löytyy DHL:n palvelupiste Pitääpä ensi viikolla hereillä aikasemmin ja katsoa tuleeko paketti ovelle asti.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. lokakuuta 2003 @ 18:38
|
jukkis2
|
19. lokakuuta 2003 @ 10:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Sikäli mikäli mä oon käsittäny oikein niin DHL käy ovella ja jos kukaan ei oo kotona niin sen jälkeen ne toimittaa paketin postiin josta se pitää hakee ite.
|
mtk17
Newbie
|
19. lokakuuta 2003 @ 12:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Sikäli mikäli mä oon käsittäny oikein niin DHL käy ovella ja jos kukaan ei oo kotona niin sen jälkeen ne toimittaa paketin postiin
Meillä ainakin oli postin ilmoituslappua edeltäneinä päivinä kokoajan joku kotona eikä ainakaan dhl:ää näkynyt.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. lokakuuta 2003 @ 12:18
|
Moderator
|
19. lokakuuta 2003 @ 12:30 |
Linkki tähän viestiin
|
kyllä se kotiovelle tuodaan...mullaki oli vapaapäivä ja aamulla 9.00 soitettiin ovikelloa ja lykättiin paketti kainaloon.
|
MrShavez
Member
|
20. lokakuuta 2003 @ 12:53 |
Linkki tähän viestiin
|
En tiedä vaikuttaako asuinpaikka tuohon. Itse asun Helsingin keskustassa, paketti tuli postiin. Jos asuu jossain susirajan takana niin kai se on DHL ainoa vaihtoehto, muuten saa asiakas ajaa 400km lähimpään postiin..=)
"KISS. Keep it simple, stupid"
|
jukkis2
|
20. lokakuuta 2003 @ 13:32 |
Linkki tähän viestiin
|
No jos hesan keskusta on väärä paikka asuu mä asun Itä-hesassa ja paketti tuli DHL:llä.
|
MrShavez
Member
|
20. lokakuuta 2003 @ 13:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin kuiin sanoin, susirajalla..
vitsi vitsinä=)
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
20. lokakuuta 2003 @ 14:48 |
Linkki tähän viestiin
|
paketti saapui ehjänä kotiovelle asti. ehti kulua itse tilauksen teosta ~12 päivää, tilauksen lähtemisestä ~5 päivää.
|
rivarti
Newbie
|
20. lokakuuta 2003 @ 17:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Ainakin Joensuussa paketti tuli kotiovelleni, niin eiköhän muuallakin päin Suomea.
|
Salimäki
Newbie
|
21. lokakuuta 2003 @ 10:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulle taas Posti toi paketin täällä Seinäjoella. Ja tilaukseeni kuuluva toinen paketti pitäisi vielä tulla...
|
Sleipner
Newbie
|
21. lokakuuta 2003 @ 13:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse olen myös järjestämässä täällä Seinäjoella yhteistilausta tuosta samasta liikkestä. Meitä ei ole tosin kuin ihan omalla kaveripiirillä vaan mukana. Muuten, tilasiko kukaan noita Princon DVD-R levyjä? Jos tilasi niin toimiiko? Itse ajattelin ottaa varman päälle ja tilata Verbatimejä.
|
MrShavez
Member
|
21. lokakuuta 2003 @ 13:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Kannattaa yrittää saada niitä MCC-koodisia Verbatimeja, ei CMC-koodilla varustettuja. MCC huomattavasti parempaa laatua, onpa noita CMC-levyjä joku verrannut jopa Princoon.
"KISS. Keep it simple, stupid"
|
Mainos
|
|
|
Sleipner
Newbie
|
21. lokakuuta 2003 @ 15:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Verbatim DVD-R 2x (Minus-R) - 25 Stk. Cakebox
Noita olis tarkoitus tilata. Mistä tiedän että kummalla merkinnällä ne on?
Sleipner
|