Nat / Vaikutus dc++ toimintaan
|
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
19. toukokuuta 2007 @ 08:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Ok. Ei se minullakaan löydä jostain syystä niitä vaihtoehtoisia mutta pääasia että aktiivina pelaa.
Jos tosiaan joskus tapahtuukin ettei toimi aktiivina niin tee seuraavaa:
tarkista onko sisäinen IP-numerosi muuttunut seuraavasti:
vas. alakulman ex. käynnistä valikko -> kaikki ohjelmat -> apuohjelmat -> komentorivi ->kirjoita komentoriville: ipconfig --> tarkista, mikä on dc-koneesi nykyinen sisäinen ip (muotoa 192.168.0.???).
Tämän jälkeen vertaa ip-osoitteen päätettä modeemin virtual server/ohjelmallinen palvelin ja muuta sieltä se Sisäverkon IP -osoite kohdan osoitteen pääte (192.168.0.???) samaksi kuin minkä sait tuolla komentorivin ipconfig komennolla. Jonka jälkeen tallennat asetukset.
Joskus nuo sisäiset IP:t saattavat sekoittua (esimerkiksi dc-koneen alkuperäinen ip oli 192.168.0.100 ja muuttui 192.168.0.101:ksi, jolloin modeemin asetukset eivät täsmääkään enää sille dc-koneelle ja dc ei toimi siitä syystä aktiivina. Tuolla tavalla kuin neuvoin tuossa yllä niin saanet homman taas toimimaan.
Palaillaan asiaan jos jotain häikkää on, mutta tuo toimenpide ratkaissee suurimman osan silloin tällöin ilmenevistä dc-ongelmista.
|
ettane
Member
1 tuotearvio
|
20. toukokuuta 2007 @ 06:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Ok. Ja kiitos vielä.
- On se vaan surkeaa kun ei tajua näistä jutuista juurikaan mitään -
|
Koskinen1
Junior Member
1 tuotearvio
|
26. toukokuuta 2007 @ 12:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Omasta mielestäni kannattaa laittaa siltaavaan tilaan se reititin. Itelläni ei toiminut kun oli NAT päällä vaikka yritin porttienohjausta ja kaikkea muuta mahtavaa.
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
26. toukokuuta 2007 @ 16:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Ihan omista kokemuksistahan se riippuu. Saatiinhan tässäkin homma pelaamaan NATilla normaalisti, kyse oli vain lähinnä oikeiden asetusten löytämisestä. Toisekseen useat oppaat täällä AD:lläkin neuvovat nimenomaan NATia käyttäville nuo porttiohjaukset ynnä muut.
Millä modeemilla et saanut hommaa toimimaan natilla?
|
ettane
Member
1 tuotearvio
|
27. toukokuuta 2007 @ 05:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Oli muuten hemmetin trpeellinen toi viimenen neuvo, se on muuttanut sen ip:n loppupäätteen jo 2 kertaa juuri tuoksi 101 päätteeksi. Homman olen saanut kuitenkin toimimaan ihan normaalisti. En tiedä vaan mikä mätttää mutta modeemi uudelleenkäynnistettäessä ei tallenna asetuksia, kauhea tappelu joka kerta. Saa uudelleenkäynnistellä aina pirun monta kertaa.
|
ettane
Member
1 tuotearvio
|
27. toukokuuta 2007 @ 05:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Tekee vaan minkä tahansa modeemin asetuksen v:mäiseksi, kun tietää jo valmiiksi tän uudelleenkäynnistys shown mikä odottaa...
|
Threat
Senior Member
2 tuotearviota
|
27. toukokuuta 2007 @ 06:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse olen tuon tallennushomman hoitanut seuraavasti:
1. painan siitä ohjelmallinen palvelin kohdassa alimpana näkyvää, harmaalla pohjalla olevaa "tallenna" nappia ensin.
2. Sen jälkeen vielä sitä samalla sivulla oikealla alhaalla olevaa, sinisellä pohjalla lukevaa "tallenna asetukset muistiin" -nappia.
3. Tämän jälkeen pitäisi avautua kokonaan uusi ikkuna, jossa lukee ensin isolla fontilla:
TALLENNA ASETUKSET MUISTIIN
ja sitten pienellä tallennetaan asetuksia.
4. Tässä kohti olen vielä painanut tuon "tallennetaan asetuksia" -alla lukevaa tallenna -nappia, jonka jälkeen pian palomuuri ohjaa Asetustiedot -valikkoon ja homman pitäisi olla selvä. Edes mitään uudelleenkäynnistystä en ole tämän jälkeen tehnyt vaan asetukset ovat tulleet voimaan heti.
Tuli vielä mieleen että olen päivittänyt kerran tämän modeemini bioksen. Jos et tuossa antamallani ohjeella kuitenkaan saa hommaa toimimaan niin kyse voi olla ihan pelkästä ohjelmistoviasta. Annan sinulle tuohon linkin biospäivityksen hakemista varten. Asennusohjeet löytyy sieltä sivulta kun seuraat ohjeita.
http://www.telewell.fi/tw_ea510/tw_ea510_paivitys.htm
Tietysti kaikki toimenpiteet sitten omalla vastuulla, mutta kun ohjeita seuraa niin ei pitäisi olla mitään ongelmia.
|
Koskinen1
Junior Member
1 tuotearvio
|
29. toukokuuta 2007 @ 04:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Threat: Ihan omista kokemuksistahan se riippuu. Saatiinhan tässäkin homma pelaamaan NATilla normaalisti, kyse oli vain lähinnä oikeiden asetusten löytämisestä. Toisekseen useat oppaat täällä AD:lläkin neuvovat nimenomaan NATia käyttäville nuo porttiohjaukset ynnä muut.
Millä modeemilla et saanut hommaa toimimaan natilla?
Reititin on Buffalo AirStation WHR-G54S. Tein kyllä sillon aikoinani kaiken, että toimisi kunnolla mutta ei se silti lähtenyt toimimaan. No mutta ei kai sillä ole väliä mitä tekee, kunhan vaan laitonta tavaraa saa ladattua... ;)
|
Mainos
|
|
|
sleppu
Member
|
10. kesäkuuta 2007 @ 09:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on A-link roadrunner 40B ja mulla on dc:ssä vikana just toi NAT juttu.. pääsen kyllä säätämään tota modeemia, mutta kun mulla on kaks modeemia, toinen on tähän koneeseen toinen on langattomalla kannettavaan.. ja pääsen muokkaamaa sitä langatonta modeemia, mutta miten pääsisisin sitä tähän koneeseen yhdistettyä modeemia säätämään..?
Acer Aspire 5738Z | Pentium dual-core CPU 2GHz | 4G RAM | Windows Vista Home Premium | PS3
|