Osto-opas tallennusmedioille (CD/DVD)
|
|
Exaa
Suspended due to non-functional email address
|
11. tammikuuta 2005 @ 15:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Viikko sit tuli erä (sata kpl) merkittömiä dvd-r levyjä ja 12 kpl olen polttanut. Ei yhdessäkään mitään vikaa.
Noin kuukaus meni aikaa ennenkuin tavara saapui.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
11. tammikuuta 2005 @ 15:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Onkohan tässä nyt jotain häikkää kun 7 päivä lähti rahat tililtä osuuspankin mukaan, mutta nierleltä ei ole mitään vahvistuksia tullut vielä? :/
Eipä varmaan, vasta pari arkipäivää, mulla ainakin menee yleensä 3-5 ennenkuin on rahat Saksassa..
|
Member
|
11. tammikuuta 2005 @ 15:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Aijaa siinäkin menee oma aikansa, kitoksia.
|
JaspaJami
Senior Member
|
12. tammikuuta 2005 @ 03:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikä Nierleltä tule mitään erillistä kuittausta siitä että rahat on tullut. Huomaat sen siitä että kirjaudut sivuille sisään. Meet kattoon tilauksiasia, jos siinä on 3 vihreätä palloa on rahat tulleet ja tilauskäsittelyssä. Joka kerta kun olen tilannut (muistaakseni 5 kertaa) on paketti tullut 10 päivässä maksusta.
|
nh1131
Member
|
12. tammikuuta 2005 @ 03:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä minulle ainakin on kuittaus tullut, tässä kuittaus.
"Arvoisa Hra. xxxxxxxx,
Tilauksesi on valmiina lähetykseen ja toimitetaan sinulle mahdollisimman pian!
Vastaanotimme maksusi EUR xx.xx. Kiitos tilauksestasi. Ystävällisin terveisin,
Teidän NIERLE Media - Team !
|
JaspaJami
Senior Member
|
12. tammikuuta 2005 @ 03:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Tilisiirrolla vai luottokortilla maksoit? Itse maksanut aina tilisiirrolla eikä kuittausta ole vielä koskaan tullut. No asian kuitenkin näkee Nierlen sivuilta.
|
nh1131
Member
|
12. tammikuuta 2005 @ 03:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Tilisiirrolla EU-maksuna Osuuspankista
|
_JoPo_
Junior Member
|
12. tammikuuta 2005 @ 08:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Itse maksanut aina tilisiirrolla eikä kuittausta ole vielä koskaan tullut.
Olisiko mennyt roskapostiin?!?
3 tilausta ja joka kerta tullut kuittaus maksusta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. tammikuuta 2005 @ 08:33
|
Member
1 tuotearvio
|
12. tammikuuta 2005 @ 08:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Eipä varmaan, vasta pari arkipäivää, mulla ainakin menee yleensä 3-5 ennenkuin on rahat Saksassa..
Muistaakseni laissa on määrätty, että EU-maksuna suoritetun maksun on oltava 3 (arki)päivän päästä vastaanottajan nostettavissa.
Huomioitava tietysti on, että kun maksaa EU-maksuna on kaikki tiedot (erityisesti BIC/Swift-koodi) oltava syötetty oikein ja oikeaan kohtaan. Muuten voi tulla käsittelymaksuja, kun maksu ei täytä EU-maksun kriteerejä.
Maksu ei tällöin mene noiden pankkien omien automaattisten massa-ajojen läpi eteenpäin.
Näin ainakin Nordeasta minulle kerrottiin.
AMD Athlon 64 3500+
GeForce 6600GT 128Mb
2Gb
250Gb+250Gb
Win XP pro
|
JaspaJami
Senior Member
|
12. tammikuuta 2005 @ 08:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Olisiko mennyt roskapostiin?!?
3 tilausta ja joka kerta tullut kuittaus maksusta.
Ei. En tiedä sit mistä johtuu. Mutta pääasia että jostain sen näkee ja se on sivuilta.
|
n_r
Senior Member
|
12. tammikuuta 2005 @ 09:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Muistaakseni laissa on määrätty, että EU-maksuna suoritetun maksun on oltava 3 (arki)päivän päästä vastaanottajan nostettavissa.
...ja löpinää...
Näin ainakin Nordeasta minulle kerrottiin.
No Nordeasta nyt ei ainakaan mene kolmessä päivässä läpi mikään ;-) Tuossa laissa, eli itseasiassa asetuksessa l. direktiivissä, taisi asia olla kommentoitu että maksujen pitäisi keskimäärin olla 5 työpäivän sisällä siirtynyt pankkien välillä. En nyt muista tuota tarkasti. 2-5 päivään se joka tapauksessa on ollut jo vuosia. Olen tehnyt EURO-siirtoja jo vuonna -98 suomeen päin. Rahat tuli jo silloin säästöpankkiin 5 työpäivän aikana. Suomesta saksaan kesti sitten pidempään ja maksoi enemmän.
Mutta jokatapauksessa tuonhan näkee omalta tililtä koska ne rahat on häippässyt ja siitä kun laskee sen 3 arkipäivää ja tarkistaa Nierlen sivulta pallukoista niin näkee onko mennyt perille. Jos ei niin pari päivää lisää ja sitten kannattaa ihmetellä.
|
JaspaJami
Senior Member
|
12. tammikuuta 2005 @ 09:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Omat EU maksut on kyllä kaikki mennyt 3:ssa päivässä perille Nordean kautta. Kun vaan on tilisiirron tiedot kunnossa.
|
Member
1 tuotearvio
|
12. tammikuuta 2005 @ 09:57 |
Linkki tähän viestiin
|
En tiedä mitä laki on ollut ennen ja mitä muut pankit tekee/on tehnyt.
Linkistä kuitenkin selviää tuo 3 päivää kohdasta: arvopäivä ja perille meno
http://www.nordea.fi/appx/fin/yri/pdf/EU_maksu.pdf
Quote: . . .vuonna -98 suomeen päin. Rahat tuli jo silloin säästöpankkiin 5 työpäivän aikana. Suomesta saksaan kesti sitten pidempään ja maksoi enemmän.
Siis puhuimmehan samasta asiasta? Eli EU-maksusta.
EU-maksu on ainakin Nordeassa ilmainen.
EDIT: typot
AMD Athlon 64 3500+
GeForce 6600GT 128Mb
2Gb
250Gb+250Gb
Win XP pro
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. tammikuuta 2005 @ 09:59
|
Member
|
12. tammikuuta 2005 @ 15:32 |
Linkki tähän viestiin
|
tuli mullekki kolmessa arkipäivässä kuittaus nierleltä. Eilen siis lähti paketti.
ke 05.01 maksoin
pe 07.01 osuuspankki tyhjensi mun tilin
ti 11.01 lähti paketti suomeenpäin
to 20.01 paketti odottaa postissa :]
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2005 @ 11:03
|
n_r
Senior Member
|
13. tammikuuta 2005 @ 07:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep, tuo 3 päivää on siis siitä kun pankki lähettää rahat ja se kyllä täsmää tuon 5 päivän kanssa siinä mielessä, että joskus kestää sen 1-2 päivää ennen kuin oli merkattu rahat otetuksi tililtä. Tuon ajan ne oli varauksessa.
Quote: Siis puhuimmehan samasta asiasta? Eli EU-maksusta.
EU-maksu on ainakin Nordeassa ilmainen.
Kyllä puhumme samasta asiasta. Mutta vuonna -98 EU-/EURO-maksu oli suomesta mahdoton. Saksasta tuo toimi hienosti, mutta siinä oli pieni maksu. Suomesta päin homma toimi ulkomaanmaksumääräyksenä ja homma oli kallista. Tosin pieniähän nuo maksut oli verrattuna siirtyneeseen rahamäärään mutta hauskaa silti, että toiseen suuntaan toimi ja toiseen ei ;-)
|
nirppu988
|
18. tammikuuta 2005 @ 13:49 |
Linkki tähän viestiin
|
moi
tällästä juttua on varmaan jo käsitelty mut en jaksanu selata.. eli voinko mitenkään tilata nierleltä kun oon alaikäinen.. jos en niin miten pitää toimia että esim. äiti voisi maksaa tilauksen ja ottaa vastaan. kannattaako tuolta edes tilata mitään?
|
Jazu90
Junior Member
|
18. tammikuuta 2005 @ 17:13 |
Linkki tähän viestiin
|
No totta kai kannattaa, mutta jos äiti/isi maksaa niin ole sama ostaa ne levyt täältä Suomesta 3-4 kertaa kalliimmalla :)
Alaikäisenä sulla ei varmaankaa ole henk. luottokorttia eikä nettipankkiin tunnuksia mutta vanhemmillas on 99% varmuudella jompikumpi tai kummatkin.
No homma toimii niin että teet tilauksen ja tulostat sitten äidille/isille sen s-posti viestin jossa on annettu ohjeet maksamisesta ja sanot sitten että pistää sen maksuun EU-maksuna nettipankissa, ja tietysti mahd. nopeasti!
|
nh1131
Member
|
20. tammikuuta 2005 @ 04:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt on sujut Nierlen kanssa.
Sain palauttamistani levyistä hyvityksen seuraavassa tilauksessa ja nekin uudet levyt ovat kotona ja testissä pärjäsivät hyvin.
Uudet ovat TDK DVD-R 8* 50 kpl cakebox hopeahkolla painatuksella, olivat ilmeisesti loppu kun nierlen sivuilla ei niitä enää ollu.
Ainuiksi tappioiksi kirjautuu postimaksut
2*Sammy9500AY+Nokia9802s+tit+plat+Fun5+3*Thorn+3*Sirius+Hotbird+Astra
|
adasdas
Newbie
|
25. tammikuuta 2005 @ 07:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Viimeinen tilaukseni ei tullut enää kotiovelle? Onko kellään muulla ollut samanlaista ongelmaa. Joulukuussa tehty tilaus tuli vielä kotiovelle saakka. Nyt postissa väittivät paketin olleen sellainen ettei siihen kuulu kotiinkuljetusta?
|
JaspaJami
Senior Member
|
25. tammikuuta 2005 @ 07:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Vuosi vaihtunut, olisiko "Posti parantanut palveluitaan" jälleen.
|
nirppu988
|
25. tammikuuta 2005 @ 07:22 |
Linkki tähän viestiin
|
kuinka pitkään teillä on mennyt kunnes on tullut shköpostiin se viesti kun on tehnyt tilaiksen.. mulla mennyt kohta viikko eikä mitään oo kuulunu
|
azzeri
Newbie
|
25. tammikuuta 2005 @ 10:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Tilasin 14.1. Maksoin eu-maksuna (OP). Nierle ilmoitti saaneensa rahat 17.1. Postilta tuli tänään saapumisilmoitus. Kiitettävän nopeaa toimintaa kuin aikaisemminkin.
|
JaspaJami
Senior Member
|
26. tammikuuta 2005 @ 02:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: kuinka pitkään teillä on mennyt kunnes on tullut shköpostiin se viesti kun on tehnyt tilaiksen.. mulla mennyt kohta viikko eikä mitään oo kuulunu
Jos olisit lukenut kirjoitukset niin varmasti olisi tähänkin sinulla vastaus eikä nyt tarvisi kysyä että mikä viesti?
Eli siis kun tilauksen tekee niin HETI tulee sähköpostiin viesti jossa on maksu ohjeet. Jos maksat EU maksuna niin n.3 työpäivän kuluttua raha on Nierlellä. Tästä saattavat lähetää viestin, itselleni ei sellaista ole yhdestäkään tilauksesta tullut. Mutta sen voi katsoa sivuilta kun kirjautuu sisään, niin näkee lähetystiedoista tms että onko siinä 3 vihreää palloa, jos on niin rahat on kunnossa.
Siitä kun maksu on mennyt perille n. 7 päivää ja paketti on noudettavissa koodia vastaan/toimitettu kotiovelle.
|
jpekkam
|
3. helmikuuta 2005 @ 06:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Glumps.... : )
Tänään pistin eka tilaukseni ulkomailta, Nierle.de:stä
Saas nähä kuis ukon käy.
03.02.2005 tilattu ja maksettu.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. helmikuuta 2005 @ 06:39
|
Mainos
|
|
|
Nekroman
Newbie
|
4. helmikuuta 2005 @ 04:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Alkaa oikein jännittää, kun lukee tätä topikkia. Tilasin 27.01 ja maksoin tiistaina 1.2, eikä mitään kuulu :)
|