User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 6.7.2025 / 18:09
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > pelien waretus ei onnistu enää tulevaisuudessa
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Pelien waretus ei onnistu enää tulevaisuudessa
  Siirry:
 
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Pelien waretus ei onnistu enää tulevaisuudessa

uutinen julkaistu: 26 toukokuuta, 2008

Pelitalot kertovat piratismin nakertavan heidän talouttaan aina vain pahemmin ja pahemmin. Uutuuspelit saa joskus internetistä jopa ennen kuin ne löytävät tiensä kauppojen hyllyille. Tähän asti peliteollisuus onkin ollut voimaton PC-pelien laittoman kopioinnin ja leviämisen edessä. Tulevaisuus saattaa näyttää pelitaloille kuitenkin kirkkaammalta, koska Atarin perustaja Nolan Bushnellin ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Sivu:<1234>
Senior Member
_
26. toukokuuta 2008 @ 10:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Lainaus:
Mainosrahoitteiset pelit olisivat huomattavasti parempi vaihtoehto kun tuollaiset piiri suunnitelmat
Justiinsa juu. Minua ainakin melko vähän kiinnostaa katsella jotain dödömainoksia pelissäni sen takia että joittenkin "kaikki mulle heti tänne" -tyyppien pitää saada kaikki ilmaiseksi.
Kyllä se vain on niin että joissakin peleissä jo on ollutkin mainoksia, hyvinkin olet voinut sellaista jo pelata tajuamatta että "hei tuohan on oikea tuote".

Omasta mielestäni esimerkiksi pelit joissa on muutenkin "oikeaa" kaupunkia eli siis kuten vaikkapa GTA sarjan pelit, voivat sisältää oikeitakin mainoksia niiden "ostappa alin saippuaa" mainosten sijaan.
Senior Member

8 tuotearviota
_
26. toukokuuta 2008 @ 10:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Emolevyjen valmistajat voisivat lyödä tällä rahoiksi. Iskevät jokaiseen lankkuun kiinni tuon, mutta laittavat sen vain pikakiinnityksellä. Halutessa sen voisi siis vain ottaa irti vetämällä ja syöttää vaikka naapurin koiralle. Valmistajat saa voittoa, kuluttajia ei haittaa ja Nolania nolottaa.
shnigi
Senior Member

3 tuotearviota
_
26. toukokuuta 2008 @ 10:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Irrottaa ton piirin, tai joku haksaa sen, tai sitten käyttää vanhaa konetta missä ei oo tommosta piiriä. Aika outoa jos tosta jotain tulis...
Member

1 tuotearvio
_
26. toukokuuta 2008 @ 10:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No just. Se on vain ajan kysymys, kun se kierretään. Minkä tahansa raudan toiminnan voi emuloida ohjelmallisesti. En ymmärrä miksi tämä tapaus olisi poikkeus.
AfterDawn Addict
_
26. toukokuuta 2008 @ 11:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Lainaus:
Mainosrahoitteiset pelit olisivat huomattavasti parempi vaihtoehto kun tuollaiset piiri suunnitelmat
Justiinsa juu. Minua ainakin melko vähän kiinnostaa katsella jotain dödömainoksia pelissäni sen takia että joittenkin "kaikki mulle heti tänne" -tyyppien pitää saada kaikki ilmaiseksi.
Pelimainosten ei tosiaankaan tarvitse olla samanlaisia mainoksia mitä tv mainokset ovat, vaan esim rainbow six vegasiin esim on upotettu mainokset itse kaupunkikuvaan.

Ja itse ostan kyllä pelit mitä pelailen, koska verkkopeli ei usein ole mahdollista/miellyttävää piraatti peleillä. Henkilökohtaisesti itseäni ei pätkääkään haittaisi jos pelit olisivatkin ilmaiseksi saatavilla.
mjk
Senior Member

2 tuotearviota
_
26. toukokuuta 2008 @ 11:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mainoksia on ollut peleissä jo kauan, tosin niitä ei vain ole huomattu tai on mutta ne ei häiritse. Jääkiekko, jalkapallo ysm urheilupeleissä on laitamainoksia. Myös autopeleissä on mainokia, kylttejä kadulla jne...ja juuri kaupunkisodassa ovat ne kyltti/neon mainokset paikallaan. Mutta sitten keskellä aavikkoa sodittaessa pepsi-colan mainos ei oikein sovi, tuskin se oikeasti on siellä missä ei ketään asu...nojoo. Eli mainokset sopivat kyllä peleihin kunhan ne eivät ole kovin silmiinpistäviä.

Tuosta suojauksesta empoille tuskin onnistuu koska pelaajat haluavat nopeita lankkuja ja emppavalmistajille voisi tulla yllätyksenä kun kauppa ei oikein käy...ja kappas pian ollaan nurin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. toukokuuta 2008 @ 11:11

Member
_
26. toukokuuta 2008 @ 11:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Tuosta suojauksesta empoille tuskin onnistuu koska pelaajat haluavat nopeita lankkuja ja emppavalmistajille voisi tulla yllätyksenä kun kauppa ei oikein käy...ja kappas pian ollaan nurin.
Onhan tuon onnistuminen TEORIASSA mahdollista, jos jokaikinen emolevyvalmistaja (tai piirisarjavalmistaja) lähtee mukaan tuohon, jolloin ei ole mahdollista ostaa ei-piirillistä emoa. Käytännössä tuskin tulee tapahtumaan.
Senior Member
_
26. toukokuuta 2008 @ 12:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Arvatkaapas tuleeko sen myötä uusia valmistajia jotka ei piiriä emoihinsa työnnä... jos siis tuo tulee tapahtumaan.
Member

2 tuotearviota
_
26. toukokuuta 2008 @ 13:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
pelien waretus loppuisi, jos pelit olisi ilmaisia, totta.
ja mistä saataisiin rahaa pilaamatta peliä mainoksilla? hmm...

mainokset laitettaisiin asennusohjelmiin. (siis ei pop-up ikkunoita, vaan taustalla näkyy mainos (tai mainoksia vierekkäin) ja se ei olisi klikattava vaan siinä näkyy osoite siihen etc. etc.)

typerä idea vaiko hyvä? :/
bfr
Senior Member

2 tuotearviota
_
26. toukokuuta 2008 @ 13:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllähän kopiosuojaukset SAA suht varmaksi, mutta se edellyttänee
sekä tuon emolevyn että niiden pelien täydellistä rampauttamista ja kietomista tuohon suojaukseen. Kts. Steinberg Nuendo 4.0. Eriasia kuka tuollaisia haluaa enää käyttää.
jehu80
Member
_
26. toukokuuta 2008 @ 13:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mua ei waretus kiinnosta, kun en pelaa PC:llä (paitsi LFS demoa) vaan X360:llä...ja Live on tuon konsolin paras juttu, minkä voi käytännössä unohtaa modailemalla...joten...siinäpä se.

Pelit on kyllä liian kalliita, mut onneks niitäkään ei tarvii usein ostaa. Kun ostaa vain hyviä, niin yhdestä pelistä saa huvia pitkäksi ajaksi. FM2 mm. vaan säilyttää hohtonsa, vaikka jo vanha peli.

ystävällisin terveisin, jehu
DuskLord
Junior Member

2 tuotearviota
_
26. toukokuuta 2008 @ 14:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitä ihminen tekee, sen ihminen voi myös purkaa. Eivät kyllä pysty kehittelemään oikeasti toimivaa salausta. Kaikki on murrettavissa. Ennemmin tai myöhemmin (ja todennäköisesti vieläpä ennen niitä virallisia julkaisuja, kuten joku sanoikin jo).
Aapeli94
Member

