User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 19.11.2025 / 20:39
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > tähän koneeseen vista home premium vai xp?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tähän koneeseen Vista Home Premium vai XP?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<123>
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
11. huhtikuuta 2008 @ 20:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kaitsu61:
Lisätääs vettä myllyyn!
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=33463

Ensinnäkin seuraava windows eli windows 7 on huomattavasti kevyempi kuin vista johtuen siitä kun siinä on uusi minwin-ydin.

Koska tätäkään nuo analyytikot eivät tienneet niin voidaan todeta yksiselitteisesti että ne ovat joutavia pellejä.

Ei näin!
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
11. huhtikuuta 2008 @ 20:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Apuavirus:
Funtsin vaan, että ne virukset lyö itsensä samantien käynnistystiedostoiksi (niinkuin xp) ja vista ei tätä estäisi, mutta jos se estääkin niin sitten ihan hyvä.
Niin, esim. tämä pöpö jää tarttumatta jos käytössä on normaali käyttäjätili ja UAC (ja edes vähän tajuissaan oleva käyttäjä). Miten käy XP:ssä? Arvaat varmaan?

hinuk
Junior Member
_
11. huhtikuuta 2008 @ 21:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Judez:
Jep, uus kone tulossa ja tässä speksejä:

# Prosessori: AMD Athlon? 64 X2 -prosessori 5000+
# Piirisarja: NVIDIA® nForce? 430
# Muisti: 3 Gt DDR2-SDRAM -muistimoduuli, 4 DIMM-paikkaa
# Kiintolevy: 500 Gt SATA 3G -kiintolevyasema (7 200 kierrosta minuutissa)
# ATI Radeon® HD 2400 PRO ja Avivo 256 MB omaa muistia, enintään 1535 MB:n näyttömuisti kun käytössä Windows Vista®

Eli kumman laittaisin, Vista Home Premiumin vai XP Professionalin? Itse ajattelin pistää XP:n koska en näe niin suurta tarvetta itselle Vista Home Premiumilla, vai olisiko siinä niin suuria eroja? Eikö kone toimisi sulavammin XP:lläkin vielä kaiken lisäksi? Kommentoikaa ihmeessä.
itelläni on melkein sama athlon prossu mutta se on 4800x2 muistia on 2gt ja näyttis on gf7300LE, mulla on tällä hetkellä xp sekä vista ultimate koneella ja vista pyörii hyvin.
ennen vähän tahmasi kun oli koneessa amd sempron 2800+ ja 512MB muistia, mutta heti kun muistia tuli 2gt niin vistakin alkoi toimia joten minä voin tuohon koneeseen suositella vista home+xp konpoa.
jos vista tai xp yskii niin voi aina yrittää toisella pelastaa tilannetta.
Senior Member

4 tuotearviota
_
11. huhtikuuta 2008 @ 21:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
pakko sanoa etten lukenut kaikkia viestejä, mutta muutama juttu iski silmään. Käsittääkseni DX10 ei oo paljoo hyötyy jos ei oo todella tehokas kone (koska eikös DX9 tuki tuu olee vielä ihan hyvä vähän aikaa) , ja toi on aika perus, ei todella tehokas. Eli et hyödy DX10stä (joka on musta yks ainoista syistä hankkia vista). Lisäks sano porukka mitä sano, mutta kyllä sovellukset pyörii musta sutjakammin XP:llä, koska ei oo kyse siitä, että sun kone ei pyörittäs vistaa, vaan siitä että kuinka hyvin. Mitä tietoturvaan tulee niin XP ei ole vistaa paljon huonompi jos on kunnon viruksentorjunta ja ajantasalla. Joten mun mielestä hankit ehdottomasti XP:n koska vistasta ei oo sulle käytännöllisesti katsoen hyötyä. Ostat sitte vaikka joskus kolmen vuoden päästä sen tulevan windowsin, luulis sen olevan parempi.

-e8400 @3,8 GHz | Radeon HD 5770 | 4gt GSkilliä | NeoHE 430W | WD aaks5000, Spinpoint F3 1Tb | Nexus Clodius | Ubuntu Linux & Vista
-M-Audio Revo 7.1 | Rokit RP6-monitorit | Alessandro MS1i- ja AKG k-601-luurit, Musical Fidelity X-Cans

8800GT ja M-Audio Revolution 7.1, kyselehän!
Apuavirus
Member

4 tuotearviota
_
11. huhtikuuta 2008 @ 22:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos nyt vähän selkis asiat!

Joo mä sen kannettavan prossusta tossa jo jtn. puhuinkin, mutta siinä on keskiluokkaa vähän huonompi näyttis, niin että just just jotkut pelit toimii.. Niin tosta dx9 ja dx10 vertailusta on vähän kokemustakin heikommalla koneella.

Eli crysis oli testissä mukana ja dx9:llä pystyy pelaamaan ihan hyvin kaikki lowilla ja toiseks huonoimmalla resoilla ja full screenillä ( xD ). Mutta dx10 pätkii jo tuolla full screenillä..
Senior Member

4 tuotearviota
_
11. huhtikuuta 2008 @ 22:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Apuavirus:
Kiitos nyt vähän selkis asiat!

Joo mä sen kannettavan prossusta tossa jo jtn. puhuinkin, mutta siinä on keskiluokkaa vähän huonompi näyttis, niin että just just jotkut pelit toimii.. Niin tosta dx9 ja dx10 vertailusta on vähän kokemustakin heikommalla koneella.

Eli crysis oli testissä mukana ja dx9:llä pystyy pelaamaan ihan hyvin kaikki lowilla ja toiseks huonoimmalla resoilla ja full screenillä ( xD ). Mutta dx10 pätkii jo tuolla full screenillä..
en nyt tajunnut tota fullscreen-juttua, eikös kokoruutu-tilassa pelit just pyöri paljon sujuvammin kun ikkunassa

-e8400 @3,8 GHz | Radeon HD 5770 | 4gt GSkilliä | NeoHE 430W | WD aaks5000, Spinpoint F3 1Tb | Nexus Clodius | Ubuntu Linux & Vista
-M-Audio Revo 7.1 | Rokit RP6-monitorit | Alessandro MS1i- ja AKG k-601-luurit, Musical Fidelity X-Cans

Apuavirus
Member

4 tuotearviota
_
11. huhtikuuta 2008 @ 22:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei mulla ainakaan :/

Jos ois joku fps mittari, niin pystysin paremmin sanoa?

Onko crysiksessä joku sisäinen fps mittari vai pitääkö jotain alkaa asentelemaan, että saan fps näkyviin?
Senior Member

4 tuotearviota
_
11. huhtikuuta 2008 @ 23:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Fraps nimisellä ohjelmalla onnistuu FPS:n tarkkailu.

Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.
Make100
Member

5 tuotearviota
_
12. huhtikuuta 2008 @ 13:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitkä ohjelmat ei toimi vistassa? Mä nyt oon yli vuoden käyttäny ja vielä ei oo tullu vastaan ohjelmaa mikä ei toimis. Nääkin taitaa olla sellaisia ihmisiä jotka ovat jostain lukeneet jutun kun ensimmäinen vista tuli, sit tuli päivityksiä 2pvä pääst ja sit toimi ohjelmat.
Senior Member

4 tuotearviota
_
12. huhtikuuta 2008 @ 13:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Make100:
Mitkä ohjelmat ei toimi vistassa? Mä nyt oon yli vuoden käyttäny ja vielä ei oo tullu vastaan ohjelmaa mikä ei toimis. Nääkin taitaa olla sellaisia ihmisiä jotka ovat jostain lukeneet jutun kun ensimmäinen vista tuli, sit tuli päivityksiä 2pvä pääst ja sit toimi ohjelmat.
no en mäkäään kyllä keksi just mitää mikä ei toimis. Paitsi että 64 bit vistalla semmoseia ohjelmia löytyy liuta (mutta toisaalta 64 bit xp:llä se liuta vasta pitkä onkin)

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
12. huhtikuuta 2008 @ 13:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yottabyte:
pakko sanoa etten lukenut kaikkia viestejä, mutta muutama juttu iski silmään. Käsittääkseni DX10 ei oo paljoo hyötyy jos ei oo todella tehokas kone (koska eikös DX9 tuki tuu olee vielä ihan hyvä vähän aikaa) , ja toi on aika perus, ei todella tehokas. Eli et hyödy DX10stä (joka on musta yks ainoista syistä hankkia vista). Lisäks sano porukka mitä sano, mutta kyllä sovellukset pyörii musta sutjakammin XP:llä, koska ei oo kyse siitä, että sun kone ei pyörittäs vistaa, vaan siitä että kuinka hyvin. Mitä tietoturvaan tulee niin XP ei ole vistaa paljon huonompi jos on kunnon viruksentorjunta ja ajantasalla. Joten mun mielestä hankit ehdottomasti XP:n koska vistasta ei oo sulle käytännöllisesti katsoen hyötyä. Ostat sitte vaikka joskus kolmen vuoden päästä sen tulevan windowsin, luulis sen olevan parempi.

