Tykin ja valkokankaan osto. Apuja vailla.
|
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
27. heinäkuuta 2007 @ 18:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.
Bertrand Russell
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. heinäkuuta 2007 @ 18:16
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
27. heinäkuuta 2007 @ 20:03 |
Linkki tähän viestiin
|
hyi sinua olet imuttanut leffan
hyvä kuva noista laiteista
ite laitaisin ton jakorasian valkoiseen lootaan tai tekisin puusta niin se häviäis taustaan ja johdoille lista kourua jota jo joissakin oli
kuva omasta valkokangaasta
mitkä kaijuttimet sulla on malli näyttää tutulta mut toi sun subbari on pieni (18" teufel) pitää olla
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
28. heinäkuuta 2007 @ 17:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Audio Pro Image 44 sivussa ja Black Vector V2 keskellä jalkoina simexin mallistosta olevat, ja subbari on 10" B1.36...kauhistuttaa jo ajatuskin isommasta subista. :D
ps. linkkisi ei toimi ainakaan minulla..? ja tuo screenshottihan on tietysti trailerista..
Maailmassa on vikana se, että tyhmät ihmiset ovat niin varmoja kaikesta - ja älykkäät niin epävarmoja.
Bertrand Russell
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. heinäkuuta 2007 @ 17:25
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
28. heinäkuuta 2007 @ 20:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. heinäkuuta 2007 @ 02:10
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
1. elokuuta 2007 @ 12:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Suurempi subwoofer ei pelota koon puolesta jos sellaista pääsee jossain kuulemaan.
10" auttamatta liian pieni :P
Tehomylly.
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
1. elokuuta 2007 @ 14:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PeteTK: Suurempi subwoofer ei pelota koon puolesta jos sellaista pääsee jossain kuulemaan.
10" auttamatta liian pieni :P
Itsellä kerrostalo kämpässä 10" ja riittää enemmän kuin helposti. Ei ole tarvetta kaataa naapurin kristalli laseja.
Omakotitalossa isossa huoneessa voisi miettiä sitten jo isompaakin mutta varsinkin musiikin kuuntelussa tuo 10" on loistava.
Subina siis BK electronicsin XLS 200.
Olen myös kuunnellut 15" elementtejä joilla hiukset heiluu kun basso jymisee mutta ei tuu ikävä. 18" elementtiä en edes suostuisi ottamaan. En halua mitään isoa ja hidasta kalvoa. Basson pitää olla napakka :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. elokuuta 2007 @ 14:21
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
1. elokuuta 2007 @ 15:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Olen myös kuunnellut 15" elementtejä joilla hiukset heiluu kun basso jymisee mutta ei tuu ikävä. 18" elementtiä en edes suostuisi ottamaan. En halua mitään isoa ja hidasta kalvoa. Basson pitää olla napakka :)
on niitä myös hyviä 18" elementtejä
ite olen omaani tyytyväinen Teufel 18" kyllä se äänenpaine saa huosun lahkeet vipattamaan mut on nopea ja napaaka myös
oneks mun naapuri ei omista kristallia
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
1. elokuuta 2007 @ 16:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Itsellä kerrostalo kämpässä 10" ja riittää enemmän kuin helposti. Ei ole tarvetta kaataa naapurin kristalli laseja.
Omakotitalossa isossa huoneessa voisi miettiä sitten jo isompaakin mutta varsinkin musiikin kuuntelussa tuo 10" on loistava.
Subina siis BK electronicsin XLS 200.
Olen myös kuunnellut 15" elementtejä joilla hiukset heiluu kun basso jymisee mutta ei tuu ikävä. 18" elementtiä en edes suostuisi ottamaan. En halua mitään isoa ja hidasta kalvoa. Basson pitää olla napakka :)
Ei ole minullakaan tarvetta naapuria kiusata, äänenpainetta irtoaa 15" elementistä suljetussa kotelossa ihan mukavasti eikä sitä aivan äärirajoilla joudu ajamaan.
Omakotitaloon laittaisin 2-4x 15"+ suosiolla.
Elementin kartion koolla ei ole periaatteessa mitään tekemistä basson tarkkuuden kanssa.
Asian ratkaisee elementin moottorin voima suhteessa kartion massaan, toki kartion jäykkyys, vahvistin, kotelo ja huone myös vaikuttavat.
Mene kuuntelemaan esim. Velodynen DD-18 subwooferia ja kerro onko sen toisto löysä.
Tehomylly.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. elokuuta 2007 @ 16:58
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
1. elokuuta 2007 @ 19:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: on niitä myös hyviä 18" elementtejä
ite olen omaani tyytyväinen Teufel 18" kyllä se äänenpaine saa huosun lahkeet vipattamaan mut on nopea ja napaaka myös
Lainaus: Elementin kartion koolla ei ole periaatteessa mitään tekemistä basson tarkkuuden kanssa.
Asian ratkaisee elementin moottorin voima suhteessa kartion massaan, toki kartion jäykkyys, vahvistin, kotelo ja huone myös vaikuttavat.
Mene kuuntelemaan esim. Velodynen DD-18 subwooferia ja kerro onko sen toisto löysä.
Voihan se mennä näinkin, ehkä tietoni on sitten vanhentunut.
Lainaus: Ei ole minullakaan tarvetta naapuria kiusata, äänenpainetta irtoaa 15" elementistä suljetussa kotelossa ihan mukavasti eikä sitä aivan äärirajoilla joudu ajamaan.
Omakotitaloon laittaisin 2-4x 15"+ suosiolla.
Mielipide kysymyksiä lähinnä. Itse en näe mitään järkeä monen 15" elementin viritelmissä. Elämäni ei siitä parane jos leffan aikaan pullo tippuu pöydältä.
Ja koska arvostan musiikin kuunteluakin niin saisin pistää aika paljon enemmän tuohta että saisin saman äänenlaadun suuremmalla kotelolla ja isommalla elementillä. Testeissä tuo 10" elementti on osoittautunut musiikilla melkoisen hyväksi voittaen huomattavasti kalliimpiakin virityksiä :)
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
1. elokuuta 2007 @ 20:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä tuo 10":kin saa Karhu-pullon pöydällä liikkumaan, mutta en todellakaan kaipaa enempää äänenpainetta 17 m2 kerrostalohuoneeseen. Aloin tuossa juuri toisaalta miettimään toisen subin tuomaa stereovaikutelmaa...minkälainen mahtaisi olla, kun ei ole kokemuksia?
Bertrand Russell
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
2. elokuuta 2007 @ 12:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Mielipide kysymyksiä lähinnä. Itse en näe mitään järkeä monen 15" elementin viritelmissä. Elämäni ei siitä parane jos leffan aikaan pullo tippuu pöydältä.
Ja koska arvostan musiikin kuunteluakin niin saisin pistää aika paljon enemmän tuohta että saisin saman äänenlaadun suuremmalla kotelolla ja isommalla elementillä. Testeissä tuo 10" elementti on osoittautunut musiikilla melkoisen hyväksi voittaen huomattavasti kalliimpiakin virityksiä :)
Kyllä leffoissa on eri tunnelma jos räjähdykset myös tuntee kehossa, muutenkin matalilla taajuuksilla kuulokynnys on aika suuri.
Kyllä minullakin on äänenlaatu #1, siksi olen laittanut elementin suljettuun koteloon, -6db infra-äänien alueella.
Musiikilla tuo Xls riittänee, elokuvilla 10" kartio ei vaan kykene liikuttamaan tarpeeksi ilmaa, Xls 10" +-12.5mm vs 15" ja +-25mm.
Muutenkin on parempi olla ajamatta elementtiä aivan äärirajoilla jolloin särö on pienempi.
Referenssitasolla Lfe-kanavan taso (minkä subwoofer useimmiten toistaa) on 115db ja muiden kanavien 105db :P
Tehomylly.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. elokuuta 2007 @ 12:21
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
2. elokuuta 2007 @ 12:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PeteTK:
Kyllä leffoissa on eri tunnelma jos räjähdykset myös tuntee kehossa, muutenkin matalilla taajuuksilla kuulokynnys on aika suuri.
Kyllä minullakin on äänenlaatu #1, siksi olen laittanut elementin suljettuun koteloon, -6db infra-äänien alueella.
Musiikilla tuo Xls riittänee, elokuvilla 10" kartio ei vaan kykene liikuttamaan tarpeeksi ilmaa, Xls 10" +-12.5mm vs 15" ja +-25mm.
Muutenkin on parempi olla ajamatta elementtiä aivan äärirajoilla jolloin särö on pienempi.
Referenssitasolla Lfe-kanavan taso (minkä subwoofer useimmiten toistaa) on 115db ja muiden kanavien 105db :P
Tiedän miltä tuntuu voimakkaat ja matalat bassot mutta siltikin olen 100% tyytyväinen omaani vaikka se edelleenkin on "vain" 10". Se riittää minulle ihan hyvin ja ainakaan minulla ei edelleenkään ole tarvetta saada koko kerrostaloa kuulemaan kun katson elokuvaa. Eikä minulla ole tarvetta ajaa elementtiä äärirajoilla...
Minun elämä ei pyöri pelkän basson ympärillä...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. elokuuta 2007 @ 12:29
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
2. elokuuta 2007 @ 13:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuuntelet siis elokuvat aina todella hiljaa, tai Lfe-kanava on säädetty todella hiljaiseksi?
87db@20hz 30%+ säröllä ei kyllä hirveästi ole, ellen taulukkoa ihan väärin katsonut.
Kuulokynnys taitaa olla 80db paikkeilla @20hz.
Tehomylly.
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
2. elokuuta 2007 @ 14:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PeteTK: Kuuntelet siis elokuvat aina todella hiljaa, tai Lfe-kanava on säädetty todella hiljaiseksi?
87db@20hz 30%+ säröllä ei kyllä hirveästi ole, ellen taulukkoa ihan väärin katsonut.
Kuulokynnys taitaa olla 80db paikkeilla @20hz.
En kuuntele ihan hiljaisellakaan eikä LFE:tä ole säädetty todella hijaiseksi. Mitä tätä puimaan kun parempaa en tarvitse ja olen täysin tyytyväinen vehkeisiin?
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
2. elokuuta 2007 @ 15:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Kyllä leffoissa on eri tunnelma jos räjähdykset myös tuntee kehossa
ekaks tuli mieleen Gone in 60 Seconds DVD leffa kohtaus kun Nicolas Cage käynistää Eleanor auton sohvakin tärisi
toinen mikä tulee mieleen on LOTR retur of the kingkohtaus missä örkit puhaltaa siihen torveen ja mordorin musta portti aukee on satoja leffoja missä on räjähdyksiä harmivaan että LFE raita ei toimi kaikilla DVD levyissä edes vaikka DTS on päällä ei tule big BUM juttua
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
2. elokuuta 2007 @ 17:27 |
Linkki tähän viestiin
|
En kuuntele ihan hiljaisellakaan eikä LFE:tä ole säädetty todella hijaiseksi. Mitä tätä puimaan kun parempaa en tarvitse ja olen täysin tyytyväinen vehkeisiin?
Hyvä jos olet tyytyväinen.
Puhuttiin vain riittääkö 10" elementti suljetussa kotelossa hyvin, mielestäni 87db@20hz ei sitä ole.
100db@20hz rupeaa jo riittämään, ei toki omakotitalossa.
Tehomylly.
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
2. elokuuta 2007 @ 20:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PeteTK: Puhuttiin vain riittääkö 10" elementti suljetussa kotelossa hyvin, mielestäni 87db@20hz ei sitä ole.
100db@20hz rupeaa jo riittämään, ei toki omakotitalossa.
Jollekkin riittää, jollekkin ei. Onneksi ihmisiä ja mielipiteitä on erilaisia. Mietin sitten tilannetta uusiksi kun asun omakotitalossa...
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
3. elokuuta 2007 @ 13:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Omakotitalossa vajaan 20 neliön huoneessa subwoofer mikä teoriassa tuotti 110db/1m@20hz antoi jo mukavat elämykset elokuvilla.
Tehomylly.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. elokuuta 2007 @ 13:40
|
Mainos
|
|
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
3. elokuuta 2007 @ 13:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PeteTK: Omakotitalossa vajaan 20 neliön huoneessa subwoofer mikä teoriassa tuotti 110db/1m@20hz antoi jo mukavat elämykset elokuvilla.
Uskon kyllä :)
|