1 tuotearvio
_
26. toukokuuta 2008 @ 14:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä voisi peleihin kieltämäti niitä mainoksia laittaa SOPIVASSA SUHTEESSA. Eli esim johonkin latausikkunoihin ja valikkoihin mutta ei mitään "5 min on kulunut nyt katsot minuutinmittaisen mainoksen". Näin sitä pelin hintaa saataisiin pudotettua huomattavasti alaspäin sieltä ~60 ? tienoilta :D
Member
_
26. toukokuuta 2008 @ 14:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos PC peli maksaisi uutena vaikka 20 euroa niin veikkaan että menis enemmän kaupaksi. Ei monenkaan mielestä ole järkeä maksaa pelistä paljoa koska sen voi kuitenkin ladata netistä ilmaiseksi. Moraalisestihan se on väärin mutta raha ratkaisee.
coocie98
Senior Member
_
26. toukokuuta 2008 @ 15:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselleni pelien warettaminen on jotain todella kaukaista, sillä yhtä peliä voi tulla pelattua niin kauan, etten näe mitään syytä alkaa latailemaan niitä. Ja kuten täälläkin sanottiin, tässä ei ole kyse mistään TO-mafiasta, joten miksi ei ostaisi jos rahaa on. Enimmäkseen nämä pelien warettajat näyttävät minulle sellaisilta, että kokeillaan kaikkea mahdollista ja joitain todella odotettuja pelejä ostetaan jopa koko konsolin ohella. Wiin kohdalla rahaa tuntuu paukkuvan kaiken maailman sivuohjaimiin ja muihin härpäkkeisiin. Usein tuo rahan puuten ja kokeilun halu näyttää olevan taustalla. Nämä havainnot ovat omia kokemuksiani, eivät mitään universaalisia totuuksia.

Itse uutiseen. Onhan se hyvä, että asiaa pyritään ratkaisemaan jollain muulla kun asiakkaiden uhkailulla mutta pelkään, että tämä suojaus aiheuttaa harmaista hiuksia itse asiakkaille.
Senior Member

2 tuotearviota
_
26. toukokuuta 2008 @ 16:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Raha pyörittää tätä mailmaa. Yritykset haluavat rahaa, niin myös asiakkaat haluavat säästää (eli saada rahaa). Jos yritys näkee että bisnes ei ole kannattavaa, kannattaa jättää homman kesken. Esimerkiksi Blizzardi tekee todella laadukasta jälkeä ja lyö rahoiksi oikein kunnolla, kun taas esimerkiksi crytekin crysis on yhden tunnin ihme, ei siis ihme että se ladataan mielummin "kokeilumielessä", kuin ostetaan 50e hintaan kaupasta.

Itse uutiseen: Yritykset on taas rahan perässä, vaikka tämä todellisuudessa tulisi vain laskemaan peli myyntiä. Raha sokaisee silmät!
Senior Member

10 tuotearviota
_
26. toukokuuta 2008 @ 18:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täälä puhutaan kovaa nettimyynnistä, mainoksista ja alhaisista hinnoista. Nähdäkseni Steam on tässä kohtaa edelläkävijä.

Ostin taannoin, vuonna 2004 Half Life 2:sen 50?:lla, jonka pelasin muutamassa päivässä läpi. Jäi kieltämättä vähän paha maku, kun ei huvia riittänyt pidemmäksi aikaa. Mukana tuli kuitenkin CS:S, joka veti allekirjoittaneen pelin pariin moneksi tunniksi päivässä, kymmeniksi viikossa jne. Jopa niin paljon, että kuntokin ehti vähän huonontua :) Täytyy sanoa, että jos samaa peliä on pelannut 4 vuotta maksamalla sen 50?, niin hyötysuhde on perkeleen hyvä. Eikä muuten kyllästytä vieläkään, vaikka muu sosiaalinen elämä on alkanut ottaa tilaa; hyvä sadepäivien harrastus silti :)

Ja Steamhan antanee jo mainostaa 1.6:ssa, ja sorsaankin mainokset lienevät tulossa. Sitä en tiedä miten hinnoissa näkyvät, mutta Valvella on ainakin ollut tapana pitää hinnat melko positiivisella puolella (sorsa maksaa 19.99$ steamin nettikaupassa).
Junior Member
_
26. toukokuuta 2008 @ 18:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oli hyvä tuo Kolmiksen lista niistä mikä voisi toimia.

Mielestäni se mainosrahoitteisuus on paras keino. Eli peli ilmaseks ja mainoksia. Itse sietäisin muutaman ärsyttävänkin mainoksen jos pelin saa ilmaseks.

Ja sitten tosiaan halvempikin peli kelpais mulle ja tällä hetkellä teenkin niin, että waretan pelin, testaan sen ja jos tykkään pelistä ostan sen Venäjältä halvalla. 13? maksoi Call of Duty 4:n serial(sekä venäjänkielinen peli) ja nyt kaikki servut pelittää. Jos ei ole Multiplayer mahdollisuutta ware-versiossa, jätän pelin myös ostamatta, koska ei ole tapana ostella sikoja säkeissä.
Member
_
26. toukokuuta 2008 @ 20:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eikös siinä BF 2142 ole jo mainoksia taitaa myös löytyä cs 1.6:sta ja tulihan se ensimmäinen farcrykin jo mainosten avulla jakoon ilmaiseksi
MasaAntsa
Junior Member
_
26. toukokuuta 2008 @ 20:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no siis kyllä jokaseen peliin on mahdollisuus mainoksia sisällyttää "huomaamattomasti." vaikea vaan on varmaan löytää oikeanlaisia mainostajia kun ei vaikkapa aavikkosodassa oikeen muuta voi mainostaa kuin aseita tai muita mutta kyllä jokaseen löytyy oma kategoria miltä löytyis sopivia mainoksia.
IhQnObO
Member
_
26. toukokuuta 2008 @ 21:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Myös vapaajaotteisia pelejä ja kunnon hintaisia maksavia pelejä. Ettei uudesta pelistä tarvi maksaa 60? vaan sitä saisi vaikka testata 1vko ja maksaa sen jälkeen, jos piti pelistä. Itseäni ei kiinnosta ostaa sika säkissä 60? peliä tai yhden kentän demolla testattua. Kyllä tää rautasuojaus turha yritys on.

OFFTOPIC: Jos EAn peleis jotai parempaa musaa ois niin kyl sit vois ostaa.
wildass
Member
_
26. toukokuuta 2008 @ 22:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mjk:
Tuosta suojauksesta empoille tuskin onnistuu koska pelaajat haluavat nopeita lankkuja ja emppavalmistajille voisi tulla yllätyksenä kun kauppa ei oikein käy...ja kappas pian ollaan nurin.
Onhan tuon onnistuminen TEORIASSA mahdollista, jos jokaikinen emolevyvalmistaja (tai piirisarjavalmistaja) lähtee mukaan tuohon, jolloin ei ole mahdollista ostaa ei-piirillistä emoa. Käytännössä tuskin tulee tapahtumaan.
niin, ja niistä puulaatikko-firmoista puhumattakaan jotka tollaset piirit 10 eken hinnalla emoista poistaa.
mikkokok
Suspended due to non-functional email address
_
26. toukokuuta 2008 @ 23:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pitää huomata että kyllä tämä ainakin joissakin tapauksissa tulee toimimaan, tarkoitan siis sitä että tämä tulee lisäämään pelintekijöiden markkinaosuutta, koska läheskään kaikki tietokoneiden ostajat eivät tule poistamaan piiriä emolevystään tai muuten sitä ohittamaan.
Itse olisin iloinen jos tämä toimisi, saisivat pelintekijätkin heille kuuluvan voiton.
Ja jos tämä tulee toimimaan, voi olla että tulevaisuuden pelit ovat paremmin viimeisteltyjä ja bugittomia, koska pelejä ei tarvitse julkaista niin nopeaan tahtiin, koska pelien voitot ovat suurempia ja viimeistelyyn jää enemmän aikaa.
Ehkä myös näkisimme uusia pelifirmoja jotka uskaltaisivat aloittaa toimintansa tämän tekniikan ansiosta. Itse en nimittäin missään nimessä perustaisi pelifirmaa vaikka minulla olisikin siihen resursseja, juuri sen takia koska voitot olisivat liian pienet, ja jos perustaisin, en ainakaan kehittäisi pelejä PC:lle.
wildass
Member
_
26. toukokuuta 2008 @ 23:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mikkokok:
Pitää huomata että kyllä tämä ainakin joissakin tapauksissa tulee toimimaan, tarkoitan siis sitä että tämä tulee lisäämään pelintekijöiden markkinaosuutta, koska läheskään kaikki tietokoneiden ostajat eivät tule poistamaan piiriä emolevystään tai muuten sitä ohittamaan.
Itse olisin iloinen jos tämä toimisi, saisivat pelintekijätkin heille kuuluvan voiton.
Ja jos tämä tulee toimimaan, voi olla että tulevaisuuden pelit ovat paremmin viimeisteltyjä ja bugittomia, koska pelejä ei tarvitse julkaista niin nopeaan tahtiin, koska pelien voitot ovat suurempia ja viimeistelyyn jää enemmän aikaa.
Ehkä myös näkisimme uusia pelifirmoja jotka uskaltaisivat aloittaa toimintansa tämän tekniikan ansiosta. Itse en nimittäin missään nimessä perustaisi pelifirmaa vaikka minulla olisikin siihen resursseja, juuri sen takia koska voitot olisivat liian pienet, ja jos perustaisin, en ainakaan kehittäisi pelejä PC:lle.
pari kohtaa mistä olen eri mieltä:

pelien julkaisutahti on kova, koska markkinat käyvät kuumina. ei sen takia että niitä waretetaan. eli ihmisillä rahaa & halua ostaa=myydään kovaan tahtiin ihan mitä sattuu. se on se kysynnän ja tarjonnan laki se.
julkaisutahdilla ei ole mitään tekemistä laadun kanssa.

sitten toinen juttu: jos etukäteis-markkinointi tehdään OIKEIN, ja luodaan hittipeli, vieläpä pc:lle, niin jokainen sijoitettu dollari/euro tuottaa tulosta 10 dollaria/euroa. enon laskuopin mukaan en saa tästä mitenkään huonosti kannattavaa bisnestä.
ongelmahan on nyt vain ja ainoastaan siinä, että pienet pelinteko-pajat jää suurien jalkoihin. se on helpompaa ostaa viittä vaille valmis tuote autotallin koodaripojilta, maksaa niille miljoona uskotellen että nyt löitte rahoiksi, summa mistä pojat ei ole osannut uneksiakaan, sitten hoitaa homma ammattilaisten käsissä isossa pelitalossa valmiiksi pikkurahalla ja kääriä satojen miljoonien voitot.
näin tehdään elokuva- musiikki- niinkuin keksintöbisneksessäkin, muutamia mainitakseni. on aina tehty ja tullaan aina tekemään.
jos riviin laitetaan sata ihmistä, niin kolme niistä on varkaita. näinkin on aina ollut ja tulee aina olemaan. joten jokaisen hyödykkeen/turhakkeen hintaan on valmiiksi laskettu hävikki (waretus, varkaus, rikkoontuminen, pilaantuminen, riskitekijät), ja silti isot yritykset haluaa vain lisää. vaikka kaikki lainrikkojat saataisiin kuriin, niin ei ne hinnat mihinkään laskisi. toi on vaan yleismaailmallista kusetusta millä kuluttajat ympäri maailmaa saadaan polvilleen ja vasikoimaan tovereitaan.
löytyihän irakistakin joukkotuho-aseita ja tshetshenia on vaaraksi heiveröisen venäjän turvallisuudelle LOL

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. toukokuuta 2008 @ 23:29

Mainos
_
__
 
_
Attin
Junior Member

1 tuotearvio
_
26. toukokuuta 2008 @ 23:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mikkokok:

Ja jos tämä tulee toimimaan, voi olla että tulevaisuuden pelit ovat paremmin viimeisteltyjä ja bugittomia, koska pelejä ei tarvitse julkaista niin nopeaan tahtiin, koska pelien voitot ovat suurempia ja viimeistelyyn jää enemmän aikaa.
Onko pelejä pakko tälläkään hetkellä pakko julkaista ns. "nopeaan tahtiin"... vastaus: ei
 
Sivu:<1234>
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > pelien waretus ei onnistu enää tulevaisuudessa
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy