User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 22.12.2024 / 08:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > divx -> dvd
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
divx -> dvd
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Attek
Junior Member
_
31. tammikuuta 2003 @ 05:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli tarkoitus on saada leffa divx-formaatista dvd-formaattiin ja vieläpä polttaa se niin, että se toimii dvd-soittimessa.

Aloitin projektin muuntamalla divx -> mpeg2 TMPGEncillä ja tämän jälkeen erotin leffan .m2v ja .mp2 tiedostoiksi.

Subtitle on .srt ja olen muuntanut sen subrip ohjelmalla .son muotoon, jota dvd kuullemma tukee.

Eli nyt mulla on 3 tiedostoa, mutta miten nämä poltetaan dvd:lle niin, että tavallinen dvd-soitin osaa soittaa sitä ja näyttää subtitlen (valittaessa)?
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
31. tammikuuta 2003 @ 06:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt menee vähän vaikeammaksi. (En ole testannut tätä, en tiedä toimiiko) Tee DVD .mpg file TMPGEnc:llä, laita tekstit siihen tämän ohjeen mukaan: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/9318
Sitten authoroit sen esim. Ulead MovieFactory 2:lla DVD-+RW:lle ja testaat ja kerro miten kävi? Tuosta Ulead:in softasta on 30 pvä:n kokeilu versio.

Spruce DVDMaestro olis paras ja siihen käy nuo .son tekstit ja erillinen audio ja video mutta hintaa löytyy PALJON ja vaikea käyttää..

*siirrän tämän DVD-alueelle*
Attek
Junior Member
_
31. tammikuuta 2003 @ 07:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En siis halua "polttaa" subtitleä kuvaan vaan sen pitäisi olla valittavissa niin kuin tavallisessa dvd:ssä on.
Imasin Ulead MovieFactory 2:den ja testailin sitä.
Minnekä tänne tungetaan se subtitle?
Adder_78
Suspended due to non-functional email address
_
31. tammikuuta 2003 @ 07:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DVDmaestro on tuohon hommaan sopiva... eikä se ole vaikea käyttää kuten jake.k väitti :o)

DVDmaestro on todella selkeä ja helppo softa.

esim tätä ohjetta soveltamalla saat sen hoidettua:
http://users.evitech.fi/~samulib/DVD-R_2.htm

Autan mielellään jos tulee onkelmia

Zzzzzzzz
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
31. tammikuuta 2003 @ 08:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei muutakun ostamaan softa maksaa vain $37,750 :) ja vaikeus riippuu siitä mitä sillä tehdään ja miten..

EDIT: Ja tuolla Kirk:n neuvomalla tavalla tulee "irralliset" tekstit.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. tammikuuta 2003 @ 08:05

Attek
Junior Member
_
31. tammikuuta 2003 @ 09:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sain videon, audion ja subtitlen laitettua DVDMaestroon.
Painoin compile ja nyt toi tekee erittäin hitaasti VTS_01_1.VOB-tiedostoa käyttäen prossutehoja välillä muutaman prosentin.
Onko normaalia?
Mitenkä tehdään menu, josta voi valita mitä subtitleä haluaa käyttää?
Adder_78
_
31. tammikuuta 2003 @ 09:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Menun teko DVDmaestrolla onkin sitten jo hieman hankalampi(siis työläämpi) juttu...

juuh siinä Compile kohdassa menee aikaa... riippuu aika paljon sun kovalevyjen nopeudesta kuinka nopeasti se homman hoitaa... kannattaa tehdä niin että lähdemateriaali on toisella kovolla ja se kansio mihin ne VOB:t teet toisella kovolla...

DVDmaestron menun teko prosessista löytyy ohje Englanniksi täältä:
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/maestro.htm

Zzzzzzzz
Attek
Junior Member
_
31. tammikuuta 2003 @ 10:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pistin UD:n (seti@homen tapainen idleloader) pois päältä niin alko tulee leffa ainaki 100x nopeemmin :)
Tein imagen ja avasin sen daemon toolilla. wmp9 osaa soittaa sitä dvd:nä, mutta Intervideo WinDVD ei (lieneekö väärä region?).
Alan nyt lukemaan tuota menu-ohjetta.
zeppo
Junior Member
_
31. tammikuuta 2003 @ 11:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen jo muutaman kymmenen divx-leffan
vääntänyt DVD:lle.
TMPGEnc -> Ulead Moviefactory 1.
PAL-avit ovat onnistuneet 100 %.
NTCS-avit vähän huonommin.
Ongelmana yleensä kuvan nykiminen toistossa.
Kuvanlaatu on loistava.
Yleensä olen laittanut kiinteillä teksteillä.

Attek
Junior Member
_
31. tammikuuta 2003 @ 11:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä muutin ton leffan 23fps -> 25fps niin jotain omituista nykimistä ilmaantuu, mitenkä siitä pääsis eroon?
zeppo
Junior Member
_
31. tammikuuta 2003 @ 13:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen aina pitänyt fps samana kuin
alkuperäisessä.
Attek
Junior Member
_
31. tammikuuta 2003 @ 13:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ja toimii stand-alone soittimessa vaikka onki esim 23fps? oon vähän pihalla näistä... :)

Sain sen valikon toimimaan, mutta en tiiä onko sillä mitään vaikutusta leffaan, koska mun ainoassa mpeg2 testauksessani on poltetut subit.
Adder_78
_
1. helmikuuta 2003 @ 09:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tässä on myös hyvä guide:
http://www.doom9.org/mpg/avi2dvdr.htm

Zzzzzzzz
Attek
Junior Member
_
3. helmikuuta 2003 @ 07:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DVDmaestro hylkää 23fps PAL-leffan.
Pitäisikö mun kokeilla jotain muuta ohjelmaa?
Mainos
_
__

_
-JHS-
Member
_
19. helmikuuta 2003 @ 13:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mites toimitaan jos sulla on dvd leffa ilman subtitleä ja haluaisit lisätä sen.
Rippaus kovolle, mitäs sitten :)

EDIT:

hmmm.... löyty jo...

:...JHS...:
Ihan hyvä = Ei hyvä eikä huono eli mitäänsanomatonta eli p2sk22...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. helmikuuta 2003 @ 13:07

Aiheeseen liittyviä linkkejä
Lataa uusin DivX -kodeekki täältä!

Aiheeseen liittyviä viestiketjuja Viestejä Viimeisin viesti Keskustelualue
Rovi myy DivX:n, kilpailu liian kovaa 2 31. tammikuuta 2014 Keskustelua uutisista
Netflix käyttää luvatta DivX Finlandin tekstityksiä? 128 6. marraskuuta 2012 Keskustelua uutisista
Netflix pahoittelee luvatonta DivX Finlandin tekstitysten käyttöä 50 24. lokakuuta 2012 Keskustelua uutisista
Miten teen accountin divx:ään 2 15. elokuuta 2012 DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit
Divx ja sony 1 20. kesäkuuta 2012 DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit
Avin poltto dvd+r ja toisto divx 6 1. toukokuuta 2012 DVD-R -keskustelu
Frapsin kuvausten konvertointi Divx:llä.(ongelma) 2 30. huhtikuuta 2012 Videon muuntaminen toiseen formaattiin
blu-ray soitin ei toista tekstejä/kaikkia divx elokuvia levyltä 9 27. huhtikuuta 2012 Blu-ray -keskustelu
Philips 37PFL5405H Divx tekstitys ongelma 6 3. syyskuuta 2011 Televisiot ja videoprojektorit
Schneider DVHS 150 divx aluevapaaksi 4 25. heinäkuuta 2011 DVD-soittimet

afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > dvd-r -keskustelu > divx -> dvd

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy