Download hitaus
|
|
Karsa
Newbie
|
8. helmikuuta 2004 @ 14:45 |
Linkki tähän viestiin
|
otin just welho 2mbit yhteyden ja se on aivan säälittävän hidas dc++:n kanssa. tyypiltä miltä sain edellisenä päivänä n.100kb/s vanhalla megan adsl:llä sain nyt noin nopeudella 20kb/s. kaikki tuntuu toimivan vähintään puolet hitaammin... pystyskö sitä yhteyttä mitenkään optimoimaan että sais vähän enemmän tästä yhteydestä irti? tästä ei nimittäin pitkään huvita maksaa 69e/kk.
|
Juusu
Member
|
8. helmikuuta 2004 @ 17:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei millään pahalla, mutta itse onneksi tuli selailtua foorumeita ennen liittymän valintaa. Selvisi että welhon sopimattomuus imurointihommeleihin on samanveroinen teesi kuin maapallon pyöreyskin.
Ainut vähänkään käyttökelpoinen ohjelma welhon kanssa on ehkä kazaa lite.
Riippumatta siitä, mitä maksat, vauhti on max. 20-30 KB/s (vuorokauden keskiarvo).
|
Paahdin
Newbie
|
9. helmikuuta 2004 @ 04:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Welho 2mb-liittymä sopii valan mainiosti p2p-progeihin vaikka uploadi onkin säälittävät 0,2mb. Jos nopeutenne tökkii niin vika on koneissanne/ohjelmistossa. Tässä minun nopeudet, koneena xp2500,512ddr,1gblan,winxp pro: Emule 0,7 - 1,5mb/sec, Odc(dc++) 0,1 - 2,5mb/sec ( riippuu paljo toiselta irtoo ) ja perus http/ftp imutus 2 - 4mb/sec. Ja pieni uploadhan on vain hyväksi... ainahan sitä rompetta saa itselleen hakea kunhan ei jaa eteenpäin ...( sanoo laki )...
|
olio69
Newbie
1 tuotearvio
|
9. helmikuuta 2004 @ 06:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Welho (ja moni muukin suomalainen kaapeliyhteys) on bännätty useilta suomalaisilta dc hubeilta juuri tuon rajun U/D suhteen takia eli kaapelimotuilijat kyllä liiskaavat railakkaasti mut uppaavat surkeasti. Ja hubeille harvemmin halutaan pelkkiä liiskaajia.
|
Karsa
Newbie
|
9. helmikuuta 2004 @ 08:33 |
Linkki tähän viestiin
|
paahdin: mistä mun kannattas ruveta ettimään sitä ongelmaa sitten? vaihtaa dc++ Odc:hen? verkkokortin puolelta?
|
Paahdin
Newbie
|
9. helmikuuta 2004 @ 10:18 |
Linkki tähän viestiin
|
En ole vielä löytänyt hubia johon en pääsisi liittymäni takia...vaikka en paljookaan suomalaisilla hubeillä aikaa vietä.
oDc on mielestäni ehkä paras testaamastani clienteist ( Kazaa, Emule, Edonkey, Winmx ). Ehkä syy siinä että viirukset harvemmassa ( löytyy kuiteski ) ja monesti sitä huomaa löytäneensä kaikkee muuta kivaa mitä ei osanu tulla ajatelleeks..
Itse olen saanu yhteyteni kuntoon enimmäkseen speedguide.net avulla. WinXP:n turhia ominaisuuksia riisuttu paljon sekä TCP/ip-protokollaa tweakattu mitä reillaisimmilla progeil mitä eteen sattunut. Alussa oli paljon jumissa mutta nyt pelittää niin että hymyä riittää kun nopeutta ihastelee.. 8)
|
Paahdin
Newbie
|
9. helmikuuta 2004 @ 10:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Yhteyden nopeus:
2743,82 kbit/s
(334,94 kT/s)
Teoreettiset maksimitulokset:
Modeemiyhteydellä: 56 kbit/s (~7 kT/s)
ADSL 256 - yhteydellä: 256 kbit/s (~32 kT/s)
ADSL 512 - yhteydellä: 512 kbit/s (~64 kT/s)
Palaa alkuun
|
Karsa
Newbie
|
9. helmikuuta 2004 @ 11:30 |
Linkki tähän viestiin
|
jaahas, nyt alkaa sitten speedguiden tutkiskelu ja sitte armoton kikkailu.
|
PK66
Member
|
11. helmikuuta 2004 @ 10:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Ande2 ym. Welhon käyttäjät:
paras nopeustesti teille on welhon oma, eli kirjoittamalla osoiteriville kuivuri/speed (toimii vain Welhon verkossa)saa aika hyvän kuvan mikä on oman yhteyden nopeus sillä hetkellä...
Welhon verkossa on tosiaan huono upstream ja varmaan tulee aina olemaankin, joten se ei kovin hyvin sovi minkäänlaiseen palvelintoimintaan taikka raskaaseen nettipelittämiseenkään.
Täytyy myös ottaa se huomioon noissa latausnopeuksissa ettei pelkkä oman yhteyden nopeus takaa hyvää latausnopeutta, vaan se riippuu myös toisen osapuolen upstream nopeudesta ja kuinka moni lataa siltä sillä hetkellä samaan aikaan.
|
Mainos
|
|
|
Karsa
Newbie
|
11. helmikuuta 2004 @ 12:51 |
Linkki tähän viestiin
|
welhon testi kertoo että mun yhteys toimii ihan niinku pitääkin. sicom.fi testi taas antaa yleensä semmosen hieman 512 adsl:ää paremman nopeuden. dc++:lla oon saanu parhaimmillaan noin 200kb/s nopeudella mutta sehän tosiaan riippuu myös siitä keneltä ottaa.
tänä aamuna toi sicom testi taas näytti n. 1000kb/s mikä ois 50% teor. maksimista. tweakkailua oon kovasti tehny mutta tulokset on jääny aika laihoiks...
|