Kannattaisiko ne viestit lukea ennenkuin tänne tulee arvailemaan asioita?
Sovelluksien nopeudestakin voi sanoa sen että vista on tehty silmälläpitäen moniytimisyyttä toisin kuin xp jolloin siinä on potentiaalia ohjelmien ja pelien pyörittämiseen selkeästi nopeammin nykyaikaisilla koneilla.
Ja xp:n tietoturvahan on aivan onneton verrattuna vistaan eikä se tule KOSKAAN olemaan lähelläkään vistan tasoa.
Ei vaikka käyttäisit mitä tahansa virustorjunta ohjelmaa.
UAC on niin kova juttu. Vistan tietoturva on sillä tasolla että se kestää vertailun ihan mitä tahansa markkinoilla olevaa käyttistä vastaan :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. huhtikuuta 2008 @ 13:43

MurO
Junior Member

6 tuotearviota
_
13. huhtikuuta 2008 @ 13:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ite ainakin kaivelin vanhat XP levyt nurkista ku uuden koneen ostelin. Pääsyy oli se että kahella kaverilla ei suostu vistalla PDF tiedostot aukeemaan ja niitä tulee koulun puolesta käytettyä aika usein.

Eiköhän ne tässä vuoden sisään saa sen toimimaan ni sitte voi harkita sitäki.
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
13. huhtikuuta 2008 @ 13:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MurO:
kahella kaverilla ei suostu vistalla PDF tiedostot aukeemaan ja niitä tulee koulun puolesta käytettyä aika usein.
Syy on oltava kyllä jossain muussa kuin Vistassa. Nimim. töidenkin puolesta on saatava PDF:t auki ja muokattava yms. eikä ole koskaan jäänyt tekemättä.

Apuavirus
Member

4 tuotearviota
_
13. huhtikuuta 2008 @ 15:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Make100:
Niinno mä en saa Superia käyntiin vaan crashsii aina..

Ja sit ton Americas Armyn asennuskaa ei oikee käynnisty..

Ja vista on mulla muutamaan kertaan crashiny ja täl xp:llä ei oo ollu oston jälkeen (4 vuotta sitte) muuta ongelmaa, ku kerran pääs virukset iskee p2p:n kautta..

Mutta eiköhän vistan päivitykset noita crasheihin aiheuttavia ongelmia poista..

EDIT: Siis siitä Superista sitä, että oon koittanu kaikkii versioita mitä saa download.fi:stä.. Ja se ongelma oli semmonen et joskus toimi joku versio mut sit se alko crashii ja nyt muutkaan versiot ei toimi. Noita ongelmia ollu muutaman ohjelman kanssa..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. huhtikuuta 2008 @ 16:01

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
13. huhtikuuta 2008 @ 16:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MurO:
kahella kaverilla ei suostu vistalla PDF tiedostot aukeemaan ja niitä tulee koulun puolesta käytettyä aika usein.
Syy on oltava kyllä jossain muussa kuin Vistassa. Nimim. töidenkin puolesta on saatava PDF:t auki ja muokattava yms. eikä ole koskaan jäänyt tekemättä.

Juurikin näin. Adoben reader on toiminut vistassa todennäköisesti jo silloin kun käyttis julkaistiin...
Lainaus:
Niinno mä en saa Superia käyntiin vaan crashsii aina..

Ja sit ton Americas Armyn asennuskaa ei oikee käynnisty..

Jos tuo super ei toimi niin eiköhän joku vastaava löydy.

Americas army asentuu (pikaisen googletuksen tulos) kun ajat sen järjestelmän valvojana.

Eli asennusohjelman kuvakkeen kohdalla toista hiiren nappia ja valitse aja järjestelmän valvojana.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. huhtikuuta 2008 @ 17:35

Make100
Member

5 tuotearviota
_
13. huhtikuuta 2008 @ 17:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu, mullakin ei joskus asentunu ohjelmat, mutta otin faijan käyttäjän pois jv:stä niin kyllä toimi, sillon ton "aidon" jv:n kautta asentelin kaikkee.
Apuavirus
Member

4 tuotearviota
_
13. huhtikuuta 2008 @ 18:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei hjelppaa toi järjestelmänvalvojana ajaminen.

Se ei millää käynnisty siis se asennustiedosto, mut voi olla koneen tehoistakin kiinni (tai sitten vistan raskaudesta, koska paljon huonommalla, mutta xp koneella lähtee asennus hyrrää.. mutta kuitenkin tehoista kii)

EDIT: Siis minusta tuntuu aika erikoiselta kun toisella toimii vistassa systeemit, mutta toisella ei vaikka samalla tavalla yrittää. Just vaikka toi Americas Army (mul ei toimi, joillain toimii) ja Adobe Reader (minulla toimii, joillain ei)..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. huhtikuuta 2008 @ 18:27

Make100
Member

5 tuotearviota
_
14. huhtikuuta 2008 @ 08:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin, en ymmärrä ja minulla pitäisi näihin joihinkin olla suurempi riski että ei toimi (ymmärsitte tai sitten ette), mutta kaikki toimii tyytyväinen olen.
Senior Member

4 tuotearviota
_
14. huhtikuuta 2008 @ 15:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:

Kannattaisiko ne viestit lukea ennenkuin tänne tulee arvailemaan asioita?
Sovelluksien nopeudestakin voi sanoa sen että vista on tehty silmälläpitäen moniytimisyyttä toisin kuin xp jolloin siinä on potentiaalia ohjelmien ja pelien pyörittämiseen selkeästi nopeammin nykyaikaisilla koneilla.
Ja xp:n tietoturvahan on aivan onneton verrattuna vistaan eikä se tule KOSKAAN olemaan lähelläkään vistan tasoa.
Ei vaikka käyttäisit mitä tahansa virustorjunta ohjelmaa.
UAC on niin kova juttu. Vistan tietoturva on sillä tasolla että se kestää vertailun ihan mitä tahansa markkinoilla olevaa käyttistä vastaan :)
etkai vitsaile, tosissasko väität että pelit pyörii paremmin vistalla, voi olla ehkä totta että jotkut pelit jotka hyödyntää neljää ydintä pyöriikin paremmin vistalla, mutta mihin tippu neljässosa kaikista mun pelien fps:stä ku vaihoin vistaan, on se kummaa. Vaikka vistalla onkin erilaien muistinkäyttösysteemi kun XP:llä ja sanotaan ettei se sitä oikeesti käytä, niin kyllähän se käyttää, vista vaatii paljon enemmän pyöriäkseen ja teitysti ohjelmat tarvii sen lisäks oman osansa suorituskyvystä. Vaikka oisit lukenu windowsin sivuilta että on suuniteltu käyttämään montaa ydintä, ei se tarkota että suunittelu on toteutettu hyvin, tai että se on tehokkaampi, se on mainontaa. Ja vaikka oisit lukenu mistä että miten se on suuniteltu, niin ei se kerro suorituskykyä, tulokset kertoo ja ne taitaa taistella ainaki toistaseks vistaa vastaan. Uskon että vistan tietoturva on parempi, mutta onko se NIIN paljon parempi.

AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
14. huhtikuuta 2008 @ 16:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Uskon että vistan tietoturva on parempi, mutta onko se NIIN paljon parempi.
Riippuu ihan käyttäjän valinnoista. Jos käyttäjä käyttää normaalia käyttäjätiliä ja UAC:tä, ollaan jo hieman turvallisemmilla vesillä. Itse lisäisin vielä DEP:n (Data Execution Prevention) kaikille ohjelmille.

DEP merkitsee kaikki prosessin muistipaikat ei-suoritettaviksi, ellei muistipaikkaa ole nimenomaan osoitettu suoritettavalle ohjelmakoodille. Jos jokin ohjelma yrittää suorittaa ohjelmakoodia muistista väärällä tavalla, tietojen suorittamisen estäminen sulkee ohjelman. Tämä ilmenee yleensä ko. ohjelman kaatumisena.

DEPin kanssa saadaan käyttöön ASLR (Address Space Layout Randomization). Vistaa edeltäneissä Windowseissa järjestelmän koodia sijoitetaan muistissa aina samaan paikkaan. Vistassa sen sijaan Windowsin käynnistyessä järjestelmän koodi sijoitetaan eri paikkoihin muistissa. Tämä auttaa torjumaan return-to-libc -hyökkäykset jossa hyökkäyskoodi yrittää asiattomasti kutsua jotain tärkeää järjestelmätoimintoa. ASLR sijoittaa nämä toiminnot ympäri muistia joten ne ovat sattumanvaraisessa sijainnissa, ja näin ollen hyökkäystä on vaikea saada toimimaan. Hyökkääjällä on 1/256 mahdollisuus osua oikeaan, väärin arvatessa järjestelmä voi kaatua.

Molemmissa tapauksissa (järjestelmän tai ohjelman kaatuessa toistuvasti) epätavallinen toiminta saa käyttäjän kiinnittämään asiaan huomiota (pitäisi ainakin).

DEP ja ASLR täydentävät toisiaan. ASLR tekee hyökkäyksen vaikeaksi, koska hyökkääjä ei tiedä missä kohde sijaitsee. Ja jos tarttuminen onnistuukin, DEP estää koodin ajon.

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
14. huhtikuuta 2008 @ 17:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
etkai vitsaile, tosissasko väität että pelit pyörii paremmin vistalla, voi olla ehkä totta että jotkut pelit jotka hyödyntää neljää ydintä pyöriikin paremmin vistalla, mutta mihin tippu neljässosa kaikista mun pelien fps:stä ku vaihoin vistaan, on se kummaa.

Kannattaa lukea teksti kunnolla ennenkuin alkaa syyttämään. Vistassa on siis POTENTIAALIA pyörittää pelejä nopeammin kuin xp:llä nykyaikaisilla 2 tai useampi ytimisillä prosessoreilla. Se ei siis ole yhtään sama asia että se nyt niin tekisi.
Koodi on kuitenkin tehty useampaa ydintä silmällä pitäen toisin kuin xp:n koodi jolloin oli vain yksiytimisiä prosessoreita.

No, vistan ajurit eivät ole varmasti lähellekkään niin valmiit kuin XP:n joten silläkin saadaan nopeuseroa. Tulevaisuudessa sitten nähdään miten voimasuhteet menevät pelien pyörivyyden suhteen kyseisillä käyttiksillä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. huhtikuuta 2008 @ 17:42

Senior Member

4 tuotearviota
_
14. huhtikuuta 2008 @ 17:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
etkai vitsaile, tosissasko väität että pelit pyörii paremmin vistalla...

Kannattaa lukea teksti kunnolla ennenkuin alkaa syyttämään. Vistassa on siis POTENTIAALIA pyörittää pelejä nopeammin kuin xp:llä nykyaikaisilla 2 tai useampi ytimisillä prosessoreilla. Se ei siis ole yhtään sama asia että se nyt niin tekisi...

Komppaan nyt vielä saman verran, että Vistan tukema Shader model 4 tekniikka (=DX10) kykenee piirtämään samat asiat vähemmän näyttistä kuormittavasti kuin DX9 aikainen tekniikka. Elikkä jos peliin tehtäisiin asetukset niin että DX9:llä ja 10:llä voitaisiin pistää samanlaiset silmänkarkit päälle, niin oikein koodattuna DX10-alustalla peli pyörisi paremmin. Tosin esim. Crysiksessa DX10 säädöt tarkoittavat vain koreampia tekstuureita jne.

Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.
Senior Member

4 tuotearviota
_
14. huhtikuuta 2008 @ 19:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
etkai vitsaile, tosissasko väität että pelit pyörii paremmin vistalla, voi olla ehkä totta että jotkut pelit jotka hyödyntää neljää ydintä pyöriikin paremmin vistalla, mutta mihin tippu neljässosa kaikista mun pelien fps:stä ku vaihoin vistaan, on se kummaa.

Kannattaa lukea teksti kunnolla ennenkuin alkaa syyttämään. Vistassa on siis POTENTIAALIA pyörittää pelejä nopeammin kuin xp:llä nykyaikaisilla 2 tai useampi ytimisillä prosessoreilla. Se ei siis ole yhtään sama asia että se nyt niin tekisi.
Koodi on kuitenkin tehty useampaa ydintä silmällä pitäen toisin kuin xp:n koodi jolloin oli vain yksiytimisiä prosessoreita.

No, vistan ajurit eivät ole varmasti lähellekkään niin valmiit kuin XP:n joten silläkin saadaan nopeuseroa. Tulevaisuudessa sitten nähdään miten voimasuhteet menevät pelien pyörivyyden suhteen kyseisillä käyttiksillä.
en syytä, mutta kumminkin vastasit tolla potentiaalilla siihen ku väitin XPtä suorituskykysemmäksi kun vistaa, niin oletin että oot erimieltä, eli yhtäkaikki toistaseks XP pelaamiseen

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
14. huhtikuuta 2008 @ 20:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No jos on suht tehokas uusi kone niin en kyllä näe pelaajankaan näkökulmasta syitä miksei vistaa kannattaisi valita xp:n sijaan...
Mainos
_
__

_
Senior Member

4 tuotearviota
_
14. huhtikuuta 2008 @ 22:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nojoo, ehkä vähä mielipidekysymys

Sivu:<123>
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > tähän koneeseen vista home premium vai xp?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy