Nat / Vaikutus dc++ toimintaan
|
|
ettane
Member
1 tuotearvio
|
18. toukokuuta 2007 @ 08:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli tämä kohta : Yritä aluksi aktiivitilaa (Active mode) ilman Force IP -numeroa, suositeltavat portit ovat 2412, 1412 ja 412. Yritä sitten etsiä tiedostoja hakusanalla . (pelkkä piste). Jos hakutuloksia tulee, ovat asetukset kunnossa.
Seuraavaksi ota selville ulkoinen IP-numerosi ja laita se Force IP -numeroksi.
Eli kannattaako mun ensin koittaa laittaa noita asetuksia dc:hen ja olla koskematta modeemiin? Vai tehdä samalla suoraan myös ne modeemi asetukset?? Laitanko mä noi kaikki portit sinne dc asetuksiin vai vain jonkun niistä?
- On se vaan surkeaa kun ei tajua näistä jutuista juurikaan mitään -
|
alex2209
Junior Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 10:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
[quote]Onko merkitystä tekeekö nuo muutokset kun on langattomassa yhteydessä vai pitäiskö kone olla verkkopiuhalla kiinni?
Lainaus:
Ei pitäisi olla merkitystä. Samalla tavalla pääset sinne modeemin asetuksiin wlanilla kuin verkkokaapelillakin.
Väärin,verkkopiuha pitää olla kiinni jotta voi tehdä muutoksia jotka myös tallentuvat pönttöön....
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2007 @ 10:13
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
18. toukokuuta 2007 @ 10:18 |
Linkki tähän viestiin
|
En mene nyt ihan takuuseen mutta jos sulla tosiaan se modeemin palomuuri on poissa päältä niin riittänee jo pelkkä softapalomuurin konfikurointi.
Porteilla ei käytännössä ole väliä, kannattanee vain valita sellainen joka ei ole jo jonkin muun windowsin ohjelman käytössä. Itsehän conffasin juurikin tuon portin 40500 koska se nyt ei varmasti ole minkään softan käytössä. Kuten kuvasta huomaat niin sekä UDP että TCP porttina on 40500 ja koska minulla on palomuuri päällä (mitä suosittelen kyllä lämpimästi sinullekin ainakin sen jälkeen kun olet selvittänyt tuon oman dc:si aktiivitilan edellytykset) olen avannut samaisen portin modeemissa BOTH(TCP&UDP) asetuksella jotta DC:n liikenne pääsee sujuvasti läpi.
http://img249.imageshack.us/img249/61/modeemyz3.jpg
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
18. toukokuuta 2007 @ 10:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Väärin,verkkopiuha pitää olla kiinni jotta voi tehdä muutoksia jotka myös tallentuvat pönttöön....
Milläs perusteilla väität noin? Hyvin olen saanut asetukset tallennettua modeemille myös langattomasti.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2007 @ 10:21
|
alex2209
Junior Member
|
18. toukokuuta 2007 @ 10:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Milläs perusteilla väität noin? Hyvin olen saanut asetukset tallennettua modeemille myös langattomasti.
Perusteena oma kokemus...
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
18. toukokuuta 2007 @ 10:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Perusteena oma kokemus...
No niin, elikkä sovittanpa sitten kompromissiratkaisuna että se joko toimii tai ei toimi koska itselläni homma pelaa sujuvasti myös langattoman yhteyden kautta.
|
ettane
Member
1 tuotearvio
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli löytyykö mullakin toi portti 40500?? Vai mistä tiedän mikä portti sinne kannattaa syöttää? Riittääköhän Nortonin palomuurissa että sallii dc:n toimia vai pitäiskö sieltäkin aukoa jotain portteja? Kannattaa varmaan ensin koittaa koskematta modeemiin ja ellei toimi niin sitten käydä sen kimppuun??
|
ettane
Member
1 tuotearvio
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin ja sitten vielä mihin kohtaan laitan dc:n asetuksissa raksin kun mulla ei toistaiseksi ole se modeemin p-muuri päällä. Laitanko silti samaan kohtaan kuin sulla on? Vai?
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
18. toukokuuta 2007 @ 11:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Tee tuon nortonin kohdalla kuten tuolla tänään aamulla antamani finx:n ohjeessa neuvotaan tuon nortonin konfikuroinnista. Se konfikurointiohje lukee suoraan tuossa aktiivi vai passiivi -kohdassa. Portiksi voit laittaa vaikkapa tuon 40500 sekä UDP:lle että TCP:lle, kunhan siinä tapauksessa huolehdit että ne samat portit on myös siinä DC:n asetuksessa ihan niin kuin tässäkin kuvassa:
http://img249.imageshack.us/img249/61/modeemyz3.jpg
Kun tuon olet laittanut kuntoon niin voit kokeilla taas sitä aktiivihommaa. DC kannattaa sammuttaa ja käynnistää uudelleen asetusten muuttamisen jälkeen.
Edit: Se raksi samaan kohtaan kuin minulla.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2007 @ 11:37
|
ettane
Member
1 tuotearvio
|
18. toukokuuta 2007 @ 13:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli mun Norton on aivan erilainen kuin nuo annetut ohjeet. Mun nortonissa on seuraavanlaiset estot päällä. Ja näitä sääntöjä voi viedä ylös ja alas. Eli varmaan olen oikeassa paikassa. Mutta mitä näistä muutan?? Vaikuttaako muutokset mahdollisesti johonkin muuhun?? Tässä nämä:
- Oletuksena saapuva netbios
ESTÄ,suunta saapuva, tietokone: mikä tahansa, liikenne: tietty: Protokolla UDP
- Oletuksena saapuva netbios nimi
ESTÄ, muuten sama loppulitania kuin ed.
- Estä windows tiedoston yht.käyttö
ESTÄ, suunta saapuva, samat kuin ed paitsi protokollat: TCP ja UDP
-Oletuksena Microsoft windows 2000 smb-esto
ESTÄ, samat kuin ed, protokollat TCP ja UDP
-Oletuksena EPMAP esto
ESTÄ, samat kuin ed.
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
18. toukokuuta 2007 @ 13:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Noista en ole oikein varma pitäisikö noille tehdä mitään. Sieltä kyllä luulisi löytyvän se porttien avausmahdollisuus erikseenkin jonkin valikon alta. Testaa kuitenkin ilman sitä nortonin palomuurin päälläoloa ensin, että toimiiko aktiivilla. Jos Nortoni päällä ei toimi ja ilman nortonia toimii niin sitten voisi olettaa että siellä nortonin asetuksessa on se ongelma. Kokeile näin ja kerro miten kävi.
|
ettane
Member
1 tuotearvio
|
18. toukokuuta 2007 @ 15:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo, hyvä pointti testata ilman tota palomuuria. Tulos: palomuuri pois päältä ja asetukset dc:ssä täsmälleen samanlailla kuin sulla, modeemiin ei koskettu, ei toimi. Eli Norton tuskin on tässä esteenä. Sitten olis varmaan se vaihe kun pitäis käydä ton modeemin kimppuun?
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
18. toukokuuta 2007 @ 15:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep. Tuo tämän threadin alussa postaamani opas kyllä kertoo aika pitkälti tuon homman jujun ja sillä sen pitäisi itse asiassa toimia. Kokeilet vain rauhassa noita asetuksia, muistat tallettaa uudet asetukset ja käynnistää tarvittaessa softaa ja modeemia uudestaan niin kyllä luulisi alkavan toimimaan.
Mulla tosiaan käytössä tuo EA510 v3 ja ne aiemmin kuvassa näyttämäni asetukset ovat kaikki muutokset mitä minun on täytynyt tuon aktiiviksi saannin eteen tehdä.
|
ettane
Member
1 tuotearvio
|
18. toukokuuta 2007 @ 15:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Löysin myös nortonista sen kohdan jossa voi sallia jonkun tietyn portin avaamisen. Mutta se tarvinnee ehkä avata ellei ala toimimaan modeemi asetusten muuttamisella. Kai mun tarvii alkaa koittaan laittaa niitä. Hitto kun sekin
valikko on ihan eri näkönen kuin siinä oppaassa.
|
ettane
Member
1 tuotearvio
|
18. toukokuuta 2007 @ 15:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Ok. En ole tainnu mainita mutta tää mun on myös juuri tuo v3 versio. Ei muuta kun modeemin kimppuun!!
|
ettane
Member
1 tuotearvio
|
18. toukokuuta 2007 @ 16:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Tsekkaapa tota valikkoa.
http://192.168.0.254/index.htm
Muutama kysymys jälleen.
- Mitä kohtaan arvo? ( 1 ? )
- Muutetaanko jotain muuta?
- Sisäverkon ip molempiin ruutuihin?
- Kohteen ip tyhjäksi?
- Sovellusten portit? Mitä laitetaan ja laitetaanko kumpaankin ruutuun??
-Kohteen portit? Mitä laitetaan ja laitetaanko kumpaankin ruutuun?
Mä teen nyt langattomasti tän, jos se sulla on toiminu niin kaipa mullakin...=)
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
18. toukokuuta 2007 @ 16:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos olit kuvaa lähettämässä omasta modeemivalikostasi niin lue tuo ja tee ohjeen mukaan.
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/220880
Mutta muutoin, jos palataan nyt taasen tähän kuvaan, jonka omista modeemivalikoistani otin ja tähän threadiin postasin niin
mitä sinun nyt tarvitsee tässä noista huomioida tuossa kuvassa on tuo arvo 2. Muuta et tarvitse sen dc:n aktiiviseksilaittoon.
Arvo 2 noilla säädöillä. Ainoa asia minkä tuossa arvo 2 rivillä joudut todennäköisesti muuttamaan on tuo sisäverkon IP, joka minulla on (192.168.0.101) tuossa kuvassa ja tuon oman sisäverkon ip:si saat selville siellä threadin alkupään oppaassakin jo mainitulla komentorivillä suoritettavalla ipconfig komennolla.
Eli tiivistettynä:
Kuvan arvo 2:n mukaiset asetukset teet lukuunottamatta ip:tä jonka selvität komentorivin komennolla. Sitten tuonne DC:lle se sama portti kuin tuossa modeemin arvo2 -kohdassa (40500) sekä UDP että TCP kohtiin. Naksu firewall with manual port forwarding -kohtaan ja external/WAN IP kohtaan ulkoinen IP:si, jonka löydät omassa modeemissasi sieltä asetustiedot -kohdasta Ulkoverkko (WAN) alta kohdasta IP-osoite.
Muista tallettaa asetukset varmasti sen modeemin ja dc:n muistiin (käynnistä vaikka molemmat uudestaan ja tarkista että asetukset on senkin jälkeen siellä ettei jää epäselväksi)
No niin ja nyt hieman oma-aloitteisuutta. Niitä laitteita ei voi rikkoa asetuksia muuttelemalla ja jos tulee ylitsepääsemättömiä vaikeuksia niin reset -nappi löytyy sieltä modeemista. =)
PS: Voit postata sen kuvan tuon tämän viestin alussa antamani oppaan ohjeilla, mutta tummenna vaikka paintilla se External/Ulkoinen IP jos näkyy kuvassa.
|
ettane
Member
1 tuotearvio
|
18. toukokuuta 2007 @ 17:31 |
Linkki tähän viestiin
|
En saanut kuvaa tulemaan. Moni noista äsken antamistasi neuvoista olikin
jo selviä. Ongelma on lähinnä se että miten nuo asetukset syötetään tuonne modeemin valikkoon. Siitä valikosta koitin laittaa kuvaa sulle. No tarvii koittaa tuumia. Edellisessä viestissäni oli niitä kysymyksiä liittyen juuri tähän syöttö ongelmaan, eli mikä tulee mihinkin kohtaan ja mikä jää tyhjäksi ym. Koitan säätää...
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
18. toukokuuta 2007 @ 17:36 |
Linkki tähän viestiin
|
katso vaan sitä kuvaa niin kyllä sen pitäis siitä selvitä. Lopuksi vaan tallennat sieltä oikean alakulman tallenna asetukset muistiin napilla, jonka jälkeen pitäisi aueta vielä uusi ikkuna jossa vielä kerran painat sitä tallenna nappia. Muistissahan nämä asetukset on viimeistään silloin kun katkaiset modeemista virran ja laitat takaisin päälle ja ne asetukset mitkä laitoit ovat edelleen siellä ohjelmallinen palvelin valikossa.
|
ettane
Member
1 tuotearvio
|
18. toukokuuta 2007 @ 17:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Ongelma oli se että olin koko ajan väärässä valikko kohdassa modeemissa.
Nyt näyttää selkeältä kun pääsin oikeaan paikkaan. Jätetäänkö sisäverkon portti tyhjäksi??
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
18. toukokuuta 2007 @ 17:51 |
Linkki tähän viestiin
|
kuvan mukaan. Kyllä jätetään =)
Edit: palailen huomenna
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. toukokuuta 2007 @ 18:14
|
ettane
Member
1 tuotearvio
|
18. toukokuuta 2007 @ 18:17 |
Linkki tähän viestiin
|
On tää kyllä yhtä tuskaa. En saa modeemia tallentamaan asetuksia millään. En langattomana enkä varkkopiuhalla. Mulla lukee asetustiedot kohdassa ulkoverkko ipwan kohdassa 1483 bridged ip llc. Etkös sanonut vaan ettei saa olla sillatussa tilassa? Meinaako toi sitä? Asetukset ei näy tallennettuna ennen uudelleenkäynnistystä, ja kun koittaa uudelleenkäynnistää niin katkaisee nettiyhteyden jolloin koko homma jää kesken.
|
ettane
Member
1 tuotearvio
|
18. toukokuuta 2007 @ 18:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Sain tallennettua, ja arvaa mitä?? En tiedä kuinka voin sua tarpeeksi kiittää mutta SE TOIMII!!
Tässä näkee yhden asian, kun ei ole koskaan moista tehnyt niin hyvin yksinkertaisesta asiasta saa pienillä virheillä helkutin monimutkaisen. Olin tosi lähellä alkaa jo passiivi käyttäjäksi, mutta onneksi en luovuttanut koska koko systeemin onnistuminen oli koko ajan vain kahdesta virheestä kiinni. Nekin olisivat selvinneet heittämällä jos olisin saanut laitettua sulle niitä kuvia modeemi valikoista. Palataan astialle vaikka vielä huomenna.
Topi
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
19. toukokuuta 2007 @ 06:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Mulla lukee asetustiedot kohdassa ulkoverkko ipwan kohdassa 1483 bridged ip llc. Etkös sanonut vaan ettei saa olla sillatussa tilassa?
Niinhän siellä lukee minullakin, mutta kun siitä sen vasemmalta puolelta IPwan kohdasta painaa niin se ilmoittaa asetukseksi RFC1483 Reititetty.
Lainaus: Sain tallennettua, ja arvaa mitä?? En tiedä kuinka voin sua tarpeeksi kiittää mutta SE TOIMII!!
Erinomaista. Nyt on päästy sentään siihen pisteeseen mihin pyrittiin. Toivottavasti homma toimii vielä tänäänkin ok. Sen palomuurinkin pitäisi kyllä tarkemmin ajatellen olla oletuksena päällä siellä(asetukset -> palomuuri -> estä pääsy internetistä raksi "päälle" -kohdassa.), jos et ole laitteen hankinnan jälkeen tehnyt mitään erikoisempia muutoksia sinne.
|
Mainos
|
|
|
ettane
Member
1 tuotearvio
|
19. toukokuuta 2007 @ 07:51 |
Linkki tähän viestiin
|
En ole tehnyt mitään muutoksia. Vaikea tehdäkin kun ei koko boksista tajua tuon taivaallista... =) Mulla luki vaan käyttöohjeessa että palomuuri oletuksena pois päältä ja nat oletuksena päällä. Kyllä lähellä oli etten shamppanja pulloa avannut kun se alkoi pelittään. ja hyvin toimii edelleen. Haku tulokset on parempia kuin koskaan ennen.
Yks mitä en vaan tajua on se että se ei enää hae automaattisesti vaihtoehtoisia lähteitä, vaikka raksi on siinä kohdassa. Passivina se nimittäin haki niitä?!
Kyllä toi modeemi tais vähän vetää hernettä nenään n. kymmenestä buuttauksesta illalla, aamulla ei netti toiminu lainkaan. Mutta nyppäsin virrat pois vähäks aikaa niin alkoi taas toimimaan.
|