User Käyttäjä Salasana  

torstai 22.5.2025 / 01:47
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > digikamera ja valokuvaus -keskustelualue > kamera 100- 250 euron väliltä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kamera 100- 250 euron väliltä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
15. kesäkuuta 2007 @ 09:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toi eka linkki ei näy jostakin syystä toimivan ainakaan IE:llä. Sähköpostiosotteista sen verran, että ei kannta laittaa niitä foorumeihin näkyviin. Voi lähettää esim. yksityisviestinä halutulle henkilölle. Ellei halua lisää roskapostia ja muuta häiriköintiä..;-)

henkettu
Account closed as per user's own request
_
17. kesäkuuta 2007 @ 20:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Canon Powershot A710 ostettu06.06.2007 kello 12.46. Ny ollut 11 päivää käytössä ja todella tyytyväinen olen ollut.
Henzka
Newbie
_
24. kesäkuuta 2007 @ 18:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Canon Powershot A710IS on ollut joulusta asti. 7 Megapikseliä ovat taanneet laadukkaat kuvat. Olen ollut tyytyväinen kyseiseen
Canonin kameraan.
Sakarias
Suspended due to non-functional email address
_
25. kesäkuuta 2007 @ 19:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen ajatellut hommata digipokkarin matkalle kun ei vanhaa järkkäri enää jaksa kanniskella. Tuo Canon Powershot A710IS voisi olla ihan hyvä. Mutta onko silmälasien käyttäjälle optisesta etsimestä mitään iloa? Itse tuijottelisin mielelläni sen läpi. Miksei kukaan ole kehunut yhtään Panasonicin kameroita. Matkalla ja miksei mökilläkin musta vähän pidemmästä zoomista olisi iloa. On paljon tilanteita esim konsertit jolloin ei pääse kovin lähelle kuvaamaan.

Itse ostaisin mieluiten mustan kameran. En tykkää jos kamera heijastuu jostain ikkunasta ym kiiltävästä pinnasta. En käsitä miksi kameroissa on niin paljon kiiltäviä osia. Matkakäytössä olisi tietysti hyvä. Jos voi käyttää tavallisia AA-akkuja ja pattereita, joita saa melkein joka kaupasta. Onko tästä kellään kokemuksia Panasonic Lumix DMC-LZ7.Canon Power Shot G7 tai joku vanhempi malli voisi olla kiva.
Member

4 tuotearviota
_
25. kesäkuuta 2007 @ 20:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sakarias:
Mutta onko silmälasien käyttäjälle optisesta etsimestä mitään iloa? Itse tuijottelisin mielelläni sen läpi.
Millaisten silmälasien käyttäjälle?
joouni
Suspended due to non-functional email address
_
26. kesäkuuta 2007 @ 01:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sakarias:
Olen ajatellut hommata digipokkarin matkalle kun ei vanhaa järkkäri enää jaksa kanniskella. Tuo Canon Powershot A710IS voisi olla ihan hyvä. Mutta onko silmälasien käyttäjälle optisesta etsimestä mitään iloa? Itse tuijottelisin mielelläni sen läpi. Miksei kukaan ole kehunut yhtään Panasonicin kameroita. Matkalla ja miksei mökilläkin musta vähän pidemmästä zoomista olisi iloa. On paljon tilanteita esim konsertit jolloin ei pääse kovin lähelle kuvaamaan.

Itse ostaisin mieluiten mustan kameran. En tykkää jos kamera heijastuu jostain ikkunasta ym kiiltävästä pinnasta. En käsitä miksi kameroissa on niin paljon kiiltäviä osia. Matkakäytössä olisi tietysti hyvä. Jos voi käyttää tavallisia AA-akkuja ja pattereita, joita saa melkein joka kaupasta. Onko tästä kellään kokemuksia Panasonic Lumix DMC-LZ7.Canon Power Shot G7 tai joku vanhempi malli voisi olla kiva.
Tuosta optisesta etsimestä ja silmälaseista ei kyllä ole mitään kokemusta. Mutta jos matkakameraa haluat ja pitkän zoomin niin laittaisin vakavaan harkintaan juuri Panasonicin TZ3 (tai TZ2) kameran....Hyvä optiikka ja ok kuvanlaatu, kehuttu kuvanvakaus, 10X optinen zoomi, iso 3" näyttö, laajakuva ja suhteellisen pieni kooltaan. LZ7:sta ei ole erityisemmin mitään tietoa, mutta tuohon TZ mallin tuli tutustuttua kun olin ostamassa kameraa, tosin ikävä kyllä meni aika reilusti omien hintarajojen yli. Ricoh Caplio R6 voisi olla toinen vaihtoehto. Kummatkin kyllä toimii Lithium-Ion akuilla, tosin ainakin minulle se on ennemminkin + kuin -.

Jos koko ei ole suuri este niin esim: Fuji S5700, Canon S3 IS, Fuji S6500fd, Panasonic DMC-FZ8 ovat myös harkitsemisen arvoisia.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. kesäkuuta 2007 @ 09:30

Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
26. kesäkuuta 2007 @ 19:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos vielä alkuperäiseen topiciin haetaan vastausta, niin suosittelen Olympuksen µ760 -mallia (tai jotain aikaisempaa jos jostain löytyy). Olympuksen kameroissa hyvät värit ja kuva terävää, olen nähnyt useita 3mpix vanhemmalla olympuksen pokkarilla otettuja a4-kokoisia kuvia, ja ovat todella teräviä ja hyviä väreiltään. Näissä olympuksen pokkareissa on se bonus, että perusmallitkin on säänkestäviä, eli ei haittaa pikku roiskeet. Ja jos mennään hintaluokkaa ylemmäs, löytyy veden-, pakkasen-, pudotuksen- ja puristuksen kestäviä malleja. Eli valitset mallin kuin mallin, niin kamera kestää vaikka olisit sammunut nurmikolle sateeseen.

Fujilta löytyy kanssa hyviä malleja, kuvissa on vähän kohinaa isommillakin herkkyyksillä, ja kuvat pysyvät terävinä.

Canonilla sitten on taas se etu, että he tekevät optiikkansa, prossunsa ja sähkönsä itse. Tämä takaa sen, että osat toimivat hyvin keskenään, joka näkyy hyvänä kuvanlaatuna. Esim. Panasonic tekee sähkönsä itse, optiikka tulee leicalta. Sony tekee sähkönsä itse, optiikka tulee zeissilta. Nikon tekee kyllä itse kaikki, mutta noissa Nikonin pokkareissa ei ole juuri kehuttavaa. Järkkäripuolella Nikon onkin sitten huippuluokkaa.

Menipä tämäkin postaus offtopiciksi, mutta minkäs voi.

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > digikamera ja valokuvaus -keskustelualue > kamera 100- 250 euron väliltä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy