ZTE:n halpapuhelimet kelpasivat paremmin kuin iPhonet
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 29 lokakuuta, 2011
Kiinalainen ZTE on noussut maailman neljänneksi suurimmaksi puhelinvalmistajaksi. Yhtiö myi puhelimia enemmän kuin iPhonesta tunnettu Apple.
Siinä missä Apple myi viime kvartaalin aikana 17,1 miljoonaa puhelinta, niin ZTE:n halpamalleja meni kaupaksi 19,1 miljoonaa kappaletta. Eroa raskaasti tappiollisen tuloksen tehneeseen LG:hen on enää kaksi miljoonaa puhelinta per kvartaali. Samsung ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
4. marraskuuta 2011 @ 12:22 |
Linkki tähän viestiin
|
@24
Katohan tuolta vertaa.fi sivustolta. Ja ainakin minä saan jo alle satasen niin nokian kuin androidpuhelimiakin. Enkä kirjoittanut mistään tehoista, kun tiedän että mitä enemmän tehoja sen enemmän virtaa menee. Vai onko perhanalla asiasta joku mullistava keksintö jolla ilmastakin saadaan sähköä.
Juuri tämä pullonkaula näissä kapuloissa on, ei se enää mikään mobiililaite ole, jos sen pitää olla laturissa kaiken aikaa. Vanha nokialaiseni toimii ties miten kauan ja paljon pienemmällä akulla.
Et edes jutussasi kertonut mitään uutuusnokialaisesta?
iomenoissakaan varmaan sen enempää vikaa, mutta uudesta mallista on kyllä tullut palautetta, että akusta häviää nopeasti virrat.
Eli älä rupea toisia moittimaan, kun et itsekkään ole perehtynyt asioihin.
Voit työntää sen iomenasi mihin haluat iP****n.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
4. marraskuuta 2011 @ 12:24 |
Linkki tähän viestiin
|
@24 En ole täysin varma, mitä sinä luettelet trolliksi, mutta itse ainakin vihaan näitä rekisteröimättömiä, joiden nimimerkki on lähes aina "Mokia", "SGS2 4Ever", "Wintoy", "iPhone SUCKS!", ja joiden miestin sisältö on täyttä huuhaata. Kyllä on Samsungilla (Androidilla?) vahva fanijoukko.
|
Member
2 tuotearviota
|
4. marraskuuta 2011 @ 13:08 |
Linkki tähän viestiin
|
@27 Amen!
OT:The Backfire Effect:
"The Misconception: When your beliefs are challenged with facts, you alter your opinions and incorporate the new information into your thinking.
The Truth: When your deepest convictions are challenged by contradictory evidence, your beliefs get stronger."
Tähän ajatteluvirheeseen taitaa pohjautua suurin osa Imiesten ja Fandroidien (onko WP-faneille jotain hassunhauskaa nimitystä?) foorumilässytyksestä. Ikävämpi juttu ettei noista ikinä päästä eroon.
|
Senior Member
|
4. marraskuuta 2011 @ 14:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti repino: @24
Katohan tuolta vertaa.fi sivustolta. Ja ainakin minä saan jo alle satasen niin nokian kuin androidpuhelimiakin. Enkä kirjoittanut mistään tehoista, kun tiedän että mitä enemmän tehoja sen enemmän virtaa menee. Vai onko perhanalla asiasta joku mullistava keksintö jolla ilmastakin saadaan sähköä.
Juuri tämä pullonkaula näissä kapuloissa on, ei se enää mikään mobiililaite ole, jos sen pitää olla laturissa kaiken aikaa. Vanha nokialaiseni toimii ties miten kauan ja paljon pienemmällä akulla.
Et edes jutussasi kertonut mitään uutuusnokialaisesta?
iomenoissakaan varmaan sen enempää vikaa, mutta uudesta mallista on kyllä tullut palautetta, että akusta häviää nopeasti virrat.
Eli älä rupea toisia moittimaan, kun et itsekkään ole perehtynyt asioihin.
Voit työntää sen iomenasi mihin haluat iP****n.
Voi pyhä yksinkertaisuus... ensinnäkin vertaa.fi sivustolla ei ole myynnissä ensimmäistäkään kännykkää vaan yleensä ne ostetaan jostain kaupasta, eli siellä olevat hinnat eivät edusta koko hintahaarukkaa.
Ja jos rupeat vertailemaan hintoja, tottakai pitää verrata saman luokan puhelimia keskenään, et sinä varmaan mene autokauppaankaan sanomaan että mersu, bmw, tai honda ovat väärin hinnoiteltu koska datsian saa paljon halvemmalla ja siinäkin on neljä pyörää, ja dieselidatsia kuluttaa paljon vähemmän bensaa kuin bensamersu.
Sitten jos siellä käyttämässäsi tietotoimisto vertaa.fi sivullakin laitat vertailuun vaikkapa android-puhelimet joissa on 8-10 Mp kamera ja näyttö vähintään 640 x 960 resoluutio, huomaatkin hintahaarukan olevan jo siellä 500 euron molemmin puolin eli mihin ne iPhonea vastaavat 100 euron android puhelimet nyt hävisi?
Ja mitä uutuusnokialaisesta, paljonko N9 maksaa, kerro sinä saako sen paljonkin halvemmalla kuin iPhone 4s:n?
p.s. minä en omista ensimmäistäkään applen tuotetta, android puhelimia omistan tällä hetkellä kolme, mutta en silti näe mitään syytä haukkua iphonea joka käänteessä
|
Senior Member
|
4. marraskuuta 2011 @ 17:49 |
Linkki tähän viestiin
|
@25
Et pitänyt otsikointia yhtään erikoisena? Uutisen pohjana ollut tilasto käsitteli koko puhelinmarkkinaa, kutenkin otsikkoon nostettiin ja uutinen käsitteli "sattumalta" ainoastaan neljänneksi ja viidenneksi suurinta firmaa. Ne olivat vielä listan ainoat, jotka tekevät pelkästään älypuhelimia. Tuoksahti aika iltapäivälehtimäiselle klikkien hakemiselle, ja hyvin näemmä onnistuikin.
Vai että iPalvontaa ja fanitusta, onpa voimakasta tulkintaa hyvin hatarilla lähtötiedoilla... Henkilöön menevä arvostelu tai nimittely korreloi varsin voimakkaasti asiallisten argumenttien loppumisen kanssa. Jätän ne siis omaan arvoonsa.
Taisin jo viikko tai pari sitten kirjoittaa, että mielipiteet eivät ole yhdenvertaisia, mutta oikeastaan tässä ei ole kyse edes mielipiteistä. Aion jatkossakin arvioida väitteitä faktojen ja perustelujen mukaan. En siedä väitettä maapallon litteydestä yhtään sen enempää kuin väitettä, että iPhonen hinnassa logon osuus on 900e.
Kumpikin on niin ilmiselvästi väärä väittämä (ellei löydy jotain erityisen hyviä perusteluja), että niiden sivuuttaminen jollakin "mielipiteitä kuuluu kunnioittaa" -hömpällä on kieltämättä lähes vastenmielistä.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
4. marraskuuta 2011 @ 18:22 |
Linkki tähän viestiin
|
@30
Tunnut olevan kaiken tietävä, mutta jostain syystä noin kriittinen, ja kaikki juttusi eivät ole oikeita. Tunnut olevan , vaan pirun tärkeä itsestäsi.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
4. marraskuuta 2011 @ 19:31 |
Linkki tähän viestiin
|
@30 Uutisen lukemisella olisi selvinnyt, että ZTE ilmeisesti ohitti Applen, että listalla tapahtui ihan muutoksiakin järjestyksessä. Että voi tietty miettiä, miksei otsikko kuulu: "Samsungin tulos kasvoi 23% viime vuosineljänneksellä."
Mielestäni iPalvonta ja (etenkään) Applen fanittajaksi sanominen ei ole kauhean vahvasti "henkilöön menevää arvostelua". Jos loukkaannuit tästä, pyydän anteeksi. Mutta onhan tuo fanitus nyt melko selvästi esillä eräissä kirjoituksissasi. Mutta jos et itseäsi iFaniksi miellä, niin en näitä termejä sinusta käytä. (Varsinkaan silloin, jos koet ne loukkaaviksi.)
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
4. marraskuuta 2011 @ 19:52 |
Linkki tähän viestiin
|
@30 Niin, ja jos loukkaannut todella siitä, että sinua sanotaan iPalvojaksi (miksiköhän sanotaan? :D), niin termit "Apple-vihaaja", "anti-Apple" jne, ovat silti ihan ok?
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
4. marraskuuta 2011 @ 21:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Minä pidän omenista ja syön niitä hyvin usein, mutta jos se i-mato kurkistaa niin voi mennä iruokahalut.
|
Senior Member
|
5. marraskuuta 2011 @ 14:21 |
Linkki tähän viestiin
|
@32
En loukkaantunut, vaan jätän ne omaan arvoonsa. Sellaiset argumentit vaan yleensä tulevat esiin (en nyt puhu ainoastaan tästä tapauksesta) kun asia loppuu. Esimerkiksi tässä tapauksessa sinä et ole halunnut kertoa yhtään mitään vikaa kirjoituksestani, jossa pyysin erästä kanssakirjoittajaa vähän skarppaamaan toistuvan "logo maksaa tonnin"-huutelun sijasta, vaan aloit "analysoimaan" minua henkilönä. Sittemmin väitit että et tarkoittanutkaan tätä keskustelua, joten oli paikkakin väärä.
Jos jokin kirjoitukseni on ollut fanituksen takia virheellinen, en todellakaan ole aina oikeassa, niin varmaankin niihin virheisiin voisi puuttua, nostamalla esimerkiksi esiin niiden kanssa ristiriidassa olevia faktoja tai näyttämällä virheen käyttämässäni päättelyketjussa.
Olen käyttänyt termejä "anti-Apple" tai "Apple-vihaaja", yleensä syystä, yleensä kollektiivisesti en yhtä henkilöä kuvaamaan ja yleensä siten että mukana on ollut myös faktaa. Ehkä joskus myös väärällä tavalla, en ole täydellinen, joskus menee hermo.
|
Senior Member
|
5. marraskuuta 2011 @ 14:34 |
Linkki tähän viestiin
|
@31
Kenenkään kirjoitukset eivät voi olla aina oikeita. Toivoisin, että seuravalla kerralla argumentoisit niitä havaitsemiasi virheitä vastaan ja jättäisit "iMato"- ja "toisten maistama omena"-komiikan vähemmälle.
Keskustelut ovat paljon hedelmällisempiä, jos premissit olisivat edes jokseenkin totuuden kanssa yhtenevät ja päättelyketjuissa ei tehtäisi ilmiselviä virheitä.
Olen "pirun tärkeä" totuudesta, en itsestäni.
|
Pelemane
Suspended due to non-functional email address
|
5. marraskuuta 2011 @ 14:59 |
Linkki tähän viestiin
|
@36
Viestiesi perusteella olet paskantärkeä elitisti, olevinasi ainakin.
ps. Apple on perseest :DD ja iPoop :D
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
5. marraskuuta 2011 @ 15:00 |
Linkki tähän viestiin
|
@35 Lainaus: Esimerkiksi tässä tapauksessa sinä et ole halunnut kertoa yhtään mitään vikaa kirjoituksestani, jossa pyysin erästä kanssakirjoittajaa vähän skarppaamaan toistuvan "logo maksaa tonnin"-huutelun sijasta, vaan aloit "analysoimaan" minua henkilönä. Sittemmin väitit että et tarkoittanutkaan tätä keskustelua, joten oli paikkakin väärä.
Kirjoitin näin, koska en tarkoittanut sitä viestiä. Mikä tuossa on niin vaikea ymmärtää? Tarkoitin tuota keskustelua ylipäätään, mutta sen selitin jo aikaisemmin, eikä se silti mennyt perille.
Lainaus: "Olen käyttänyt termejä "anti-Apple" tai "Apple-vihaaja", yleensä syystä"
Koomista. Oletko siis käyttänyt niitä, kun sinulta loppuivat argumentit? ;) Ja samalla periaatteella, jos sanon sinua Apple-fanboyksi, on se aivan oikein? No, tuo nyt ei varsinaisesti ollut pointtini.
Viestissä #20 kerroin jo kaiken oleellisen, ja toivottavasti olen asiani nyt selittänyt sinullekin ymmärrettävällä tavalla. Ymmärrettävästi olet eri mieltä viestini kanssa, mutta se on sinun oikeutesi. Itse en kiistelisi tästä enempää, varsinkaan kun uutiseen liittyvä osuus, (väärinkäsityksesi otsikon suhteen) on keskusteltu ja selvitetty.
E: Yritin poistaa mahdollisuuksia väärinkäsityksiin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. marraskuuta 2011 @ 15:03
|
Senior Member
|
5. marraskuuta 2011 @ 20:49 |
Linkki tähän viestiin
|
@38
Viestissä 20 ei ole oikeastaan muuta sisältöä kuin pari virheellistä oletusta ja tölväisyä. Jos se todellakin on kaikki mitä halusit sanoa on aiheesta keskusteltu jo liikaakin.
Minulla ei ole ollut minkäänlaista väärinkäsitystä otsikosta. En tiedä mistä oikein keksit näitä.
|
Senior Member
|
5. marraskuuta 2011 @ 21:00 |
Linkki tähän viestiin
|
@37
Viestisi on erinomainen esimerkki siitä mitä olen yrittänyt peräänkuuluttaa. Perusteluja ja keskustelua tuollaisten parin rivin heittojen asemesta. Elitismi on niin laaja käsite, että ilman tarkennusta on vaikeaa tietää mitä yrität sanoa.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
6. marraskuuta 2011 @ 04:25 |
Linkki tähän viestiin
|
@40
Viestisi sisällön perusteella, "keskusteltu [on] jo liikaakin." Mutta tietenkin, "Minulla ei ole ollut minkäänlaista väärinkäsitystä otsikosta. En tiedä mistä oikein keksit näitä.", asettaa jo uuden riman kaiken kieltämiselle. Huomauttaakseni ystävällisesti, tulkitsit otsikon väärin, mutta jos olisit lukenut sen, [(koko)uutisen], et suinkaan olisi väittänyt sitä "iltalehtimäiseksi", vai olisitko? Epäilen vahvasti, koska järkevät ihmiset (kuten sinä), eivät väitä tuollaisia hölmöyksiä, ilman (kunnon) todisteita.
|
Mainos
|
|
|
Senior Member
|
6. marraskuuta 2011 @ 13:19 |
Linkki tähän viestiin
|
@42
Olin lukenut uutisen, olen lukenut sen myöhemmin uudestaan. Pidän otsikointia edelleen iltapäivälehtimäisenä klikkimagneettina, pääasialliset syyt kerroin jo viestissä 30. Muutama hienovaraisempikin syy on, mutta ei kannata odottaa liikoja nettiuutisoinnilta.
|