Download hitaus
|
|
ande2
Newbie
|
15. joulukuuta 2003 @ 04:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Moro, hain kotiin lajakaistan (welho 525) viime viikolla ja olen käyttänyt kazaa litea sekä dc++. Kysymys seuraavanlainen, maksiminopeus imuttamisessa on viikon aikana ollut ~25kb/s. Onko tämä normaalia vai onko mulla joku asetus päin peetä? Tavaraa oon hakenut pääasiassa suomesta ja ruotsista dc++:lla...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. joulukuuta 2003 @ 04:58
|
Senior Member
47 tuotearviota
|
15. joulukuuta 2003 @ 05:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Laita vaikka kymmenen filua lataukseen ja katso mikä on silloin nopeus. Mikäli on n. ~50 kB/s , niin nopeus on normaali. Täällä voit myös testata nopeuttasi http://www.sicom.fi/speedtest/
Sielläkin nopeus pitäisi olla ~50 kB/s
|
LonkeroZ
Suspended due to non-functional email address
|
19. joulukuuta 2003 @ 09:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla ei taida kanssa olla ihan kaikki kunnossa.. Tossa nopeustestissä mun nopeus oli 7kt/s Mulla on myös yhteys 512kb/s!!
Mitähän pitäis säätää, että toi nopeus nousis?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. joulukuuta 2003 @ 14:20
|
j0nde
Newbie
|
2. tammikuuta 2004 @ 12:00 |
Linkki tähän viestiin
|
jos sillä toisella jonka koneelta haet on 25kb/s sulle tulee saman verran
|
Demee
Newbie
|
2. tammikuuta 2004 @ 14:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko tuo Nopeustesti tarkoitettu vain ADSL:lle?
Itselläni on Kaapelimodeemi, nopeus oli 200kB/s
|
Moderator
|
2. tammikuuta 2004 @ 15:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei 200kb/s ole mitään valittamista :)
|
Retku
Newbie
|
6. tammikuuta 2004 @ 10:43 |
Linkki tähän viestiin
|
mul on welho 525 ja nopeus testi näytti 608.23kbit/s (74,25kt/s)
|
jokukoku
Newbie
|
15. tammikuuta 2004 @ 15:50 |
Linkki tähän viestiin
|
mun näytti tältä:
Yhteyden nopeus:
73769,66 kbit/s
(9005,09 kT/s)
Teoreettiset maksimitulokset:
Modeemiyhteydellä: 56 kbit/s (~7 kT/s)
ADSL 256 - yhteydellä: 256 kbit/s (~32 kT/s)
ADSL 512 - yhteydellä: 512 kbit/s (~64 kT/s)
HEHE...
|
Senior Member
|
15. tammikuuta 2004 @ 16:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Täällä voit myös testata nopeuttasi http://www.sicom.fi/speedtest/
Usein noissa testeissä parhaimman tuloksen saa, kun ei testin aikana ole muuta koneen ja verkon välistä liikennettä tai muitakaan sovelluksia auki. Ainakin itsellä ollut usein niin...
|
Senior Member
47 tuotearviota
|
15. tammikuuta 2004 @ 16:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: mun näytti tältä:
Yhteyden nopeus:
73769,66 kbit/s
(9005,09 kT/s)
HEHE...
Millä yhteydellä sä tollaisia tuloksia vetelet?
|
irde
|
17. tammikuuta 2004 @ 15:19 |
Linkki tähän viestiin
|
onko jotain vikaa ku mulla oli
Yhteyden nopeus:
317,35 kbit/s
(38,74 kT/s)
yhteys on soneran ADSL 512
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. tammikuuta 2004 @ 15:19
|
Senior Member
|
17. tammikuuta 2004 @ 15:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: onko jotain vikaa ku mulla oli
Yhteyden nopeus:
317,35 kbit/s
(38,74 kT/s)
yhteys on soneran ADSL 512
Ei noihin testeihin kannata aina niin sinisilmäisesti tuijottaa. Itsellä on kanssa Soneran ADSL 512 ja sain tuossa testissä aivan vastaavanlaisia tuloksia, vaikka yhteys toimii juuri niinkuin pitääkin. Toisissa testeissä on taas tullut tuloksiksi esim. 500 kbit/s. :),joten tulokset riippuvat melko paljon siitä, missä sen tekee. Kaikki on niin suhteellista...
|
irde
|
17. tammikuuta 2004 @ 15:31 |
Linkki tähän viestiin
|
No mulla tuli vähän aikaa sit koneelle vissiin jotain ja kaikki mun lataamat tiedostot lähti ja siitä lähtien tuntuu et se on lataillu liian hitaasti netistä....
|
Senior Member
|
17. tammikuuta 2004 @ 15:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Se voi olla aivan hyvin sattumaa. Kannattaa tietenkin tarkastaa jollain ohjelmalla, ettei koneella ole esimerkiksi mitään ylimääräisiä tiedostoja tai sovelluksia.
Lisäks on hyvä olla joku Netlimiter tai vastaava ohjelma. Sen avulla on helppo seurailla koneesi ja muun maailman välistä liikennettä. Netlimiterin avulla voi katsoa esimerkiksi, kuinka paljon mikäkin ohjelma vie kaistaa jne.
http://www.netlimiter.com/index.php?p=download
|
irde
|
17. tammikuuta 2004 @ 15:47 |
Linkki tähän viestiin
|
kuuluuko tossa netlimiterissä näkyä mitään ohjelmia jos ei tietääkseen niitä käytä... mulla näkyy jotain nip.exe, njeeves.exe, svchost.exe ja isass.exe...
|
Senior Member
|
17. tammikuuta 2004 @ 15:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo kyllä siinä aina pitää jotain näkyä esim. juuri svchost.exe, isass.exe...
Ne ovat koneen toiminnan kannalta tärkeitä. :)
En ole aivan varma, mitä nuo nip.exe, njeeves.exe ovat, mutta eivät välttämättä mitään vaarallisia. Turhaan ei kannata poistaa mitään, jos ei varmasti tiedä, mitä on poistamassa.
Siinä tiedoston päällä voi klikata oikeaa hiiren näppäintä ja painaa show info. Silloin ainakin näkee missä kansiossa se on. Jos ei esimerkiksi tiedä mitä jokin exe-tiedosto tekee, kannattaa kirjoittaa vaikka googleen hakusanaksi se tiedoston nimi. Silloin usein ainakin löytyy tietoa, mikä kyseinen sovellus on ja onko se tärkeä ym...
|
Fidelaar
Senior Member
|
17. tammikuuta 2004 @ 16:14 |
Linkki tähän viestiin
|
hitto en voi uskoo kuin yleistä rutinaa dl hitaudesta on... suosittelen alkuperäisiä tuotteita kaupasta jos ei aikaa ootella
|
Senior Member
|
17. tammikuuta 2004 @ 16:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: hitto en voi uskoo kuin yleistä rutinaa dl hitaudesta on... suosittelen alkuperäisiä tuotteita kaupasta jos ei aikaa ootella
Se on osaksi ihan totta. Mutta toisaalta ihminen voi verkon välityksellä siirtää myös laillista tavaraa, vaikkapa kavereiden kanssa. Silloin voi hieman harmittaa jos maksaa säännölisen kuuukausimaksun esim. 512-nettiyhteydestä ja palveluntarjoaja kuitenkin vetää ns. välistä tarjoamalla hieman vähemmän kaistaa...
|
paukku
Newbie
|
17. tammikuuta 2004 @ 16:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Yhteyden nopeus:
1428,06 kbit/s
(174,32 kT/s)
Mites tää nyt on...
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
17. tammikuuta 2004 @ 16:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Se on osaksi ihan totta. Mutta toisaalta ihminen voi verkon välityksellä siirtää myös laillista tavaraa, vaikkapa kavereiden kanssa. Silloin voi hieman harmittaa jos maksaa säännölisen kuuukausimaksun esim. 512-nettiyhteydestä ja palveluntarjoaja kuitenkin vetää ns. välistä tarjoamalla hieman vähemmän kaistaa...
No jos sen huomaa, että kaista on pienempi kuin on luvattu, niin siitä vaan soitto ISP:lle, että laittakaahan nopeudet kohdalleen.
Oma ISP:ni ei ainakaan tällaista harrasta, vaan säätää aina yhteyden vähän "isommalle".
|
Millenium
|
17. tammikuuta 2004 @ 16:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla ADSL tökkii pahasti kun DC++ päällä, vaikka latauksia olisi vain pari kappaletta. Kun sammutan DC++:n niin alkaa muut sivut toimia normaalilla teholla. Jotain outoa noissa DC++ asetuksissa on.
|
Senior Member
|
17. tammikuuta 2004 @ 16:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: No jos sen huomaa, että kaista on pienempi kuin on luvattu, niin siitä vaan soitto ISP:lle, että laittakaahan nopeudet kohdalleen.
Oma ISP:ni ei ainakaan tällaista harrasta, vaan säätää aina yhteyden vähän "isommalle".
Jep. Kyllä se aika harvinaista on, että yhteys olisi hitaampi, kuin mitä sopimuksessa on määritelty. :) Useimmiten se on tosiaan hieman nopeampi. :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. tammikuuta 2004 @ 16:35
|
Senior Member
47 tuotearviota
|
17. tammikuuta 2004 @ 17:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaverini avasi Soneran 512/512 ADSL-yhteyden, mutta nopeus oli kumminkin 256/256. Tällä seudulla ei edes enää myydä Soneralta 256-yhteyksiä, mutta silti oli vahinko päässyt lipsahtamaan. Ongelma korjaantui vasta toisella puhelinsoitolla, että tässäkin olisi vähän vielä korjattavaa. Voi vain arvailla, kuinka moni on saanut hitaamaan nettiyhteyden kuin on tilannut, mutta käyttää sitä autuaallisen tietämättömänä, kun ei osaa nopeuttaan mistään tarkistaa.
|
Kumihirvi
Newbie
|
5. helmikuuta 2004 @ 18:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla tuli tällaset:
Quote: Yhteyden nopeus:
516387,6 kbit/s
(63035,6 kT/s)
|
Mainos
|
|
|
pelttu
Senior Member
|
5. helmikuuta 2004 @ 19:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo. Kyllä tuollaisiin nopeuksiin pääsee, kun sopivasti klikkaa "takaisin"-ikonia. :)
|