|
Keskustelualueet
Keskustelualueet
|
|
Kumpi kannattaa ostaa, premium-tason Galaxy Alpha vai iPhone 6?
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 12 lokakuuta, 2014
Samsungin puhelinmyynti on ottanut osumaa koko tämän vuoden ajan. Sekä Apple että kiinalaiset halpamerkit ovat onnistuneet varastamaan Samsungilta asiakkaita, minkä vuoksi korealaisjätti on joutunut ajattelemaan tuotepalettiaan hieman uudella tavalla.
Ensimmäinen merkki ajattelutavan muutoksesta on syksyllä esitelty Galaxy Alpha, joka saapui Suomeen lokakuun alussa ? heti iPhone 6:n julkaisun ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
arivesa
Senior Member
|
14. lokakuuta 2014 @ 00:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
On siinä kuitekin sellainen pieni ero...
Heitetään lukuja joissa ei ole faktoja mukana ja myöhemmin taas kaivataan faktoja... Hmmm
iAd on iOS vakio mainoskone, niin ei se ole 0%. Apple ei tuota lukua julkista, koska sehän tekisi siitä... Googlen.
Kyllä se mainosraha aina löytää jonkun lompakkoon - ei harhakuvitelmia.
Google on paljon muutakin kuin mainoksia (kts Google financial statement). Kiinnostavana lukuna esim se että Google R&D budjetti on melkein kaksi kertaa Applea isompi taalamäärällä mitattuna. Google ei ole mikään mainosputka jollaiseksi sen haluaisit nimetä. Applen R&D on masentavan pieni... tynkä Nokiallakin isompi.
Ja toistettakoon: Google ei pakota mainoksia kenellekkään. Android puhelimet ovat teknisesti erinomaisia ja se tulee käyttiksellä jota saa muokata maailman tappiin oman mielensä mukaan. Valinnanvapaus on hämmentävä ja hankala asia ymmärtää.
Takaisin asian ytimeen.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Linkki, kiitos.
Opettellaan käyttämään hakukonetta (tämä ei anna lisätä linkkiä...), mutta esim appthority.com ja siellä appreport.pdf
Ansaintalogiikka mistä tämä lähti riippuu siitä mitä sovelluksia käyttää sekä siitä miten sovellus ilmoittaa itsensä rahoittavan. Valinnanvapaus! Itse maksan mainokset pois.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Ero tulee myös siinä, että altavastaajat eivät rahoita toimintaansa pääosin mobiilimainoksilla ja eivätkä esimerkiksi lue sähköpostisi sisältöä, jotta siihen voisi liittää sopivat mainokset.
Kaikuuko täällä? Kaikki on EULAssa eikä tässä ole pakkosyöttöä.
Ei se tuote, vaan se miten sitä käytetään. Anyone, istuiko joku i6:n päälle?
Kaikki siis haluavat Googlen paikalle (hakukone, mainokset, webpalvelut) tai Applen paikalle (asiakasuskollisuus, katteet, hurmos) tai Microsoftin paikalle (yritysasiakkaat, patenttitrolli) ja näihin tavoitteisiin pääsemisessä kaikki on sallittua. Jopa FUD.
Eikö oteta kuppi kahvia ja todeta että ekosysteemivalinnoissa on omat hyvät ja pahat puolensa eikä ole yhtä oikeamielistä.
--------------------------------------------------------------------
Moni näkee asiat kapeakatseisesti vain omasta näkövinkkelistään, ymmärtämättä vaihtoehtojen runsauden rikkautta.Kaiketi fanaatikkoja?
Ei rampaa saa mollata,mutta ei liioin ymmärtämätöntäkään.
|
arivesa
Senior Member
|
14. lokakuuta 2014 @ 00:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Vastaheitto "linkki kiitos" tarkoittaa,että itse ei viitsi edes etsiä.
Tai osaa? Tai haluakaan löytää? Muidenko pitäisi tehdä työt?
|
faktatensin
Newbie
|
14. lokakuuta 2014 @ 01:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:
Moni näkee asiat kapeakatseisesti vain omasta näkövinkkelistään, ymmärtämättä vaihtoehtojen runsauden rikkautta.Kaiketi fanaatikkoja?
Ei rampaa saa mollata,mutta ei liioin ymmärtämätöntäkään.
Toivottavasti en mollannut :-)
Todellakin suosittelen kaikille kurkkaamaan aina välillä siinne naapurin tontille ihan yleissivistyksen nimissä. Valitaanko voittaja PR osaston koon mukaan?
Fanaatikot... nämä jutut alkaa muuten muistuttaa uskonsotia. Se että väittää toista jotenkin kaikkivoivan pyhän hyväksi on yhtä tekopyhää potaskaa kuin hotellihuoneeni ikkunan ulkopuolella valaistu uskonnollinen merkki (todellakin tuossa on baptistikirkon risti...). Kaikissa on omat hyvät ja huonot puolet - choose your poison.
My poison: best of all worlds. Molempien ekosysteemien käyttäjänä iloitsen Applen menestyksestä: se takaa minulle edulliset bleeding edge Android puhelimet ja samalla lahjoma promo iPadit (ihan tosi muuten... kolmas ilmainen iPad tänä vuonna). Linux/Windows/OSX/Android/iOS/WP - ei mene päivääkään etten käyttäisi kaikkia. Kaikki on ihan kivoja!
|
Senior Member
|
14. lokakuuta 2014 @ 02:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa: Vastaheitto "linkki kiitos" tarkoittaa,että itse ei viitsi edes etsiä.
Mikä ihme teitä vaivaa?
Jos keskustelussa esittää väitteen ("Jeti on olemassa") on väitteen esittäjän tehtävä esittää perustelut väitteelle. Vai onko sinusta nyt reilua alkaa kumoamaan tuota väitettä?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arivesa:
Tai osaa? Tai haluakaan löytää? Muidenko pitäisi tehdä työt?
Tässä toinen nimimerkki kertoi että "ihan googlaamalla löytyy tutkimuksia". Oletan tietenkin, että hän oli ne jo löytänyt, jolloin linkin liittäminen ei pitäisi olla ihan mahdoton työtehtävä. Se, että minä alkaisin väittämään että "ei löydy sellaisia tutkimuksia" tai että alkaisin keskustelemaan asiasta tietämättä mitä tutkimuksia tai "tutkimuksia" keskustelun pohjana käytetään on aika turhaa ja tehotonta.
|
Senior Member
|
14. lokakuuta 2014 @ 03:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
On siinä kuitekin sellainen pieni ero...
Heitetään lukuja joissa ei ole faktoja mukana ja myöhemmin taas kaivataan faktoja... Hmmm
En mielestäni kaivannut faktoja edellisessä viestissäni, mutta vastauksesi oli kieltämättä niin virheellinen, että olisi pitänyt pyytää.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin:
iAd on iOS vakio mainoskone, niin ei se ole 0%. Apple ei tuota lukua julkista, koska sehän tekisi siitä... Googlen.
Ei, iAd ei ole oikein millään määritelmällä iOS:n vakio "mainoskone". Ei yleisin, eikä edes käytettävissä kuin kourallisessa maissa.
Vastoin väitettäsi Apple julkistaa tulostietonsa[1]. Niistä voi päätellä iAd:n osuuden Applen liikevaihdoesta olevan *jokseenkin* 0%.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin:
Google on paljon muutakin kuin mainoksia (kts Google financial statement).
Ei ole. Kieltämättä vähän liioittelin aiemmin, "vain" noin 90% Googlen tuloista tulee mainoksista. Se ei kuitenkaan vaikuta päätelmään. Lähteen olit jo löytänyt.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin:
Kiinnostavana lukuna esim se että Google R&D budjetti on melkein kaksi kertaa Applea isompi taalamäärällä mitattuna.
R&D on menoja eikä tuloja. Ja olet tässäkin väärässä: Googlen R&D budjetti oli viimeisellä raportoidulla neljänneksellä noin 40% suurempi kuin Applen. 40% ei ole "melkein kaksi kertaa isompi".
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin:
Google ei ole mikään mainosputka jollaiseksi sen haluaisit nimetä.
Ansaintalogiikan suhteen se on nimenomaan sitä. Apple taas ansaitsee myymällä rautaa, 88%[1] liikevaihdosta tulee suoraan raudan ja lisälaitteiden myynnistä, loput pääosin musiikin ja sovlellusten myynnistä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin:
Applen R&D on masentavan pieni... tynkä Nokiallakin isompi.
Ensinnäkään Applen R&D menoilla ei ole mitään tekemistä keskustellun asian suhteen, toisekseen olet täysin väärässä. Applen R&D oli viimeisimmällä raportoidulla neljänneksellä $1603M[1], Nokian R&D 580ME[2] eli päivän kurssilla noin $730M. Applen R&D on siis rahassa mitattuna reilu kaksinkertainen Nokiaan verrattuna.
[1] http://www.apple.com/pr/library/2014/07...er-Results.html
[2] http://company.nokia.com/fi/system/file...lt_2014q2_f.pdf
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin:
Ja toistettakoon: Google ei pakota mainoksia kenellekkään.
Samalla tavalla, kun Microsoft ei pakottanut IE:ta kellekään... Molemmissa tapauksissa loppukäyttäjä pystyi periaatteessa valitsemaan, mutta kuluttajalle on erittäin vaikeata tarjota valmista ratkaisua, jossa IE tai Googlen palvelut olisi korvattu kokonaan tai osittain.
|
3rd_party
Senior Member
3 tuotearviota
|
14. lokakuuta 2014 @ 10:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin: Tulisi kuitenkin ihan kaikkien tutustua siihen toiseen ekosysteemiin ennenkuin ihan hoopoja niistä kirjoittelee.
Mitäs hoopoja nyt kirjoittelin? Eikö muka pidä paikkaansa, että iOS:n kehitystyön kustannukset kerätään käyttäjiltä osana laitteen hintaa, Applella kun ei juuri muita tulonlähteitä ole (kts. Jonahanin linkit). Toki pieniä osia kehityskustannuksista voidaan jyvittää Appstoren provikohin jne., mutta näiden osuus lienee minimaalinen.
Eikö sekään pidä paikkaansa, että Google ei laskuta Androidin käytöstä? Koska Google kuitenkin käyttää sen kehittämiseen merkittävästi rahaa, ja koska Google on tunnetusti voittoa tavoitteleva ja myös tekevä yritys, niin jotain kautta sen täytyy myös saada vastinetta näille rahoilleen. Itse viittaamistasi taloudellisista tiedoista selviää, mitä kautta nämä vastineet kertyvät.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. lokakuuta 2014 @ 10:11
|
faktatensin
Newbie
|
14. lokakuuta 2014 @ 10:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
En mielestäni kaivannut faktoja edellisessä viestissäni, mutta vastauksesi oli kieltämättä niin virheellinen, että olisi pitänyt pyytää.
Jos muu ei toimi niin kyseenalaista toinen, hyvä hyvä.
Mitä mieltä olit muuten raportista? Epämiellyttävien faktojen sivuamisen on sekin hyvä taktiikka.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
R&D on menoja eikä tuloja. Ja olet tässäkin väärässä: Googlen R&D budjetti oli viimeisellä raportoidulla neljänneksellä noin 40% suurempi kuin Applen. 40% ei ole "melkein kaksi kertaa isompi".
Ei kannata jättää kouluja kesken. Kuka vertaa R&Dssä yhtä kvartaalia? R&D on strategisia pitkän tähtäimen lukuja. Täysi vuosi sen olla pitää, esim CNN money jne:
$6,7B vs $3,5B tai toisaalta $5,2B vs $2,6B
Tämä on laajasti raportoitu fakta ja yleissivistystä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Samalla tavalla, kun Microsoft ei pakottanut IE:ta kellekään... Molemmissa tapauksissa loppukäyttäjä pystyi periaatteessa valitsemaan, mutta kuluttajalle on erittäin vaikeata tarjota valmista ratkaisua, jossa IE tai Googlen palvelut olisi korvattu kokonaan tai osittain.
Nyt kannattaisi ihan aikuisten oikeasti hävetä; siinä ei ole mitään periaatteellista, se vaan toimii.
Jos ei ole vapautta, niin sitä ei osaa käsittää tai kaivata (tyyliin Orwellin Nineteen Eighty-Four)
Google Play on sallinut muut selaimet päivästä yksi ja asennuksen jälkeen tulee kysymys haluatko tehdä tästä oletusselaimen. Simple as that!
Sama vapaus ulottuu sitten kaikkiin sovelluksiin.
Tuolla ajatusmallillasi selvästi valmistajan pitäisi jättää selain (+muut appsit) pois. Herätys.
App Store blokkasi vaihtoehtoselaimia seliselillä pitkään ja iOS pitää jailbrakata, jotta oletusselaimen saa oikeasti vaihdettua.
Nyt puhutaan siis siitä että mitä selainta käyttis käyttää oletuksena kun linkkejä klikataan - iOS ei tue valinnanvapautta.
On aika ymmärtää tämä simppeli perusasia.
|
Senior Member
|
14. lokakuuta 2014 @ 14:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
En mielestäni kaivannut faktoja edellisessä viestissäni, mutta vastauksesi oli kieltämättä niin virheellinen, että olisi pitänyt pyytää.
Jos muu ei toimi niin kyseenalaista toinen, hyvä hyvä.
Mitä mieltä olit muuten raportista? Epämiellyttävien faktojen sivuamisen on sekin hyvä taktiikka.
En löytänyt siitä tukea väitteellesi, joka oli "iOS 3rd party appsit vie mukanaan enemmän käyttäjädataa keskimäärin kuin Google Play appsit".
Nyt kun molemmilla on tutkimus, niin voit viimeinkin antaa tarkemman viitteen. Sen tosin olisit voinut antaa jo heti aluksi, niin tätä turhaa välikeskustelua ei olisi tarvittu, vaan olisi heti päästy asiaan.
Noin yleisesti tutkimuksen metodologia oli vähän heikko, otannasta en edes jaksa aloittaa, mutta ainakin kaksi viidestä mainitusta "top 10 risky behaviourista" on vähän niin ja näin.
Näytti siltä, että appi tilastoitiin riskiksi, jos lokaatiopalveluita käytettiin ylipäätään riippumatta, mikä appin funktio oli. iOS:ssa on noin kolme erilaista tapaa käyttää lokaatiopalveluita ja jokaisesta käyttäjältä kysytään eksplisiittisesti haluaako hän niitä käyttää. Jokaisella on eri riskitasot ja jos appi käyttää sille sopivaa lokaatiopalvelua ja on ilmiselvää että se toimiakseen sellaista tarvitsee on vaikea nähdä riskiä kauhean suurena.
Toisekseen väitettiin, että iOS appit identifoivat käyttäjän tavalla "IMEI/UDID". Se ei ole iOS7:n jälkeen ole ollut edes teoriassa mahdollista (api palauttaa roskaa), joten ottaen huomioon käyttöjärjestelmäjakauman en pitäisi sitäkään kauhean realistisena riskinä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin:
Ei kannata jättää kouluja kesken. Kuka vertaa R&Dssä yhtä kvartaalia?
R&D on strategisia pitkän tähtäimen lukuja. Täysi vuosi sen olla pitää, esim CNN money jne:
$6,7B vs $3,5B tai toisaalta $5,2B vs $2,6B
Tämä on laajasti raportoitu fakta ja yleissivistystä.
Olen jättänyt koulut kesken jo aikapäiviä sitten. Ainakin minulle siellä opetettiin, että paljaat luvut eivät ole minkään arvoisia. Nyt sitten listaat kaksi lukuparia, joita vertaat keskenään, mutta "et muista" mainita mitä luvut ovat, mutta muistat naljailla laajoista raportoinneista ja yleissivistyksestä. Pisteet siitä, mutta vähän naurattaa nimimerkkisi.
Ja ei, yksikään luvuista ei ole CNN Moneyn mukaan Applen R&D budjetti yhtenäkään edellisenä neljänä vuotena, joten lukusi ovat varmasti jotakin ihan muuta, mitä?
Viimeisen kvartaalin luku on uusin ja esimerkiksi mainitsemasi tynkä-Nokian suhteen jokseenkin ainoa oikea, koska se ei kauhean montaa kvartaalia ole ollut tynkä.
R&D on kieltämättä strateginen asia, mutta jos neljännes ei kelpaa, niin miksi juuri vuosi? Miksei vaikka kaksi tai kymmenen? Ja mitä siitä R&D kulusta haluat nyt päätellä? Missä on "raportoitu laajasti fakta", että ainoa oikea R&D-kulujen vertailuaikaväli on vuosi?
Nokialla oli vuonna 2010 todella kovat R&D kulut, pelkästään Symbianin kehitykseen meni enemmän rahaa kuin Applen kehitykseen ylipäätään. Ja lisäksi vielä syydettiin kauheasti rahaa muihin pohjattomiin kaivoihin, joista ei tuotteita saatu aikaan. Kumpi on parempi, kuluttaa näennäisesti paljon R&D:hen ja saada aikaan keskinkertainen tuote vai kuluttaa näennäisesti vähän ja saada aikaan tuote, joka aiheutti markkinamurroksen?
Ja unohdit vielä kertoa, mitä ihmettä sillä R&D:lla on tekemistä yrityksen ansaintalogiikan suhteen? Se on Googlella mainokset ja Applella rautamyynti.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin:
Nyt kannattaisi ihan aikuisten oikeasti hävetä; siinä ei ole mitään periaatteellista, se vaan toimii.
Jos ei ole vapautta, niin sitä ei osaa käsittää tai kaivata (tyyliin Orwellin Nineteen Eighty-Four)
Käytännössä esiasennetut ohjelmat jäävät paikalleen erittäin suurella prosentilla, esimerkkinä juurikin IE, joka sai ja piti markkinaosuutta esiasennuksen siivellä. Sama pätee myös muihin alustoihin.
Vapautta olisi, että vaikka Samsung saisi vaihtaa yhden tai enemmän Googlen vakio-ohjelmista kilpailijan ohjelmaan. Ei saa. Vapautta olisi, että vaikka Samsung saisi myydä samanaikaisesti sekä Android- että AOSP-pohjaisia puhelimia. Ei saa.
Vapautta ei käytännössä ole: "no mut sit voi asentaa vaihtoehtorommin".
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin:
Tuolla ajatusmallillasi selvästi valmistajan pitäisi jättää selain (+muut appsit) pois. Herätys.
Nyt olet ymmärtänyt jotain täysin väärin. Mielestäni valmistajan (siis laitevalmistajan) pitäisi saada valita mitä softia tuotteessa on ja mitä palveluja se tarjoaa/käyttää. Nyt valmistajalla ei sellaista mahdollisuutta ole, koska Googlen säätely on tiukkaa ja tiukkenee koko ajan.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin:
App Store blokkasi vaihtoehtoselaimia seliselillä pitkään
Kyllä, turvallisuussyistä estettiin koodin ajo itse allokoidulta muistialueelta. Tämä sitten johti siihen, että JIT ei vaihtoehtoselaimilla onnistunut ja javascript oli hidasta. Ja käsittääkseni esto ei ole poistunut, enkä usko, että tule poistumaankaan.
|
faktatensin
Newbie
|
14. lokakuuta 2014 @ 15:50 |
Linkki tähän viestiin
|
En haluaisi enää palata tähän viestiketjuun tämän jälkeen
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
En löytänyt siitä tukea väitteellesi, joka oli "iOS 3rd party appsit vie mukanaan enemmän käyttäjädataa keskimäärin kuin Google Play appsit".
Semantiikkaa. Siihen törmää näissä flamewar:ssa liian usein. Ihan validia dataa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Ja ei, yksikään luvuista ei ole CNN Moneyn mukaan Applen R&D budjetti yhtenäkään edellisenä neljänä vuotena, joten lukusi ovat varmasti jotakin ihan muuta, mitä?
Sieltä se ensimmäinen lukupari on.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
R&D on kieltämättä strateginen asia, mutta jos neljännes ei kelpaa, niin miksi juuri vuosi? Miksei vaikka kaksi tai kymmenen? Ja mitä siitä R&D kulusta haluat nyt päätellä? Missä on "raportoitu laajasti fakta", että ainoa oikea R&D-kulujen vertailuaikaväli on vuosi?
Kuten selitin: kvartaali vaan on liian lyhyt aika kokonaiskuvan saamiseksi isoissa panostuksissa. Ei tässä vuosikymmentä kuitenkaan kaivata.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Ja unohdit vielä kertoa, mitä ihmettä sillä R&D:lla on tekemistä yrityksen ansaintalogiikan suhteen? Se on Googlella mainokset ja Applella rautamyynti.
Mainittu aikaisemmin. Se osoittaa että Google oikeasti laajentaa tuotevalikoimaansa. Kyse on tulevaisuuteen panostamisesta ja siitä että Google aktiivisesti monipuolistaa tuotevalikoimaansa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Vapautta olisi, että vaikka Samsung saisi vaihtaa yhden tai enemmän Googlen vakio-ohjelmista kilpailijan ohjelmaan. Ei saa. Vapautta olisi, että vaikka Samsung saisi myydä samanaikaisesti sekä Android- että AOSP-pohjaisia puhelimia. Ei saa.
Vapautta ei käytännössä ole: "no mut sit voi asentaa vaihtoehtorommin".
Ohjelmat on asennettu, mutta ne voi äärettömän helposti korvata siten että uusi ohjelma toimii oletusohjelmana. Tämä on vapautta.
Jos ei voi käyttää muuta oletuksena, niin se on vapauden puutetta. Plain and simple.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Nyt olet ymmärtänyt jotain täysin väärin. Mielestäni valmistajan (siis laitevalmistajan) pitäisi saada valita mitä softia tuotteessa on ja mitä palveluja se tarjoaa/käyttää. Nyt valmistajalla ei sellaista mahdollisuutta ole, koska Googlen säätely on tiukkaa ja tiukkenee koko ajan.
Google ei oikeasti kauheita vaadi. Taustalla on yhtenäisen käyttäjäkokemuksen takaaminen oletuksena (jota iOS käyttäjät aina jaksaa muistuttaa). Se ei ole kuluttajilta pois eikä se rajoita edellämainittua vapautta asentaa mitä haluaa.
Esim Nokian Here kartat vakiona Samsungin Androideissa on hyvä osoitus vapaudesta - valmistaja saa varustaa laitteen kilpailevilla ohjelmilla... ja kuluttaja saa vaihtaa kaiken jos haluaa.
(Ohjelmalistat ja asetukset sitten seuraavat uutta puhelinta käyttöönottaessa - ominaisuus jonka Google Play tarjoaa)
|
Senior Member
|
14. lokakuuta 2014 @ 19:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
En löytänyt siitä tukea väitteellesi, joka oli "iOS 3rd party appsit vie mukanaan enemmän käyttäjädataa keskimäärin kuin Google Play appsit".
Semantiikkaa. Siihen törmää näissä flamewar:ssa liian usein. Ihan validia dataa.
Esitit väitteen, perusteluna "googlella löytää", sitten kun sinulta sai vihdoin paremman viitteen, joka ei vaikuta tukevan väitettäsi, väistelet etkä pystykään kertomaan tarkemmin mitä tarkoitit. Asia selvä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Ja ei, yksikään luvuista ei ole CNN Moneyn mukaan Applen R&D budjetti yhtenäkään edellisenä neljänä vuotena, joten lukusi ovat varmasti jotakin ihan muuta, mitä?
Sieltä se ensimmäinen lukupari on.
Ei ole. CNN Moneyn[1] mukaan Applen R&D kustannus on ollut vuosina 2010-2013: $1.8B, $2.4B, $3.4B ja $4.5B. Lukusi ja CNN Moneyn luvut eivät täsmää. Ja itseasiassa nuo luvutkaan eivät ole oikeita, jos puhutaan kalenterivuosista, mutta menköön.
Tämä on ihan turhaa vääntöä, mutta johtuu siitä, että viitteiden antaminen ja tarkkuus luvuista puhuttaessa vaikuttavat kauhean vaikealta. Koska se on toistuvaa ja olet monesti yrittänyt painottaa, että juuri sinulla on oikeat faktat, en keksi muuta syytä kuin, että haluat puhua muunneltua totuutta.
[1] http://money.cnn.com/quote/financials/financials.html?symb=AAPL
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
R&D on kieltämättä strateginen asia, mutta jos neljännes ei kelpaa, niin miksi juuri vuosi? Miksei vaikka kaksi tai kymmenen? Ja mitä siitä R&D kulusta haluat nyt päätellä? Missä on "raportoitu laajasti fakta", että ainoa oikea R&D-kulujen vertailuaikaväli on vuosi?
Kuten selitin: kvartaali vaan on liian lyhyt aika kokonaiskuvan saamiseksi isoissa panostuksissa. Ei tässä vuosikymmentä kuitenkaan kaivata.
OK, sitä siis ei oltu "raportoitu laajasti". Jos puhuttaisiin myynnin tunnusluvuista olisin ihan samaa mieltä, kvartaalista ei saa järkevää kuvaa koska markkina on erittäin syklinen, mutta R&D-kustannukset eivät ole samanlaisia, juurikin siitä syystä, jota olet painottanut, "ne ovat pitkäaikaisia panostuksia".
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Ja unohdit vielä kertoa, mitä ihmettä sillä R&D:lla on tekemistä yrityksen ansaintalogiikan suhteen? Se on Googlella mainokset ja Applella rautamyynti.
Mainittu aikaisemmin. Se osoittaa että Google oikeasti laajentaa tuotevalikoimaansa.
Eli ei mitään.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti faktatensin:
Google ei oikeasti kauheita vaadi. Taustalla on yhtenäisen käyttäjäkokemuksen takaaminen oletuksena (jota iOS käyttäjät aina jaksaa muistuttaa). Se ei ole kuluttajilta pois eikä se rajoita edellämainittua vapautta asentaa mitä haluaa.
Tästä olemme täysin eri mieltä. Googlen vaatimukset laitevalmistajille ovat erittäin tiukat ja ovat viime vuosien aikana tiukentuneet toistuvasti.
Se on tietenkin ensisijassa pois laitevalmistajilta, mutta loppujenlopuksi myös kuluttajilta.
|
arivesa
Senior Member
|
14. lokakuuta 2014 @ 19:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Nämä jutut rönsyilee naurettavuuksiin,artikkelin aihe ei ollut "Ostaisitko Googlen vai Applen?" Vaan simppelisti kumpi luuri?
Linkki pliis-kyselijöille voi moisen toimittaakin,jos ovat itse perustelleet kantansa vastaavasti.
|
faktatensin
Newbie
|
17. lokakuuta 2014 @ 00:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. lokakuuta 2014 @ 00:02
|
ElektroniikkaLover
Newbie
|
19. lokakuuta 2014 @ 08:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Tässä taas yksi erikoinen vertailu ja näitä piisaa netti pullollaan. Ekosysteemi sitä sun tätä. Perus kaduntallaajalle kuten itselleni samsung tarjoaa todellisuudessa paljon enemmän (tv:t, puhelimet, kamerat ym. kodin elektroniikan). Ne synkkaavat yhteen melko mukavasti. Applelta vastaava "ekosysteemiä" ei löydy.
Itsellä oli iphone 5 ja se vaihtui juuri galaxy alphaan. Kotona imac, joka saa kans pian hatkat, koska mitä teemme sillä nykypäivänä (olemmme siis perus perhe, emme nörttejä ja imac seisoo nurkassa turhaan). Kaikki asiat hoituu komeasti mobiililla. Lisäksi samsung kameralla tai puhelimella otetut lomakuvat katsotaan hyvin vaivatta samsung teeveellä (synkkaavat todella mukavasti).
Mitä tulee sanaan premium, iphone 6 on rehellisesti sanottuna rumin iphone mitä on koskaan valmistettu. Edellinen luurini, iphone 5 oli ulkoisesti upea, mutta kuitenkin jo tänäpäivänä melko vanhahtava. Saimmehan huomata kuinka paljon apple on lähtenyt matkimaan android puhelimia, kuten samsungin vanhaa tyyliä tuossa uudessä muotoilussaan (mm. pyöreä näytönreuna on tuttu galaxy s3 puhelimesta). Myös uudet featuret iphonessa ovat päivä päivältä lähempänä android juttuja, joten tuntuu että apple on nyt se perässähiihtäjä. Uusi ipone on häteen liukas, kun taas alpha takertuu käteen erinmaisesti. Mutta hei, tätä kutsutaan evoluutioksi. Ei dinosauruksetkaan hallitse enään planeettaamme ja jennkimahti on siirtynyt aasiaan.
Pitää muistaa olla avoin kaikelle, eikä aina vain tehdä näitä juttuja samalla tavalla kuin aina on tehty. Mielestäni olisi hyvä kysyä itseltään kun näitä juttuja/arvosteluja kirjoittaa, että kenelle tämä vertailu tehdään ja avata hieman eri näkökulmia. Tämäkin vertailu nojautuu tottumuksiin, mielipiteisiin. Asiahan on niin, että "se on makuasia, sano koira kun persettänsä nuoli". Eli, mitä kukin haluaa ja mistä kukin tykkää.
ps. Uskoakseni vertailun tehny henkilö omistaa iphonen ja elää tässä kivassa pikku omenauskonnossa. Mäkin ylistin ennen iponea, tottumusteni perusteella. Onneksi olen avannut maailmaani hieman enemmän ja nautin nyt monesta muustakin asiasta, kuin omenauskosta.
Miettikääpäs, kiitos.
|
Mainos
|
  |
|
|