Pelihiireksi??
|
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
12. huhtikuuta 2009 @ 20:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shaizee: Itse olen pelannut kahdeksan euron hiirellä viisi vuotta, valmistaja logitech mutta en löydä mallia. Luokalla kaksi tyyppiä jotka mahtailevat kun toisella on Cyber Snipa, ja toisella DeathAdder. Laneissa nähtiin, halppishiiri vs. edellämainitut. Ei ollut pelaajista mihinkään fps peleissä. Älä osta pelihiirtä, vaan säästä rahat vaikka uuteen näytönohjaimeen, 60+ fps joka pelissä auttaa pelisuoritukseen paljon.
Ei ole ainakaan itselläni kyse pelisuorituksesta. Minulla on pelihiiri sen loistavan ergonomian ja toiminnallisuuden vuoksi, varusteet eivät tee huonosta missään lajissa hyvää. Mitä järkeä on olla kunnon pelikone jos ergonomia on huonosti hoidettu. Ergonomia tekee pelinautinnon, eivät tykkinäytönohjaimet.
60+ fps on mielettömän yliampuvaa, eikä kenellekkään ole käytännössä missään pelissä tuollaisesta lisästä täyttä hyötyä (paitsi jos tämän hetken näyttiksellä jäädään alle 10 fps:n.) Refreshratet näytöissä on yleensä 60hz, eikä näinollen yli 60 fps:stä ole mitään hyötyä. Jos on jo hyvä näytönohjain, niin ei ole järkeä ostaa uutta.
-e8400 @3,8 GHz | Radeon HD 5770 | 4gt GSkilliä | NeoHE 430W | WD aaks5000, Spinpoint F3 1Tb | Nexus Clodius | Ubuntu Linux & Vista
-M-Audio Revo 7.1 | Rokit RP6-monitorit | Alessandro MS1i- ja AKG k-601-luurit, Musical Fidelity X-Cans
8800GT ja M-Audio Revolution 7.1, kyselehän!
|
Member
|
14. huhtikuuta 2009 @ 08:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shaizee: Itse olen pelannut kahdeksan euron hiirellä viisi vuotta, valmistaja logitech mutta en löydä mallia. Luokalla kaksi tyyppiä jotka mahtailevat kun toisella on Cyber Snipa, ja toisella DeathAdder. Laneissa nähtiin, halppishiiri vs. edellämainitut. Ei ollut pelaajista mihinkään fps peleissä. Älä osta pelihiirtä, vaan säästä rahat vaikka uuteen näytönohjaimeen, 60+ fps joka pelissä auttaa pelisuoritukseen paljon.
Nyt on kyl 70? maksava hiiri, joten en ehkä hirveästi haluais mitään halppis hiiri. Sit mulla on toi Zalmanin pelihiiri, joka on ihan v******.
Ei ole ainakaan itselläni kyse pelisuorituksesta. Minulla on pelihiiri sen loistavan ergonomian ja toiminnallisuuden vuoksi, varusteet eivät tee huonosta missään lajissa hyvää. Mitä järkeä on olla kunnon pelikone jos ergonomia on huonosti hoidettu. Ergonomia tekee pelinautinnon, eivät tykkinäytönohjaimet.
60+ fps on mielettömän yliampuvaa, eikä kenellekkään ole käytännössä missään pelissä tuollaisesta lisästä täyttä hyötyä (paitsi jos tämän hetken näyttiksellä jäädään alle 10 fps:n.) Refreshratet näytöissä on yleensä 60hz, eikä näinollen yli 60 fps:stä ole mitään hyötyä. Jos on jo hyvä näytönohjain, niin ei ole järkeä ostaa uutta. Nyt on näyttiksenä toi Radeon 4850 ja cs 1.6 on koko ajan fps 99-103. Joten omasta mielest en tarvii uuttaa näyttistä ja kyl ainaki omasta mielestä mulla on kaikki hyvin hoidettu ainoa vaa tule ranne välillä kipeäksi, mutta se johtuu tost mun hiirest ku on pikkasen iso. Toisaalta kun viime viikolla tuli ton Razerin Exact-matto +hiirituki, niin eipä ole enää niin kipee, eikä muute kipeydy, niin helposti kuin ennen.
Onkos noi pelihiiret oikeesti niin täys komponenttia, ettei mahdu? Vai onks niin kädetöntä seurakuntaa ettei keksi miten lisätä 10g painoa, jos ei oo valmista nappia ja paikkaa sille? No jos oot niin h******** fiksu, niin kerros miten saat lisättyä sen 10g:an painon vaik stringer:iin?
Main Board: ASUS P5Q-E Chipset: Intel P45 Processor: Intel E8400 3GHz (4,25GHz 1.32) Physical memory: Corsair 2x2048 MB TWINS (941MHz) Video Card: Gainward HD Radeon 512MB (Vakio) Power Supply: Corsair 550W Windows XP PRO
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. huhtikuuta 2009 @ 08:58
|
Shaizee
Newbie
|
16. huhtikuuta 2009 @ 15:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yottabyte: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shaizee: Itse olen pelannut kahdeksan euron hiirellä viisi vuotta, valmistaja logitech mutta en löydä mallia. Luokalla kaksi tyyppiä jotka mahtailevat kun toisella on Cyber Snipa, ja toisella DeathAdder. Laneissa nähtiin, halppishiiri vs. edellämainitut. Ei ollut pelaajista mihinkään fps peleissä. Älä osta pelihiirtä, vaan säästä rahat vaikka uuteen näytönohjaimeen, 60+ fps joka pelissä auttaa pelisuoritukseen paljon.
60+ fps on mielettömän yliampuvaa, eikä kenellekkään ole käytännössä missään pelissä tuollaisesta lisästä täyttä hyötyä (paitsi jos tämän hetken näyttiksellä jäädään alle 10 fps:n.) Refreshratet näytöissä on yleensä 60hz, eikä näinollen yli 60 fps:stä ole mitään hyötyä. Jos on jo hyvä näytönohjain, niin ei ole järkeä ostaa uutta.
Omasta mielestä suoraansanoen kapista pelata ~30 fps. Ja kuka on sanonut että halppishiirissä on huono ergonomia? Oma hiiri ainakin istuu paremmin käteen kun esim. Cyber Snipa ja käsi ei väsy pidemmässäkään pelisessiossa.
|
Member
7 tuotearviota
|
16. huhtikuuta 2009 @ 16:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen samaa mieltä Shaizeen kanssa. Siinä ne kaverit mahtailee "on sininen valo ja laaserit ja jopa kullattu usb liitin kyllä on iso virtuaalipippeli sama kai se miltä näyttää hyvin on mullakin perushiiri monta vuotta toiminut.
Ja sitten aiheeseen: G9. Jos se nyt välttämättä pitää vaihtaa.
Savun hälvettyä tarkastamme kytkennät.
Q9550 XGHz, Asus P5Q, 4gt Kingston HyperX 1066MHz, Noctua NH-U12P, Corsair 400W, GeForce 9600GT, WD Caviar 640GB
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
16. huhtikuuta 2009 @ 18:03 |
Linkki tähän viestiin
|
"Itse olen pelannut kahdeksan euron hiirellä viisi vuotta, valmistaja logitech mutta en löydä mallia."
Hahahah!! Pidät sitten näistä classic mallia olevista "koipallo hiiristä". Muutahan et 8:lla eurolla ole milloinkaan saanut!! Vähän jumii hiiri aina tunnin pelaamisen jälkeen, mutta on tämä hyvä,vai!!;)
Itsellä ihan perushiiri MS COMFORT OPTICAL MOUSE 3000 ja hyvin toimii peleissäkin. Oli myös hieno laserhiiri(MS SIDEWINDER), joka ei toiminut millään alustalla ja meni romukoppaan!! Katsoo nyt, jos jonkin optisen hankkisi...
1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy
2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI
3. Asus VivoBook 17 X705MA
|
Member
4 tuotearviota
|
16. huhtikuuta 2009 @ 19:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni on tuo Microsoftin ensimmäinen sidewinder, enkä kyllä nyt menisi vaihtamaan sitä mihinkään muuhun. (Korkeintaan ilmaiseksi tuohon X8:iin. Tosin jos se ei sovi käteen, niin sitten kannattaa vaihtaa.
|
Crizzly
Newbie
|
18. huhtikuuta 2009 @ 13:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsellä Logitechin G5 hiirenä. Todella näppärä hiiri jonka jouduin ostamaan kun entinen MX518 rupesi paukkumaan kolme vuotta palveltuaan. Näppäimistönä on G11 ja ihmettelen miksi joku haluaisi sen pois vaihtaa jos se kerran toimii.
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
18. huhtikuuta 2009 @ 14:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti disa321:
Onkos noi pelihiiret oikeesti niin täys komponenttia, ettei mahdu? Vai onks niin kädetöntä seurakuntaa ettei keksi miten lisätä 10g painoa, jos ei oo valmista nappia ja paikkaa sille? No jos oot niin h******** fiksu, niin kerros miten saat lisättyä sen 10g:an painon vaik stringer:iin? Kysestä hiirtä ei ole. En edes tiedä minkä näköinen ulkoa, ellen googlaa.
Kädettömille en (yleis)neuvoja rakenteluun ala kirjoittamaan. Kun en edes tiedä millainen se hiiri on.
Joka kodin tarkkaa punnusta. Muun halutun painon saa yhteenlaskulla.
Raskaampiakin materiaaleja löytyy. Myös tahmeita, sähköäjohtamattomia, mutta kevyempää.
En mä edes tajua mitä hyötyä on saada hiiri "puolenkilon punnukseksi".
Fiilis voi olla hauska kun lihakirveellä hutkii vastustajien päitä irti. Saa hakata tosissaan.
Onks se sit ergonomiaa, kun ranne kipeytyy ylimääräisestä voimasta liikutteluun.
Piirto-ohjelmassa toi painon lisäys vois tarkkuutta sivellinvetoihin tuottaa. Siinä tilanteessa mä kyllä hankin tabletin ja 256:lla painetasolla piirän kuten kynällä.
Retoorinen kysymys ja jokuhan siitä herneen vetää nenäänsä.
Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
|
Nitsku
Suspended due to non-functional email address
|
18. huhtikuuta 2009 @ 18:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Ööh.. En viitsinyt tehdä uutta threadin joten kerron ongelmani tähän, kun hiiristähän on kyse.
Ostin Microsoft Habu joskus kauan sitten ja hiirimattona oli
Breathe Ulti-mat. Sitten vähän ajan jälkeen osoitin ei menny enään suoraan tyyliin tälläi _________ vaan ^^^^^^^^^^ <-- mutta paljon jyrkemmin.
Sitten ostin uuden hiiren Microsoft Sidewinder vanhempi malli ja sekin toimi aluksi hyvin eli näin _________ kun osoitinta liikutin. Mutta nykyään tämäkin alkaa tehdä zik zak liikettä mutta ei niin jyrkästi kuin edellinen.. Missä vika? Tietokoneessa vai hiirimatossa?
Toivottavasti tajusitte :)
CS freak :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. huhtikuuta 2009 @ 18:54
|
Member
17 tuotearviota
|
18. huhtikuuta 2009 @ 19:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nitsku: Ööh.. En viitsinyt tehdä uutta threadin joten kerron ongelmani tähän, kun hiiristähän on kyse.
Breathe Ulti-mat. Sitten vähän ajan jälkeen osoitin ei menny enään suoraan tyyliin tälläi _________ vaan ^^^^^^^^^^ <-- mutta paljon jyrkemmin.
Sitten ostin uuden hiiren Microsoft Sidewinder vanhempi malli ja sekin toimi aluksi hyvin eli näin _________ kun osoitinta liikutin. Mutta nykyään tämäkin alkaa tehdä zik zak liikettä mutta ei niin jyrkästi kuin edellinen.. Missä vika? Tietokoneessa vai hiirimatossa?
Joskus sinne hiiren pohjassa olevaan koloon(jossa on laseri yms.) menee roskaa useinmiten karvoja. Niitä ei kannata yrittää poistaa millään teräksisillä pinseteillä koska se auheittaa naarmuja sinne, ja sitten siitä siks sakkailusta ei pääse ikinä eroon. Kannattaa yrittää imuroida sitä.
EDIT: Virhe korjattu.
Kotelo: Antec Sonata 3, emo: P5Q Pro, CPU: e8400 dual core with Noctua NH-U12P, GPU: HD 4870 1GB sonic, Hiiri: MX518, RAM: 3GB, Käyttis: Win7 32-bit ultimate Näyttö: Acer V233H
Logitech Z-3e 2.1
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. huhtikuuta 2009 @ 20:04
|
Nitsku
|
18. huhtikuuta 2009 @ 20:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti grinx: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nitsku: Ööh.. En viitsinyt tehdä uutta threadin joten kerron ongelmani tähän, kun hiiristähän on kyse.
Joskus sinne hiiren pohjassa olevaan koloon(jossa on laseri yms.) menee roskaa useinmiten karvoja. Niitä ei kannata yrittää poistaa millään teräksisillä pinseteillä koska se auheittaa naarmuja sinne, ja sitten siitä siks sakkailusta ei pääse ikinä eroon. Kannattaa yrittää imuroida sitä.
EDIT: Virhe korjattu.
Hölmö kysymys mutta mistä mä oikeen imuroin mun sidewinderiä? Eihän tässä ole missään ruuvia jotta voisin avata sen, ja voitte myös kertoa että mistä imuroin habun roskat?
Ja sitte vielä, että miksei sitä käy mun vanhempien koneen hiirellä, vaikka se on paljon surkeampi? Eli asia johtunee hiirimatosta, vai?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. huhtikuuta 2009 @ 20:22
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
18. huhtikuuta 2009 @ 20:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Sieltä missä on sensori.
Tehomylly.
|
Nitsku
|
18. huhtikuuta 2009 @ 20:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis en pääse koskaan eroon tästä siksakkailusta? Mutta kun aion ostaa uuden hiiren nii miten ennalta ehkäisen että tämä ei tule toistumaan?
Ja turhaan sitä imuroida on, kun ei siellä ole mitään roskaa.. Tai no ei lähde kumminkaa mitää.. Sieltä tulee vain valoa :(
Edit:
No ei ole totta.. Ostin sidewinder aivan turhaan, kun tämä Habukin toimii nyt kuin uusi. :S
Eli nyt kummatki hiireni toimivat hyvin. Kiitos :) Ihmetyttää, että sieltä ei näkynyt mitään työnsin vain vanupuikon sisään ja heilutin sitä ja sit vedin pois eikä enää tee siksak liikettä :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. huhtikuuta 2009 @ 20:46
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
18. huhtikuuta 2009 @ 21:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Näissä pelihiiri ketjuissa on tiettyjä malleja moitittu just tosta pienikin roska anturiin viasta.
PC puodissa näin mainosvideon keltaisesta "sinitarrasta" jolla näppäimistöt yms. puhdistui roskista ja jopa sormista jäännestä likatahroista. soveltuuko noihin?
Tahraako sinitarra optiikan? Ainakaan ei naarmuta.
Paineilma roskien poistoonkin. Spray pullossa.
Kamerapuodeissa on sutimallinakin käsipuhaltimia.
http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=1298
Uloshengitysilman laadusta riippuen ;)
Mehupilli ja "sepe susi keuhkot".
Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
|
Nitsku
|
18. huhtikuuta 2009 @ 21:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Meniköhän tää hiiri ikiajoiks rikki? Tai tekee siksak liikettä 4ever?
Luin ohjeit ja päätin tehdä sen mukaan sitte. Vähän aikaa kulki ja sit tekee taas sik sak liikkeittä mutta Sidewinder tekee sekä siksak liikettä että warppaamista. Mut warppailu menee pois heti ku otan etutapit pois sidewinderist mutta se jatkaa siksak liikettä :S.
Saattoiko mennä rikki ku laitoin alkoholiin dipattua vanupuikkoa sensroiin. Prosentti oli 30% siis alkoholin.
edit: Hiiret toimivat erittäin oudosti:
Aluksi tekevät siksak liikettä siis ihan selvää todella suurta sellaista mutta heti sitten kun puhdistan niin toimii vähän paremmin ja sitten ku koitan vielä puhdistaa vielä että toimis nii kuin uutena toimi nii tekee taas suurempaa siksak liikettää (Nyt tein ilman mitään nestettä)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. huhtikuuta 2009 @ 21:43
|
Member
|
18. huhtikuuta 2009 @ 21:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse pidän Razereista, sekä CopperHeadin että Kraitin omistan. Olennainen asia verrattuna normaaleihin optisiin on nopeampi liike. Eli pienemmällä ranne liikellä saa enemmän aikaan.
Q9300/Asus P5Q-E/8GB5 DDR2-800/~1,02+0,5TB/Club3DRadeon 4870 512MB GDDR5/SB Audigy 2/Lenovo L220x+17" LCD/Antec P180B/AntecNeoHE430
Lenovo 300 V200 12.1"/Nokia E65

|
Nitsku
|
18. huhtikuuta 2009 @ 21:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitähän hiirimattoa voisitte ehdottaa, kun habu ja sidewinder toimi äskön täs normi Breathe Ultimatis ja sitte päätti taas siksakata mutta wow kannen päällä toimii ilman siksakkia samoin käy matematiikan kirjan päällä. Pitäis olla suurikokoine hiirimatto, ku käytän niin pientä sensitivityä.

|
Mainos
|
  |
|
BlackPawn
Member
2 tuotearviota
|
18. huhtikuuta 2009 @ 22:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsellä on MX51, ja on kyllä erittäin hyvä hiiri. Varsinkin, kun olen tälläinen isokätinen, niin sopii erittäin hyvin handyyn. Hiirimaton merkitystä en ole oikein ikinä ymmärtänyt, mitä järkeä ostaa joku 30 ? matto? Voisiko joku ystävällisesti selvittää sen ylivertaisen edun (?) muihin nähden? Ja näin btw, minkälaista hyötyä pelihiirestä on? onhan se toki hieno ja hyvin muotoiltu, mutta tuo "pelihiiri" nimellä markkinointi jotenkin kalskahtaa :) ainakin minun mielestä. Muita kohtalotovereita?
The wise man speaks because he has something to say, the fool because he has to say something.
|