User Käyttäjä Salasana  

torstai 16.1.2025 / 00:01
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > televisiot ja videoprojektorit > tykin ja valkokankaan osto. apuja vailla.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tykin ja valkokankaan osto. Apuja vailla.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
timo82
Member
_
1. heinäkuuta 2007 @ 19:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkoitus oli ostaa tykki ja ynnä muut roippeet n. 60neliön huoneeseen.

Tykin paikkaa olen suunnitellut keskelle huonetta noin viiden metrin hujakoille. Olisiko riittävä matka?

Myyjä ehotteli tykiksi Acer XD1280D hinta ei ois paha 780? nurkilla.
Resoluutio 1024x768 Liian pieni?
http://www.acer.fi/acereuro/page4.do?sp=...&crc=1636147705

Tykki ehdotuksia otetaan vastaan.

Mitenkäs tuo kankaan koko riittääkö 108" tuumainen?

Kiitoksia vastauksista
Senior Member

7 tuotearviota
_
1. heinäkuuta 2007 @ 20:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse XD1280D:n omistajana en kyllä voi kuin kehua tykkiä. Hinta/laatu-suhteeltaan parasta mitä tällä hetkellä on saatavilla. resoluutio riittää perus powerpointtailuun paremmin kuin hyvin ja kyllä tuosta HD-leffojakin mielellään katselee, vaikka aivan niiden tarkkuuteen ei ylläkään. Eron tavallisen ja HD-kuvan välillä kyllä selvästi havaitsee. Valovoimaakin pienessä boksissa tuntuu riittävän - yleensä tulee katseltua eco-moodi päällä, kun tavallinen tuntuu hämärässä huoneessa jo liiankin kirkkaalta. Plussaa myös kattavasta liitinarsenaalista ja erityisesti kaukosäätimen tappihiirestä. Itsellä tykki on 4 m päässä kankaasta, kuva minimizoomilla liki 100"...5 m päästä voi siis 108" jäädä pieneksi.

http://www.launchy.net/ - Open Source Keystroke Launcher
http://windowspager.sourceforge.net/ - Open Source Desktop-switcher

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. heinäkuuta 2007 @ 20:48

timo82
Member
_
2. heinäkuuta 2007 @ 20:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitoksia kovasti vastauksestasi. Taidan olla huomenna kyseisen tykin omistaja :D

Jep Kangas ongelman ratkasin niin että tilasin saksasta 120tuumasen kankaan.

Millä piuhalla on viisain liittää kuvan lähteet tuohon tykkiin? S-video, video rca, vga vai dvi?

piuhaa juotuis vetämään vajaa 15m

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. heinäkuuta 2007 @ 20:22

Senior Member

7 tuotearviota
_
2. heinäkuuta 2007 @ 21:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Riippuu ihan kuvalähteestä...PC tietty DVI:llä jos mahdollista. DVD-soittimet yms sitten S-videolla. Taisipa tuossa muistaakseni tulla mukana myös HDMI-DVI -adapteri, jolla sitten saa myös tuota uutta HDMI:tä tukevat laitteet kiinni. HDMI:n kopiosuojaustekniikan yhteensopivuudesta en osaa sanoa, mutta suojaamaton materiaali kyllä varmasti näkyy. Itsellä tykissä on kiinni vain läppäri (VGA:lla kun näyttiksessä ei ole DVI:tä) ja silloin tällöin digipoksi s-videolla.

Välivahvistamattomana 15m alkaa kyllä olemaan hieman pitkä matka...suositukset kun VGA:lle ja DVI:lle ovat enimmillään 10m luokkaa, s-videolla vielä tätäkin vähemmän. Kyllähän nuo tuollakin matkalla varmasti toimivat, mutta laatu saattaa jo kärsiä..kaapelien laatuun kannattaa siis panostaa. Tuntuupa noita 15m DVI- ja HDMI-kaapeleita olevan aika hyvin kaupan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. heinäkuuta 2007 @ 21:18

timo82
Member
_
3. heinäkuuta 2007 @ 18:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt o tykki. Hyvän kuvanhan tuo pukkaa video-rca:lla suoraan digiboxista.

Tykki tällä hetkellä kolmen metrin päästä seinästä.

Saako tota kuvaa mitenkään siirreltyä ylös ja alas päin seinällä?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. heinäkuuta 2007 @ 18:17

Senior Member

7 tuotearviota
_
3. heinäkuuta 2007 @ 20:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei tietääkseni, mutta etupanelin PUSH-nappia painamalla pomppaa esiin sellainen pieni jalka, millä voipi tykin suunnata... Itse huomasin vasta aikani kirjan päällä tykkiä käytettyäni :P Takajalat ovat lisäksi pyöriteltäviä.

Asetuksissa on kyllä hyvät valinnat katto- ja tausta-asennuksia varten, kuvan peilaukset ja käännöt.

AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
4. heinäkuuta 2007 @ 19:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Acer XD1280D hinta ei ois paha 780? nurkilla
ACER EI tee kotiteatteri tykejä unohda pesukone kauppiaan DATA ym tykkit

its 2600 ANSI Lumens brightness and 2200:1 contrast ratio + native XGA (1024 x 768) resolution.

kuten tossa lukee niin EI LEFFA \ TV käytöön koska järjetön 2600 anssia max sallittu leffa käyttöön on 1100 anssi lumenea ja hyvä contrasti on 10 000:1 mut joku 3000:1 rittää

tässä 1 vaihto ehto

tässä 2 vaihto ehto

tässä 3 vaihto ehto

mut tässä on musta paras vaihto ehto Leffa video tykiksi itellä on sen iso veli Optoma HD72 tykki
Lainaus:
Jep Kangas ongelman ratkasin niin että tilasin saksasta 120tuumasen kankaan.

kait oli laadukas eikä valkoinen lakana :)
Lainaus:
Millä piuhalla on viisain liittää kuvan lähteet tuohon tykkiin? S-video, video rca, vga vai dvi?

katselu kelpoista kuvaa saa VGA tai DVI johdolla muulla ei noi isolle kangaalle kannata yrittää
Lainaus:
Nyt o tykki. Hyvän kuvanhan tuo pukkaa video-rca:lla suoraan digiboxista.
no näköjään ostit ehkä surkeimman tykin et kai maksanut ~700? ethän no omathan olitvat rahat vaikka samalla sumalla olisit saanut paremman

ainut + on että uudet lamput ei maksa ACER PRJ LAMP XD1280D kuin 50? enemmän kuin mun leffa tykkiin

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. heinäkuuta 2007 @ 19:18

timo82
Member
_
6. heinäkuuta 2007 @ 06:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voi saipas aceri nyt kovat mollaukset. No ei auta itku markkinoilla.

Tuossa linkit kankaaseen.
http://stores.ebay.com/screenmovie
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=54696

Eli tuo lumen luku pitäisi olla pitaisi olla mahdollisemman pieni?
Senior Member

4 tuotearviota
_
6. heinäkuuta 2007 @ 10:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo vaikuttaa vähän datatykiltä. Olis kannattanut hommata vähintään 720p kykenevä tykki.

Ja kyllä auttaa itku markkinoilla, kai niillä jonkinlainen palautusoikeus on, ja myyjä varmaan mielellään kauppaa sulle hieman kalliimmankin mallin :D

HTPC
Antec Fusion Black | Asus P5E-VM HDMI mATX | Intel C2D e2200 @ 3.0GHz + Scythe Ninja Mini | EVGA 8800GT 512MB | Muistia vitusti | Linux | Samsung 32" + ViewSonic 22" | Yamaha RX-V657 | Magnat Quantum 503
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
6. heinäkuuta 2007 @ 14:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kas kun et lukenut DVD plazasta tai täältä arvosteluita tykeistä ennen osto päätöstä kun kummiskin olit käynyt kummankin sivuilla ?

Rollo kangaasta en ole kuulut mitään mut eiköhän se ole OK minulla on Lumene Majestic
päätin kerralla ostaa hyvän koska vaikka tykki vaihtuu kangas pysyy samana

hyvän leffa kuvan salaisuus on

1 : 1.5L cokista ja 350g Estrella Broadway pussi

2 : Hyvä video tykki leffa käyttöön

3: hyvät johdot (analysis plus tai monster cable ym laatu merkit)

5: hyvä sohva + rahi

6: laadukas valkokangas

Lainaus:
Voi saipas aceri nyt kovat mollaukset. No ei auta itku markkinoilla.

kirjoitin että ostit surkean tykin koska kerroit käyttö tarkoituksen olevan DVD -> digi boxi -> peli consolit

mutta jos toisit ton toimistolle kokous huoneeseen ja läppäriltä esittäisit power point esityksiä niin oli loistava valinta

ON olemassa DATA ja Home Theater video tykkejä

lyhyesti

DATA tykit on valovoimaisia ( anssi lumene 2000 -> 5000 ) jotta kokous huoneen valot ei häiritse esitystä ainakin meillä monet haluu tehä muistiin panoja ja sillon on loisteputket oltava päällä jotta näkee mitä rustaa paperille

Home Theater tykit taas on väri kylläisia iso contrastisia joissa anssi lumene on 500-> 1100max\hyvä koti teatteri tykit on suuniteltu liikkuvan kuvan toistoon joten sahalaidat ym kuvan häiriöt tai väri virheet on poissa

no tosta vois kirjoitaa vaikka sata sivua mut DATA tykit toimisto käyttöön ja Home Theater tykit Leffa käytöön

jotkut mustapörssi ym liikeet myyvät tykkejä multimedia nimella joka on huijausta koska ne on kummiski DATA tykkejä
Lainaus:
Eli tuo lumen luku pitäisi olla pitaisi olla mahdollisemman pieni?
joo omassa leffa tykissä on 1300 anssi lumene ja eco modessa 800 anssi lumene ite pidän koko ajan eco tilassa koska värit paremmat ja lamppu kestää pisempään

eli valoteho ( anssi lumene\Brightness ) "siirtää" kuvan linsistä kangaalle ja koska kotona kun katsotaan leffoja ym ohjelmia ei ole valoja päällä niin valoteho tarvitaan vähäsen mutta kummiskin min 500 anssi lumenea

liian suuri valo teho syö Contrastia eli kirkaan punainen on haalea ja musta ei ole piki musta ym ääri laidat kärsii pahasti

kun DATA tykeissä valo tehon pitää olla suurempi kuin huoneen valo jotta kuva pääsee kangaalle sen takia SUURI anssi lumene määrä data tykeissä
Lainaus:
Olis kannattanut hommata vähintään 720p kykenevä tykki.

ei se resoluutio ole niin tärkeä kuin data ja home theaterin tykin ero koska DVD on 720*576pal 720*480ntsc mut jos omistaa HD-DVD tai Blue-Ray soittimen sitten 720p tai 1080p tykit on hyviä

vanhemilla on optoma H30 800*600 reson tykki makso uutena 850? ja hyvin DVD siinä toistuu mut H30 onkin suuniteltu leffa käytöön

PeteTK
AfterDawn Addict
_
10. heinäkuuta 2007 @ 08:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
3: hyvät johdot (analysis plus tai monster cable ym laatu merkit)

...ja hyvä contrasti on 10 000:1 mut joku 3000:1 rittää...

Ei kannata merkistä maksaa kaapeleissa.
Muutamalla kympillä saa laadukkaita 10m Dvi/Hdmi johtoja.

Kontrasti kirjoitetaan k:lla :P
Ei tykissä mitään 10 000:1 tarvitse olla että kuva olisi hyvä.
On/off kontrastin saa helposti suureksi jos lampussa on paljon valotehoa niin haluttaessa, tuossa siis mitataan täysin mustan ja täysin valkoisen kuvan välinen ero.
Ansi kontrastissa sekä mustaa että valkoista on samaan aikaan esillä ja kontrastilukemat ovat tällöin pienempiä.

Tehomylly.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. heinäkuuta 2007 @ 08:23

AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
10. heinäkuuta 2007 @ 12:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Ei kannata merkistä maksaa kaapeleissa.
Muutamalla kympillä saa laadukkaita 10m Dvi/Hdmi johtoja.
ei mulla mitään merkki hysteriaa ole mut en minä kytke kohtalaisen kalliita kuva laitteita millään biltema johdolla

tosin oon nähnyt kun jotkut ostaa 1? metrin hintaista kaijutin piuhaa mut niillä varmaan anttilan maito purkit kotona joten äänen laadulla ei väliä
Lainaus:
Kontrasti kirjoitetaan k:lla
riippuu mistä roikkuu
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
10. heinäkuuta 2007 @ 13:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
ei mulla mitään merkki hysteriaa ole mut en minä kytke kohtalaisen kalliita kuva laitteita millään biltema johdolla

Tämä on sitä tyypillistä ajattelua, kun on tarpeeksi kalliit laitteet niin pitää ostaa varmuuden vuoksi kalliit johdot ettei vaan välikaapelit vaikuta kuvanlaatuun huonontavasti. Markkinamiesten lanseeraama lause.
Jos otetaan perus laadukas dvi- tai hdmi-johto mikä maksaa muutaman kympin ja päästää kuvan läpi niin jos niitä verrataan maailman kalleimpiin dvi- tai hdmi-johtoihin niin niihin ei saada minkäänlaista kuvanlaadullista eroa.
Komponenttiin ja scarttiinkin riittää peruslaatu kevyesti.
Uskallanpa väittää että tuo omistamani laadukkailla liittimillä ja hyvillä johdoilla oleva 6? scart piuha ei häviä kuvanlaadussa yhdellekkään alle 200? scartille.
Lainaus:
tosin oon nähnyt kun jotkut ostaa 1? metrin hintaista kaijutin piuhaa mut niillä varmaan anttilan maito purkit kotona joten äänen laadulla ei väliä

Olen myös nähnyt testejä joissa lampun johto on voittanut sokkokuuntelussa monta sataa euroa metriltä maksavan kaiutin johdon.
Eiköhän jätetä nyt ne mielikuva keskustelut pois ja keskitytä itse aiheeseen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. heinäkuuta 2007 @ 18:03

PeteTK
AfterDawn Addict
_
10. heinäkuuta 2007 @ 17:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jartar puhuu asiaa.
Digitaalista liitäntää käytettäessä kuvanlaatu on yhtä hyvä niin 10e kuin 1000e kaapelilla jos kipinöintiä ei satu näkymään, tuokin ongelma vasta 5m+ kaapeleilla.

Kaiutinkaapeliksi joku 2½ neliön Bilteman kaapeli riittää hyvin.
Omille kaiuttimille menee linjatasoisena ~10m pisimmillään alle 1€/m kaapelilla, ei ongelmia.

Suomessa kontrasti kirjoitetaan K:lla.

Tehomylly.
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
10. heinäkuuta 2007 @ 18:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Tämä on sitä tyypillistä ajattelua
ja minä olen tyypillinen mies
Lainaus:
Jos otetaan perus laadukas dvi- tai hdmi-johto mikä maksaa muutaman kympin ja päästää kuvan läpi niin jos niitä verrataan maailman kalleimpiin dvi- tai hdmi-johtoihin niin niihin ei saada minkäänlaista kuvanlaadullista eroa.

enpä tiedä mailman kalleimista mut itellä 10m DVI piuhan kanssa tuli NO SINGAL palautin verkkokaupan 19.90? johdolla nyt on 65? analysis oval + 10m DVI piuha ja kuva näkyy

jos minä saan kuvan näkyviin ja mielen rauhan tolla 45? kalliimalla johdolla niin se sitten on mun häpee
Lainaus:
Uskallanpa väittää että tuo omistamani laadukkailla liittimillä ja hyvillä johdoilla oleva 6? scart piuha ei häviä kuvanlaadussa yhdellekkään alle 200? scartille
enpä ole nähnyt 200? maksavaa Scart johtoa varmasti joku niitäkin myy mut itekkin käytän yleensä mukana tullutta scart kaapelia kun Scart laadullisesti vastaa mun töllön toisto kykyä niin turha ostaa parempaa dogi boxin mukana tuli Belkin Scart
Lainaus:
Eiköhän jätetä nyt ne mielikuva keskustelut pois ja keskitytä itse aiheeseen.
ja mikä oli ?

niin nehän myyvät vain lume tuotteita

voi mui tyhmää olen ostanut oikeita kaijutin kaapeleita kun olisi vain K-raudassa käynti riittänyt
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
10. heinäkuuta 2007 @ 19:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainnaus:
enpä tiedä mailman kalleimista mut itellä 10m DVI piuhan kanssa tuli NO SINGAL palautin verkkokaupan 19.90? johdolla nyt on 65? analysis oval + 10m DVI piuha ja kuva näkyy

Kirjoitin ja päästää kuvan läpi. Tunnetusti yli 5 metrin piuhoilla ei kaikki johdot ole tarpeeksi hyviä siirtämään digitaalista signaalia oikein.
Lainnaus:
voi mui tyhmää olen ostanut oikeita kaijutin kaapeleita kun olisi vain K-raudassa käynti riittänyt

Jos saat kalliilla piuhoilla mielenrauhan niin sitten ne ovat ajaneet asiansa. Muille niitä ei kannata kuitenkaan tuputtaa...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. heinäkuuta 2007 @ 07:38

Member

1 tuotearvio
_
13. heinäkuuta 2007 @ 23:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kankaiden laadun ja hinnan ei sitten kannata luulla kulkevan käsi kädessä, tyyliin kalliimpi = parempi. Itse omistin joku vuosi takaperin n. 1000?:n helmiäiskankaan ja luulin, että on hyvä kun oli niin pirun kallis. No paskan marjat, täysi susi! Kävin alan liikkeestä kysymässä ja totesivat, että normaali piirtoheitin kangas on hinta-laatusuhteessa parasta antia. Onneksi sain pilipali-kankaan palautettua ja niinhän se alle satkun kangas osoittautui paljon paremmaksi.
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
14. heinäkuuta 2007 @ 08:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
n. 1000?:n helmiäiskankaan ja luulin, että on hyvä kun oli niin pirun kallis
tuohan on viel halpa

mut käynti optikolla auttaisi

no oisko että odotit jotain tyyliin kuun taivaalta eikä se ollutkaan sellainen ?

kankaiden ero on pinnassa helmiäis pinta vaikuttaa vain heijastavuuteen mut "kalliiden" kankaiden materiaali eli kangas ite on tehty tiivimmäksi ja paremmasta laadusta esim aaltoilua ei tule

sama kuin robin hoodista saa farkut mut ei vastaa oikeiden laatua mut ovat mökilla hyvät jos menee rikki niin 10? meni roskiin ei haitaa

PeteTK
AfterDawn Addict
_
14. heinäkuuta 2007 @ 11:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse vaihdoin mattavalkoisen Diy kankaan maalattuun levyyn.
Ei se levy ainakaan huonompi ole.

OT: kyllä ne 10e farkut ovat minulla hyvin kestäneet...

Tehomylly.
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
14. heinäkuuta 2007 @ 15:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itekkin olen kuulut ja yhellä kaverila on 2.5m vaneri levy joka maalattu Valkoisella Harmonylla X jotakin maalilla 2 kerrosta + n:5cm mattamustat reunat
kuva ei paljoo häpee 600? kangaille

tuo farkku juttu oli vain esimerkki että vaikka näyttää samalta niin materiaali on eri

Newbie

1 tuotearvio
_
18. heinäkuuta 2007 @ 18:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olin vuoden alussa samassa patti tilanteessa, tarjontaa on vaikka kuinka mutta millaista sitä nyt sitten etsisi? Lueskelin juttuja mm. tältä foorumilta ja harmittelin pientä budjettiani, jonka rajoitin noin 500 eskoon. Tykki löytyi ja vaikka melko tuore harrastaja olenkin, tein muutaman mielestäni merkittävän huomion joiden mukaan itse valintani tein.

Mihin käyttöön? Itse totesin katsovani käytännössä vain divx kamaa, dvd edes tai muu hifistely ei kuulu toimenkuvaani. Totesin niiden viimeisimpien pikseleiden resossa olevan turhia. Muutenkin piksut ovat jo muutaman viime vuoden olleen senkin verran korkeita, etten moisesta huolta kantanut.

Mihin sijoitus? Itse pienessä olkkarissani sijoitin tykin kattoon aivan sohvan yläpuolelle. Näin ollen lens shift oli turha ominaisuus maksettavaksi. Melu taso omassani varsinkin theatre modessa on aivan siedettävä tuon vain pari metriä pään yläpuolellakin.

Päiväkäyttö? Omassani valotehoa on 1200 lumenia. Se tosiaankin on melko rajoilla päivällä katselua ajatellen. Verhoja on vedettävä eteen melko tiukasti. Katson tuolla kuitenkin valoisaan aikaan niin vähän, ettei sekään häirinnyt itseäni, illalla svengaa hienosti. Suosittelisin jälkiviisaana 2000+ lukemia.

Lampun hinta!!!! Tämä voisi olla jopa tärkein kriteeri varsinkin käytetyn koneen kanssa. Epsoniini lampun saa suomestakin alta 150 ja nettikaupoista alta sataseen. Monet porukoiden täälläkin suosittelemat laitteet hylkäsin oitis lampun hinnan vuoksi. Ei ole kivaa maksaa moisesta useita satoja.

Ostin netin kautta huutamalla Epsonin TWH-10 hintaan 350. Tunteja oli vähän ja hinta/laatu suhde oli kohdillaan. Tyytyväinen olen ollut, joskin valotehoa himppu enemmän olisi hyvä. Kanahäkki ei enää tuonkaan tasoisella resolla ainakaan itseäni häiritse.
Kytkentä on tietsikkaan dvi-vga muuntimella ja peräti 10 metriä verkkokaupan halvinta vga lakua välissä. Mitään merkittävää häiriötä en voi sanoa huomaavani, vaikkakin itseäkin moinen mitta hirvitti. digiboxi on kytketty scart muunnettuna svhs/rca myös 10 metriä ja laatua biltema. Sillä hieman punainen puskee läpi, mutta ei tuo töllö kuva muutenkaan ihan priimaa ole, liekö turha piuhaa syyttää.
Valkokangastakin olen suunnitellut alkavani duunaamaan, mutta jäänyt on sekin. Heijastan ihan perus mattavalkoiselle remppamaalaamalleni seinälle noin 80 tuumaista kuvaa ja katselen hieman yli 3 metristä. Ainakin vieraiden mielestä kuva on ollut ihan jees. Tosin tarkoitus olisi koittaa tuota harmaampaa tikkurilan sävyä jota täälläkin ylistetään.
Homman pointti on, että mikäli ei varsinkaan aivan varma ole siitä mitä haluaa voi olla fiksuakin aloittaa hieman edullisemmin. Harmittavaa jos usean tonnin tykki pölyttyykin vain katossa kun huomaa, ettei sille tule käyttötunteja juuri mitään. Itselleni tullut puolessa vuodessa reippaasti vajaa 200. Ei muuta kuin priorisoimaan vaan :)

3700+ san diego # K8N neo4 # 1024 DDR400 # GF6600GT
Member

1 tuotearvio
_
18. heinäkuuta 2007 @ 19:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sokar80:
itekkin olen kuulut ja yhellä kaverila on 2.5m vaneri levy joka maalattu Valkoisella Harmonylla X jotakin maalilla 2 kerrosta + n:5cm mattamustat reunat
kuva ei paljoo häpee 600? kangaille

Jos väittää kuvan näyttävän hyvältä maalatulla vanerilevyllä ja vieläpä noin suurella, niin silloin on todellakin näöntarkastuksen tarpeessa ja jos uskoo jutun, niin jotain muuta olisi syytä tarkastuttaa.
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
18. heinäkuuta 2007 @ 20:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Päiväkäyttö? Omassani valotehoa on 1200 lumenia. Se tosiaankin on melko rajoilla päivällä katselua ajatellen. Verhoja on vedettävä eteen melko tiukasti. Katson tuolla kuitenkin valoisaan aikaan niin vähän, ettei sekään häirinnyt itseäni, illalla svengaa hienosti. Suosittelisin jälkiviisaana 2000+ lukemia.
EI EI ja EI

1: 1200 ansi lumenea on Max mitä suositellaan leffa käytöön

2: yli 1400 anssi lumenen leffa tykkiä ei ole kaikki 2000 ja ylös päin on Data tykkejä eikä kannat ostaa Data tykki kun on leffa tykkejäkin

3: liika valoteho syö kontrastia jonka takia 1200 on max jolla värit ym on ok tasolla

itellä on Optoma HD72 jossa on 1200 anssi lumenea mutta Eco modessa se tiputtaa sen 800 lumeneen katoin tossa Car´s leffan piiretyissä on parhaat värit ym jutut siinä on yö kohtaus kokeilin eco moden ja normaalin eroa eli 1200 ja 800 anssi lumenen punasessa autossa ja talojen varjoissa se huomasi selvasti eron että 800 anssi lumenea anto paremmat värit ja mustemman varjot

Tää on hyvä toiminta pläjäys jos tykkää Jet li ym leffoista
Lainaus:
Epsoniini lampun saa suomestakin alta 150 ja nettikaupoista alta sataseen
pistäs linkki mistä mä luulin että 200? on halvimmat lamput oma 3000h maksaa 195? suomessa ulkomailla 175?
Lainaus:
Epsonin TWH-10
? kirjoiti kai väärin sillä ei löydy yhtään mut EPSON TW10H on olemassa
Lainaus:
Tyytyväinen olen ollut, joskin valotehoa himppu enemmän olisi hyvä
hanki TV mielummin kun pilaat leffojen värit ja kontrastit
liian suuri valoteho ei hyvä varsinki kun sun tykissä on 800 kontrasti verrattuna tonhon valo tehoon joka on suurempi

ainakin stokka myy pimennys verhoja itellä 10cm yli karmien on aurinko säälläkin tosi pimeetä sisällä

Lainaus:
Heijastan ihan perus mattavalkoiselle remppamaalaamalleni seinälle noin 80 tuumaista kuvaa
siitä se alkaa ite heijastin 6kk valkoselle lakanalle sitten piirto heitin kangaalle nyt "aidolle" kangaalle

Lainaus:
Harmittavaa jos usean tonnin tykki pölyttyykin vain katossa kun huomaa, ettei sille tule käyttötunteja juuri mitään
Ite katon vaan leffat tykillä ja muut PC TFT tai töllöstä

Newbie

1 tuotearvio
_
19. heinäkuuta 2007 @ 16:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu tosiaan pikku typo tuossa tykkini nimessä, EMP-TW10H tuo virallinen malli. Tosiaan en nyt juuri muista tai jaksa googlettaa noita lampun hintoja, huntilla noita kuitenkin oli jokunenkin paikka kun joskus etsiskelin. toivottavasti en tuon tykin elinaikana moisia edes tarvi.
Eniweis homman juju nyt olikin, että moisia juttuja kannattaa miettiä/tarkastaa. Todella ikävää jos varsinkin käytetyn tykin haet postista ja lamppu on valmiiksi poks, perävalo takuulla kun näissä kaupoissa yleensä mennään.
Tämä lumeni asia pitänee paikkansa niin kuin kokeneempana harrastajana sanoit. Kuitenkin esmes eräällä kaverillani tehoa on melkoisesti enemmän ja päiväaikaankin suomen pelit näkee hienosti. Laatu tuossa tilanteessa kaljatuopit kädessä kun ei näyttele pääosaa. Joillekin kuitenkin moinen ehkä tärkeäkin asia.
Pointtini pääsääntöisesti olikin, että jopa tuolla 350 budjetilla voi olla tyytyväinen, kun omat kriteerit käytölle täyttyy. Ihan sillä heitin oman versioni asiasta, että varmaan tälläkin hetkellä joku selaa tämän tyyppisiä ketjuja ja voi jopa olla kiinnostunut muiden edullisemmistakin ratkaisuista. Puolet viesteistä millä tahansa foorumilla kun tuntuu olevan ohi asian, tai vain muiden kirjoittajien mollaamista. Silti aina näiden joukosta hyvääkin löytyy, ei siis mitään herneitä. Säästöllä voi käydä oikeassakin leffateatterissa muutaman kertaa :)

3700+ san diego # K8N neo4 # 1024 DDR400 # GF6600GT
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
20. heinäkuuta 2007 @ 14:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
en nyt juuri muista tai jaksa googlettaa noita lampun hintoja, huntilla noita kuitenkin oli jokunenkin paikka kun joskus etsiskelin

ELP-LP29 on EPSON TW10H vara lamppu

pika googletuksella tässä tulos $ 305.25 -> $288.75 -> $279.00
uskoisin että jollakin 170? voi jostakin saada no ihan sama mitä maksaa kun ei ole mun tykki
Lainaus:
toivottavasti en tuon tykin elinaikana moisia edes tarvi
2000h luvataan tolle se tulee yllätävän äkkiä vastaa pelkässä leffa käytössä se on vain 1000kpl 2h leffaa
Lainaus:
Kuitenkin esmes eräällä kaverillani tehoa on melkoisesti enemmän ja päiväaikaankin suomen pelit näkee hienosti. Laatu tuossa tilanteessa kaljatuopit kädessä kun ei näyttele pääosaa
on sitä menet kerrat töllö ohjelmat tullu katottua kokous huoneen Data tykistä ja kelpaa mullekkin siihen tilanteeseen

ja baarit nimen omaan käyttää suur valotehoisia Data tykkejä koska kuva näkyy myös kesä päivän valossa kuten sanoit tuoppi kädessä asiakas\katsoja tuskin välittää onko ferrari auto "aito" punainen vai haalistunut kuhan ohjelma näkyy
Lainaus:
Joillekin kuitenkin moinen ehkä tärkeäkin asia.
no minulle vain sillon kun katon kotona laiskan linnassa löhöten mut kodin ulkopuolella kuhan kuva vain näkyy niin oon tyytyväinen
Lainaus:
Pointtini pääsääntöisesti olikin, että jopa tuolla 350 budjetilla voi olla tyytyväinen
eipä sitä heti kannata ostaa mitään 1080p HDTV tykkiä ostin vanhemmille Optoma H30 700? ois saanut 500? käytettynä mut uus tuntu turvallisemmalta kun on takuu ja uus lamppu ym

yllätyin kuinka hieno kuva siinä on sillon ostin LOTR DVD mukaan kun se oli just tullut kauppoihin nyt siinä on kiini DVD ja Dogi boxi
Lainaus:
Säästöllä voi käydä oikeassakin leffateatterissa muutaman kertaa :)
kyl musta 10? per pärstä on aika paha hinta 6? päivä näytös

Resoluutiosta

eli DVD resoluutio on 720*576 pal ja 720*480 ntsc

tällä hetkellä 95% video tykeistä on ton yli

joten suurin kriteeri on tietysti raha jolla ostaa ja katselu etäisyys koska resoluutio on vain enemmän tai vähemmän pixseleitä samassa kuvassa liian vähän näkyy kuuluisa kananhäkki verkko tarpeeksi suuri niin se poistuu tai jos istuu kaukana kangaasta niin sitä ei näe edes 480*640 reson laitteessa

monet nyt vouhottaa 1080p taulu töllöstä ja tykeistä itekkin olin innostunut asiasta aluksi mut sitten kokeilin optoma HD80 nythän uusin on jo HD81 kummatkin Full HDTV 1080p tykkejä

katoin 3 leffaa en saanut ite mitään aahaa elämystä sitten lainasin tutulta PS3 ja katoin Blu-Ray leffan HDMI kaapeli oli PS3->tykin persuksissa ei vieläkään tullut minun mielestä mitään tramaattista kuvan paremmuus eroa kuten esim VHS -> DVD laadussa

joten laitoin oman Optoma HD72 testi HD80 viereen laitoin PS3 saman Blu-Ray leffan mikä mulla oli myös perus DVD:eenä katottiin ja tuttu (ps3 omistaja) 2tuttua jolla ei tykkiä ja minä emme huomanneet mitään hirveetä kuvan parannusta

eli 800*600 reson (optoma h30) on hyvä jos katsoo 2.5m\yli päässä oma optoma HD72 on tarkempi mut kalliimpi joten suosittelisin monelle alkajalle hyvää Leffa käytöön suuniteltua 800*600 video tykkiä kuin esim 1024*768 Data tykkiä

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > televisiot ja videoprojektorit > tykin ja valkokankaan osto. apuja vailla.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy